آخرین خبر :

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد : کسب درآمد ۲۱ میلیون و ۱۶۴ هزار دلاری ۲۷ تعاونی استان از حوزه صادرات

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ۸۵۶ تعاونی فعال در استان ۲۷ تعاونی در حوزه صادرات فعالیت دارند که در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۱ میلیون و ۱۶۴ هزار دلار صادرات داشته اند که این رقم در مقایسه با صادرات ۱۲ میلیون و ۹۷۵ هزار دلاری ۱۱ ماهه سال ۹۶ رشد ۶۳ درصدی را نشان می دهد.
عباس رکنی در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد حوزه تعاون در سال جاری با اشاره به محصولات صادراتی این تعاونی ها افزود: محصولات صادراتی تعاونی ها شامل مواد غیر نفتی مرزنشینان ( کیک و کلوچه، دمپایی، پیه ذوب شده، مواد پلاستیکی … پنجره دو جداره و ..)، صنایع دستی، سوخت و گازوئیل، سنگ ساختمانی، مصالح ساختمانی، مرغ، جوجه شتر مرغ، فرش، خوراک دام و طیور، زعفران، مواد معدنی، سنگ بازارلت و … بوده است. وی ادامه داد: این محصولات به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، امارات، سوئیس، ژاپن، آلمان، ترکیه و هند صادر شده است. وی تعداد اعضای تعاونی های فعال استان را با احتساب سهام عدالت بیش از ۶۰۱ هزار نفر اعلام کرد که توانسته اند با سرمایه بیش از ۳۳ میلیارد تومانی برای ۷ هزار و ۳۷۹ نفر اشتغالزایی داشته باشند. وی در ادامه به ارائه گزارش آخرین وضعیت تعاونی های متقاضی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت و گفت: تاکنون به ۲۸ طرح صنعتی، کشاورزی و خدمات ۱۲ میلیارد و ۲۴۷ میلیون تومان پرداخت شده است که برای ۴۲۷ نفر اشتغالزایی داشته است.
وی هم چنین از تشکیل ۷۴ تعاونی در سال جاری خبر داد که ۱۶۹۲ نفر مرد و ۴۰۰ نفر زن بوده اند که با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومانی برای ۱۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است. وی از برگزاری ۲۶ هزار و ۵۵۸ نفر ساعت کلاس آموزشی در حوزه تعاونی های استان در سال جاری خبر داد و افزود: تشکیل ۳۳ تعاونی در راستای طرح روستا تعاون، پیگیری تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، برگزاری جلسات ستاد هماهنگی و توسعه تعاون به تعداد ۲۱ جلسه در سطح استان ، پیگیری و برگزاری جلسات ترویجی برای تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستانی به تعداد ۶۹ جلسه و برگزاری سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر از دیگر اقدامات در حوزه تعاون می باشند. رکنی به سفر معاون تعاون وزارت کار به استان و بازدید از چند تعاونی مستقر در مناطق مرزی اشاره کرد و ادامه داد: در خراسان جنوبی ۲ هزار تعاونی ثبت شده وجود دارند. وی هم چنین از انجام ۱۷۵۹ فقره نظارت و بازرسی بر تعاونی های استان در سال جاری خبر داد.