مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خبر داد : هتل سپهر سومین هتل استاندارد در کشور/ برپایی ۴۰۵ غرفه صنایع دستی، ۸۱ نوروزگاه و ۴۵ سیاه چادر در ایام نوروز

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت:هتل سپهر به عنوان سومین هتل استاندارد در سطح کشور شناخته شده است.
حسن رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برپایی ۴۰۵ غرفه صنایع دستی، ۸۱ نوروزگاه و ۴۵ سیاه چادر در ایام نوروز در سراسر استان خبر داد و گفت : علاوه بر این ۱۸ موزه فعال و ۱۳۵ اقامت گاه بوم گردی که سال گذشته این تعداد ۱۰ مورد بوده هم برای بازدید گردشگران و مسافران پیش بینی شده است.
وی ظرفیت کمپ های موقت استان را ۱۰ هزار نفر و ظرفیت اقامت گاه های بوم گردی را ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۱۷۵ آموزشگاه، مهمان سراهای ادارات ، خوابگاه های دانشجویی و هم چنین بقاع متبرکه استان هم برای پذیرایی از گردشگران آماده شده اند .
وی با بیان اینکه ظرفیت ۱۵۰ هزار نفر شب اقامت در استان فراهم شده است، ادامه داد: بیش از ۱۵۰بنای تاریخی در شهرها و روستاهای استان آماده بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است.

راه اندازی اپلیکیشن گردشگری استان
وی با بیان اینکه در ۶۰ نقطه از استان اکیپ های اورژانس، هلال احمر و پلیس راهور برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی مستقر خواهند بود، گفت: اپلیکیشن گردشگری استان نیز با هدف سهولت سفر و راهنمایی گردشگران راه اندازی شده که می‌توان آن را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۱۷۵ و یا با دانلود از کافه بازار و گوگل‌پلی دریافت کرد.
ارگ کلاه فرنگی آماده بازدید مسافران و گردشگران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه مجموعه باغ و عمارت اکبریه بعد از عملیات بهسازی آماده ارائه خدمت به گردشگران و مسافران در ایام نوروز است، افزود: همچنین بنای تاریخی ارگ کلاه فرنگی بیرجند نیز برای بازدید علاقمندان در ایام نوروز آماده شده و نمایشگاه عکسی در این مکان برپا خواهد شد.
رمضانی ادامه داد: پیش بینی می شود با توجه به افزایش هزینه ها و گرانی نرخ بلیط ها برای سفرهای خارجی، سفرهای داخلی افزایش قابل توجهی داشته باشد.
وی از اجرای برنامه استقبال از بهار در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه در استان و از جمله در بیرجند خبر داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*