چند خبر ورزشی

در مسابقات جام جهانی هندوستان رقم خوردوداع تلخ «خدمتی» از گردونه رقابت‌ها

در نخستین جام جهانی تیراندازی سال ۲۰۱۹ هندوستان «نجمه خدمتی» با کسب رتبه پنجاه و دوم تفنگ سه‌وضعیت دنیا از گردونه رقابت بازماند.

وداع تلخ «خدمتی» از گردونه رقابت‌ها/ کسب سهمیه المپیک شاید وقتی دیگر

گفتنی است؛ «خدمتی» پیش از این مدال طلای قهرمانی مسابقات آسیایی چین، نشان نقره رقابت‌های آسیایی کویت و کسب سهمیه المپیک، مقام چهارم المپیک نوجوانان چین، رتبه چهارم مسابقات قهرمانی جهانی اسپانیا، مدال نقره مسابقات آزاد اروپایی آلمان و مقام پنجم رقابت‌های جام جهانی کره‌جنوبی را به دست آورده است.

وی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در رشته میکس تفنگ ۱۰ متر تیم دو نفره کشورمان با مجموع امتیاز ۸۲۸ از راهیابی به فینال مسابقات بازماند و در جایگاه هفتم آسیا قرار گرفت.

 

 

 

 

مسابقات ورزشی بانوان دانشگاه بیرجند در هفته گرامیداشت مقام زن

 
در هفته گرامیداشت مقام مادر و روز زن توسط مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه بیرجند مسابقات دارت، فریزبی، هفت سنگ و پیاده روی همگانی بانوان با حضور جمعی از کارکنان دانشگاه برگزار شد.
مسابقات ورزشی بانوان دانشگاه بیرجند در هفته گرامیداشت مقام زن

 در مسابقات هفت سنگ فاطمه کشمسی، لیدا خطیب و صغری مودی، و در مسابقات دارت زهرا خراسانی، طاهره صالحی و بتول می خوش، در مسابقات فریزبی ملیحه گرجی، فرشته مرتضوی و مهرنوش داودی به ترتیب مقام های اول تا سوم را بدست آوردند.

در این مسابقات که ۱۱۷ نفر از بانوان دانشگاهی شرکت داشتند که در پیاده روی همگانی  به ۱۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

شایان ذکر است به مناسبت هفته گرامیداشت مقام مادر و روز زن ورزش صبحگاهی ویژه بانوان در زمین چمن دانشگاه بیرجند با حضور تعدادی از بانوان دانشگاه توسط معاونت فرهنگی و مدیریت تربیت بدنی برگزار شد.

 

 

انتخاب دانشجویی دانشگاه بیرجند به عنوان دانشجوی برگزیده جشنواره ملی ایثار

 
زهرا باعزم دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند، از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان دانشجوی برگزیده سومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار انتخاب شد.
انتخاب دانشجویی دانشگاه بیرجند به عنوان دانشجوی برگزیده جشنواره ملی ایثار

زهرا باعزم دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند، از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان دانشجوی برگزیده سومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار انتخاب شد.

شایان ذکر است از دانشجوی برگزیده دانشگاه بیرجند در مراسم جشنواره و تقدیر از دانشجویان برگزیده جایزه ملی ایثارکه با حضور مسئولان کشوری در روز سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی در تهران برگزار می‌شود، تقدیر به عمل خواهد آمد.

۲ هزار سبد کالا به خانواده زندانیان خراسان جنوبی اهدا شد

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: به منظور حمایت از خانواده زندانیان ۲ هزار و ۱۸۵ سبد کالای حمایتی به ارزش ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال بین خانواده زندانیان استان توزیع شد.

علی هاشمی افزود: این سبدهای کالا از طریق انجمن های حمایت از زندانیان از ابتدای سال جاری تاکنون به خانواده زندانیان استان اهدا شده است.
وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۸۴۹ مورد کمک های نقدی به ارزش یک میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال و ۴۹۲ مورد کمک های بهداشتی به ارزش ۲۳۶ میلیون ریال بین این خانواده ها توزیع شده است.
مدیرکل زندان های خراسان جنوبی گفت: امسال یکهزار و ۷۴۲ مورد کمک های فرهنگی به ارزش یک میلیارد و ۷۸ میلیون ریال نیز در راستای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی به خانواده زندانیان استان اعطا شده است.
وی با بیان اینکه یکهزار و ۴۰۶ خانواده زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان هستند یادآور شد: همچنین ۲۹۹ خانواده زیر پوشش کمیته امداد بوده و ۶۰ خانواده از خدمات نهاد بهزیستی برخوردار می شوند.
هاشمی گفت: حمایت از خانواده زندانیان وظیفه همه دستگاه های فرهنگی و اقتصادی است و همه باید در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی که ممکن است خانواده زندانیان دچار شوند از آنها حمایت کنند.

با شعار «عیدی برای همه»؛۱۴۳۱ پایگاه نیکوکاری در خراسان‌جنوبی برپا می‌شود

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: یک هزار و ۴۳۱ پایگاه‌ ثابت و سیار در خراسان‌جنوبی آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری هستند.

۱۴۳۱ پایگاه نیکوکاری در خراسان‌جنوبی برپا می‌شود

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، از جشن نیکوکاری به‌عنوان نمود عینی ایثار و فداکاری هموطنان جهت کمک به همنوعان یاد کرد و اظهار داشت: باید با تأسی از آموزه‌های دین این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم.

وی از برپایی یک هزار و ۴۳۱ پایگاه  ثابت و سیار در خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: از این تعداد پایگاه یک هزار و ۳۸۸ پایگاه ثابت و ۴۳ پایگاه سیار برای جمع‌آوری کمک‌های مردم پیش‌بینی شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور ۱۵ اسفند در مدارس، ۱۶ اسفند در معابر و میادین و ۱۷ اسفند در مصلی‌های نمازجمعه برگزار می‌شود، تبیین کرد: همه ساله جشن نیکوکاری با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم جهت کمک به خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت در آستانه سال نو برگزار می‌شود.

سلم‌آبادی با یادآوری اینکه در جشن نیکوکاری سال گذشته دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی و یک میلیارد تومان کمک نقدی برای نیازمندان جمع‌آوری شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین و مردم در جشن نیکوکاری امسال افزایش یابد.

وی اعلام کرد: ازهم استانی‌های عزیز خواهشمندیم تا در صورت امکان کمک‌های خود را بیشتر به صورت نقدی اهدا کنند زیرا استفاده از منابع نقدی برای کمک به محرومان در زمینه‌های مختلف مناسب‌تر است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ نزد بانک ملی، سرشماره #۱*۸۸۷۷*، ارسال پیام بدون متن به ۸۸۷۷، مراجعه به ادارات شهرستان‌ها و مراکز نیکوکاری را از روش‌های کمک خیران در جشن نیکوکاری عنوان کرد.

 

 

 

با حضور رئیس سازمان هواشناسی کشور

افتتاح مرکز پایش و مانیتورینگ پیش بینی هواشناسی خراسان جنوبی

مرکز پایش و مانیتورینگ پیش بینی هواشناسی خراسان جنوبی، امروز با حضور رئیس سازمان هواشناسی کشور در بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی ، مدیرکل هواشناسی استان در این مراسم با اشاره به اینکه برای تجهیز افتتاح مرکز پایش و مانیتورینگ پیش بینی هواشناسی خراسان جنوبیاتاق پیش بینی این مرکز ۱۴۰ میلیون تومان  هزینه شده است گفت: این مرکز به دقت و سرعت پیش بینی، برای جلوگیری از خسارت احتمالی در مدیریت بحران کمک می کند.
خندان رو افزود: در این مرکز ایستگاه های خودکار جاده ای و ایستگاه های باران نگار در سراسر استان  به صورت آنلاین پایش می شود.
وی از تلاش برای تهیه امکانات برای اطلاع رسانی بهتر به هم استانی ها خبر داد و گفت: برای گزارش های خبری که قرار است همکاران به صورت تصویری گزارش ارائه کنند، اعتباری حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید تاچ نیاز است که در صورت تأمین اعتبار لازم، گزارش های هواشناسی به صورت تصویری در اختیار هم استانی ها قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان هواشناسی کشور همچنین در بازدید از اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی، وضعیت ایستگاههای هواشناسی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به وضعیت راه های استان، خراسان جنوبی به تعدادی ایستگاه هواشناسی جاده ای نیاز دارد که طرح آن تهیه شده و در صورت تأمین اعتبار از طرف دولت اقدام به خرید و نصب و راه اندازی خواهیم کرد.
پرهیزگار به اهمیت مقابله با پدیده گرد و خاک در شرق کشور اشاره کرد و افزود: در شرق کشور پدیده گرد و خاک خصوصا در زمان وقوع پدیده بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان وجود دارد که به همین علت سازمان هواشناسی توجه ویژه به نصب و راه اندازی ایستگاه های اندازه گیری ذرات معلق دارد و یکی از آن ایستگاه ها به زودی در خراسان جنوبی نصب و راه اندازی خواهد شد.

امام جمعه بیرجند:

جایگاه زن در نظام خلقت مغفول مانده است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جایگاه عظیم زن در نظام خلقت و تکوین بواسطه فرهنگ غربی به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار جمعی از بانوان و مشاوران امور خانواده دستگاه های اجرایی استان خراسان جنوبی افزود: در نظام خلقت آنچه خدا به عنوان ناموسش (دین) مطابق نیاز، فطرت و عقل از طریق وحی برای رشد و پرورش انسان داده به بازی گرفته شده است.
وی گفت: بشر به عنوان انسانی لجوج و ناسپاس دین خدا را به بازی گرفته است همانطور که در سطح بین الملل اسم دین را روی مسائلی گذاشته اند که اصلا ربطی به دین ندارد.
وی ادامه داد: مانند مسیحیت در تحریف دین مسیحی، یهودیت در تحریف دین موسی و عناوین متعددی مانند گاوپرستی و سایر، که دین خدا را تحریف کرده اند تا جایی که مطلبی از نوع ناب آن بخواهد دست بشتر بدبخت را بگیرد از داخل و خارج ببینید چه بازی هایی در می آوردند.
امام جمعه بیرجند گفت: این موضوع مساله تازه ای نیست و در طول تاریخ بشر افرادی دنبال این حرف ها بوده و همواره جاده صاف کن هوای نفسانی، مسائل شخصی، حقیقی، روزنامه، حزب و گروه خودشان بوده و آنجاست که دین معنا نمی دهد.
وی اظهار داشت: آنچه اینها می خواهند اینکه جلوی خود را باز ببینند و هرچه دلشان می خواهد انجام دهند لذا با دین سازگاری ندارد چون آن کسی که می خواهد دنبال هوای نفس برود دلیل نمی پذیرد و تصمیم خود را گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برخی از بزرگان درجه یک اهل سنت وجود مقدس حضرت زهرا (س) را معجزه قرآن می دانند یعنی همان چیزی که بارها در مورد نزول سوره مبارکه کوثر شنیده ایم.
وی بیان کرد: صهیونیست ها به دلیل دشمنی با اسلام و مسلمین امروز دشمن درجه یک هستند که برخی به اسم مسلمانان با آنها رابطه مستقیم دارند و اینها برای اینکه به اسم و مکتب تشیع و اهل بیت آسیب برسانند متخصصانی را در شناخت هر یک از ائمه قرار داده اند تا از نقطه ضعف ورود کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی موضوع پول، قدرت یا تشکیلاتی به وجود می آید خیلی ها موضع و رنگ عوض کرده و تاریخ را جابه جا می کنند اما تنها افرادی که رنگ عوض نکرده اند اهل بیت (ع) و ائمه بودند.
وی بیان کرد: مناسبت روز زن و مادر مسائلی نیست که به بحث در آن ورود پیدا کرده و در یک سخنرانی حق این مطلب را ادا کرده باشیم بلکه چنین چیزی ممکن نیست زیرا هر یک از این مناسبت ها بحث مخصوص به خود و یک کتاب حرف دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: آنچه به صورت عوامانه روز زن می نامیم با آنچه از زن در جامعه تداعی می شود مساله نیست بلکه این مساله ای جهان شناسی است و اینکه نظام هستی در عالم تکوین و تشریع نظام احسن است.
وی عنوان کرد: فهمیدن این مطلب سطحی نیست چون بحث های عمیق فلسفی، مطالب علمی و وحیانی دارد که باید عمق این مناسبت و جایگاه زن را پیش استاد و در عالم تکوین و خلقت بفهمیم تا متوجه شویم خدا چه کرده و در نظام احسن چه موجودی را آفریده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هرچه خدا زیبا آفریده، بشر خراب و زشت کرده است اظهار داشت: آنچه خدا آفریده براساس هدف، حکمت مطلق و الهی در عالم تکوین یک مطلب است و آنچه بشر از همان مواد اولیه زشت ترین موجود را ساخته مطلب دیگر و این هنر بشر است.
وی بیان کرد: برگزاری مراسم روز زن مهم نیست بلکه بحث در این رابطه عمیق و علمی است همچنانکه وقتی اسم مادر به میان می آید یکی از شئون زن، مادر بودن وی است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: کلمه «ام» بر چیزی اتلاق می شود که زیرساخت های اصلی مرتبط با آن مانند اینکه به انواع تولیدات صنعتی «صنایع مادر» هم گفته می شود.
وی گفت: برای فهمیدن واژه مادر قبلا باید تحقیقات جهان شناسی، انسان شناسی، مبداشناسی، معادشناسی و سایر انجام شود و بعد مشخص شود این مادر قرار است چه بپروراند، آن وقت براساس مکتب شناسی، مادرشناسی هم به عنوان یک جزء از زن شناسی مطرح می شود، سرنوشت بشر هم در همین است.
امام جمعه بیرجند افزود: همواره آنها که انسان نبوده و نیستند مخالف با این بحث ها بوده و هستند، حکومت های فاسد و غربی ها وقتی از حکومت به عنوان «ام» در جهت نقش جامعه بشری بحث می کنند حق، خدا، انسان و سایر را قبول ندارند و معتقدند انسان نیز مانند سایر حیوان ها گروه هایی هستند که باید آنها را به هر بهانه ای تصاحب کرده و از منافع آنان استفاده کرد.
وی گفت: آن قدر دروغ بافته و از اینها برای ما مجسمه ساخته اند که فکر می کنیم انسان هستند و نتیجه این می شود که هرچه خدا آفریده را زشت کرده ایم و زن به یک عروسک و ابزار تبدیل شده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در دوران آزمایش بزرگی قرار داریم اظهار داشت: نفاق، دورویی، دروغ و سایر دنیا را پر کرده و اینها آزمایش است که باید حق و عدل را از این حرکت های گمراه کننده در فضای مجازی، گروه ها، حزب ها، روزنامه ها و سایر جدا کرده و حق را با هیچ چیز معامله نکنیم.

 

 

بیش از ۱۶ هزار زن سرپرست خانوار در خراسان جنوبی وجود دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ‌اکنون ۱۶ هزار و ۶۷۸ خانوار سرپرست زن از خدمات حمایتی کمیته امداد استان بهره مند می شوند.

رضا سلم آبادی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۴۴ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان برای زنان تحت حمایت این نهاد اجرا شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری برای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت به ویژه زنان سرپرست خانوار ۲ هزار و ۱۴۰ فرصت شغلی با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان در سطح استان اجرا شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: مشارکت مددجویان تحت حمایت در فعالیت ‌های اقتصادی و اجرای طرح‌ های مشاغل خانگی و خوداشتغالی از اهداف این نهاد برای توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش است.
وی یادآور شد: کمیته امداد با ارایه تسهیلات اشتغالزایی همواره سعی کرده است در این مسیر گام بردارد.

 

 

 

 

امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی

امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به همت ریاست دانشکده علوم ورزشی با حضور مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان استان و دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در محل دانشگاه بیرجند برگزار شد.
این تفاهم نامه همکاری به منظور توسعه زمینه های همکاری مشترک آموزشی، پژوهشی و ورزشی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود منعقد گردید.
از اهداف این تفاهم نامه می توان به استفاده از پتانسیل های موجود علمی، پژوهشی و ورزشی طرفین به منظور رشد و تعالی دانش، پژوهش و ورزش استان، بهره مندی از امکانت سخت افزاری و نرم افزاری طرفین، برگزاری کارگاه های و دوره های آموزشی علمی و تخصصی، ارائه خدمات مشاوره ای، بهره گیری از توانایی های طرفین، طراحی و برگزاری همایش ها و نشست های علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی و تبادل اسناد و داده ها اشاره نمود.

 

 

 

خراسان جنوبی، قهرمان اولین دوره مسابقات پیرامید کشور شد

خراسان جنوبی، قهرمان اولین دوره مسابقات پیرامید کشور شد

بانوان استان خراسان جنوبی در نخستین مسابقات پیرامید و جام نشاط، قهرمان کشور شدند.

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان هدف از برگزاری این مسابقات را حمایت و تقدیر از بانوان ورزشکار عنوان کرد و افزود: در صدد هستیم ورزش همگانی و قهرمانی را برای بانوان کشور نهادینه کنیم.
زهرا موسوی ادامه داد: مقدمات این مسابقات سال گذشته انجام شد که استان ها در قالب گروه های ۹ و ۱۲ نفره در این رویداد ورزشی و خانوادگی شرکت کردند.
وی ابراز امیدواری کرد که در مسابقات قهرمانی دختران خورشید همزمان با جشنواره فاطمی، میزبان خوبی برای دختران ورزشکار از سراسر کشور بوده باشیم.
گفتنی است مسابقات پیرامید یک‌ رشته ذهنی است که به ‌صورت گروهی و بیشتر در مراسم افتتاحیه‌ها انجام می‌شود و رشته های جام نشاط مختص بانوان و مادربزرگان است که برای نخستین بار با تائید وزارت ورزش و جوانان از ابتدای امسال در مناطق مختلف کشور برگزار شد.
استان های خراسان جنوبی، تهران، یزد در رشته پیرامید و در رشته جام نشاط، لرستان، تهران و آذربایجان غربی توانستند جایگاه های برتر را کسب کنند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*