معاون دانشجویی وزیر علوم در مراسم افتتاح دو پروژه دانشگاه بیرجند قول داد/ کمک به درمانگاه و زیرساخت های تربیت بدنی دانشگاه

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / معاون دانشجویی و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته به استان خراسان جنوبی سفر کرد و در این سفر پروژه درمانگاه فرهیختگان را با اعتبار ملی و اختصاصی ۸۵۰ میلیون تومان و ۳۶۰ میلیون تومان کمک خیرین که در مجموع یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان می شود با متراژ ۵۹۱ متر مربع افتتاح کرد. همچنین با حضور معاون وزیر رستوران مکمل دانشجویی دانشگاه بیرجند با ۲۵۰ متر مربع و اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان اعتبارات داخلی به بهره برداری رسید. معاون دانشجویی و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم افتتاح مرکز بهداشت و درمان دانشگاه بیرجند قول داد تا برای تکمیل و گسترش درمانگاه فرهیختگان دانشگاه و زیرساخت های ورزشی دانشگاه کمک های ویژه ای در نظر بگیرد. مجتبی صدیقی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا پایان برنامه ششم توسعه زیر ساخت های تربیت بدنی دانشگاه ها به نقطه قابل قبولی برسد و ارائه مشاوره تربیت بدنی از جمله شاخص های اسکلت و ضعف های جسمی به دانشجویان نیز از دیگر اولویت ها است به ویژه نکاتی که برای ورزشکاران مهم تر است هم در دستور کار قرار دارد. وی به نقش مهم خیرین در امور عمرانی اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی برای حضور و فعالیت بیشتر خیرین در فعالیت های وزارت علوم و دانشگاه ها از سیاست های مهم ما می باشد تا خیران دیگری مانند بنیاد خیریه ۱۵ خرداد که برای ساخت ۳۵ خوابگاه به ما کمک کرده اند و تاکنون ۱۸مورد آن تجهیز شده است، باقی مردم هم در چنین اموری مشارکت داشته باشند.
ایجاد کانون ها به عنوان پل ارتباطی
مقام عالی دولت با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در سال های اخیر پایش سلامت ورودی های جدید بوده که هزینه آن را سازمان امور دانشجویان تقبل کرده است، گفت: یکی از وظایف ما این است که به سلامت جسم و روح دانشجو به صورت توأمان توجه کنیم و از این جهت موضوع مراکز سلامت در اولویت قرار گرفته است و اکنون حدود ۱۰۰ هزار دانشجو ورودی های جدید در تمام مقاطع از این خدمات بهره مند می شوند. صدیقی افزود: اکنون به سمت آنلاین و الکترونیکی شدن مراکز درمانی حرکت کرده ایم تا اطلاعات جامعی در دست داشته باشیم. وی خاطر نشان کرد: مراکز مشاوره نیز جایگاه خوبی در دانشگاه ها پیدا کرده که در رصد و پیگیری آسیب های اجتماعی و تأمین سلامت روان بسیار تأثیرگذار می باشد و هرچند این آسیب ها کمتر از سطح شهر می باشد ولی باید همین مقدار هم رصد و رفع شود. معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به کانون های همراه مراکز مشاوره و کانون های سلامت، عنوان کرد: این کانون ها می توانند پل ارتباطی بین دانشجویان و مراکز درمانی و مشاوره ای باشند و باعث تسهیل امور شوند. به گفتۀ وی همچنین به اوقات فراغت دانشجویان توجه داشته ایم تا با ایجاد محیطی با نشاط از مسائلی مانند افسردگی ها جلوگیری کنیم.
رفع دغدغه سلامت تمام اعضای دانشگاه
رئیس دانشگاه بیرجند نیز درباره درمانگاه فرهیختگان دانشگاه گفت: این مرکز از سال ۷۷ با یک پزشک کار خود را شروع کرد و اکنون دارای ۳ واحد آموزش، پایش سلامت و همیاران بهداشت می باشد. دکتر احمد خامسان عنوان کرد: تمام تلاش ما این است تا در درمانگاه دغدغه سلامت تمام کارکنان و اعضای دانشگاه را برطرف کنیم و در این راه بنیاد حامی دانشگاه برای ساخت و تجهیز مرکز کمک کرده اند. حاجی زاده، عضو بنیاد حامیان دانشگاه هم با اشاره به اینکه این سومین پروژه ای است که با همکاری بنیاد حامیان و دانشگاه بیرجند افتتاح شده است، بیان کرد: تنها درخواست ما از وزارت این است که به خراسان جنوبی به عنوان استانی کم برخوردار توجه ویژه شود و اگر اعتباری در نظر گرفته می شود به استان ما نگاه خاصی داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*