آخرین خبر :

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد : آغاز طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه / فعالیت شبانه روزی پایگاه امداد هوایی استان در نوروز

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی / مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۶ فروردین ماه ادامه دارد . شهریاری در جمع خبرنگاران و در تشریح برنامه های ایام عید جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو ۱۵ استان دارای بیشترین حوادث جاده ای کشور به شمار می رود ، افزود : خراسان جنوبی استان پهناوری است که هر چه امکانات و پایگاه های امداد و نجات بیشتر شود تیم ها زودتر و در بازه زمانی کوتاه تری به سر صحنه می رسند و به حادثه دیدگان خدمات می دهند. وی ادامه داد: در همین راستا در ایام اجرای طرح نوروزی ۳۰ پایگاه ثابت و سیار شامل ۲۳پایگاه ثابت و ۷ پایگاه سیار بصورت ۲۴ ساعته به مسافران و گردشگران خدمات رسانی می کنند. وی بیان کرد : هم چنین ۴۲ خودروی امداد و نجات و ۷۰ خودروی امدادی، پشتیبانی این پایگاه ها را پوشش خواهند داد.
فعالیت پایگاه امداد هوایی استان در نوروز ۹۸ بصورت ۲۴ ساعته
شهریاری با اشاره به فرصت جدیدی که امسال برای استان بوجود آمده، گفت: امسال در کنار سایر خدمات، امداد هوایی را هم بصورت ۲۴ ساعته خواهیم داشت. وی از آمادگی ۱۵۰ امدادگر آموزش دیده برای امدادرسانی در پایگاه ها خبر داد و افزود: به منظور کاهش تلفات و پیشگیری در حوزه ایمنی و سلامت، ستاد سفر ۱۸ پایگاه جوانان هلال احمر را فعال کرده که در ورودی شهرها خدمات خواهند داد و در کنار این پایگاه ها ۱۸ ایستگاه سلامت هم دایر خواهد بود. وی از ایجاد ۱۶ پایگاه فضای دوستدار کودک و برپایی ۱۱خیمه نماز در کنار پایگاه های هلال احمر در سطح استان خبر داد و بیان کرد: توزیع برشور و نقشه با کمک اداره کل میراث فرهنگی در دستور کار قرار دارد. وی ادامه داد : از ابتدای امسال به ۱۳۸۷ مورد حادثه دیده امدادرسانی کرده ایم که این روند نسبت به سال قبل رشد ۳۲ درصدی داشته که ۶۵۳۹ نفر در این حوادث خدمات رسانی شده اند و رشد ۶۶ درصدی را نشان می دهد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین خدمات رسانی به حوادث جاده ای بوده که به ۲۷۱۶ نفر امداد رسانی شده، افزود : تاکنون اعتباری به پروژه احداث آشیانه بالگرد امداد و نجات تخصیص نیافته که امسال ۱۰ میلبارد ریال از طرف سازمان برنامه و بودجه به پروژه تزریق شد و برای اتمام به اعتبار ۱۲۰میلیارد ریالی نیاز است. وی گفت: نبود خودروی نجات از دیگر مشکلات ما بوده که توانستیم ۳ دستگاه خودروی نجات تجهیز شده با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال در دهه فجر رونمایی کنیم.
استارت کمپین بهرفت در استان
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان هم گفت: کمپین بهرفت و نه به تصادفات را راه اندازی کرده ایم که در این کمپین رانندگان به خودشان قول هایی می دهند که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند. فائزه موهبتی افزود: پست های امداد و نجات جوانان را در استان در ایام نوروز خواهیم داشت که کارشان قبل از حادثه است و با آموزش مردم و مسافران از بروز حادثه پیشگیری می کنند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان هم در این نشست گفت: معاونت آموزش جمعیت وظیفه آشنا کردن مردم با خطرات را دارد و بعد از آن موضوع پیشگیری در دستور کار قرار دارد و این وظیفه به تنهایی از عهده هلال احمر ساخته نیست. محمد حمزه اسعد زاده افزود: شعار جمعیت هلال احمر (در هر خانواده یک امدادگر) است که کمتر به این موضوع پرداخته می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*