مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : آمادگی ۱۷۵ آموزشگاه برای اسکان مسافران نوروزی/ رفع مشکل بیمه ایثارگران و جانبازان بازنشسته در آموزش و پرورش

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آمادگی ۱۴ پایگاه و ۱۷۵ آموزشگاه در قالب ۱۱۸۱ کلاس درس برای اسکان مسافران و گردشگران در ایام نوروز خبر داد .
معمد علی واقعی در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه های ستاد اسکان آموزش و پرورش و عملکرد این مجموعه در استان گفت: از این تعداد ۱۳۴کلاس درس ویژه ، ۲۹۶ کلاس نوع الف و ۷۵۱ کلاس نوع ب خواهند بود .
وی از آمادگی ۴۱۲ نفر از همکاران فرهنگی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد و افزود: این مدارس از ۲۹ اسفند ماه جاری تا ۱۲ فروردین ماه سال ۹۸ آماده پذیرایی از مسافران خواهند بود .
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۱۶هزار و ۷۷۴ نفر روز، میزبان مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی بوده ایم.، ادامه داد : هزینه یک شب اسکان در مدارس استان برای فرهنگیان در کلاس های ویژه ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان ، نوع الف ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان و نوع ب ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود که این نرخ برای غیرفرهنگیان به ترتیب ۷۵ هزار و ۵۰۰ ، ۵۷ هزار و ۵۰۰ و ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود .
وی بیان کرد : اداره کل آموزش و پرورش در یک ابتکار جدید برای راهنمایی فرهنگیان و غیر فرهنگیان از محل پذیرش تا اسکان با پیک موتوری آنها را همراهی خواهد کرد .
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با‌ اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و با بیان اینکه رهبری از مسئولان خواسته اند نسبت به اجرای این سند اهتمام بیشتری داشته باشند، گفت: همچنین در راستای تبیین بیانیه بخش گام دوم انقلاب در مدارس استان نیز برنامه ریزی هایی از طریق وزارتخانه صورت گرفته که در این راستا نیز در آموزش و پرورش بر موضوع جوان گرایی و استفاده از نیروهای جوان تأکید شده است.
کمبود تجهیزات در هنرستان های استان
واقعی در ادامه به بیان گزارش عملکرد حوزه های مختلف آموزش و پرورش استان پرداخت و افزود: سال گذشته ۱۶ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات هنرستان های استان تخصیص پیدا کرد که امسال این رقم ۱۲ میلیارد ریال بوده است .
وی ادامه داد: با این وجود باز هم بلحاظ تجهیزات کارگاهی در هنرستان ها با مشکل مواجهیم چرا که پایه دوازدهم جدید بود و در کنار کمبود نیرو کمبود تجهیزات هم به شدت محسوس بود .
وی از تلاش آموزش و پرورش برای جذب خیران تجهیزات خبر داد و گفت : در این زمینه موفق بوده ایم و جشنواره خیران مدرسه ساز که قرار است سوم اردیبهشت ماه در مشهد برگزار شود هم با این رویکرد مورد توجه قرار خواهد گرفت .
سرویس مدارس از سال تحصیلی آینده خدمات متفاوت تری ارائه خواهند کرد
وی در مورد نظارت و افزایش کیفیت خدمات سرویس مدارس در سطح استان در پاسخ به سوال خبرنگار ما بیان کرد : سرویس مدارس از سال تحصیلی آینده خدمات متفاوت تری ارائه خواهند کرد و سرویس ها ملزم به نصب کمربند ایمنی در صندلی های جلو و داشتن مراقبت در سرویس شده اند .
رفع مشکل بیمه بازنشستگان ایثارگر و جانباز
وی در پاسخ به این سوال که مشکل بیمه ایثارگران و جانبازان بازنشسته آموزش و پرورش به کجا رسیده نیز گفت : با رایزنی های صورت گرفته مشکل بیمه ایثارگران در حال حاضر برطرف شده و خدمات بیمه ای به آنها ارائه می شود .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*