آخرین خبر :

چند خبر از خراسان جنوبی

اعزام تیم کاراته کنترلی خراسان‌جنوبی به  مسابقات بین‌المللی

در نخستین دوره مسابقات قهرمانی کاراته بین‌المللی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شش هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان کاراته‌کاهای خراسان‌جنوبی برای کسب مدال رنگی روی تاتامی رقتند.

 این ماراتن ملی با شرکت قریب‌بر ۱۰۰۰ کاراته‌کا از کشورهای آذربایجان، عمان، عراق، افغانستان و ایران از دیروز جمعه به مدت سه روز در سالن ورزشی کارگران شهر کرمان در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند.

 علیرضا اقبالی، مبین صادقی، امیرعلی نوراللهی، امیرمهدی نوراللهی، سینا افتخار‌مقدم، محمد رمضانی، پویا آهنگربجستانی، یاسین یوسفیان، امیرمحمد پسندیده، مهیار رضایی، امیرمحمد بخشی، محمدمهدی اسدی، یوسف رضاخانی، وحید سیف زاده، امیر عباسی، محمدمهدی غلامی، ابوالفضل همتی‌نیا، امیررضا حاجی‌زاده، امیرحسین دیدبان، امیررضا جاهد، مهدی جمشیدی و علیرضا حاجی‌زاده با سرپرستی امیرحسین همتی‌نیا، مربیگری مهدی عرب، کمال اکبری و محمدعلی بخشی به عنوان داور و مربی به نمایندگی از خراسان‌جنوبی در نخستین دوره پیکارهای بین‌المللی کاراته کرمان هنرنمایی می‌کنند.

 

 

نجمه خدمتی به اردوی تمرینی تیم ملی تیراندازی دعوت شد

اردوی تمرینی تیم تفنگ کشورمان با حضور ۱۰ ورزشکار از ۱۵ اسفندماه در محل سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی آغاز شده است.

  این اردو با حضور ۱۰ ورزشکار از ۷ استان کشور از ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه تحت نظر کادر فنی برگزار می شود.
الهه احمدی، مهیار صداقت و امیر محمد نکونام از تهران، حسین باقری از اصفهان، مه لقا جام بزرگ از همدان، پوریا نوروزیان و آرمینا صادقیان از ایلام، نجمه خدمتی از خراسان جنوبی، فاطمه کرم زاده از بوشهر، امیر سیاوش ذوالفقاریان از سمنان نفراتی هستند که به این اردو فراخوانده شدند.

زیر ساخت ها برای توسعه ورزش خراسان جنوبی وجود دارد

جلسه مسوولین ستادی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد

مدیرکل ورزش و جوانان گفت: ظرفیت لازم و زیر ساختها برای پیشرفت و توسعه ورزش و جوانان خراسان جنوبی وجود دارد.

سرپرست با اشاره به وجود ظرفیت نیروی انسانی متعهد در اداره کل جهت پیشبرد و توسعه ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: وظیفه مهم دستگاه های اجرایی از جمله ورزش و جوانان ،انجام خدمات کامل و مطلوب و پاسخگویی به موقع و درست به مردم می باشد و باید نسبت به انجام وظایف و حوزه کاری مان تعصب داشته تا منتج به نتایج خوب برای مردم و حتی خودمان شود.
وی بر همکاری لازم و پاسخگویی مناسب به سیستم های بالادستی از جمله استانداری و وزارت ورزش و جوانان و پاسخگویی به موقع به مکاتبات اداری، احترام و بروخورد مناسب با ارباب رجوع و گذاشتن وقت و انرژی برای انجام کار درست تاکید کرد.
مدیرکل ورش و جوانان با بیان اینکه در این ۹ ماهه گذشته به تهیه و تدوین برنامه راهبردی ورزش و جوانان در تمامی حوزه های کاری پرداختیم، افزود : سال ۹۸ سال شروع اجرای این برنامه راهبردی خواهد بود که ان شا الله شاهد پیشرفت های مهمی در زمینه های مختلف ورزش و جوانان باشیم.
در این جلسه ابلاغ رییس حراست اداره کل ورزش و جوانان به صادق زینی ملک آباد اهدا شد.

در همایش ترویج فرهنگ وقف در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیبهای اجتماعی عنوان شد

 بی تدبیری و هرج و مرج اقتصادی ذائقه مردم را تلخ کرده است

مشاوره وقف برای کاهش آسیب و محرومیت ارایه می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبیهمایش ترویج فرهنگ وقف در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیبهای اجتماعیهدف از این همایش را سوق دادن واقفان به سمت وقفهایی برای کنترل آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد.

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: وقف ها می تواند به خانواده های بی سرپرست و خود سر پرست، کودکان کار، افراد بهبود یافته و جویای کار و همین طور زندانیان آزاد شده و افراد بی سرپناه تعلق گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه وقف باقیات صالحات و صدقه جاریه است، گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب موقوفات باید با احتیاجات روز جامعه هماهنگ باشد.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به گلایه مندی مردم از واگذاری برخی مکان ها به آموزش و پرورش و مراکز بهداشت در روستاها گفت: برخی از این مراکز به خاطر کاهش جمعیت بلااستفاده شده اند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از این پس مشاوره وقف در خصوص کاهش آسیب ها و محرومیت زدایی ارایه می شود.

وی افزود: این همایش یک تدبیر بسیار خوب بوده که خراسان جنوبی در این زمینه پیش قدم شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر اقدامات اوقاف در جهت رفع محرومیت و آسیب های اجتماعی است گفت: امسال در راستای اجرای نیات واقفان ۳۶۰ مبلغ به بقاع متبرکه اعزام شدند و برنامه های مختلفی از قبیل مشاوره خانواده را اجرا کرده اند.

امام جمعه موقت بیرجند نیز با اشاره به پیشرفتهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: آسیبهای اجتماعی در شان جامعه اسلامی نیست و باید برای رفع آنها بازنگری صورت گیرد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه هر جایی که تکیه بر فرهنگ قرآن و اهل بیت (علیهم الاسلام) داشتیم موفق عمل کرده ایم، افزود: فرهنگ ناب اسلامی که فرهنگی خدامحوری است را در زندگی خود باید بکار گیریم.

حجت الاسلام مختاری با انتقاد از وضعیت اقتصادی و گرانی ها و تلخ کردن ذائقه مردم در آستانه نوروز، گفت: هرج و مرج اقتصادی نتیجه سودجویی و خودمحودی برخی افراد است اما باید به خدامحوری و فرهنگ اسلامی برگردیم.

 حجت الاسلام «محمد مختاری» اظهار کرد: همه آحاد جامعه نسبت به پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی مسئولیت دارند و باید برای کنترل و کاهش آن تلاش کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و ملت ایران در این چهل سال با استکبار جهانی مبارزه کرده است، گفت: متاسفانه علی رغم پیشرفت ها و موفقیت ها کشور در این سال‌ها اما ضعف ها و فساد های هم داریم البته قابل مقایسه با فساد زمان طاغوت نیست.

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه هرج و مرج اقتصادی و آسیب های اجتماعی زیبنده نظام و حاکمیت اسلامی نیست، افزود: متاسفانه بی تدبیری اقتصادی ذائقه مردم را تلخ کرده و این در شأن باور و آرمان های ما نیست.

اعراب شیبانی معاون دادستان بیرجند نیز مهمترین وقفیات در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را وقف خانه برای خانواده های بی پناه، آسایشگاه و مراکز نگه داری برای افراد آسیب دیده، وقف برای تامین هزینه درمان معتادان و کارگاه های اشتغالزایی بهبود یافتگان، وقف برای تامین هزینه های بهداشت و درمان معتادان و خانواده هایشان، وقف تامین هزینه های ساماندهی متکدیان نیازمند، وقف برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شبکه های مجازی و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این مقوله عنوان کرد.

معاون دادستان بیرجند گفت: نبود تفریحات سالم، ازدواج‌های ناموفق، کم درآمدی خانواده، در دسترس بودن آسان مواد مخدر از عوامل تشدید کننده آسیب های اجتماعی است.

همایش ترویج فرهنگ وقف در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیبهای اجتماعی برای اولین بار در کشور در بیرجند برگزار شد.

در این مراسم از دیده بان های افتخاری پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیبهای اجتماعی خراسان جنوبی تجلیل شد.

 

 

مرگ دختربچه ۲ساله و زخمی شدن ۹نفر در خراسان جنوبی

 در ۳حادثه رانندگی در خراسان جنوبی، یک دختر بچه ۲ساله کشته شد و ۹نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 جانشین رئیس پلیس راه استان گفت:  در کیلومتر۱۷ محورمرگ دختربچه ۲ساله و زخمی شدن ۹نفر در خراسان جنوبیخوسف – بیرجند، در داخل شهرک صنعتی یک دستگاه مینی بوس به علت تخطی از سرعت مطمئنه با دیوار و درخت برخورد کرد که در اثر آن ۴نفر زخمی شدند.
سرهنگ توفیقی نیا افزود: در کیلومتر ۹۵محور بیرجند – خور در منطقه مسکونی نوغاب یک دستگاه کامیون با دختر بچه ۲ساله برخورد کرد که در اثر آن کودک ۲ساله کشته شد.
علت این حادثه در دست بررسی است.
وی گفت: در کیلومتر ۱۷۰ محور بیرجند – قلعه زری یک دستگاه سواری ام وی ام به علت سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه، واژگون شد که در اثر آن ۵نفر زخمی شدند.

کمک ۴۶ میلیارد ریالی مردم خراسان جنوبی به نیازمندان طی یک ماه اخیر

مردم خراسان جنوبی در آستانه سال نو، ۴۶ میلیارد ریال در یک ماه گذشته به نیازمندان کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: این کمکها مربوط بهکمک 46 میلیارد ریالی مردم خراسان جنوبی به نیازمندانمبالغی است که مردم با شماره گیری *۸۸۷۷*۱# و  تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ ، نصب اپلیکیشن های  سنا، بله، آپ ، سکه و بام، مراجعه به سایت کمیته امداد به نشانی www.emdad.ir  و یا شماره حساب ۰۱۰۲۱۰۲۸۹۱۰۰۵ بانک صادرات شعبه مرکزی بیرجند واریز کرده اند، و همچنین تعدادی از صندوقهای مدارس که دیروز کمکهای دانش آموزان را جمع آوری کردند و تاکنون شمارش شدند، است.
سلم آبادی افزود: پیش بینی می شود با شمارش کامل مبالغ صندوق های مدارس و همچنین جمع آوری کمکهای پایگاه های سطح شهر و مصلی های نماز جمعه، کمکهای امسال مردم خراسان جنوبی در جشن نیکوکاری به ۶۰ میلیارد ریال برسد که حدود ۲۰ میلیارد ریال بیشتر از پارسال خواهد بود.
جشن نیکوکاری دیروز در ۹۲۲ مدرسه خراسان جنوبی برگزار شد و امروز نیز در ۴۶۷ پایگاه سطح شهرهای استان در حال برگزاری است.
صندوق های جشن نیکوکاری فردا در ۴۲ پایگاه نماز جمعه های استان هم مستقر خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با بیان اینکه کمک های جشن نیکوکاری تا پایان اسفند جمع آوری می شود گفـت: حتی الامکان سعی می شود این کمک ها تا قبل از سال نو به دست نیازمندان برسد.

معدوم سازی یک نفر شتر در قاین

یک نفر شتر به علت ذبح غیرشرعی و جلوگیری از بیماری های واگیردار بین انسان و دام، در قاین معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین گفت: با هدف نظارت بهداشتی و شرعیمعدوم سازی یک نفر شتر در قاین بر کشتار دام و جلوگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام و به خصوص حلال بودن گوشت استحصالی کارشناسان نظارت شرعی و بهداشتی شبکه دامپزشکی مستقر در کشتارگاه دام اقدام به حذف و معدوم سازی لاشه یک نفر شتر کردند.

رضا محمودی زاوه افزود: ارزش این شتر ۹ میلیون تومان و وزن آن حدود ۲۲۰ کیلوگرم بوده است که با توجه به تشخیص کارشناس شرعی به دلیل ذبح غیرشرعی آن از چرخه مصرف خارج شد.

 

 

 

برگزاری مراسم روز درختکاری در پردیس دانشگاه بیرجند

 
به مناسبت هفته منابع طبیعی مراسم روز درختکاری در ورودی پردیس دانشگاه بیرجند برگزار شد.
برگزاری مراسم روز درختکاری در پردیس دانشگاه بیرجند

مراسم روز درختکاری با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند، مهندس علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، مدیران، اساتید ،کارکنان و دانشجویان دانشگاه بیرجند برگزار شد.

این مراسم با مشارکت مدیریت فضای سبز دانشگاه و با شرکت کانون همیاران سلامت و روان، کانون همیاران بهداشت دانشگاه بیرجند و انجمن دانشجویی مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و جمعی از دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی برگزار شد.

 

برگزیدگان نخستین جشنواره نمایش روستایی طبس معرفی شدند
در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایش روستایی شهرستان طبس، بازیگران و گروه های نمایشی برگزیده معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از طبس؛ مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایش روستایی شهرستان طبس شامگاه (۱۶ اسفند) با حضور برخی از مسئولان شهرستان، در محل سینما فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم و با اعلام نتایج هیئت داوران، گروه نمایشی دلشاد روستای محمدآباد با «نمایش ایران و حال وهواش، من و بابام و باباش» رتبه اول را از آن خود کرد.

همچنین گروه های نمایشی پایگاه شهید مطهری روستای فهالنج با نمایش «نهضت پرواز» رتبه دوم و گروه نمایشی پایگاه شهید رفیعی روستای کریت با نمایش «پیرمرد» رتبه سوم این جشنواره را کسب نمودند.

در این مراسم «علی عباسی» از روستای محمدآباد، «جواد قاسمی» از روستای دشتغران و «مجید آبسته» از روستای کریت به ترتیب رتبه های اول، دوم و سوم بهترین بازیگری نخستین جشنواره روستایی شهرستان طبس را به دست آوردند.

لازم به ذکر است: حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد زنجانی طبسی، جمشید امیرگیلکی و حسین نظری اعضای هیئت داوران نخستین جشنواره نمایش روستایی شهرستان طبس بودند.

۲۶ درصد جمعیت خوسف زیر پوشش کمیته امداد هستند
مهران پور گفت: سه هزار و ۱۶۰ خانوار که معادل ۲۶ درصد از جمعیت این شهرستان محسوب می شوند از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) خوسف بهره مند می شوند.

«محمد مهران پور» در گفتگو با خبرنگار شبستان در خوسف اظهار کرد: به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، سه باب منزل مسکونی مددجویان خوسف و روستای معصوم آباد به بهره برداری رسید و تحویل مددجویان شد.

بهره برداری از ‌ ۳‌ باب مسکن مددجویی در شهرستان خوسف

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خوسف با بیان اینکه برای ساخت هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: ۲۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض در اختیار مددجویان قرار گرفته و ۲۰میلیون تومان دیگر نیز تسهیلات ارزان قیمت از سوی بنیاد مسکن پرداخت شده است.

مهران پور عنوان کرد: این واحدهای مسکونی برای مددجویان روستایی است، که برای این تعداد مسکن ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شده است و از ابتدای سالجاری ۱۲۷ میلیون تومان وام معوض از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: طی ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۱۰۷ واحد مسکونی با ارزش ۲۸۳ میلیون تومان بصورت بلاعوض در سرفصل های عمرانی شامل احداث مسکن روستایی، تعمیر و بازسازی منازل مددجویان و احداث حمام و سرویس بهداشتی به مددجویان شهرستان تحویل شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خوسف با بیان اینکه هم اکنون سههزار و ۱۶۰ خانوار (حدود ۲۶ درصد از جمعیت این شهرستان) از خدمات این نهاد بهره مند می شوند، گفت: همچنین تعداد ۲۵۰سبد کالا به ارزش ۷۵میلیون تومان و۱۳۰قلم کالاهای ضروری زندگی به ارزش ۵۰میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شده است.

 

 

اختتامیه جشنواره دانشگاهی حرکت

مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره دانشگاهی حرکت در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
اختتامیه جشنواره دانشگاهی حرکت

مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره دانشگاهی حرکت ،عصر روز پنجشنبه در محل سالن پردیس مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که با حضورمسئولان،کارشناسان و انجمن های علمی شرکت کننده در جشنواره برگزار گردید دکتر محمدقادرقادری معاون فرهنگی دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت اجتماعی معاونت فرهنگی و برگزارکنندگان این جشنواره گفت: از تمامی دانشجویان فعال در بخش انجمن های علمی تشکر ویژه دارم و فعالیت های شما را در حوزه انجمن های علمی ارج می نهیم.

در ادامه برنامه از میان ۳۹ غرفه شرکت کننده در جشنواره دانشگاهی حرکت، از انجمن های خلاق، غرفه های برتر، انجمن های برتر در حوزه کارآفرینی، دانشکده برتر، انجمن های علمی برتر، نشریه های برتر در حوزه انجمن های علمی، اساتید مشاور و دبیران انجمن های علمی تقدیر بعمل امد. از دیگر بخش های این مراسم پخش کلیپ، مسابقه و…. بود.

 

 

 

 

 

رویکرد جدید مدیریت استان نیازمند کار رسانه ای است

بیرجند – ایرنا – سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: رویکرد استاندار خراسان جنوبی در پیگیری همه جانبه مسائل و مشکلات استان و حس دلسوزی برای رفع آنها تاکنون در هیچ دوره ای مشاهده نشده و نیازمند پرداختن روابط عمومی ها و رسانه ها به این رویکرد است.

به گزارش ایرنا فاطمه آرامجو روز پنجشنبه پس از کاشت چند اصله نهال در محوطه ایرنا به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در نشستی با حضور مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه افزود: وقتی دغدغه استاندار مواردی چون آب، مرز، کشاورزی، مرزنشین و همه چالش ها و مشکلات استان است و پیگیری های لازم برای رفع مشکلات انجام می شود، رسانه بایستی با جریان سازی سالم موضوعات ما را یاری کند.
وی بیان کرد: به عنوان مثال موضوع بسته بودن مرزهای استان چندین ماه است به صورت مکرر پیگیری می شود، موضوعی که در این مدت بخش زیادی از مردم و مسئولان را تحت تاثیر قرار داده است.
وی با اشاره به تلاش استاندار خراسان جنوبی برای بازگشایی بازارچه های مرزی و سفر ۲ ماه گذشته به افغانستان گفت: مکاتبات و مذاکرات متعددی در داخل با وزارت امور خارجه و خارج کشور از طریق رایزنی با مقامات افغانستان انجام و منجر به بازگشایی مرز شد.
سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: جریان سازی برای موضوعاتی از جمله مرز باید توسط رسانه ها به نحو درست و دقیق انجام شود و ادامه یابد تا در ادامه مسیر فعالیت ها اثرگذار باشد.
وی تاکید کرد: مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی که هر کدام رسانه دولت هستند، باید با تعامل با رسانه حداکثر استفاده را از این ظرفیت ببرند تا به توسعه استان که هدف مشترک همه ماست، دست یابیم.
آرامجو گفت: برای اطلاع رسانی درست و به موقع در استان باید ارتباط بین رسانه و روابط عمومی دستگاه های اجرایی تقویت شود زیرا ارتباط دوسویه بین روابط عمومی و رسانه خلاء اطلاعاتی را رفع می کند.
وی بیان کرد: بارها مشاهده شده روابط عمومی ها اطلاعات درست را در اختیار رسانه قرار نمی دهند لذا با دریافت اطلاعات غیرموثق توسط خبرنگاران مشکلاتی ایجاد شده است.
سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان همه فعال و هوشمند هستند لذا با مودت و افزایش تعامل بین رسانه و روابط عمومی می توان حداکثر استفاده را از این ظرفیت ها برد.
وی با بیان اینکه رسانه و روابط عمومی ۲ بال یک دستگاه اجرایی هستند گفت: دستگاه اجرایی بدون رسانه نمی تواند کار کند و رسانه بدون روابط عمومی با مشکل مواجه می شود لذا این ارتباط باید تقویت شود.
آرامجو افزود: هفته منابع طبیعی و کاشت درخت در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با حضور مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی بهانه ای برای تجدید میثاق با رسانه بود.
وی گفت: این مراسم سبب شد ذات اهمیت ایرنا که همیشه در کنار دولت و ملت بوده و هست برای همه مسئولان روابط عمومی و مردم واضح و روشن شود و دوباره نمود پیدا کند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران ایرنا همیشه پای کار بوده اند اظهار داشت: تاکنون حداکثر استفاده را در بخش های مختلف از رسانه دولت داشته ایم و برای تقویت این ارتباط کماکان نیاز به همکاری داریم.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: همه اجزای رسانه از جمله مطبوعات، رسانه های برخط، روزنامه ها، صدا و سیما و همه افرادی که پازل رسانه ای را تشکیل می دهند باید در قالب شورای سیاستگذاری رسانه دور یک میز نشسته و مدل های توسعه استان را بررسی کنند.
حامد عارفی نیا افزود: تمامی اجزای پازل رسانه ای از این طریق می توانند به صورت ماهیانه و فصلی اولویت های استان را بررسی و جریان سازی کنند و به مسئولان استان برای رفع مشکلات کمک کنند.
وی بیان کرد: ما به عنوان روابط عمومی و جریان رسانه نیاز داریم ابتدا خود را اثبات کنیم لذا نشست های خبری مدیران دستگاه های اجرایی بهتر است در رسانه ها برگزار شود تا این ارتباط قوی تر شود.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: روابط عمومی استانداری نیز باید تلاش کند روابط عمومی دستگاه های اجرایی بیش از پیش تقویت شود.
وی گفت: بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصت مناسبی برای احسان و نیکوکاری نیز است و مدیرکل منابع طبیعی جزو مدیران رسانه ای استان است که در زمینه نگاه به حوزه ارتباطات، خبر و رسانه نگاه ویژه ای دارد.
عارفی نیا عنوان کرد: کاشت نهال و درخت الفت و دوستی در ایرنا یک جریان هوشمندانه رسانه ای را دنبال می کند که امید است از این طریق ارتباط بین رسانه و روابط عمومی تقویت شود.
وی یادآور شد: اگر مدل های توسعه استان را پیگیری کنیم کمتر دستگاه هایی یافت می شود که مدیر آن نخواهد با رسانه در ارتباط باشد چون بسیاری از مشکلات با پیگیری های رسانه پیگیری و رفع شده است.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در شورای سیاستگذاری رسانه می توان به صورت ماهانه و فصلی نشست برگزار کرد تا هر کسی بنا به سلیقه خود به مسئولان کمک کند موضوعات استان را بررسی و رفع کنیم.
مدیر پایگاه تحلیلی خبری خبر و هنر خراسان جنوبی نیز گفت: امسال وضعیت کشور در حوزه های مختلف حساس است و استان مرزی خراسان جنوبی از سایر استان ها وضعیت حساس تری دارد.
ابوالفضل حسن پور افزود: در چنین شرایطی رسانه ها، روابط عمومی و هر کسی که در نشر اخبار و اطلاعات در خصوص استان نقش ایفا می کند باید به جمع بندی کلی و رسانه ای برسند.
وی با بیان اینکه مدیران رسانه باید بدانند با چه هدفی قلم می زنند اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی کمتر توسعه یافته است و در مرزها نیز مشکلاتی وجود دارد اما باید چهره مثبتی از استان در اذهان عمومی معرفی کنیم.
مدیر پایگاه تحلیلی خبری خبر و هنر گفت: رصد رسانه های برون مرزی نشان می دهد بیشتر نگاه ها به شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی است لذا رسانه ها باید منفی نویسی را کنار بگذارند.
وی ادامه داد: برای این مهم باید روابط عمومی دستگاه های اجرایی اطلاعات کافی، دقیق و صریح را در اختیار رسانه ها قرار دهند و همکاری لازم را داشته باشند.
حسن پور با بیان اینکه پایه این وفاق رسانه ای، روابط عمومی ها هستند افزود: برخی رسانه ها و پایگاه های خبری امکانات محدود و کم دارند اما با همکاری رسانه های دولتی می توان خراسان جنوبی را به درستی در سطح ملی معرفی کرد.
وی بیان کرد: رسانه ها در صورتی می توانند نقش تاثیرگذاری در معرفی درست استان داشته باشند که مدیران دستگاه های اجرایی با آنان همکاری کنند در غیر اینصورت براساس حدس و گمان ها مطلب خواهند نوشت و این به ضرر استان است.
امروز (پنجشنبه) با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی، سرپرست روابط عمومی استانداری و شماری از مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی، ۶ اصله نهال عناب، زبان گنجشک، اقاقیا و انجیر در محوطه خبرگزاری جمهوری اسلامی غرس شد.

 

 

 

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی:

درختکاری و منابع طبیعی باید فراتر از روز و هفته باشد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: موضوعاتی از جمله روز درختکاری و هفته منابع طبیعی باید فراتر از روز و هفته باشد و برگزاری مراسم درختکاری فقط تلنگر است.

به گزارش ایرنا علیرضا نصرآبادی روز پنجشنبه پس از کاشت چند اصله نهال در محوطه ایرنا به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در نشستی با حضور مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه افزود: در تمام سال باید به هوش و به گوش باشیم که در عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست چه اتفاقاتی می افتد و راهکار رفع مشکلات چیست.
وی به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص «تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی» اشاره کرد و گفت: تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی کار ساده ای نیست و مهمترین نقش را در این زمینه رسانه ها برعهده دارند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص منابع طبیعی و محیط زیست هر سال اندیشمندانه تر و حساسیت کار شدیدتر می شود تا به نوعی متوجه شویم شرایط در این حوزه ها بسیار حساس است.
وی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری به شکل دقیق و ریز وارد برخی موضوعات می شود اهمیت کار در آن حوزه نیز روشن تر می شود.
نصرآبادی از رسانه ها به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: جامعه هدف منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل اینکه زیرساخت اصلی بشر را برعهده دارد فراگیر و بدون محدودیت است.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع منابع طبیعی به ویژه در خراسان جنوبی که با خشکسالی های ۲۰ ساله، بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و مشکلاتی از جمله کویر، بیابان و هجوم شن های روان مواجه است، شرایط نسبت به سراسر کشور سخت تر است.
وی گفت: با توجه به شرایط منابع طبیعی استان می طلبد توجه فراگیر نیز به این حوزه لحاظ شود که نقش رسانه و خبرنگاران در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: ابتدا باید اصحاب رسانه به این باور برسند که حساسیت در عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست بالاست و با شناخت و اعتمادی که پیدا کردند با دید روشن و اندیشه به صورت علمی به جامعه مخاطب منتقل کنند.
وی با اشاره به اینکه سال های گذشته شاهد همکاری بین رسانه و منابع طبیعی بودیم گفت: از مجموعه استانداری که به صورت اندیشمندانه و آینده نگر موضوع منابع طبیعی و محیط زیست را دنبال می کنند، قدردانی می کنیم.
نصرآبادی افزود: همین که مسئولان دستگاه های اجرایی منابع طبیعی را باور کنند از هر کمک مالی و اعتباری برای ما مهمتر است.
امروز (پنجشنبه) با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی، سرپرست روابط عمومی استانداری و شماری از مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان، ۶ اصله نهال عناب، زبان گنجشک، اقاقیا و انجیر در محوطه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی غرس شد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

امنیت کشور حاصل زحمات شبانه روزی مرزبانان است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امنیت ایران حاصل زحمات و تلاش شبانه روزی مرزبانان غیور کشور است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران در دنیای پرالتهاب بشریت امروز به عنوان یک نقطه امن زبانزد است.
وی گفت: در سایه این امنیت همه افراد فرصت می یابند تا به هر ماموریت و کاری مشغول باشند.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مهمترین شرط هر کاری امنیت است، ادامه داد: مرزبانان کشور که همواره از مرزها به عنوان ناموس جامعه مراقبت و حراست می کنند، در واقع بهترین عبادت را دارند.
وی بیان کرد: برخی کوتاهی ها از سوی مسئولان در این زمینه ها هم وجود دارد که نباید باشد، چرا که مرزها از اهمیت بالایی برخوردارند.

 

 

 

فرمانده مرزبانی:

بخشی از درآمد موادمخدر تامین کننده نیاز تروریست ها است

بیرجند – ایرنا – فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بخشی از درآمد موادمخدر تغذیه کننده نیازمندی تروریست هاست و این پدیده زشت توسط جهان استکبار مدیریت می شود.

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ قاسم رضایی روز پنجشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرمانده مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) در جمع خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران در مرزهای شرقی لجمن (لبه نخست منطقه نبرد) خط مقدم دنیا در مقابله با مواد مخدر بوده و آرمان انقلاب اسلامی ما می گوید که مواد افیونی برای همه کشنده است.
وی گفت: ملت های غربی باید متوجه شوند که اگر نگاه عاطفی جمهوری اسلامی نبود مشکلات جدی برای اروپا و غرب ایجاد می شد.
فرمانده مرزبانی اظهار داشت: ملت های غربی باید از دولت هایشان تقاضا کنند که به یاری و کمک جمهوری اسلامی در حوزه های مقابله با مواد مخدر بیایند و به دولت های خود فشار بیاورند که چرا این توطئه ها را در جهان درست می کنند و چرا منافع نامشروع خود را اینگونه ترویج می کنند.
وی گفت: با دلارهای نفتی بعضی کشورهای حوزه خلیج فارس مزدور درست می کنند و اتفاق هایی که امروز در حوزه مرز پاکستان رخ می دهد بخشی از جانی های فراری تحت تعقیب دستگاه قضایی ما در حوزه بلوچستان پاکستان سکنی گزیدند و آنجا مزدوری می کنند.
سردار رضایی افزود: آنجا از طریق استکبار سلاح در اختیارشان قرار می دهند و کارهایی که در مناطق مرزی انجام می دهند، قابل تحمل نیست.
وی گفت: مرزهای مشترک بین دو کشور مرزی است که باید به طور مشترک مدیریت شود و هر اتفاق ناگواری بیفتد باید پاسخگو باشند که از دولت و ارتش پاکستان و دستگاه های امنیتی این کشور انتظار داریم حسن همجواری را نشان دهند.
وی بیان کرد: ما از توانمندی ارتش پاکستان آگاهی و انتظار داریم مطالبات مردم ایران را به خوبی همکاری های قبلی ادامه دهند و کسانی که در خاک آنها پناه گرفتند را پاکسازی کنند.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدامات خوبی را ارتش پاکستان شروع کرده و قول هایی دادند که انتظار داریم نفراتی که گروه های تروریستی به گروگان بردند و نگهداری می کنند، را به دقت آزاد کرده و تحویل ایران دهند.
وی افزود: مدیریت در مرز نیازمند الزاماتی مثل جاده و ابنیه است که سال قبل امکاناتی ایجاد شده اما کافی نیست و در برنامه ششم توسعه طرحی از طریق ستاد کل نیروهای مسلح ارائه و از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شد که دولت هم پذیرفت اما هنوز امکانات متناسب با این لایحه تامین نشده است.
وی اظهار داشت: سال ۱۳۹۷ اعتبارات انسدادی تامین وصول نشد و برنامه ها ناقص می ماند که نیاز مرزبانی است و در حوزه دریا الزامات شناور نیاز به اعتبارات خاص خود را دارد که امیدواریم تا سال ۱۳۹۹ که انتهای برنامه ششم است دیگر مشکل امکانات زیرساختی در مرزها را نداشته باشیم.
سردار رضایی گفت: وظیفه ذاتی ما مرزبانی است و در قانون آمده هرگونه تردد غیرمجاز در مرز جرم است اما هزینه جرم پایین است که از مسئولان مختلف در حوزه قانونگذاری و مجلس و مرکز پژوهش های مجلس درخواست کردیم طرح بالابردن هزینه جرم را در دستور کار قرار دهند تا آمار جرم پایین بیاید.
وی ادامه داد: برخی کارشناسان گفته بودند که گرانی قیمت گوشت به دلیل قاچاق است که باید بگوییم اینگونه نیست و همه احشامی که در این قالب بود زیر ۳۰ هزار راس است و گرانی گوشت را باید در جای دیگر بررسی شود.
سردار رضایی اظهار داشت: در حوزه مرز خراسان جنوبی وضعیت خوبی داریم که زیرساخت های مناسبی وجود دارد و یکی از ابزارهای جدی مرزبانی دیپلماسی است که با کشورهای همسایه مثل افغانستان ارتباط خوبی داریم.
وی گفت: در موضوع تبادل کالا و فعال شدن بازارچه ها اقداماتی از قبل بوده و دو ماه پیش نیز از طرف افغانستان محدودیت ایجاد شده بود که با هماهنگی هایی که از طرف دولت ها انجام شده امیدواریم از هفته آینده ترددها بین مرزنشین ها و تبادل کالا انجام شود.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مرزهای ما طولانی و مهم است گفت: با کشورهای مختلف همسایه هستیم و در شرق نیز با کشورهای افغانستان و پاکستان همسایه هستیم که هر ۲ کشور افغانستان و پاکستان جمهوری اسلامی هستند و مشترکات زیادی با این دو همسایه داریم.
وی اظهار داشت: مراودات در سطح های مختلف با کشورهای افغانستان و پاکستان داریم و روابط ما با وجود توطئه های دشمن بسیار عالی است و هوشیاری دولتمردان و ملت های منطقه موجب شده دسیسه دشمن خنثی شود.
سردار رضایی گفت: فتنه موادمخدر در منطقه شرق و کشور افغانستان هر روز افزایش می یابد به طوری که ۲۰ سال قبل طبق گزارش سازمان ملل متحد تولید مواد مخدر افغانستان ۲۰۰ تن بود و امروز به ۹ هزار تن رسیده و این یک فتنه شوم است که وقتی پای کشورهای غربی به این منطقه مسلمان رسید به این شکل فتنه را شروع کردند و جمهوری اسلامی به عنوان خط مقدم مقابله با این فتنه است.
در این آیین سرهنگ احمد تفکری به عنوان فرمانده مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) بیرجند معرفی و از خدمات سرهنگ محمدرضا نایاب در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی شد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*