آخرین خبر :

چند خبر ورزشی

تجلیل از ۱۱۸ رابط و مربی بهداشتی مدارس خراسان جنوبی

از ۱۱۸ رابط و مربی بهداشتی در مدارس خراسان جنوبی تجلیل شد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در همایش استانی مدارستجلیل از 118 رابط و مربی بهداشتی مدارس خراسان جنوبی مروج سلامت استان گفت: طرح ” مدارس مروج سلامت ” در خراسان جنوبی از سال ۸۹ و با هدف توانمند سازی دانش آموزان، مربیان و اولیاء آنان به صورت مشارکتی اجراء شد.
مهدی زاده افزود: این طرح دارای اجزای ۸ گانه از جمله  برنامه آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزییکی،  فعالیت بدنی  دانش آموزان و… می باشد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هم با بیان اینکه هم اکنون این طرح در ۳۳۴ مدرسه استان در حال اجرا است گفت: مابقی مدارس استان سال آینده تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

در راستای همکاری های دوجانبه صورت پذیرفت؛

امضا توافق نامه اجرایی دانشگاه بیرجند با دانشگاه ابن سینا کشور افعانستان

 ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۱۳ کد : ۲۳۷۸ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۲
توافق نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه ابن سینا افغانیتان به دنبال مذاکراتی که طی یک سال گذشته بین دو دانشگاه انجام شده بود برای توسعه همکاری های علمی و فناوری بین دو دانشگاه تنظیم و مبادله شد.
امضا توافق نامه اجرایی دانشگاه بیرجند با دانشگاه ابن سینا کشور افعانستان

در پی بازدید رئیس دانشگاه ابن سینا افغانستان از دانشگاه بیرجند، تفاهم‌نامه همکاری بین دو دانشگاه درباره تبادل تجربه استاد و دانشجو، همکاری در زمینه آموزشی، پژوهشی و فناوری منعقد شد.

این توافق نامه به همت دفتر روابط بین الملل دانشگاه در راستای پروژه بین المللی سازی دانشگاه بیرجند و همچینین بهره مندی ار حسن همجواری بعد ار حدود شش ماه مذاکره به ثمر نشست.

شایان ذکر است که در نشست روسای دانشگاه های افغانستان که چندی قبل در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دو دانشگاه  به امضا رسید و پس از تلاش ها و مذاکرات مدیر امور بین الملل دانشگاه، این تفاهم نامه تبدیل به توافق نامه اجرایی گردید

 

 

 

صعود کوهنوردان بیرجندی به خط الرأس دوبرار

تیم کوهنوردی شهرستان بیرجند به قله های دوبرار و انگمار رشته کوه البرز صعود کردند.

 تیم کوهنوردی شهرستان بیرجند با ترکیب سلیمه آهنی، کیارش گنجی،علیرضاخسروی طناک و حسین نوشین به سرپرستی سیدرضاحسینی به خط الراس دوبرار و قله های انگمار ۱ و ۲ و دوبرار غربی و شرقی صعود کردند.
در این برنامه ۵ روزه کوهنوردان قله های انگمار ۱ به ارتفاع۴۰۰۵ و انگمار۲ به ارتفاع ۴۰۳۶، دوبرار غربی ۴۰۸۰ و دوبرار شرقی ۴۰۸۲ را فتح کردند.
این خط الراس بخشی از دیواره جنوبی رشته‌کوه البرز مرکزی است که حد فاصل دو رود نمرود در شرق و هراز در غرب واقع شده‌است.
خط الراس پرفراز و یکنواخت دوبرار دارای ۲۳ قله مرتفع می‌باشد که ۱۲ قله آن بیش از ۴۰۰۰ متر ارتفاع دارند.

کسب دو رتبه برتر استان در سیزدهمین المپیاد فرش ایران

خراسان جنوبی در سیزدهمین المپیاد فرش ایران دو رتبه برتر کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گفت: مرحله کشوری کسب دو رتبه برتر استان در سیزدهمین المپیاد فرش ایرانسیزدهمین المپیاد فرش دستباف ایران در شهر تبریز برگزار و نمایندگان خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری در رشته بافت و مرمت فرش را کسب کردند.

شهرکی افزود: مرحله کشوری سیزدهمین المپیاد فرش ایران از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۲ اسفندماه و با رقابت ۱۶۰ نفر از منتخبان استان ها در رشته های بافت فرش، طراحی فرش، رنگرزی الیاف فرش و مرمت فرش برگزار شد.

وی گفت: در پایان این المپیاد دو نفر از دانشجویان رشته فرش دانشکده هنر دانشگاه بیرجند برای استان افتخارآفرینی کردند که خانم آرزو قرجی کلاته احمد حائز رتبه دوم کشوری در رشته بافت فرش در بخش دانشجویی و خانم آتنا غلامی رتبه دوم کشوری در رشته مرمت فرش در بخش دانشجویی را کسب کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در مجموع در بخش دانشجویی المپیاد، استان فارس رتبه اول و تهران و خراسان جنوبی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

 

 

 

 

زمین لرزه در خوسف

زلزله ای به بزرگی ۳٫۴ ریشتر صبح امروز خوسف در استان خراسان جنوبی را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری زلزله ای به بزرگی ۳٫۴ ریشتر ساعتزمین لرزه در خوسف۶:۱۶ دقیقه صبح امروز در عمق ۹ کیلومتری زمین ، خوسف را لرزاند.

ولی زاده، رئیس جمعیت هلال احمر خوسف گفت: کانون زمین لرزه در بیابان بود و خسارتی نداشت.

 

 

 

 

 

 

 

سهمی در صحن آسمانی

بیرجند – ایرنا – صحن مزین به نام حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار آستان مقدس امیرالمومنین (ع) شکوهی از هنر و نشانی از ارادت ایرانیان در قلب نجف اشرف است که خراسان جنوبی هم با کمک های خالصانه در این صحن آسمانی، سهمی دارد.

به گزارش ایرنا صحن حضرت زهرا (س) با شکوه بی نظیرش توانسته بخشی از معماری اسلامی – ایرانی را احیا کند و عملیات این پروژه عظیم از سال ۹۰ شروع شد که اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای بهره برداری آن لحظه شماری می شود.
شروع این صحن بزرگ از مقام حضرت زین العابدین (ع) و صافی صفا یمانی در شهر نجف است که به شکل هنرمندانه ای معماری آن در چهار طبقه به هم پیچیده شده و دل های زائران را با بارگاه شاه نجف گره می زند.
طراحی این صحن به نحوی است که جمعیت زیادی از این ورودی وارد می شوند و ۴۵۰ متر را برای رسیدن به حرم می پیمایند.
یکی از مهندسان ایرانی که در این پروژه فعالیت می کند به خبرنگار ایرنا که همراه کاروان زیارتی از بیرجند به عتبات عالیات رفته بود گفت: کل پروژه ۲۲۰ هزار متر مربع بوده که ۱۰۰ هزار متر مربع آن مساحت قسمت زیارتی است.
مجتبی لطفعلی پور دسترسی آسان به بخش‌های مختلف و رویت گنبد از فاصله کم در طبقه مثبت یک را از جمله ویژگی های منحصر به فرد این صحن عنوان کرد و افزود: ایجاد تاسیسات تهویه مطبوع و مناسب با ‏استفاده از به کارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و ایجاد تونل دسترسی در مواقع اضطراری از دیگر ویژگی های این طرح بزرگ است.
وی با تاکید بر اینکه در همه بخش‌های پروژه از مجرب‌ترین ‏اساتید معماری اسلامی استفاده شده است تصریح کرد: صحن حضرت زهرا (س) از مناره ها به دو قسمت زیارتی و غیر زیارتی تقسیم شده و چهار ساختمان موزه، کتابخانه، بخش اقامتی و اداری از جمله قسمت های آن است.
این مهندس معمار ایرانی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه اضافه کرد: طبق برنامه تا پایان سال قسمت زیارتی آن به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: این مجموعه مطابق معماری ایرانی اسلامی دوران صفویه ساخته شده که در نماها، نازک کاری ها و بدنه ها نمود دارد.
لطفعلی پور با تاکید بر اینکه استفاده از کاشی هفت رنگ و ترکیب کاشی کاری و آجرکاری از صحن فاطمه زهرا (س) در نجف یک مجموعه نفیس ساخته است گفت: مشابه این معماری حتی در بناهای مذهبی کشور ایران نیز وجود ندارد.
وی یادآور شد: طبقه مثبت یک صحن نزدیک ترین مکان به گنبد بوده که این شاخصه نیز بین مجموعه های زیارتی بی نظیر و منحصر به فرد است.
مهندس معمار ستاد عتبات عالیات با اشاره به تناسب و ترکیب کار بین طبقات صحن فاطمه زهرا (س) بیان کرد: فضای صحن طوری ساخته شده که در اربعین به عنوان پیک جمعیتی حرم، کاملا پاسخگوی حضور زائران است.
وی استفاده از سنگ های مرر سبز و سفید را در معماری این صحن یادآور شد و گفت: سنگ مرمر سفید که معادن آن در ایران محدود است به عنوان یک سنگ نفیس در طبقه همکف به کار رفته و طبقه منفی یک و مثبت یک با سنگ مرمر سبز تزئین شده است.
لطفعلی پور افزود: حدود یکهزار و ۵۰۰ نیروی کارگری و مهندسی در این پروژه مشغول کار هستند که بیشترین حجم این نیروها را متخصص ایرانی تشکیل می دهند.
وی طراحی سقف و نوع آیینه کاری ها را از ویژگی خاص این صحن برشمرد و گفت: این نازک کاری ها و آیینه های رنگی که در نوع خود بی نظیر محسوب می شود به نام حضرت زهرا (س) با ظرافت خاص طراحی شده است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه ۹۵ درصد پروژه صحن حضرت زهرا (س) انجام شده، امید است تا پایان سال به بهره برداری برسد.
رحمان احمدی با تاکید بر اینکه کل هزینه های عمرانی صحن از محل نذورات و کمک های مردمی تامین شده است افزود: تا الان بالغ بر یکهزار میلیارد تومان کمک از استان های مختلف جمع آوری و هزینه شده است.
وی گفت: سهم خراسان جنوبی در این کمک ها بسزا بوده و این استان در چهار سال اخیر همواره جزو استان های اول در کمک های مردم به ساخت عتبات عالیات است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف اظهار داشت: اولین سنگ های پروژه از خراسان جنوبی تامین شده و مردم این استان با ارادتی خاصی که دارند هیچ گاه برای اهل بیت (ع) کم نمی گذارند.
وی بافت فرش توسط بانوان خراسان جنوبی را کاری ارزشمند برای تامین هزینه های عمرانی عتبات عالیات دانست و افزود: اخلاص در این کار ارزش زیادی دارد و علیرغم اینکه وضع مالی مردمان این استان زیاد خوب نیست اما کمک ها هیچ گاه کم نشده است.
احمدی تاکید کرد: با همت مردم و متخصصان ایرانی صحن فاطمه زهرا (س) با وسعت موجود، حرم امام علی (ع) را از مظلومیت خارج می کند.
وی گفت: وجب به وجب این صحن با وضو ساخته شده و زائران هنگام ورود با حالت خضوع و خشوع وارد می شوند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف ساخت ۲ مناره و طلاکاری گنبد را از دیگر پروژه های در دست اجرا برای حرم مطهر امام علی (ع) عنوان کرد و گفت: طلاکاری گنبد و مناره شمالی انجام شده و تا یک ماه آینده مناره جنوبی نیز باز می شود.
وی ادامه داد: دیوارکشی بقعه پیامبران هود و صالح (ع) در قبرستان وادی الاسلام و مسطح کردن محیط این بقعه متبرکه نیز به همت نیروهای ایرانی انجام شده است.
احمدی با تاکید بر اینکه کمک های مردم برای ساخت عتبات عالیات هیچ وقت کم نشده است ادامه داد: پروژه صحن عقیله بنی هاشم در کربلا نیز شروع شده که امید است با تدوام کمک های مردمی تا چند سال آینده به بهره برداری برسد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز گفت: مردم خراسان جنوبی تاکنون برای ساخت صحن فاطمه زهرا (س) ۲۵ میلیارد تومان کمک کرده اند.
موسی جوینده اظهار داشت: پایه کار این پروژه از سنگ معادن خراسان جنوبی بوده و تلاش کردیم این سنگ ها را از معادنی که در حال ورشکستگی بوده اند خریداری کنیم که به اشتغال منطقه نیز کمک شود.
وی با بیان اینکه کاروان های مختلف از خیران استان برای بازدید از صحن حضرت زهرا (س) به نجف مشرف شده اند افزود: امید است این خیران ضمن اینکه در کار خیر پیشقدم می شوند سفیران خوبی برای جلب بیشتر کمک های مردمی باشند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی همواره در جمع آوری نذورات مردم حرف اول را در کشور می زند تصریح کرد: تعهد استان برای تامین سنگ صحن حضرت زهرا(س) ۱۰۰ هزار متر مربع بوده که انجام شده و در تامین نیروی کار نیز بیشترین نقش را خراسان جنوبی ایفا می کند.
وی گفت: با توجه به اهمیت حمایت از کالای ایرانی تمام محصولات استفاده شده در پروژه های عتبات عالیات از داخل کشور تامین می شود و برای سنگ هم هیچگونه پولی خارج از استان هزینه نمی شود.
جوینده مشارکت در ساخت پروژه صحن فاطمه زهرا (س)، تامین نیروی کار، ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا، ترفیع گنبد و بارگاه امام حسین (ع) و گسترش فضای فیزیکی حرمین شریفین در سامرا و کاظمین را از مهمترین اقدامات ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد.

 

 

 

انتصاب رئیس آموزشکده کشاورزی سرایان

انتصاب رئیس آموزشکده کشاورزی سرایان

براساس حکمی از  سوی دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر مسعود دیدارخواه به عنوان رئیس آموزشکده کشاورزی سرایان منصوب کرد.

در جلسه ای که بدین منظور  در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد دکتر مسعود دیدارخواه به عنوان رئیس آموزشکده کشاورزی سرایان معرفی شد.

در این مراسم دکتر قربانی افزایش فضای آموزشی به متراژ ۵۰۰۰ متر مربع در ۲ فاز، ایجاد خوابگاه خودگردان به ظرفیت۲۰۰ نفر، محوطه سازی، ایجاد استخر ذخیره آب، احداث ۳ گلخانه و باغ پژوهشی انار و پسته را بخشی از اقدامات انجام شده در طول دوره مسئولیت خود برشمرد.

کانون های مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب موثر هستند

بیرجند – ایرنا – قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کانون های مساجد در کنار پایگاه های بسیج بازوی امامان جماعت در مسجد بوده و در پیشبرد اهداف انقلاب و رسالت مسجد بسیار موثر هستند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی عصر سه شنبه در مراسم گرامیداشت بیست و ششمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: جوانان باید چهل سال اول انقلاب را بشناسند چون این برای گام دوم بسیار مهم است و مقام معظم رهبری گام دوم را براساس اندیشه اسلام ناب مطرح کردند.
وی اظهار داشت: نگاه معظم له به آینده انقلاب عمیق است و باید نگاه ولایی به انقلاب داشت و برای پیشبرد اهداف آن حرکت کرد.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی به دنبال کمرنگ کردن شعارها و اندیشه های انقلاب هستند اما کسی که بخواهد تسلیم خدا شود باید با طاغوت مبارزه کند.
وی آزادی را در رهایی غیرخدا خواند و بیان کرد: گاهی برخی انسان ها اسیر هوای نفس، مادیات و دنیا می شوند و خداوند را فراموش می کنند.
حجت الاسلام نوفرستی افزود: دین حق براساس فطرت بشر بنا شده و کسانی که در زندگی آنها خدا محوری حاکم است در مقابل استکبار و طاغوت می ایستند.
وی تاکید کرد: باید بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد در پایگاه ها و کانون های مساجد مورد توجه ویژه قرار گیرد.
۶۱۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد در خراسان جنوبی فعالیت می کنند و ۴۱ هزار نفر عضو این کانون ها در استان هستند.

 

 

سرپرست معاونت سیاسی استانداری:

اقدامات دستگاه ها از طریق روابط عمومی منعکس شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی به گونه ای برنامه ریزی کنند تا اطلاعات و اقدامات دستگاه های متبوع از کانال روابط عمومی منعکس شود.

 محمدرضا حسنی مقدم در نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان به نقش و جایگاه والای روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی اشاره و تاکید کرد: بهترین نیروها باید در روابط عمومی سازمان به کار گرفته شوند.
وی افزود: مشاهده وضع موجود بیانگر این مهم است که به نقش و جایگاه روابط عمومی ها در ادارات و دستگاه ها کم توجهی شده و بخشی از این مساله به فعالان و متولیان این بخش مرتبط می شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، به لزوم تثبیت و تقویت جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: علاوه بر مسئولان روابط عمومی ها، مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید بیش از پیش به نقش و تاثیرگذاری روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی واقف بوده و برای آنان جایگاه قائل شوند.
وی تقویت ارتباط با رسانه ها از سوی روابط عمومی ها را یک امر لازم و مهم برشمرد و اظهار داشت: روابط عمومی ها می بایست با تقویت ارتباط با رسانه ها و خبرنگاران در راستای انعکاس اخبار و اقدامات دستگاه متبوع تلاش کنند تا بتوان از این طریق ضمن انتشار خدمات دولت نسبت به تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه نیز تلاش کرد.
حسنی مقدم با بیان اینکه روابط عمومی ها روند خدمت رسانی را تسهیل کنند گفت: مدیران روابط عمومی می توانند با پیش بینی مباحث و موضوعات و نیز رصد اخبار و اطلاعات از بروز بحران در دستگاه ها جلوگیری کنند.
سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر نقش و اهمیت روابط عمومی ها در حوزه اطلاع رسانی گفت: روابط عمومی ها می توانند با انعکاس به موقع اخبار و اقدامات دولت در حوزه های مختلف زمینه های نارضایتی در جامعه را کاسته و به تقویت وحدت در جامعه کمک کنند.
فاطمه آرامجو ضمن تاکید بر جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی افزود: تلاش خواهیم کرد از طریق ساختارمند کردن فعالیت های روابط عمومی ها علاوه بر نظم دهی به فعالیت ها، زمینه های توسعه کمی و کیفی فعالیت های روابط عمومی در حوزه های مختلف فراهم شود.
این گزارش حاکیست در این نشست چند تن از مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و دیدگاه های مختلف خود در حوزه های کاری مربوطه پرداختند.

 

 

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائنات گفت: دانشگاه آزاد واحد قائنات، به زودی شامپوی زعفران تولید می‌کند.

مختاری افزود: پیگیر آزمایشگاه تخصصی زعفران هم هستیم تا بتوانیم موضوعاتی مانند رنگ، رنگدانه‌ها و آنتوسیانین‌ها و هر ماده‌ای که در دو محصول زرشک و زعفران وجود دارد را استخراج کنیم.

مختاری گفت: البته برنامه‌های دیگری هم داریم مثل تولیدات فرآوری زرشک و زعفران، مثل ثبت اختراع شامپو‌ها و صابون‌های گیاهی با استفاده از زعفران که حق ثبت اختراع این محصولات در اختیار ماست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 مادر شهید عباس شیردل آسمانی شد

پیکر مادر شهید عباس شیردل از شهدای هشت سال دفاع مقدس صبح امروز با حضور خانواده‌های شهدا، مردم و مسئولان شهرستان طبس در آرامستان روستای دستگردان به خاک سپرده شد.

خراسان جنوبی| مادر شهید عباس شیردل آسمانی شد

کبری جهانیان مادر شهید عباس شیردل از شهدای هشت سال دفاع مقدس بخش دستگردان طبس در سن ۷۷ سالگی به دلیل کهولت سن و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر این مادر شهید صبح امروز با حضور خانواده‌های شهدا، مردم و مسئولان شهرستان طبس در آرامستان روستای دستگردان به خاک سپرده شد.

شهید عباس شیردل اردیبهشت سال ۱۳۴۶ متولد شد و در تیرماه ۱۳۶۷ عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد که در ۱۳ تیرماه سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی سردشت به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/ ت

 

 

 

 

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت:کلاهبرداران پیامکی این بار با شگرد کارت طلایی خودرو از مردم اخاذی می کنند.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛سرهنگ حسینی رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: کلاهبرداران پیامکی با ارسال پیامک به مردم و بیان اینکه شما برنده یک دستگاه خودروی ۹۰ میلیون تومانی شده اید قصد کلاهبرداری از آن‌ها را دارند.

وی با بیان اینکه این کلاهبرداران پس از ارسال این پیامک با اشخاص تماس می گیرند و با اعلام اینکه چنانچه خودوری خود را می‌خواهید ابتدا ۲۸۰ هزار تومان کارت طلایی خودرو را باید واریز کنید از مردم اخاذی می‌کنند.

سرهنگ حسینی به مردم توصیه کرد به چنین تماس‌ها و پیامک‌هایی توجه نکنند.

 

 

 

 

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ارسال ۷ هزار اثر به دبیرخانه هشتمین جشنواره نوجوان سالم خبر داد.

واقعی افزود: تعداد ۷ هزار و ۸۵۳ دانش آموز آثاری در زمینه نقاشی، مقاله نویسی، روزنامه دیواری، فیلم داستانی، عکاسی، پوستر، پویانمایی، چند رسانه ای، ایده پردازی و تئاتر تولید کرده اند.

واقعی، با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره ابتکارات مرسه‌ای گفت: در این جشنواره آثار همکاران فرهنگی و اولیای دانش آموزان مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از رشد صد در صدی استقبال دانش آموزان از جشنواره‌های نوجوان سالم و ابتکارات مدرسه‌ای خبر داد و گفت: هشتمین جشنواره نوجوان سالم و ششمین جشنواره ابتکارات مدرسه‌ای اواخر فروردین ماه ۹۸ به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود.

واقعی ادامه داد: شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتار‌های پرخطر از جمله محور‌ها و موضوعات هشتمین جشنواره نوجوان سالم و ششمین جشنواره ابتکارات مدرسه‌ای هستند.

 

 

 

 

امام جمعه بیرجند؛

مفسدان سیاسی و اقتصادی و اخلالگران اقتصادی مایه ننگ جامعه انقلابی

آیت الله عبادی :: سیستم دنیای غرب لیبرال است و هدفشان برده داری طبقاتی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، آیت الله عبادی امروز در  خطبه های نماز جمعه بیرجند گفت: مفسدان سیاسی و اقتصادی و اخلالگران اقتصادی مایه ننگ جامعه انقلابیمردم ایران اسلامی بهترین مردمان جهانند اما در کنار این مردم خوب، عده ای هستند که برای خود و جامعه در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی مشکل ایجاد می کنند که این خیانت به ملت شریف ایران است.

وی افزود: اخلاق اسلامی، مسئولیت انقلابی، حب و دوستی مردم و ازخودگذشتگی باید در جامعه اسلامی روزافزون شود.

وی با اشاره به جنایات استکبار جهانی در کشورهای اسلامی گفت: سالهاست که استکبار جهانی به ویژه آمریکا و انگلیس به کشورهای مسلمان از جمله فلسطین، یمن و بحرین ظلم می کنند و این ملت ها را چپاول کرده اند.

آیت الله عبادی افزود: سیستم دنیای غرب لیبرال است و هدفشان برده داری طبقاتی است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و افزود: گرچه در استان ما با توجه به فرهنگ خوب مردم در این زمینه شاهد کمترین حوادث بودیم اما لازم است خانواده ها در این خصوص  توجه بیشتری داشته باشند و این شب سبب نارضایتی مردم یا حادثه ای جبران ناپذیر نشود.

آیت الله عبادی گفت: در سفرهای نوروزی نیز باید هر فرد خود را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کند تا شاهد جان باختن عده ای در سفرها نباشیم.

وی همچنین با اشاره به ۲۹ اسفند ولادت امام علی (ع) این روز را گرامی داشت و افزود: لازم است خصوصیات اخلاقی و سیره علوی را در زندگی خود بیش از پیش به کار ببندیم.

امام جمعه بیرجند همچنین ۲۶ اسفند ولادت امام محمد تقی(ع) را گرامی داشت.

 

 

 

دومین دوره داوری درجه ۳فوتسال کشور با حضور ۲۶ شرکت کننده به مدت چهار روز به میزبانی شهر دیهوک طبس آغاز شد.

در این دوره شرکت کنندگان از شهر‌های نیمبلوک، طبس، فردوس و کرمان به مدت چهار روز زیر نظرعلیزاده مدرس فوتسال استان و کشور با قوانین قضاوت در حوزه داوری فوتسال آموزش خواهند دید.

 

 

 

 

گردهمایی ۲۰۰۰ نفری طلاب خراسان جنوبی در راستای تبیین گام دوم انقلاب‌

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: دو هزار نفر از طلاب و روحانیون استان خراسان جنوبی در راستای تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در گردهمایی منطقه‌ای روحانیون در مصلی المهدی بیرجند حضور یافتند.

گردهمایی 2000 نفری طلاب خراسان جنوبی در راستای تبیین گام دوم انقلاب‌

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در گردهمایی منطقه‌ای طلاب و روحانیون خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبری این اجتماع باشکوه لبیک به فرمایشات ولایت فقیه و گام دوم انقلاب است و رسالت اصلی روحانیت در اسلام تبیین گام دوم انقلاب و زمینه سازی خاستگاه نظام و لبیک و همراهی با ولایت فقیه است.

وی افزود: اجتماع طلاب و روحانیت خراسان جنوبی با هدف تبیین گام دوم انقلاب اسلامی امروز در بیرجند برگزار شد و بیش از دو هزار نفر طلبه همراه با خانواده‌های خود در این اجتماع شرکت کردند.

نماینده ولی فقبه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: به طور قطع همراهی خانواده در امر تبلیغ طلاب موثر است و خانواده‌ها یاوران تبلیغ هستند.

نوفرستی با بیان اینکه این روز در واقع تجلیل و تکریم از خانواده‌های روحانیت است افزود: نقش خانواده در امر تبلیغ بسیار مهم است.

 

در این مراسم طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در لبیک به پیام گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری بیانیه‌ای صادر کردند.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*