چند خبر از خراسان جنوبی

دعوت بانوی خراسان‌جنوبی به اردوی تیم ملی کاراته

دعوت بانوی خراسان‌جنوبی به اردوی تیم ملی کاراته

 بانوی کاراته‌کای خراسان‌جنوبی در لیست دعوت‌شدگان اردوی آمادگی سبک‌‌های آزاد تیم ملی قرار گرفت.

زهراسادات بنایی با درخشش ستودنی و کسب مدال قهرمانی مسابقات سبک‌های آزاد کاراته بانوان کشور به میزبانی بیرجند مورد توجه کمیته فنی رقابت‌ها قرار گرفت و به طور مستقیم به اردوی آمادگی تیم ملی فراخوانده شد.

وی که از چهار سالگی فعالیت‌های ورزشی خود را در رشته ژیمناستیک آغاز کرده در ۹ سالگی به دنیای کاراته‌ رو می‌آورد و بعد از کسب دان مشکی به‌صورت حرفه‌ای این رشته رزمی را ادامه می‌دهد.

بنایی که ۲۴ بهار از زندگی‌اش می‌گذرد و دارای کارشناسی فیزیک است تاکنون ۱۴ مدال رنگی مسابقات قهرمانی سبک‌های متعدد کاراته کشور را برای خراسان‌جنوبی به ارمغان آورده است.

وی در دومین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته یزد با گردن‌آویز برنز بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد و همچنین با کسب نشان طلای وزن منفی ۵۰ کیلوگرم سومین دوره مسابقات بین‌المللی شین کیوکوشین تهران فاتح رقابت‌ها شد و تاکنون سه با از سوی فدراسیون به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت:
اجرای ۸۰۸ پروژه توسط بنیاد برکت در خراسان جنوبی/ ۵۰۰ طرح اشتغال ایجاد می شود
جعفری با بیان اینکه برای سال آینده در شهرستان نهبندان و سربیشه اجرای ۵۰۰ طرح اشتغال پیش بینی شده است، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تاکنون ۸۰۸ پروژه با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی اجرا کرده است.

 «سعید جعفری» امشب (۱ اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در سفر یک روزه به این استان از شهرستان سربیشه، بخش مرکزی بیرجند بازدید شده است و طی جلسه ای برای طرح های اجرایی در سال ۹۸ برنامه ریزی خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اوایل اردیبهشت ماه سال آینده به استان خراسان جنوبی سفر می کند، گفت: در همین راستا تا آن زمان جمع بندی از نیازها و اولویت های استان در محدوده مقدورات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام می شود.

جعفری با تاکید بر اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در طی سالهای گذشته ۸۰۸ پروژه با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به نتیجه رسانده است، افزود: این پروژه ها در قالب ساخت مدارس، امور زیربنایی، ساخت مساجد، بیمارستان فردوس، آبرسانی، احداث راه، حمایت از ایتام، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، اجرای طرح برکت خانواده و طرح های اشتغالزایی بوده است.

به گفته وی بنیاد برکت در ۱۲طرح اشتغالزایی در خراسان جنوبی مشارکت کرده است و اکنون در مشارکت چهار بنگاه فعال هستیم چرا که بعد از مشارکت خارج می شویم.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه امسال در دو شهرستان نهبندان و سربیشه هدف گذاری اجرای ۲۰۰ طرح اشتغال را داشته است، ادامه داد: با اجرای این طرح ها برای ۳۸۲ نفر شغل ایجاد شده است.

جعفری عنوان کرد: برای سال آینده در شهرستان های نهبندان و سربیشه اجرای ۵۰۰ طرح اشتغال پیش بینی شده است.

وی با اشاره به بازدید از برخی طرح های اشتغال خرد و خانگی در این شهرستان ها، افزود: تاکنون واحد تولیدی تخم مرغ به بهره برداری رسیده و طی دوماه آینده واحد مرغ مادر و جوجه یک روزه نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان داشت: در سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به خراسان جنوبی  در تفاهم نامه ای ظرفیت اشتغال و حوزه های تحت پوشش در این استان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان آیت الله « سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این جلسه اظهار داشت: اگر ارزیابی در دوران انقلاب داشته باشیم همه افراد و نهادها در بیعتی که با اسلام کردند تعهد داشتند و مسئولان براساس معیارهای انقلاب به صورت جهادی در خدمت مردم و انقلاب عمل کردند از نظر کارشناسی و در افکار عمومی و نزد خداوند نمره دارند.

وی با اشاره به اینکه مجریان امر به هر میزانی از خط انقلاب که اسلام است فاصله گرفتند و به دنبال ایده های دیگر و مسائل نفسانی رفتند همه آسیبها بر مردم و نظام از ناحیه این ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: برخی از نهادهای انقلابی وقتی خدمت و کار جهادی و صداقت آنان را مشاهده می کنیم احساس خاصی داریم همانطور که وادادگی جریانات و احزاب در مقابل بیگانگان به همان نسبت به ما احساس منفی و ناراحتی دست می دهد.

آیت الله عبادی تاکید کرد: کار بنیاد برکت  از نوع جهاد در مقابل دشمنی است که می خواهد جامعه را مایوس کند.

آمبولانس‌های خراسان جنوبی به دستگاه تله کاردیوگرام مجهز شد

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به منظور تسریع در نجات بیماران قلبی ۱۰ دستگاه تله کاردیوگرام برای نصب در آمبولانس‌های خراسان جنوبی خریداری شد که تا هفته آینده نصب می‌شود.

آمبولانس‌های خراسان جنوبی به دستگاه تله کاردیوگرام مجهز شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امین‌الله گلرو صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه تله کاردیوگرام برای تسریع در تشخیص سکته قلبی بیماران و اقدامات درمانی به موقع استفاده می‌شود.

وی افزود: این دستگاه به محض حضور بر سر بالین بیمار، اطلاعات از طریق این دستگاه و از راه دور به مرکز تله مدیسین یا پزشکی ارسال می‌شود تا به صورت آنلاین در همان ساعات اولیه سکته، بیماری از سوی پزشک تشخیص داده و بیمار به طور مستقیم برای انجام عمل آنژیوپلاستی به بیمارستان منتقل شود.

بیشتر بخوانید

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: زمان دو تا سه ساعت پس از سکته قلبی زمان طلایی برای انجام اقدامات درمانی و نجات بیمار است.

گلرو خاطرنشان کرد: قبل از خرید این دستگاه‌ها، بیمار سکته قلبی با اورژانس به بیمارستان ولی‌عصر بیرجند منتقل و در آنجا پس از تشخیص بیماری در صورت سکته به بیمارستان رازی منتقل می‌شد که این عمل زمان انجام اقدامات درمانی را افزایش می‌داد.

وی بیان کرد: با نصب این دستگاه‌ها زمان شروع اقدامات درمانی کاهش و بیمار سکته قلبی خیلی سریع تحت عمل آنژیوپلاستی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در مرحله نخست تاکنون ده دستگاه تله کاردیوگرام با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی خریداری شده و تا هفته آینده بر روی آمبولانس‌های بیرجند نصب می‌شود.

گلرو اظهار داشت: در مراحل بعدی قرار است این تعداد به ۴۰ دستگاه تله کاردیوگرام برسد که تا نیمه اول سال آینده بر روی آمبولانس‌ها در شهرهای مختلف استان خراسان جنوبی  نصب می‌شود.

 

 

 

 

طرح توانمند سازی بهزیستی برای کودکان کار

طرح توانمندسازی کودکان کار و خیابانی و خانواده های آنها با هدف کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی از سوی بهزیستی خراسان جنوبی در بیرجند اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل بهزیستی استان گفت: طرح توانمندسازی کودکان کار و خیابانی و خانواده های آنها در زمینه های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی با هدف کنترل و کاهش آسیب های ناشی از حضور و کار کودکان در خیابان  اجرایی می‌شود .

عرب‌نژاد افزود: یکی از مهمترین رویکردهای مورد تأیید برای بازتوانی کودکان کار و خیابانی، رویکرد خانواده محور و مبتنی بر حمایت و توانمندسازی خانواده و تأکید بر تحصیل و آموزش کودک و بهره گیری از توان و مشارکت بخش غیردولتی به منظور ایجاد فرصتهای برابر و امکان بازگشت به زندگی سالم و بالنده در آینده است.

وی افزود: در این طرح دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و موسسه خیریه مهر کویر که دارای مجوز مرکز حمایتی – آموزشی کودک و خانواده در استان است با بهزیستی همکاری می کنند.

این طرح در دو بخش توانمندسازی کودک و خانواده و بخش فرهنگ سازی آحاد مردم اجرا خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی استان گفت:  در بخش توانمندسازی کودک و خانواده او، بهزیستی از طریق ارائه خدمات مددکاری، خدمات مشاوره و روانشناسی، برگزاری کارگاههای مهارتهای زندگی و خودمراقبتی، خدمات بهداشتی و درمانی، هزینه های ضروری زندگی، هزینه مسکن و یا اجاره بها، ایاب و ذهاب کودک، خدمات تحصیلی، حمایتهای مستقیم نقدی و غیر نقدی، هزینه سرمایه کار و یا اجاره بهای محل کار، هزینه لوازم ضروری زندگی، هزینه تهیه جهیزیه، حرفه آموزی و ایجاد اشتغال پایدار برای کودک و خانواده، از این قشر حمایت می کند.
آقای عرب نژاد افزود: در بخش فرهنگ سازی نیز بهزیستی با ساخت کلیپ، نصب بنر، بیلبورد و توزیع بروشور  با هدف تغییر فکر و نگرش مردم نسبت به کودکان کار و خانوادهایشان، جلوگیری از کمک های جانبی مردم و خرید ترحم آمیز و یا توهین آمیز کالاهایی که آنها می فروشند، از این کودکان حمایت می کند.

وی گفت: از ابتدای امسال در استان ۱۲۷ کودک کار  زیرپوشش بهزیستی قرار گرفتند که ۱۶ کودک دختر و ۱۱۱ کودک پسرند و از این تعداد ۷۳ کودک ایرانی و ۵۴ کودک اتباع بیگانه اند.

طرح توانمندسازی کودکان کار و خیابانی قرار است ۴ اسفند در بیرجند آغاز می شود.

 

 

 

با حضور معاون دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور

جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی

جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی با حضور معاون دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، در این مراسم که با حضور معاون دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور برگزار شد، از ۱۰۰دانشجوی فارغ التحصیل و برتر ورودی سال۹۴ این دانشگاه تجلیل شد.

پیش بین افزود: در حال حاضر ۳۰۰هزار دانشجو در ۵۵۰مرکز دانشگاه علمی کاربردی کشور در ۸۰۰رشته مشغول به تحصیل می باشند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان این دانشگاه تاکنون یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر هستند گفت: ۷۰درصد این دانش آموختگان جذب بازار کار شدند.

آقای فورگی نژاد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی با اشاره به این مطلب که ۱۵مرکز در استان فعالیت دارند، افزود: ۲هزار و ۲۰۰دانشجوی دختر و پسر در ۸۶رشته کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیلند.

در این مراسم از ۴خانواده شهید دانشجوی این دانشگاه تقدیر شد.

 

 

 

برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در روستای رزه درمیان

برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در روستای رزه درمیان

همایش پیاده روی خانوادگی در روستای رزه درمیان به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان درمیان همایش پیاده روی خانوادگی در روستای رزه با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی روستا به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار گردید.
در این همایش پیاده روی که با حضور چندی از مسئولین منطقه برگزار شد در پایان به تعدادی از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایز نفیس ورزشی و غیر ورزشی اهدا گردید.

نخستین استارت آپ صنایع کوچک و متوسط در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان جنوبی گفت:  نخستین رویداد استارت آپی صنایع خراسان جنوبی در حوزه‌های کسب و کارهای کوچک و متوسط ۱۵ تا ۱۷ اسفند در بیرجند برگزار می‌شود.

نخستین استارت آپ صنایع کوچک و متوسط در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عباس جرجانی صبح امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی نخستین رویداد استارت آپی صنایع خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح‌های منتخب در این استارت آپ از حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی بهره‌مند می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: نوآوری در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی مثل زرشک، زعفران و عناب، نوآوری در صنایع معدنی در سنگ‌های ساختمانی، سنگ‌های قیمتی و خاک‌های صنعتی، IT  و توسعه صنایع کوچک از جمله محورهای این  استارت آپ ویکند است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان جنوبی گفت: علاقه‌مندان، مشاوران، نخبگان، دانشگاهیان و صنعتگران استان می‌توانند برای ثبت‌نام در این استارت آپ به پایگاه اینترنتی این رویداد به نشانی swbirjand.ir مراجعه کنند.

جرجانی تصریح کرد: نخستین رویداد استارت آپی صنایع خراسان جنوبی در حوزه‌های کسب و کارهای کوچک و متوسط ۱۵ تا ۱۷ اسفند در بیرجند برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

مراسم اختتامیه مسابقات فوتسال نونهالان جام فجر ۹۷ در شهر خضری

مراسم اختتامیه مسابقات فوتسال نونهالان جام فجر 97 در شهر خضری

شب گذشته مراسم اختتامیه مسابقات فوتسال نونهالان جام فجر ۹۷ در شهر خضری، گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش وجوانان شهرستان قائنات و به نقل از عباسی نماینده ورزشی شهر خضری دشت بیاض، شب گذشته ۲۸ بهمن ماه مراسم اختتامیه مسابقات فوتسال نونهالان جام فجر ۹۷ در شهر خضری برگزار شد.
این رقابت ها که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع وطن محسن مشرقی و با شرکت ۱۳ تیم برگزار شد.
شب گذشته با حضور قطبی ریاست اداره ورزش و جوانان، خسروی بخشدار نیمبلوک، علی آبادی رئیس هیات فوتبال شهرستان، اسماعیلی شهردار خضری دشت بیاض و جمعی دیگر از مسئولین و پیشکسوتان فوتبال، تیم های برتر معرفی واز آنها تجلیل گردید.
مقام اول: پرسپولیس خضری مقام دوم: شهید حججی مقام سوم: شهید چمران
همچنین تیم شهید محسن مشرقی بعنوان تیم اخلاق معرفی گردید.

حضور فوتبالیست خراسان جنوبی در اردوی تیم ملی جوانان

فوتبالیست استان به اردوی استعدادیابی تیم ملی جوانان زیر ۱۸ سال اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، فدراسیون فوتبال، سینا احمدی از خراسان جنوبی را به اردوی استعدادیابی تیم ملی جوانان زیر ۱۸ سال دعوت کرد.

این اردو با شرکت ۱۳۹ نفر از ۲ تا ۷ اسفند در خوزستان برگزار خواهد شد.

 

 

 

قول مساعد مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا برای افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا در خصوص افزایش پروازهای فرودگاه بیرجندقول مساعد داد و گفت: فرودگاه بیرجند یکی از فرودگاه های پایه در پروازهای شرکت آتا قرار گرفت.

قول مساعد مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا برای افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، کاپیتان عبدالرضا پازوکی شامگاه  چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: در این دیدار مقرر شد فرودگاه بین المللی بیرجند به عنوان فرودگاه پایه در پروازهای شرکت هواپیمایی آتا مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: علاوه بر توسعه کمی پروازهای فرودگاه بیرجند مقرر شد شرکت هواپیمایی آتا در تمامی پروازهای داخلی و خارجی خود بروشورهای گردشگری استان را در سبد مسافری خود قرار دهد .

بیشتر بخوانید

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا  بیان کرد:  با این اقدام  از ظرفیت این شرکت برای معرفی بیش از پیش توانمندی ها و پتانسیل های گردشگری خراسان جنوبی نیز استفاده خواهد شد که این امر فرصت بسیار مناسبی برای معرفی استان خراسان جنوبی است.

پازوکی بیان کرد: در این جلسه نیز در خصوص کمک بخش خصوصی و نیز همراهی مسئولان استان با شرکت هواپیمایی آتا نیز قول های مساعد داده شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*