آخرین خبر :

مدیرکل صدا و سیمای استان خبر داد: امروز ۵ نقطه استان تحت پوشش شبکه های دیجیتال و تلویزیون قرار می گیرد/ رتبه های کشوری صدا و سیمای خراسان جنوبی حاکی از توانمندی های هنری استان دارد

امروز خراسان جنوبی_ حسین زاده / مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: امروز ۵ نقطه از استان تحت پوشش برنامه های شبکه های دیجیتال کشور قرار می گیرد. مهندس آینه دار روز گذشته در نشست خبری افزود: این پنج نقطه شامل روستای خوان و مناطق اطراف آن در شهرستان درمیان، مناطق کره و خنج در شهرستان قاینات و مناطق ماودر و تپه طاق در شهرستان طبس می باشد و برای نصب ایستگاه در این نقاط ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که بخشی با خودیاری مردم و کمک فرمانداری‌ها و بخش عمده آن توسط صدا و سیمای استان تأمین گردیده و البته جا دارد از پیگیری‌ها و کمک های استاندار در این خصوص قدردانی نمایم.
به گفته وی با افتتاح این ایستگاه ها ۸۶ درصد از نقاط استان تحت پوشش برنامه های شبکه های دیجیتال کشور قرار می گیرد که ۱۰ درصد از میانگین ۹۶ درصدی کشور پایین تر است.
۲۳۷ ایستگاه استان ظرفیت دیجیتالی شدن دارد
وی اضافه کرد: در مجموع ۳۹۵ ایستگاه در استان داریم که ۴۶ ایستگاه دیجیتال شده و ۳۴۹ ایستگاه دیگر باقی مانده که ۲۳۷ ایستگاه ظرفیت دیجیتالی شدن دارد و با توجه به پیگیری های استاندار به مرور و به تناسب اعتبارات، نسبت به دیجیتالی کردن این ایستگاه ها نیز اقدام خواهد شد و در حال حاضر نیز چند ایستگاه را در دست اقدام داریم.
افزایش مخاطبین و رضایتمندی آنان از برنامه های
صدا و سیمای خراسان جنوبی
وی با ذکر اینکه صدا و سیمای استان به عنوان یکی از مراکز تراز اصلی در سطح کشور مطرح است که در تمامی جشنواره ها و ارزیابی های کشوری در بخش‌های مختلف حائز رتبه می‌شود، این توفیقات را حاکی از توانمندی ها، قابلیت ها و پتانسیل های هنری خراسان جنوبی دانست و اظهار کرد: در حوزه سیما در سال ۹۶ مخاطبین برنامه های ما ۶۲ درصد بود که در سال ۹۷ به۵/۷۳ درصد رسید و حدود۲/۱۱ درصد افزایش مخاطب داشته ایم و سطح رضایتمندی مخاطبین سیمای استان نیز با ۱۱درصد افزایش به ۸۲ درصد رسیده است.
مهندس آینه دار افزود: در حوزه صدا و رادیو تعداد مخاطبین ما از ۸/۲۸ درصد در سال ۹۶ به ۵/۳۹درصد در سال ۹۷ رسید که رقم بالایی است و میزان رضایتمندی مخاطبین صدای استان نیز امسال به ۹۰ درصد رسیده است.
کسب رتبه کشوری در حوزه خبر طی دو ارزیابی
وی با اشاره به رقابت سخت در حوزه اطلاع‌رسانی و خبر گفت: امسال در حوزه خبر طی دو مرحله ارزیابی کشوری رتبه برتر کسب کردیم که بر اساس آن در حوزه ارزیابی کل خبر پس از فارس و اصفهان رتبه سوم و در ارزیابی مجموعه های خبری رتبه اول را کسب نمودیم.
وی با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم به مباحث و مسائل اجتماعی نیز ورود کنیم از آزادسازی یک نفر زندانی بدهکار با پیگیری های صدا و سیمای استان و جذب کمک خیرین خبر داد و افزود: این فرد به زودی آزاد می‌شود و پیگیر آزادی زندانی دوم نیز هستیم. همچنین با بخش خبری در خصوص بیماری نادر دختر بچه‌ای در یکی از روستاهای استان علاوه بر وعده کمک به ایاب و ذهاب وی تاکنون مبلغ ۴۰ میلیون تومان توسط خیرین به حساب خانواده اش واریز شده و این اقدامات و برنامه ها ادامه دارد.
در بحث تأمین نیروی انسانی و اعتبار نسبت به قبل کمکی به ما نشده است
مدیرکل صدا و سیمای استان با بیان اینکه در بحث تأمین نیروی انسانی و اعتبارات حتی پس از ۲۴ ساعته شدن هیچگونه کمکی به ما نشده، تصریح کرد: هرآنچه که در صدا و سیمای استان اتفاق افتاده با همان بودجه قبلی و همت نیروی انسانی گذشته بوده است. وی به تشریح ویژه برنامه های ایام تعطیلات نوروزی صدا و سیمای استان پرداخت و گفت: در سیمای استان برنامه های زنده شامل برنامه ۲۴۰ دقیقه ای نونوار برای تحویل سال، برنامه ویژه ۱۲۰ دقیقه ای شب های زعفرانی، برنامه زنده در بخش صبحگاهی برای اولین بار با پشتیبانی محتوایی برخی دستگاه ها از جمله هلال احمر و شهرداری بیرجند، برنامه بازتاب و پیش‌بینی ۳۰۰ دقیقه ارتباط زنده با شبکه های سراسری تلویزیون را خواهیم داشت.
وی افزود: تولید و پخش ۱۷ برنامه تحت عنوان همسفر با مجموع ۳۴۰ دقیقه، برنامه چهل تیکه، برنامه سرحد، برنامه صد فرسخ، برنامه راهیان نور، فیلم های سینمایی ساعت ۱۵ هر روز، سریال پایتخت، کلاه قرمزی، مسابقه خانه ما و… از دیگر برنامه‌هایی است که در جدول پخش سیمای استان در ایام نوروز قرار گرفته است.
صدای استان تمامی اخبار استان را پوشش می دهد
مهندس آینه دار از برنامه های بوی بهار در دو نوبت صبح و عصر، سر سال نو، نغمه و نوا، راه سعادت، شب های ایران، ۵۰ نمایش کوتاه ۵ دقیقه ای، ایران را بگردیم، نوروز دوست داشتنی، گل گشت، معرفی مفاخر و مشاهیر استان و معرفی موسیقی استان به عنوان ویژه برنامه های تولیدی صدای استان برای ایام تعطیلات نوروزی نام برد و با بیان اینکه در جدول پخش برنامه های رادیویی استان در ایام نوروز ۹ تا ۱۰ ساعت برنامه روزانه به صورت زنده پخش می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه رادیو در طول ۲۴ ساعت بیدار و فعال است و تمامی اخبار استان را پوشش می دهد، مسئولین و مردم می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*