آخرین خبر :

چند خبر از خراسان جنوبی

خراسان جنوبی

هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و وقوع سیلاب

هواشناسی با صدور اخطاریه جوی نسبت به وزش باد شدید و وقوع سیلاب در خراسان جنوبی هشدار داد.

 کارشناس هواشناسی استان با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسیهشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و وقوع سیلابگفت: بر اساس نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی فردا یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه ۲۷ اسفندماه منطقه تحت تاثیر امواج ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت.

نخعی افزود: ابتدا وزش بادهای شدید تا گاهی خیلی شدید سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد شد که با انتقال رطوبت، تراکم ابر، رگبار شدید باران گاهی رعد و برق و در مناطق کوهپایه ای بارش تگرگ پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه بارشی از فردا شب تا ظهر دوشنبه است، گفت: از اواخر روز یکشنبه در ارتفاعات شمال شرقی خراسان جنوبی احتمال بارش برف نیز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: با توجه به فراگیر بودن سامانه بارشی اختلال در ناوگان حمل و نقل، وقوع روانآب و آبگرفتگی معابر شهری، روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و احتمال بروز خسارت پیش بینی می شود.

نخعی افزود: با خروج سامانه بارشی شاهد کاهش دمای هوا در روز دوشنبه خواهیم بود.

 

 

 

انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند به عنوان عضو قطب علمی مطالعات زبان فارسی

انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند به عنوان عضو قطب علمی مطالعات زبان فارسی

بنا به درخواست رئیس دانشگاه تربیت مدرس مبنی بر تشکیل قطب علمی مطالعات زبان فارسی این درخواست در جلسه شورای قطب های علمی کشور مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دکتر حامد نوروزی عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند را به عنوان یکی از اعضای قطب علمی مطالعات زبان فارسی کشور منصوب کرد.
کمک به تصویب نقشه جامع علمی کشور و شورای عالی عتف، انجام فعالیت های مشترک با دانشمندان و نخبگان داخلی و خارجی جهت تحقق برنامه ها، تحقیق در موضوعات بنیادی، کاربردی و مورد نیاز کشور و آینده پژوهی در زمینه های تخصصی و نوآوری و فناوری های پیشرفته علمی از محورها و برنامه های دارای اولویت قطب های علمی به شمار می رود.

صعود تیم هندبال زغال سنگ  طبس به لیگ برتر هندبال

تیم هندبال زغال سنگ طبس به لیگ  برتر هندبال کشور صعود کرد.

  تیم هندبال زغال سنگ طبس در آخرین بازی لیگ برتر کشور به مصاف تیم پرواز اصفهان رفت .
دراین مسابقات  که به میزبانی شهرستان طبس برگزار شد  نماینده هندبال خراسان جنوبی در یک بازی نفس گیر ۲۷ بر ۲۶ تیم پرواز اصفهان را مغلوب کرد.
رئیس فدراسیون هندبال کشورگفت: طبس یکی از قطب های هندبال کشور است که طرفداران زیادی را در این شهرستان جذب کرده است.
پاکدل افزود:  فدارسیون هندبال کشور از هرگونه حمایتی برای هندبال این شهرستان دریغ نخواهد کرد.

معدوم سازی ۱۷ نفر شتر مبتلا به بیماری تب مالت

۱۷ نفر شتر مبتلا به بیماری تب مالت از ابتدای امسال در شهرستان نهبندان از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان با اشاره به انجام آزمایش تب مالت از ۳ هزار و ۱۱۰ نفر شتر از ۴۰ واحد شترداری در این شهرستان گفت: باکتری بروسلا که ایجادکننده بیماری بروسلوز یا تب مالت  است، طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می کند که سبب بروز خسارات های فراوان می شود.

محمد راه انجام افزود: با توجه به اینکه بیماری تب مالت، یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام است برای ریشه کنی آن از روش تست و کشتار برای دامهای آلوده و  واکسیناسیون به منظور پیشگیری از بیماری استفاده می شود.

وی یکی از اصلی ترین راه های انتقال بروسلوز از شتر به انسان را مصرف شیر و سایر محصولات غیر لبنی پاستوریزه دانست و گفت: باید از محصولات پاستوریزه و استریلیزه استفاده کرد و اگر مردم به هر دلیل تمایل به استفاده از سیستم سنتی دارند باید حتما قبل از مصرف شیر را بجوشانند.

 

 

 

 

بیرجند قهرمان مسابقات کشتی آزاد شرق کشور

مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان و نوجوانان شرق کشور با قهرمانی تیم بیرجند به پایان رسید.

  تیم شهرستان بیرجند در مسابقات کشتی آزاد شرق کشور در ۲ رده سنی بزرگسالان و نوجوانان بر سکوی نخست ایستاد.
در رده نوجوانان تیم های نیمبلوک و کرمان و در رده بزرگسالان تیم های کرمان و خوسف مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
در این مسابقات ۱۵۰ کشتی گیر از استان های کرمان، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان در شهر نیمبلوک قاین باهم رقابت کردند.
همچنین دوره‌ آموزشی ارتقاء داوری و مربیگری به مدرسی کریمی دبیر کمیسون داوران فدراسیون کشتی در حاشیه این رقابت ها برگزار شد.
توقیف محموله یک میلیاردی شتر قاچاق در خراسان جنوبی

مدیر روابط عمومی سپاه خراسان جنوبی گفت: بزرگترین محموله شتر قاچاق خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان از سوی اطلاعات سپاه کشف و توقیف شد.

قاچاقچیان این محموله شتر را از مرز پاکستان با خودرو به مناطق کویری شهرستان منتقل کرده و قصد جابجایی به استان‌های مرکزی را داشتند.

سرهنگ علی آبادی مدیر روابط عمومی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: طی رصد اطلاعاتی نیروهای معاونت اطلاعاتی ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان این محموله ۲۳ نفری شتر خارجی را در شهرستان نهبندان کشف و توقیف کردند که ارزش تقریبی این محموله بیش از یک میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اهتمام جدی در مبارزه با قاچاق دام گفت: این پرونده به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

 

 

 

حریق در یک کافی شاپ

کافی شاپ واقع در بلوار مدرس بیرجند طعمه حریق شد.

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: حریق در یک کافی شاپدر ساعت ۱۱ و ۳۷ دقیقه با اعلام خبر آتش سوزی به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی، آتش نشانان ایستگاه شماره ۲ بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

حسینی با بیان اینکه آتش سوزی در آشپزخانه این کافی شاپ واقع در طبقه ششم رخ داده بود افزود: خوشبختانه حریق توسط مالک اطفا شده بود و آتش نشانان پس از ایمنی محل از خطرات احتمالی پیشگیری کردند.

 

 

 

 

 

 

 

کمرنگ کردن تبلیغات غرب علیه ایران با رونق گردشگری محقق می‌شود

بیرجند-رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند گفت: کمرنگ کردن تبلیغات رسانه‌های غرب علیه ایران با رونق گردشگری محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا مجیدی ظهر شنبه در سمینار آموزشی دیپلماسی و گردشگری اظهار کرد: امروزه از هر ۱۰ شغل در جهان، یک شغل مربوط به بخش سفر و گردشگری است که نشان از تأثیر آن در بخش اقتصاد دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: گردشگری سهمی ۲۰ درصدی از کل مشاغلی که طی پنج سال گذشته در جهان ایجاد شده داشته است.

مجیدی ادامه داد: کل سهم بخش گردشگری در اشتغال‌زایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در سال ۲۰۱۸ ایجاد شده در حدود ۳۱۸ میلیون و۸۱۱ هزار شغل بوده که ۱۰ درصد مجموع شغل‌های ایجاد شده می‌باشد.

وی افزود: انتظار می‌رود آمار اشتغال‌زایی بخش گردشگری با رشد بی سابقه در سال ۲۰۱۹ به ۳۲۸ میلیون و ۲۰۸ هزار شغل برسد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: در حقیقت گردشگری کلید توسعه، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، کسب درآمدهای ارزی، رفاه، ارتباطات و تبادل فرهنگی در جوامع مختلف است.

مجیدی با بیان اینکه گردشگری در ایران و خراسان‌جنوبی گردشگری میراث پایه و فرهنگی است، گفت: با توجه به نیازهای ارزی جامعه ما در شرایط تحریم حضور گردشگران می‌تواند به تأمین نیازهای ارزی ما نیز بینجامد.

وی اظهار کرد: البته توسعه صنعت گردشگری همانند هر صنعت دیگری وابسته به سیاست‌های دولت بوده و بنابراین دیپلماسی گردشگری می‌تواند در توسعه این صنعت نقطه عطف و منشأ اثر فراوان و قابل توجه باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: با توجه به ارتباط گردشگری با عوامل سیاسی و نقش گردشگری در توسعه سیاسی و همچنین تأثیر تصمیم‌گیری‌های سیاسی بر توسعه یا عدم توسعه بخش گردشگری نقش دولت، بخش خصوصی، بخش عمومی و ارتباط بین اجزا از عوامل قابل توجه در دیپلماسی گردشگری است.

مجیدی ادامه داد: شورای جهانی سفر و گردشگری در تازه‌ترین ارزیابی سالانه خود اثرات بخش سفر و گردشگری را بر اقتصاد و اشتغال جهان اندازه‌گیری کرده است.

وی افزود: بر اساس یافته‌های این گزارش که در آن ۱۸۵ کشور از ۲۵ منطقه جهان مورد بررسی قرار گرفته است بخش سفر و گردشگری سهم ۱۰.۴ درصدی از تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۱۸ را داشته است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به آثار دیپلماسی گردشگری گفت: دیپلماسی گردشگری در بعد اقتصادی، اشتغالزایی، ایجاد درآمد، تسهیل در سرمایه‌گذاری و در نهایت موجب افزایش درآمد سرانه می‌شود.

مجیدی اظهار کرد: از منظر فرهنگی و اجتماعی نیز دیپلماسی گردشگری با توجه به کنجکاوی گردشگران به مسائل، رویدادها و پدیده‌های هر محل سبب بازگشت و توجه مردم هر منطقه به هویت و اصالت خویش می‌شود.

وی بیان کرد: بهترین راه تبلیغ صحیح در مورد کشور و مقابله با تبلیغات منفی بی شک دیپلماسی گردشگری است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند یادآور شد: خنثی کردن تبلیغات منفی رسانه‌های غربی و تلاش در جهت فراهم آوردن شرایط مطلوب در داخل با اتکا به برنامه‌های مدون و درازمدت در حوزه گردشگری میسر می‌شود.

 

 

 

 

کتاب گلشن خندان طبسی چاپ و منتشر شد
مجموعه شعر «گلشن خندان طبسی» توسط انتشارات فراونگ طبس چاپ و منتشر شد.
 کتاب «گلشن خندان طبسی» مجموعه اشعار عباسعلی قادری متخلص به پریزاد طبسی است.

این کتاب که به گویش مردم طبس به نگارش درآمده، دارای ۹۶ صفحه و ۲۹ شعر است و در آن نزدیک به ۵۰۰ کلمه طبسی، توضیح داده شده است.

مرکز خدمات جامع سلامت پروفسور بلالی مود افتتاح شد

بیرجند – ایرنا – مرکز خدمات جامع سلامت پروفسور بلالی مود روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان خراسان جنوبی در شهر مود سربیشه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا در این آیین نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت، پدر علم سم شناسی ایران «پروفسور بلالی مود»، مدیر شعب بانک کشاورزی استان، فرماندار سربیشه، امام جمعه مود و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز حضور داشتند.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی در این آیین گفت: برای احداث مرکز خدمات جامع سلامت یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان هزینه شد که ۷۰۰ میلیون تومان توسط بانک کشاورزی تامین شده است.
امیرحسام قزلباش افزود: برای مجموعه بانک کشاورزی مایع مباهات است که در کنار رسالت خود، در پروژه های عام المنفعه نیز همکاری دارد که امروز در جای جای کشور اثرات و برکات آن را شاهد هستیم.
وی بیان کرد: اشتغالزایی در حوزه بخش کشاورزی و منابعی که تزریق شده است به نوعی امنیت غذایی کشور را تامین کرده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: این بانک در کنار رسالت خود در امور خیریه و ایفای مسئولیت های اجتماعی سعی کرده همیشه نقش ماندگار داشته باشد و یکی از بانک های پیشگام در خدمات امور خیریه و عام المنفعه باشد.
وی عنوان کرد: با قراردادی که در قالب تفاهم نامه سه جانبه بین بانک کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مجمع خیرین سلامت منعقد شد عملیات اجرایی مرکز خدمات جامع سلامت از ابتدای سال ۹۶ آغاز و امروز افتتاح شد.
قزلباش تاکید کرد: این مرکز با بهترین کیفیت مصالح احداث شده و بدون شک اثری ماندگار و پر خیر و برکت برای مردم شریف و فرهیخته این منطقه به همراه خواهد داشت.
وی به اقدامات بانک کشاورزی استان در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مشارکت در ساخت و تجهیز بیمارستان رادیوتراپی ایران مهر، تامین جهیزیه ۱۵۰ نو عروس در سه مرحله، شرکت در مراسم جشن گلریزان در سال های ۹۶-۹۷ از جمله این اقدامات است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته نوشت افزار و لوازم تحریر در مناطق محروم عشایری در ابتدای سال تحصیلی جاری، مشارکت در ساختمان مرکز جامع سلامت پروفسور بلالی شهر مود و مشارکت مدیر و کارکنان بانک کشاورزی در جمع آوری هدایای نقدی به منظور اهدا به مددکاران بیماران مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند از دیگر اقدامات اجتماعی بانک کشاورزی در استان است.

 

 

نوروز در خاطره ها

بیرجند – ایرنا – عید نوروز به عنوان یک آیین کهن برای همه ایرانیان خاطره های شیرینی به همراه دارد که بخش مهمی از حافظه ما را تشکیل می دهد.

به گزارش ایرنا، نیم دری باز می شود کربلایی فاطمه با عجله پا به اندرونی گذاشته گوشه لحاف را از روی کرسی بلند می کند و آتشدان را بیرون می کشد، کمی به زغال ها فوت کرده اما گرمایی بلند نمی شود. همانطور که آتشدان را به مطبخ می برد تا زغال داغ درون آن بریزد؛ سید ابراهیم را صدا می زند « بلند شو پسر چقدر می خوابی ؟ زودتر برو کمی آرد از انبار بیاور امروز باید کلوچه بپزم».
سید ابراهیم از زیر کرسی تکانی به خود می دهد ، تازه هوا روشن شده کمی به راست و چپ می چرخد هنوز صدای مادر از راهرو به گوشش می رسد، چاره ای ندارد باید بلند شود.
باز صدای مادر از حیاط بلند می شود: « بی بی مهناز کجایی زودتر به مطبخ آب بیار دیر شد باید خمیر را شروع کنم».
آردها که آماده می شود کربلایی فاطمه سفره آردی بزرگی را پهن می کند و با یک الک ریز آردهای گندم را خوب الک می زند تا سبوس ها گرفته شود آرد شیرینی باید سفید باشد.
بی بی عصمت و بی بی گوهر تنور را آماده پخت شیرینی کرده اند همین که خمیر آماده شد، به طرز ماهرانه ای دختران سید ابوالفضل خمیرها را پهن کرده درون آن خرما گذاشته و زود به دیواره تنور می زنند.
چند ساعتی که می گذرد سبدهای شیرینی از مطبخ بیرون می آید مادر خرسند از هنرنمایی دختران کلوچه های خرمایی را به پستو می برد.
روز بعد نوبت آماده کردن سفره عید است صبح زود همه برای پختن پلو دست به کار می شوند. مثل همیشه سید ابراهیم مامور آوردن کیسه برنج از انبار است و مادر درون تشتی بزرگ برنج ها را کیله ( پیمانه) می زند.
با لیوان کوچکی می شمرد ۴۰ پیمانه برای مهمانان خودش و ۲۰ پیمانه برای همسایه ها. رسمشان همین است که پلوی عید را تنها نخورند بلکه به دیگران هم طعم آن را بچشانند.
آتش زیر اجاق روشن می شود و بی بی گوهر با کمک سید ابراهیم دیگ بزرگی را روی آتش گذاشته و به اندازه لازم آب درون آن می ریزند، بعد از بخار شدن آب برنج ، سر دیگ را می گذارند و روی آن پر از زغال می شود تا زمانی که پلو دم بکشد.
در این فرصت دختران سید ابوالفضل دست به کار پهن کردن سفره هفت سین می شوند. سفره ای بزرگ در اتاق بالاخانه که مخصوص مهمانان است پهن می شود. بی بی مهناز دنبال سرسبزی می رود که از ۱۰ روز پیش در بشقاب کوچکی کاشته است.
بی بی عصمت قرآن را از روی طاقچه، بالای سفره می گذارد دستی به متکا می کشد و آنجا را برای نشستن پدر آماده می کند.
آجیل ها را مادر از پستو می آورد سینی بزرگی که روی آن ظرف های کوچکتری از گردو ، بادام، کَنو، کنجد، گندم بریان، دک ( نوعی بادام کوهی) و عناب چیده شده است.
کلوچه های خرمایی هم روی سینی جداگانه ای است که بی بی گوهر به دنبال مادر به درون اتاق می آورد.
چند ساعتی بیشتر به سال تحویل نمانده بی بی مهناز از پنجره اتاق درون کوچه را دید می زند که از ته کوچه باغ صدای خوش و بش سیدحبیب می آید با ذوق زیاد خودش را از پله ها به حیاط رسانده و به پدر مژده رسیدن عمو را از مشهد می دهد.
کم کم سرو کله سید سعید هم پیدا می شود ، عموی کوچکتر بی بی مهناز که از زاهدان خود را برای سال تحویل طارق( روستایی در نزدیکی نهبندان از توابع خراسان جنوبی) به منزل برادر بزرگ رسانده است.
همنیطور بی بی مُرصّع و بی بی شاه سلطان هم از زاهدان و شیراز به منزل برادر می رسند و نیم ساعتی که به سال تحویل مانده همه دور سفره جمع می شوند.
کربلایی فاطمه همانطور که در تدارک نهار مهمانان است به سر وقت دیگ پلو می رود سید ابراهیم و بی بی مهناز و بقیه بچه ها را صدا می زند، بشقاب های زرد لعابی را از روی تخت کنار دستش یکی یکی برمی دارد و پلو را می کشد و به دست سید ابراهیم می دهد. «یک بشقاب را برای کربلایی حسین حمامی ببر، این بشقاب دیگر هم برای استاد رضا ، سلمانی روستا هست مواظب باشی که در راه از روی دستت نیافتد.
بشقاب های دیگر هم لبریز پلو می شود و هر کدام از بچه ها مامورند که بشقاب ها را به خانه همسایه ها ببرند. سهمیه بقیه مهمان ها هم روی سفره هفت سین چیده می شود.
سید ابوالفضل ساعت برنجی آویز را از جیب کوچک جلیقه اش در می آورد سال نو تحویل می شود و او مثل هر سال در جایگاه بزرگ خاندان قرآن را باز می کند و سوره یاسین را تلاوت می کند.
بی بی مهناز موسوی دختر ۹ ساله آن روزگارها اکنون در سن ۶۹ سالگی روزهای شیرین ۶۰ سال پیش را به خاطر می آورد.
وی می گوید: رسم های نوروزی در آن زمان بسیار پر معنا بود و بیشتر از همه آنچه در خاطرات ما هنوز هم زنده مانده دورهمی های بدون ریا بود.
این زاده روستای طارق ادامه می دهد: روستای طارق از توابع شهرستان نهبندان است که پیشینه تاریخی هم دارد.
وی با بیان اینکه هنوز هم تا حدودی سنت های قدیم در روستا اجرا می شود تصریح می کند: آن زمان ها معمولا پسربچه ها از دست بزرگتر ها تخم مرغ عیدی گرفته و عیدی دختران هم گردو بود که با آن بازی می کردند.
بی بی مهناز ادامه می دهد: پخت پلو از سنت های مهم روستای طارق بود چون مردم در گذشته خیلی کم برنج می خوردند معمولا افراد برای شب عید این غذا را مهیا کرده و به دیگران هم از آن می دادند.
مردم خراسان جنوبی در جای جای این منطقه رسم های خاصی برای نوروز دارند و بر این باروند که عید طبیعت، تمثیل فطرت انسان هاست به همین دلیل در این ایام اگر میان کسانی یا خانواده هایی زنگار کدورت، دلها را از هم جدا کرده باشد با میانجگری ریش سفیدان ، هر کجا فرصتی دست دهد، دستان رنجیده خاطرات در دست هم گذاشته می شود، کوچکترها ، دست بزرگترها و بزرگترها صورت کوچکتر را می بوسند و با ذکر صلواتی کینه و کدورت ها را دور می ریزند‏.‏
یکی دیگر از آیین های نوروزی مردم خراسان جنوبی کوزه شکنی است که بیشتر در منطقه قاینات رواج دارد.
سنت سمنو پزان هم در این منطقه برای شروع سال نو اجرا می شود.

 

 

مسئول کمیته پاورلیفتینگ خراسان جنوبی گفت:تیم پاورلیفتینگ استان در رقابت های کشوری موفق به کسب چندین نشان رنگارنگ شد.

خسروی مسئول کمیته پاورلیفتینگ خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: تیم پاورلیفتینگ استان در رقابت های کشوری باشگاه های کشور انتخابی تیم ملی موفق به کسب دو نشان طلا، سه نشان نقره و سه نشان برنز شد.

وی افزود:امیر حسین بخشی زاده و علیرضا محمود آبادی در دسته های وزنی ۱۰۰ کیلوگرم و مثبت ۱۴۰ کیلوگرم نوجوانان نشان طلا، ابوالفضل مقامی در دسته ۷۵ کیلوگرم نوجوانان، علی حسامی در دسته ۱۲۵ کیلوگرم نوجوانان و مرتضی خسروی در دسته مثبت ۱۴۰ کیلوگرم بزرگسالان نشان نقره و احمد سبزه کار در دسته وزنی مثبت ۹۰ کیلوگرم بزرگسالان، غلام حسین هادی نژاد در دسته وزنی ۹۰ کیلوگرم مستر ۱ و علی خسروی در دسته وزنی منفی ۱۴۰ کیلوگرم جوانان مقام سوم را از آن خود کردند.

خسروی گفت:این دوره از مسابقات از بیست و یکم تا بیست و چهارم اسفند ماه سال جاری به میزبانی سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان برگزار شد.

 

جانشین انتظامی شهرستان فردوس از دستگیری دو سارق و یک مالخر اموال سرقتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛سرهنگ شهنواز جانشین انتظامی شهرستان فردوس از دستگیری دو نفر سارق و یک نفر مالخر اموال سرقتی در این شهرستان خبر داد.

وی افزود:با وقوع سرقت از منزل احدی از شهروندان موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ شهنواز گفت:مأموران کلانتری مرکز با اقدامات پلیسی انجام شده و گشت زنی نامحسوس طی ۲۴ ساعت گذشته، دو نفر سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان فردوس افزود: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت از منزل مذکور اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شدند.

وی گفت: در این راستا یک نفر مالخر نیز که اقدام به خرید اموال سرقتی از سارق نموده بود دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ شهنواز عدم توجه به قفل و بند مناسب جهت منازل و اماکن خصوصی را یکی از عوامل سرقت دانست و در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: حین خروج از منزل ضمن توجه به اطراف خانه نسبت به قفل نمودن درب‌های منزل اقدام نمایند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*