چند خبر از دانشگاه بیرجند

افتتاح پروژه های دانشجویی دانشگاه بیرجند با حضور معاون دانشجویی وزارت علوم

با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز چهارشنبه اول اسفند ۹۷ پروژه های دانشجویی دانشگاه بیرجند به بهره برداری رسید.
افتتاح پروژه های دانشجویی دانشگاه بیرجند با حضور معاون دانشجویی وزارت علوم

با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز چهارشنبه اول اسفند ۹۷ پروژه های دانشجویی دانشگاه بیرجند به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر صدیقی در ابتدای ورودبه دانشگاه با حضور در مسجد امام جعفر صادق(ع) و یادمان شهیدان دانشجوی دانشگاه بیرجند بر سر مزار شهید گمنام دانشگاه جهت ادای احترام و قرائت فاتحه حضور یافت.
رستوران مکمل دانشجویی اولین پروژه دانشگاه بیرجند بیرجند بود که توسط دکتر صدیقی افتتاح شد.

رستوران مکمل دانشجویی با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و هزینه ای بالغ بر ۳۵۰۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی و اعتبارات داخلی دانشگاه جهت خدمات دهی به دانشجویان متقاضی به بهره برداری رسید.

 

معاون دانشجویی وزارت علوم: تا سال آینده خوابگاه های جدید در دانشگاه بیرجند کلنگ زنی می شود

 ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۹۷۸ اخبار دانشگاه اخبار برگزیدهاخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۲۶
معاون دانشجویی وزارت علوم: تا سال آینده خوابگاه های جدید در دانشگاه بیرجند کلنگ زنی می شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، صبح امروز اول اسفند ۹۷ جلسه دیدار  دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نمایندگان دانشجویان دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند در محل سالن جلسات حوززه ریاست دانشگاه بیرجند برگزار شد.
در این مراسم نمایندگان دانشجویان به اظهار نظر و ارائه پیشنهادات و درخواست های خود پرداختند و در پایان دکتر مجتبی صدیقی به مسائل عنوان شده پاسخ داد.
دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست گفت: برای کاهش دغدغه های دانشجویان، بایستی رئیس دانشگاه و معاون دانشجویی اختیارات کامل از نظر بودجه و اعتبار را داشته باشند تا بتوانند پاسخگو باشند.
وی افزود: شفاف سازی مسائل مالی دانشگاه مانند کمبود اعتبار موجب درک دانشجو از برخی کمبودها می شود.
معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بودجه سال ۹۸، بیشتر توجه مسئولین به اقشار آسیب پذیر جامعه است و رشد بودجه دانشگاه ها مقداری بیشتر از متوسط است.
دکتر صدیقی تصریح کرد: باید شرایط جامعه را درک کرد اما این بدان معنا نیست که خواسته های خود را بیان نکنیم.
وی ادامه داد: اگر قبول داریم که دانشگاه یکی از مهم ترین نهادهای کشور است پس باید متناسب با محدودیت های کشور، به مشکلات دانشگاه ها توجه ویژه کنیم.
معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: حق شورای صنفی است که در فرآیند طبخ غذا و مسائل تغذیه و … دانشجویان نظارت داشته باشد و مشکلات را به شکلی دوستانه مطرح کند.
دکتر صدیقی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ششم و قانون بودجه سال ۹۷ و ۹۸، برای ساخت خوابگاه های جدید دانشگاه از تسهیلات بانکی به مدت ۲ سال استفاده شود و ۱۰۰ درصد اجاره، صرف بازپرداخت وام شود.
وی افزود: بیش از ۲۰ دانشگاه از این طرح استقبال کرده اند که دانشگاه بیرجند نیز یکی از آن ها است و ان شاء الله در سال آینده کلنگ زنی خوابگاه ها را خواهیم داشت.
معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۲۷ زمین چمن مصنوعی در دانشگاه ها مشخص شده و تاکنون ۱۰ مورد از آن انجام شده و تا دو ماه آینده این تعداد افزایش خواهد داشت و سال آینده نیز این مسئله تکرار می شود.
دکتر صدیقی عنوان کرد: اتاق های تندرستی خوابگاه ها نیز در سال ۹۸ لکه گیری می شود و اگر دانشگاهی نداشته باشد، ایجاد خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: پروژه های نیمه تمام، مشکلات بسیاری از دانشگاه ها است و دلیل آن عدم توجه به توجیه پروژه ها در زمان تصویب است.
معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دولت برای پروژه های بالای ۵۰ درصد تکمیل شده، اعتبار گذاشته و در خصوص سایر پروژه های نیمه تمام، چشم امید ما به کمک خیرین است.
دکتر صدیقی اظهار کرد: حوزه آموزشی مسئله سنوات اضافه تحصیلی دانشجویان را برای دانشگاه های سطح ۱ و ۲ در اختیار خود آن ها قرار داده است.
وی اظهار کرد: تاکنون موفق شدیم که مبلغ وام های دانشجویی و وام های ضروری را افزایش دهیم و در سال ۹۸ نسبت به افزایش هزینه کار دانشجویی نیز بازنگری خواهد شد.

معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: امسال اولین سالی است که در بودجه های طرح توازن نام دانشگاه آمده و توقع ما از استانداری ها و مسئولین این است که مقداری از آن را به دانشگاه ها اختصاص دهند.
دکتر مجتبی صدیقی اظهار کرد: برخی دانشگاه ها شرایط مالی خوبی دارند و در بحث بازدید های علمی سایر دانشگاه ها به دانشگاه خود می توانند امکاناتی را در اختیار آن ها قرار دهند و در ازای آن تشویقی هایی نیز برای آن ها قرار دهیم لذا در خصوص این طرح پیشنهادی بازنگری خواهد شد.
وی اشاره کرد: چند سالی است که مسائل حمل و نقل دانشگاه ها به بخش خصوصی سپرده شده ولی با این حال به بحث نظارت بر آن تاکید داریم.
معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اذعان داشت: دانشجویان سرمایه های کشور هستند و توجه به ایمنی آن ها در دانشگاه، خوابگاه، حمل و نقل و … مسئله ای مهم است.

 

 

افتتاح مرکز بهداشت و درمان (درمانگاه فرهیختگان) دانشگاه بیرجند

 مرکز بهداشت و درمان(درمانگاه فرهیختگان) دانشگاه بیرجند امروز چهارشنبه اول اسفند ۹۷ با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.
افتتاح مرکز بهداشت و درمان (درمانگاه فرهیختگان) دانشگاه بیرجند

مرکز بهداشت و درمان(درمانگاه فرهیختگان) دانشگاه بیرجند امروز چهارشنبه اول اسفند ۹۷ با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر احمدخامسان رئیس دانشگاه بیرجند، جمعی از رؤسای دانشگاه های استان،  مسئولان و مدیران دانشگاهی در پردیس دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، مرکز بهداشت و درمان (درمانگاه فرهیختگان) دارای ۵۹۱ مترمربع زیربنا می باشد که  با هزینه ای بالغ بر ۱۲۱۰۰ میلیون ریال توسط دکتر صدیقی افتتاح شد.
احداث پروژه درمانگاه فرهیختگان دانشگاه از سال ۱۳۹۵شروع شد و در اول اسفند ۱۳۹۷ احداث و تجهیز این مرکز به پایان رسید.
اعتبار هزینه شده در این مرکز شامل ۸۵۰۰ میلیون ریال اعتبارات ملی و اختصاصی و ۳۶۰۰ میلیون ریال از طریق کمک خیرین می باشد.

همچنین دکتر صدیقی امروز رستوران مکمل دانشجویی دانشگاه بیرجند را نیز افتتاح نمود.
از دیگر برنامه های دکتر صدیقی در بیرجند می توان به جلسه بررسی وضعیت آموزش عالی در استان خراسان جنوبی که با حضور رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار می شود اشاره نمود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*