چند خبر از خراسان جنوبی

همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی در بیرجند برگزار می شود

 
جلسه هماهنگی “اولین همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی” در محل سالن جلسات حوزه رییس دانشگاه بیرجند برگزار شد
برگزاری جلسه هماهنگی اولین همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی

در این جلسه که با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دبیران همایش، خیرین، اعضای بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند و جمعی از مدیران و مسئولان استان برگزار شد، نحوه هماهنگی و حمایت سازمان های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای جلسه دکتر جواد میکانیکی دبیر همایش ضمن خیر مقدم به حاضران توضیحاتی در خصوص فعالیت ها و اقدامات صورت پذیرفته جهت برگزاری این همایش ارائه کرد. سپس حاضران در این نشست به ارائه نظرات و چگونگی حمایت خود برای برگزاری هرچه بهتر این همایش پرداختند.
از جمله اهداف برگزاری این همایش می توان به بررسی مباحث وقف و رابطه آن با توسعه انسانی، معرفی توانمندی های استان در زمینه وقف بر آموزش و علم، بررسی ظزفیت های وقف در حوزه علم و فناوری اشاره کرد.
این همایش با محوریت وقف و سرمایه انسانی، وقف و رفاه اجتماعی، وقف و توانمندسازی جوامع محلی، وقف و توسعه مراکز علمی و فناوری و آموزشی۲۱ و ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد گردید.

 

 

 

 

 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: میزان جرایم خشن از جمله نزاع دسته جمعی، قتل، مرگ مشکوک، تجمع، آدم ربایی، چاقوکشی و نزاع فردی اغلب در استان از پنج تا ۲۰ درصد کاهش وقوع داشته است.

 شهابی در نشست شورایپیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی افزود: آزادی زندانیان، منجر به افزایش سرقت شده به گونه ای که فقط در شهرستان خوسف ۹ فقره سرقت توسط این افراد گزارش شده است.

وی وضعیت اقتصادی را یکی از دلایل افزایش سرقت دانست و افزود: سرقت از اماکن در حال ساخت استان امسال افزایش بی سابقه ای یافته و یکی از دلایل رعایت نکردن نکات ایمنی توسط مالکان است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید دارند امنیت به راحتی به دست نمی آید و مردم نیز باید در این زمینه مشارکت داشته باشند لذا راه اندازی مجمع خیرین امنیت ساز در استان توصیه می شود.

وی ادامه داد: میزان سرقت از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته و بیشتر در اماکن خصوصی روی داده است.

سرهنگ شهابی با بیان اینکه ۸۰ درصد تجمع های مردمی به دلیل شرایط اقتصادی است گفت: برخی واحدهای تولیدی ماه ها حقوق کارگران را پرداخت نمی کنند که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی این عوامل سبب تجمعات می شود.

وی تصریح کرد: ناجا در زمینه پیشگیری از خشونت اقداماتی از جمله ارایه بروشور، اطلاع رسانی هشدارها از طریق صدا و سیما، برگزاری نمایشگاه ها، اعزام کارشناسان به مدارس و مساجد، درج پیام های پیشگیری و برگزاری دوره های تعالی برای کارکنان در خصوص نحوه برخورد با مردم را انجام داده است.

رئیس پلیس پیشگیری استان خراسان جنوبی افزود: در زمینه خشونت پیشنهاد می کنیم قضات برای سخنرانی و اطلاع رسانی در مساجد، مدارس و محلات حضور بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: در زمینه جلوگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال نیز ایستگاه های بازرسی و پاسگاه ها آماده و در صنوف به ویژه لاستیک فروشان تذکرات لازم داده شده است.

شهابی گفت: همچنین برای تجهیز و به روز رسانی کپسول های آتش نشانی، جایگاه های سوخت و حضور نگهبان در بانک ها و مکان هایی که احتمال تعرض وجود دارد، اقدامات لازم انجام شده است.

 

 

 

 

یک دستگاه خودرو ۴۰۵ واقع در دانشگاه بیرجند طعمه حریق شد.

ترابی فرمانده تیم اعزامی آتش نشانی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  گفت : با اعلام این خبر به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی بیرجند ساعت ۱۹:۴۲  آتش نشانان ایستگاه سه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود : آتش از قسمت موتور خودرو به وقوع پیوسته بود که با اقدام به موقع آتش نشانان از گسترش حریق پیشگیری شد.

ترابی گفت : آتش نشانان پس از ایمنی محل با استفاده از لوله‌های آبرسان حریق را اطفاء کردند.

 

 

 

 

 

۲ کشته و زخمی در حادثه رانندگی محور بیرجند قاین

در اثر حادثه رانندگی محور قاین-بیرجند دو نفر کشته و زخمی شد.

۲ کشته و زخمی در تجاوز به چپ سواری پرایدرئیس پلیس راه استان گفت : دو دستگاه پراید به یک دستگاه کامیون کشنده در کیلومتر۲۰ محور آرین شهر به بیرجند برخورد کرد.

وی افزود : در این حادثه راننده یک پراید در دم جان باخت و راننده پراید دیگر زخمی شد.

سرهنگ رضایی علت حادثه را  بی مبالاتی از سوی راننده سواری پراید بعلت تجاوز به چپ ناشی از سبقت غیر مجاز از پراید مجاور و برخورد رخ به رخ با تریلی اعلام کرد.

 

 

 

 

 

 

 

گردهمایی علمای اهل سنت خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد

دومین نشست علما، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

آیت الله عبادی در این نشست بصیرت و هوشیاری مسلمانان در برابردشمن را مهم دانست و افزود: دشمنان اختلافات جزئی در عقاید مسلمانان را برجسته می کنند اما درباره اشتراک های اصلی در اصول دین اسلام سخنی به زبان نمی آورند.

نماینده ولی فقیه در استان رفع شبهات دینی را یکی از وظایف مهم علما عنوان کرد و گفت: علمای مسلمان باید با بحث و صحبت با هم شبهات را برطرف کنند اما نباید این مباحث به گونه ای باشد که وحدت مسلمانان را خدشه دار کنند.

 

 

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان نیز با بیان اینکه مهمترین کانون فرهنگی در دین اسلام مسجد است گفت: مساجد باید محل رشد اعتقادات و باورهای دینی جوانان باشد.

گردهمایی علمای اهل سنت در بیرجند برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام  اظهار داشت: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و گام دوم انقلاب اسلامی را در چهل سالگی دوم برمی‌داریم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری پس از راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن خطاب به جوانان افزود: در گام دوم انقلاب باید انقلاب را با نسل جوان مومن دانا و پر انگیزه طی کنیم.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود نه انقلاب سیاسی بیان کرد: در حقیقت سیاست در انقلاب اسلامی رنگ فرهنگ به خود گرفت.

فرجام با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی ما می‌گوید جنگ هم در انقلاب اسلامی فرهنگ است تصریح کرد: مهمترین کانون فرهنگی در دین اسلام مسجد است.

وی با بیان اینکه مسجد ساز و سازنده مسجد باید ۵ ویژگی داشته باشد خاطرنشان کرد: علت اینکه در جامعه عیار معنویت بالا رفته است روحیه ایثار جوانان در جنگ تحمیلی و بعدها بسیج سازندگی و جهاد سازندگی است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با بیان اینکه مساجد و فضاهای دینی بعد از  انقلاب رونق فراوانی یافته است اظهار داشت: رونق مساجد به گنبد کوچک و بزرگ و رنگ آمیزی نیست گرچه باید از این جهت نیز نمونه باشد و به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر مقام معظم رهبری مدیر مسجد امام جماعت مسجد است افزود: این کانون اگر بخواهد به رسالت خود عمل کند طبق آیات قرآن باید دو ویژگی داشته شد یعنی بنای مسجد باید بر تقوا و معنویت باشد.

فرجام گفت: مسجد عرصه کشمکش‌های هواهای نفسانی نیست و امام جماعت نیز نباید اسیر هوای نفس باشد و همچنین مسجد جای بی تقوایی نیست بلکه محل پاک شدن و پاکیزگی از آلودگی‌ها و رضایل اخلاقی است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان بیان کرد: قبل از انقلاب ۹۰ مسجد در خراسان جنوبی ساخته شده است  و ۱۵۷ مسجد بعد از انقلاب در خراسان جنوبی ساخته شده است که این آمار کمی، بسیار خوشحال کننده است.

وی با بیان اینکه در مساجد باید جوانان حضور داشته باشند تصریح کرد: همچنین مساجد باید محل رشد اعتقادات و باورهای دینی جوانان باشد.

فرجام با بیان اینکه امروز استکبار جهانی از اختلافاتی که ایجاد می‌کند خوشحال است بیان کرد: به برکت وحدتی که بین مسلمانان وجود دارد امنیتی که در منطقه وجود دارد مربوط به ایران است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان خطاب به علما یادآور شد: مسجد یک کانون فرهنگی برای پرورش جوانان مومن دانای پر انگیزه است و هر بخشی را که نتوانیم تامین کنیم کار بر زمین خواهند ماند.

 

 

 

 

معاون دادگستری خراسان جنوبی:

وقف برای کنترل آسیب های اجتماعی ضروری است

همایش «ترویج فرهنگ وقف برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی» در خراسان جنوبی برگزار می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بر لزوم فرهنگ سازی وقف برای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در این زمینه همایشی ۱۶ اسفند ماه در محل مجتمع فرهنگی غدیر بیرجند برگزار می شود.

 

حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا» در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: خراسان جنوبی با توجه به باور و اعتقادات مردم به خیرات و صدقات جاریه در حوزه وقف برای عزاداری ائمه اطهار و امام حسین علیه السلام ورود خوبی دارند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای وقفیات در جهت کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: همایش ضرورت ترویج فرهنگ وقف برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی روز پنج شنبه ۱۶ اسفندماه در محل مجتمع فرهنگی غدیر بیرجند برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه سال آینده کارگاه های سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان ساکن در خوابگاه ها سطح استان برگزار می شود، افزود: مشارکت با سازمان های اجتماع محور در حوزه پیشگیری از اعتیاد، برگزاری کارگاه پیشگیری از تخلفات شهری بیرجند، شناسایی ظرفیت های قانونی دستگاه ها اجرایی در کاهش ورودی پروندها، راهبری و ساماندهی کسب و کارهای نوین و ارتقای آگاهی های عمومی کودکان از برنامه های سال ۹۸ دبیرخانه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری است.

وی به چهارشنبه آخرسال اشاره و ادامه داد: چهارشنبه سوری یکی از سنت های دیرین ایرانیان است اما گاهی با اعمال برخی رفتارهای ناهنجار اجتماعی و بی احتیاطی ها در برگزاری آئین چهارشنبه آخر سال شاهد حوادث تلخ و ناگواری هستیم که بسیاری از خانواده ها را در آستانه سال جدید با مسایل و مشکلات عدیده ای روبرو می سازد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: متاسفانه بیشترین قربانیان و حادثه دیدگان چهارشنبه آخر سال را نوجوانان و جوانانی تشکیل می دهند که تحت تاثیر هیجان های درونی و کنترل نشده خود قرار می گیرند لذا باید برای پیشگیری از این حوادث تدابیری اندیشیده شود.

 

 

 

سخنگوی وزارت کشور:

انتخابات مجلس دوم اسفند ۹۸ برگزار می شود

سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ۱۳۹۸ برگزار می شود.

سید سلمان سامانی با بیان این که مقدمات و فرآیند اجرایی برگزاری انتخابات سال آتی آغاز شده است اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی وزارت کشور برای بخشداران، فرمانداران و سایر دست اندرکاران برگزاری انتخابات آغاز شده و طبق جدول زمانبندی انجام می شود.
وی به مکاتبات وزارت کشور با شورای نگهبان در مورد تعیین زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرد: وزارت کشور در مکاتبه ای تاریخ پیشنهادی برگزاری این انتخابات را ارائه کرده بود که در جلسه اخیر شورای نگهبان این تاریخ مورد بررسی قرار گرفت و تاریخ برگزاری انتخابات مشخص شد.
قائم وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها همچنین گفت: براساس تایید شورای نگهبان، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفند سال آینده برگزار می شود.

 

 

 

 

 

برترین های مدیریت بحران استان در سال ۹۷ مورد تقدیر قرار گرفتند
آیین تجلیل از برترین های استان در سال ۹۷ درحوزه مدیریت بحران با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران ، فعالین این حوزه و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در بیرجند برگزار شد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ، در این مراسم با بیان اینکه کار در حوزه مدیریت بحران و تلاش برای نجات جان انسان ها یک موهبت الهی است، افزود: چه در متون دینی و آموزه های اسلامی و چه در ادبیات و تمدن چندین ساله ما این مهم به طور جد در بالاترین سطح مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، اسماعیل نجار ، با بیان اینکه ایران جزو کشورهای پرحادثه دنیا است، افزود: از ۴۶ حادثه شناخته شده در دنیا ۳۵ حادثه در ایران اتفاق می افتد که ایران را در زمره کشورهای پرحادثه جهان قرار داده است.
معاون وزیر کشور ، با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی آمادگی نیروهای امدادی در سطح بالایی قرار دارد، افزود: این آمادگی ها هر روز باید در ابعاد کمی و کیفی افزایش پیدا کند.
نجار ، با تاکید بر اینکه افرادی که در این حوزه تلاش می کنند دارای روحی بزرگ هستند، افزود: مطابق با آموزه های دینی ما هر کس انسانی را نجات دهد به مثابه نجات کل بشریت است ؛ از این رو کسانی که در این زمینه تلاش می کنند دارای مقام و رتبه ی بسیار بالای نزد پروردگار متعال هستند.

وی نوع دوستی را بالاترین درجه انسانیت دانست و تصریح کرد: تلاش این عزیزان که مصداق بارز نوع دوستی است با هیچ ابزاری قابل جبران نیست.
تعداد بازدید: ۱۸

 

 

 

 

 

 

 

توقیف خودروی حامل گوسفند زنده در آرین شهر

خودرو حامل ۷۵ راس گوسفند زنده فاقد مجوز بهداشتی در آرین شهر متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت: خودروی حامل  ۷۵ راس گوسفند زنده  بدون مجوز حمل بهداشتی روز گذشته در آرین شهر توسط پاسگاه انتظامی توقیف شد.
رضا محمودی زاوه با بیان اینکه در گشتهای مشترک شبکه دامپزشکی و نیروی انتظامی با  پدیده قاچاق دام بعنوان یک معضل بزرگ بهداشتی و اقتصادی مبارزه جدی صورت می گیرد، افزود: این خودرو به صورت غیر قانونی اقدام به بارگیری دام زنده از نهبندان و حمل به مقصد روستای مکارم شهرستان قاین کرده بود که توقیف شد .

وی گفت: حمل هرگونه دام و فرآورده خام دامی باید با  مجوز قرنطینه ای از شبکه دامپزشکی صورت گیرد و در غیر اینصورت  با هرگونه حمل غیر مجاز و خارج از سیستم نظارتی به شدت برخورد می شود.

 

 

 

 

۷۰۰ میلیون تومان برای زیباسازی شهر بیرجند هزینه می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای زیباسازی سطح شهر در استقبال از نوروز هزینه می‌شود که این بودجه از محل اعتبارات شهرداری بیرجند اختصاص می‌یابد.

 امیر ابراهیم‌زاده ظهر امروز در بازدید از زیباسازی میادین سطح شهر بیرجند اظهار داشت: امسال به جای فراخوان المان و برگزاری مسابقه برای انتخاب المان‌های نوروزی و هزینه شدن مقدار زیادی از بودجه شهرداری، کار‌های حجمی مربوط به گل و گیاه، نورپردازی زیبا، نقاشی‌های دیواری و آذین بندی در سطح شهر اجرا می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند با بیان اینکه گل کاری میادین از هفته آینده آغاز می‌شود افزود: بیشتر نورپردازی‌ها و گل کاری‌ها در ورودی شهر خواهد بود همچنین ۲ المان متناسب با آداب و رسوم و سنن استان نیز نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: لاله، شب بو، همیشه بهار، میمون و گل‌های فصلی متناسب با فصل بهار از گیاهانی است که برای زیباسازی معابر سطح شهر بیرجند استفاده می‌شود.

ابراهیم‌زاده اظهار داشت: حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای زیباسازی سطح شهر در استقبال از نوروز هزینه خواهد شد که این بودجه از محل اعتبارات شهرداری بیرجند اختصاص می‌یابد.

 

 

 

 

 

در حال حاضر ۸ هزار روستا در کشور با تانکر آبرسانی می شود
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان جنوبی سخن می گفت با بیان این مطلب ، افزود: در حال حاضر بیش از هشت هزار روستا در کشور با تانکر آبرسانی می شود که باید در این زمینه از توان بخش خصوصی نیز استفاده شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی اسنانداری خراسان جنوبی، اسماعیل نجار ، با بیان اینکه بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار برای تنش آبی در کشور به تصویب رسیده است ، افزود: قانون لایحه مدیریت بحران کشور نیز بعد از مدت زیادی پیگیری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که ظرفیت بسیار خوبی است.
وی با بیان اینکه در این قانون برای هر یک از دستگاه های اجرایی به طور مشخص وظایفی تعریف شده است، گفت: ماده ۱۰ و ۱۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که در گذشته به صورت ردیف نبود در قانون جدید در قالب تنخواه مورد توجه قرار گرفته است.
معاون وزیر کشور ، بابیان اینکه روند گردش کار و فرایند تخصیص اعتبار با توجه به حوادثی که در کشور وجود دارد با هزینه های مرتبط با بحران که فوری است و مشمول زمان می شود تطابق ندارد و مناسب حوادث نیست، عنوان کرد:بر اساس این اصل توزیع اعتبارات بر اساس عدالت نیست بلکه بر اساس حادثه ای است که اتفاق می افتد بگونه ای که هر جا حادثه ای رخ دهد همانند کرمانشاه ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات تزریق شده و جایی که حادثه ای رخ نمی دهد اعتباری اختصاص نمی یابد.
نجار ، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مجوز داده پنج درصد از اعتبارات کشور به صورت گلوبال (شناور) توسط دولت برداشت شود، که سه درصد از آن مربوط به طرح های پیشگیری است .
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، افزود: میزان خسارت در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی بسیار بالا اما میزان استمهال پایین است لذا برای استان ها درصد تعیین می شود.
نجار ، با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به هلال احمر اختصاص می یابد، گفت: همچنین در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز امسال ۴۵۰ میلیارد تومان از محل ماده های مذکور اختصاص یافته که باید برای تخصیص آن از خزانه اقدام لازم صورت گیرد.
معاون وزیر کشور ، با تاکید بر اینکه امسال ۱۵ بیمارستان صحرایی خریداری و در اختیار اورژانس قرار گرفت، افزود: تمام دستگاه های اجرایی کشور در زمان بحران دارای ماموریت و مسئولیت هستند که باید به آن عمل کنند.
نجار، با بیان اینکه مخالف اسکان اضطراری هستیم، افزود: مردم با اسکان اضطراری موافق نیستند چرا که تجربه های ۳۷ سال گذشته در بحران های مختلف نشان داده اسکان اضطراری عملاً نمی توان پاسخگوی نیاز مردم در زمان بحران باشد.
معاون وزیر کشور، ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران خراسان جنوبی در نظر گرفته می شود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تخصیص آن باید تلاش و برنامه ریزی لازم را صورت دهد.

نجار ، با بیان اینکه امسال با توجه به بارندگی های خوبی که اتفاق افتاد بیش از ۲۰۰ سد در کشور سرریز شد تصریح کرد: در برخی مناطق به دلیل قدیمی بودن سیل بندها خساراتی تحمیل شده است.
تعداد بازدید: ۸

 

 

دستگاه های تخصصی در حوزه مدیریت بحران برای قبل ، حین و بعد از حادثه برنامه داشته باشند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ، که در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شده بود سخن می گفت با بیان این مطلب ، افزود: یکی از مصوبات سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان موافقت ایشان با اختصاص و تامین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مدیریت بحران استان است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی اسنانداری خراسان جنوبی، سید مجتبی علوی مقدم، افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی می بایست نسبت به تهیه سناریوی مربوط به حوزه تحت مدیریت خود در بخش های متفاوت اعم از قبل، حین و بعد از حادثه اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه کارگروه های مدیریت بحران در استان فعال شده است ، افزود: برگزاری کارگاه عملیاتی – آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی در استان که روز گذشته با حضور ۳۰۰ نفر از فرمانداران، بخشداران و مسئولان دستگاه های اجرایی در بیرجند برگزار شد، از جمله اقداماتی است که می تواند در زمان وقوع بحران به تسهیل روند امدادرسانی کمک های شایان توجهی نماید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ، اظهار داشت: کمیته های ۱۴ گانه تخصصی ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران، اطلاعات و برنامه های خود را تا پایان فروردین ماه ۹۸ به اداره کل مدیریت بحران استان ارائه نمایند.
مهندس علوی مقدم، یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و چهارشنبه سوری، مسئولان دستگاه های اجرایی ذی ربط باید آمادگی لازم را داشته باشند یا اینکه فهرست جانشینان خود را تهیه و به استانداری ارسال نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ، گفت: برای پرداخت تسهیلات جبران خسارت سیلاب به بهره برداران بخش کشاورزی کارگروه های لازم تشکیل و اعتبار مربوطه نیز بین شهرستان های استان توزیع شده است.

 

 

بیمارستان صحرایی خراسان جنوبی بدون تجهیزات است

بیرجند_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیمارستان صحرایی خراسان جنوبی تجهیزات ندارد .

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی سه شنبه شب در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی اظهار کرد:افتتاح دو اورژانس هوایی در شهرهای بیرجند و طبس از مهمترین اتفاقات در حوزه بهداشت و درمان مدیریت بحران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: اورژانس هوایی طبس بعد از اورژانس تهران بیشترین مأموریت را در کشور داشته است که این حجم فعالیت بسیار ارزشمند است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی خراسان جنوبی تجهیزات لازم را ندارد، ادامه داد: در حال حاضر بخش بهداشت و درمان در ۱۴ بیمارستان و ۷۲ پایگاه در مرکز مدیریت فوریت ها ارائه خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه شبکه بیسیم دیجیتال نیازمند توسعه است، گفت: نیاز به یک کمپ پیشرفته خدمات پزشکی در مواقع بحران داریم.

سید جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی نیز در این شورا اظهار کرد: ۹۷ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل،طوفان و فرونشست در یازده ماهه سال جاری در خراسان جنوبی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ راهدارخانه در خراسان جنوبی بیان کرد: در عملیات راهداری زمستان ۹۷ حدود ۱۲ هزار و ۸۰ کلیومتر باند برف روبی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: تبدیل آب نما به پل در ۱۵ مورد، تعمیر و تجهیز ماشین آلات نیز در راستای افزایش ایمنی صورت گرفته است.

شهامت با بیان اینکه هزینه ماشین آلات نسبت به سال گذشته چند برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: مبلغ ۹۶ میلیارد تومان برای بازسازی راه‌های استان نیاز است.

 

 

 

 

 طرح سامانه جامع زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند  برگزیده کشوری شد

 

طرح سامانه جامع زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند بعنوان یکی از ۱۲ طرح برگزیده کارآفرینی از بین بیش از ۵۰ طرح احصاء شده از مراکز آموزشی و پژوهشی کشور انتخاب شد و در سومین نشست مدیران ارتباط با صنعت کشور ارائه گردید.در این سامانه کلیه فرآیندهای زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه بصورت آنلاین در دستور کار قرار گرفته است.این سامانه به تسریع در روند اجرایی، دقت و شفافیت در عملکرد، اطلاع رسانی متمرکز، تسهیل ارتباط مخاطبین با بخش های سازمانی و خارج دانشگاهی، شناسایی نیازها و پتانسیل های دانشگاه و…. کمک می نماید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*