چند خبر ورزشی خراسان جنوبی

برترینهای پینگ پنگ جام فجر سرایان مشخص شدند

برترینهای پینگ پنگ جام فجر سرایان مشخص شدند
مسابقات پینگ پنگ گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در دو رده سنی آزاد و زیر ۱۷ سال در سالن ورزشی نیایش سرایان برگزار و نفرات برتر به ترتیب زیر مشخص شدند:
رده سنی زیر ۱۷ سال:
مقام اول: امیر حسین علمی
مقام دوم: احسان علمی
مقام سوم: صادق بیابانی
رده سنی آزاد:
مقام اول: عبدالله علمی
مقام دوم: رضا طاهری
مقام سوم: امیر حسین برق
مقام چهارم: ولی الله حسن پوز

همایش پیاده روی به مناسبت گرامیداشت روز زن با همکاری نیروی انتظامی شهرستان

همایش پیاده روی به مناسبت گرامیداشت روز زن با همکاری نیروی انتظامی شهرستان
همایش پیاده روی ویژه خانواده های نیروی انتظامی همراه با جلسه گرامیداشت مقام زن و ولادت حضرت فاطمه (س) در مزار سلطان ابوالقاسم روستای نصرآباد شهرستان خوسف با همکاری اداره ورزش وجوانان و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خوسف برگزار شد.
در این جلسه به قید قرعه به جمعی از بانوان جوایز وکارت هدیه اهداء گردید.
۱۰ مدال رهاورد کاراته‌کاهای خراسان‌جنوبی در مسابقات ملی

پرونده مسابقات قهرمانی کیوکوشین ماتسویی بانوان کشور با معرفی برترین کاراته‌کاهای ایران در تهران بسته شد و در این ماراتن ملی بانوان کاراته‌کای خراسان‌جنوبی با مربیگری اکرم ایلخانی موفق به کسب ۱۰ مدال رنگی رقابت‌ها شدند.

 زینب شریفی، فرناز موثقی، ملیکا حسن‌زاده و سحر زلفی با گردن‌آویز طلا بر سکوی قهرمانی اوزان مختلف مسابقات کیوکوشین‌ماتسویی بانوان ایران ایستادند.

فرناز کریمی، زهرا غلام پور، سمیه میرزایی و پروین پروا نیز در این رویداد ورزش ملی با نشان نقره به نایب‌قهرمانی رسیدند، مبینا قاسمی و فاطمه تیموری با کسب گردن مدال برنز در جایگاه سوم قرار گرفتند.

رقابت دارترهای خراسان‌جنوبی در مسابقات دانشجویی کشور

دارترهای دانشگاه‌های ملی و صنعتی بیرجند برای شرکت در مسابقات دانشجویان مؤسسات آموزش عالی کشور راهی قزوین شدند.

مرتضی جمالی و حسین قربانی با مربیگری علی سطوتی از دانشگاه ملی بیرجند و ابوالفضل علیزاده با مربیگری حسین علیزاده از دانشگاه صنعتی بیرجند به نمایندگی از خراسان‌جنوبی در رویداد ورزش ملی سیبل رقابت‌ها را نشانه می‌روند.

مسابقات دارت دانشجویان مؤسسات آموزش عالی کشور با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار از امروز در دانشگاه بین‌المللی قزوین آغاز و به مدت سه روز ادامه می‌یابد.

کسب ۷ نشان رنگی تیم هاپکیدو KSB قاینات در مسابقات قهرمانی فول کیک‌بوکسینگ خراسان بزرگ

در مسابقات فول کیک بوکسینگ قهرمانی خراسان بزرگ تیم هاپکیدو KSB شهرستان قاینات خراسان‌جنوبی با سرپرستی جواد وجودزاده و مربیگری سید علی ترحمی به میزبانی نیشابور صاحب هفت نشان رنگی شد.

در رده نونهالان این رویداد ورزش منطقه‌ای امیرمحمد علی‌آبادی به مدال طلا دست یافت، محمد افسرده و دانیال پردل نشان نقره رقابت‌ها را به دست آوردند و محمدحسین سلیمانی نیز صاحب گردن‌آویز برنز شد.

در رده بزرگسالان مسابقات قهرمانی فول‌کیک‌بوکسینگ خراسان‌بزرگ سیدعلی ترحمی مدال طلا رقابت‌ها را از آن خود کرد، میثم یوب و محمد اسداللهی نشان نقره مسابقات را به گردن آویختند.

حجت الاسلام عبادی در نطق میان دستور خود به وزرای راه و شهرسازی و بهداشت و درمان تذکر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سیدمحمدباقر عبادی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکر نماینده استان به وزرای راه و بهداشتدر نطق میان دستور خود، در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده‌های خراسان جنوبی وضعیت مناسبی نداشته و در این استان یک کیلومتر آزادراه وجود ندارد و جاده‌های مهمی همانند جاده بیرجند به قائن هنوز دو بانده نشده است.

وی افزود: با توجه به وجود معادن و جایگاه ترانزیتی این استان راه آهن اهمیت زیادی برای استان دارد، اما مشخص نیست چرا ساخت راه آهن به کندی انجام می‌شود بنابراین وزیر راه و شهرسازی باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای ساخت این پروژه ملی، فراملی و فرامنطقه‌ای استفاده کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در تذکری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ساخت مرکز درمانی در شمال شهر بیرجند و بیمارستان شهرستان خوسف باید تسریع شود، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در ساخت مرکز درمانی تامین اجتماعی شمال شرق که به تصویب رسیده جدیت به خرج دهد و علت تاخیر در آغاز این پروژه مهم در منطقه شمال شهر که مردم آن‌ها غالبا از سطح متوسط پایین‌تر هستند، چیست.

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه دولت و قوه قضاییه باید هیئت‌هایی را برای پیگیری و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب مشخص کنند، افزود: کمیسیون‌های مجلس باید به صورت ویژه به این موضوع پرداخته و اقدامات لازم را انجام دهند.
نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی، از دولت خواست همانگونه که حقوق‌های نجومی را توجیه کرده افزایش حقوق‌های کم درآمد‌ها را نیز توجیه کند و همانگونه که حقوق‌های نجومی را پرداخت می‌کنند، افزایش حقوق کم درآمد‌ها را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه شما چکاره هستید که می‌گویید به مصوبه مجلس عمل نمی‌کنیم، اظهار داشت: دولت موظف به اجرای قانون مجلس است و چنین اظهاراتی مشخص می‌کند که آقایان درد مردم را درک نمی‌کنند لذا باید گفت: اگر خیری به مردم نمی‌رسانید حداقل همانگونه که با حقوق‌های نجومی برخورد کردید با کارگران و کسانی که حقوق‌های کم درآمد دریافت می‌کنند برخورد کنید.

کشف  هزار و ۲۰۰ کندوی عسل فاقد مجوز در”بشرویه”

هزار و ۲۰۰ کندوی عسل فاقد مجوز در بشرویه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان بشرویه با اعلام این خبر گفت:کشف  هزار و 200 کندوی عسل فاقد مجوز در مأموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در محدوده روستای”خدا آفرید”به چند نفر غیر بومی که به صورت غیر مجاز اقدام به استقرار کندوی عسل در محدوده این روستا کرده بودند مشکوک شدند .
سرهنگ میرزایی با بیان اینکه در بررسی مأموران مشخص شد این تعداد  کندو به صورت غیر مجاز در محدوده این روستا مستقر شده است افزود: در این رابطه ۴ نفر را دستگیر و تحویل مراجع قضائی داده شدند.
وی گفت: مأموران انتظامی با کنترل محورهای مواصلاتی از ورود و خروج هرگونه اقلامی که سلامتی مردم را به خطر بیاندازد جلوگیری می کنند.

کشف ۶۳ رأس احشام قاچاق در سربیشه

۶۳ رأس احشام قاچاق در سربیشه کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه گفت:  مأموران انتظامیکشف 63 رأس احشام قاچاق در سربیشهشهرستان این تعداد دام سبک فاقد مجوز دامپزشکی را هنگام کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه کامیون کشف کردند .
سرهنگ کارگربا بیان اینکه  ارزش احشام قاچاق کشف شده   ۱۲۶ میلیون تومان است افزود: در این زمینه خودرو توقیف و متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
وی با تأکید بر مقابله پلیس با ورود و جابه جایی هرگونه کالای قاچاق خصوصا قاچاق دام،به شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از سرایت بیماری های دامی در سطح حوزه هر گونه تردد خودروهای حامل احشام قاچاق، خارج از کنترل شبکه دام پزشکی مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

برخی از پزشکان تمایل به فعالیت دائم در مناطق محروم ندارند

نماینده استان در مجلس خواستار افزایش سهمیه بومی پذیرش رشته پزشکی در مناطق محروم شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، آقای افضلی نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در برخی از پزشکان تمایل به فعالیت دائم در مناطق محروم ندارندمجلس شورای اسلامی گفت: برخی پزشکان فقط برای گذراندن دوران طرح خود حاضر به فعالیت در مناطق محروم هستند و پس از اتمام طرح حاضر به ادامه فعالیت در مناطق محروم نیستند.

وی برای رفع این مشکل خواستار افزایش سهمیه بومی در پذیرش کنکور برای رشته پزشکی در مناطق محروم شد.

افضلی گفت: ‌ما با معضل کمبود پزشک درکشور روبرو نیستیم بلکه برخی از پزشکان‌ تمایلی به خدمات رسانی پایدار در مناطق محروم را ندارند.

وی افزود: برخی از پزشکان در حیطه تخصصی‌شان فعالیت نمی‌کنند و این مسئله نیازمند آسیب شناسی و واکاوی است.

نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی افزود: پذیرش داوطلبان ورود به رشته های پزشکی با رتبه های پایین تر از دیگر داوطلبان در مناطق محروم کشور راهکاری اساسی برای توسعه خدمات رسانی بهینه در حوزه بهداشت و درمان است.

افضلی افزود: افزایش سهمیه اختصاصی بومی برای پذیرفته شدگان در مناطق محروم گامی است که می‌تواند مشکلات مناطق محروم را به  بهترین شکل ممکن برطرف کند.

وی گفت: برای جذب پزشکان و متخصصان در مناطق محروم  باید از دانشجویان پزشکی قبل از پذیرش تعهد گرفته شود که پس از  فارغ التحصیلی تنها در مناطق محروم به طبابت بپردازند.

برپایی نمایشگاه فروش بهاره، فردا در بیرجند

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش بهاره )، فردا در بیرجند برپا می شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان گفت : تولیدکنندگانی برپایی نمایشگاه فروش بهاره، فردا در بیرجنداز سراسر کشور در این نمایشگاه کالاهای مورد نیاز مردم برای سال نو از جمله کیف، کفش، آجیل و خشکبار، پوشاک و انواع شرینی  را به صورت مستقیم در ۳۰۰ غرفه  عرضه می کنند.
دررودی افزود: این نمایشگاه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در سایت دائمی نمایشگاه بین المللی استان  در جاده شهرک بعثت بیرجند دایر خواهد شد.
وی افزود: غرفه های کالاهای تنظیم بازار نیز در این نمایشگاه راه اندازی می شود.

پیوستن ژئوپارک طبس به شبکه ملی ژئوپارک‌های کشور

ژئو پارک طبس به شبکه ملی ژئوپارک‌های کشور پیوست.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: زئوپارک ملی طبس در کنارپیوستن ژئوپارک طبس به شبکه ملی زئوپارکهای کشورژئوپارکهای قشم و ارس قرار گرفت که در استانه نوروز۹۸ فرصت بسیار مناسبی است تا گردشگران داخلی و خارجی از آن بازدید کنند.

طلائی مقدم با بیان اینکه پرونده جهانی ژئو پارک ملی طبس درحال تکمیل شدن است، افزود: این ژئوپارک تا سال۱۴۰۰ به ژئوپارک های جهانی دنیا خواهد پیوست که با جهانی شدن آن، گام موثری برای شکوفایی افتصادی و گردشگری طبس برداشته خواهد شد.

وی گفت: با حضورگردشگران نسل دوم و سوم دراین شهرستان، حوزه گردشگری طبس به قطب اقتصادی مرکز کشورتبدیل خواهد شد.

 

دیدار بی واسطه استاندار خراسان جنوبی با مردم روستاهای مرزی در شهرستان درمیان
استاندار خراسان جنوبی صبح امروز و در دومین روز از سفر خود به شهرستان درمیان با حضور در روستاهای ذکری ، مورتیغ ، جلاران و خیرآباد از نزدیک و بی واسطه با مردم این روستاها به گفتگو پرداخت و در جریان درخواست های آنان قرار گرفت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ، محمد صادق معتمدیان ، باحضور در دورترین نقاط و همچنین مناطق مرزی شهرستان درمیان به بررسی دقیق مشکلات مردم این منطقه پرداخت و مردم نیز خرسند از این حضور به ذکر مشکلات و نیازمندی های خود پرداختند.
این گزارش حاکیست؛ همچنین استاندار خراسان جنوبی از سد رزه در این شهرستان نیز بازدید کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*