مدیر حج و زیارت استان خبر داد: تشکیل ۱۶ پرونده اعزام غیرمجاز زائران

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / مدیر حج و زیارت استان اعلام کرد: افراد سودجو برای اعزام ارزان قیمت زائران به عتبات عالیات اقدام کرده اند و اخیرا افرادی برای اعزام ارزان قیمت و همراه کردن معتمد روستا وارد عمل شده و کلاهبرداری می کنند که از اول سال تاکنون ۱۶ پرونده قضایی در این مورد تشکیل شده است. ابوالفضل نوفرستی روز گذشته در نشست خبری بیان کرد: در تعطیلات نوروزی ۳۵ کاروان هوایی و زمینی به عتبات عالیات اعزام می شوند و تاکنون یکهزار و ۴۰۰ زائر ثبت نام کرده اند. وی ادامه داد: افراد مجرب و آموزش دیده مدیریت این سفرها را بر عهده دارند و با توجه به اینکه در ایام شهادت امام موسی بن جعفر (ع) پیاده روی مریدان آن حضرت مرسوم است امکان تغییراتی در این سفر وجود دارد که زائران باید آمادگی لازم را داشته باشند.
اعزام ۱۷ کاروان به حج تمتع
این مقام مسئول گفت: با هماهنگی های صورت گرفته ۱۷ کاروان زیارتی حج تمتع ۹۸ با ظرفیت ۲ هزار و ۳۰۰ زائر از فرودگاه بیرجند عازم سرزمین وحی خواهند شد. نوفرستی افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته ظرفیت پیش رو بیش از نیاز است و قابلیت افزایش کاروان در صورت افزایش متقاضیان وجود دارد. وی عنوان کرد: عملیات ثبت نام زائرانی که تاریخ قبوض و ودیعه گذاری آنها به ۳۰ بهمن ماه۸۵ می رسد، از ۱۰ اسفند ماه آغاز شده و متقاضیان پنج روز کاری فرصت دارند که ثبت نام کنند. به گفتۀ وی هزینه سفر به صورت اقساط از زائران اخذ می شود و زائران باید در قسط اول بنا به احتساب ودیعه ۱۵ میلیون تومان پرداخت کنند و قسط دوم بنا به انتخاب کاروان، مسکن و ظرفیت محاسبه خواهد شد که زائران باید از ۲۲ تا ۲۵ میلیون تومان برای هزینه سفر بپردازند. نوفرستی میانگین سن زائران را ۶۰ سال اعلام کرد و افزود: سفر حج تمتع سفر خاص و ویژه ای است و زائران باید از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار باشند که در این ارتباط پزشکان کاروان ها نسبت به سلامت زائران اعلام نظر خواهند کرد. وی خاطر نشان کرد: تمامی کاروان های اعزامی حج ۹۸ مدینه اول هستند و پس از آن به مکه مکرمه مشرف خواهند شد. به گفتۀ وی افراد برای انتقال فیش های حج مجاز هستند و نقل و انتقال فیش ها باید به فیش هایی باشد که در استان صادر شده است و افراد با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
همراهی روحانیون با کاروان ها
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی نیز از همراهی روحانیون معین و معینه با کاروان های زیارتی استان در حج ۹۸ خبر داد و گفت: این افراد به تمامی مسایل فرهنگی و معنوی سفر مسلط هستند و زائران در این بخش مشکلی نخواهند داشت. حجت الاسلام مجتبی اوحدی تصریح کرد: جزو کاروان شهرستان فردوس بقیه کاروان ها به همراه روحانی کاروان از معینه برخوردار خواهند بود زیرا میانگین خواهران موجود در کاروان بیش از ۵۴ درصد می باشد. وی بیان کرد: در حج ۹۸ برای هماهنگی هرچه بهتر از هر ۱۲ زائر یک زائر به عنوان یاوران حجاج انتخاب می شود و در حوزه نخبگان هم از توانایی افرادی که به زبان های روز و زنده دنیا تسلط دارند در بخش های مختلف سفر استفاده می شود. به گفتۀ وی نخبگانی که به زبان های روز تسلط دارند و از قابلیت های مورد نظر سازمان حج و زیارت برخوردار هستند پس از ثبت نام و گذراندن دوره آموزشی به عنوان مبلغ در حوزه های مختلف از جمله انقلاب اسلامی به سرزمین وحی اعزام می شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*