فرماندار خوسف:  گلایه فرماندار خوسف از ادارات راهداری و راه و شهرسازی/ از ۵۶ کیلومتر جاده فقط ۹ کیلومتر آسفالت شد

شفیعی گفت: وسعت شهرستان و پراکندگی راه های روستایی زیاد است که ادارات کل راهداری و راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این زمینه قول دادند ۵۶ کیلومتر از جاده ها و مسیرهای ارتباطی شهرستان را آسفالت کنند که فقط ۹ کیلومتر آن آسفالت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد شفیعی» امروز (۲۰ اسفند) در شورای اداری شهرستان خوسف، اظهار داشت: یکی از مهمترین درخواست های مردم و مسئولان شهرستان خوسف ایجاد سدهای بتنی و گاویون بر روی رودخانه شاهرود جهت جلوگیری از هدر رفت آب های باران و سطحی منطقه است که سال ها است پیگیری می شود ولی به دلیل کمبود اعتبارات داخلی هیچ اقدامی نشده و نیاز به اعتبار ملی داشت که با پیگیری های اخیر توسط نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستان به احتمال زیاد در بودجه سال آینده پیش بینی شده باشد.

فرماندار خوسف در آخرین جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حوزه های کشاورزی، عشایری، منابع طبیعی و آبخیزداری، میراث فرهنگی و گردشگری، صنایع دستی، صنعت و معدن، سرمایه گذاری خارجی، پروژه های نیمه تمام، گازرسانی به روستاهای شهرستان گفت: همچنین در مورد برگزاری جشنواره های گل نرگس و عناب به منظور معرفی محصولات و تولیدات شهرستان سه سرمایه گذار همکاری می کنند.

وی افزود: سه سرمایه گذار و شرکت تعاونی بومی در خوسف و ماژان در حال ساخت و خرید تجهیزات کارخانه های فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی عناب و نرگس محصول استراتژیک منطقه هستند.

 صدور مجوز کارخانه نساجی در خوسف

فرماندار خوسف در این نشست از صدور مجوز کارخانه نساجی خوسف در شهرک صنعتی و مجموعه کارگاهی و تولیدی صنایع دستی در کوشه سفلی خبر داد و گفت: با شروع به کار و راه اندازی این دو مجموعه حدود چهار هزار و ۳۰۰ نفر مشغول به کار می شوند.

شفیعی با توصیه همه مدیران به صرفه جویی، کم کردن ماموریت ها و رفت و آمدها گفت: با توجه به همه فشارهای اقتصادی و کمبود اعتبارات، مدیران در هزینه های جاری صرفه جویی و از موازی کاری پرهیز کنند تا بیشتر شرمنده مردم نباشیم و همچنین با توجه به اینکه شاید از فروردین ماه شروع تبلیغات انتخابات مجلس کلید بخورد هیچ مسئول اداره ای حق ندارد به طرفداری و یا علیه فرد یا کاندیدایی حرف بزند، حمایت کند و یا از امکانات و خودروی اداری استفاده کند.

وی گفت: وسعت شهرستان و پراکندگی راه های روستایی زیاد است که ادارات کل راهداری و راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این زمینه قول داده اند، ۵۶ کیلومتر از جاده ها و مسیرهای ارتباطی شهرستان را آسفالت کنند که فقط ۹ کیلومتر آن آسفالت شد.

فرماندار خوسف در مورد فرسودگی شبکه آبرسانی شهرستان خوسف گفت: به دلیل ترکیدگی لوله های آب و هدر رفت آب، تعویض لوله ها و بازسازی شبکه آبرسانی یکی از خواسته ها و مطالبات مردمی در دهگردشی ها و بازدیدهای مختلف می باشد.

شفیعی حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، احیای گردشگری و صنایع دستی، تکمیل پروژه های نیمه تمام به خصوص بیمارستان و مجتمع فرهنگی هنری ناقوس و تامین آب و زیرساخت های شهرک صنعتی شهید رحمانی و راه های ارتباطی خوسف به شهداد را از مواردی برشمرد که دستگاه های متولی باید پیگیر آن باشند.

وی همچنین ایجاد مجتمع و بازارچه در حاشیه جاده اصلی و روستای کوشه سفلی، آبرسانی سیار به روستاهای فاقد لوله کشی، کمک به جامعه عشایری و جلوگیری از مهاجرت، پیگیری گازرسانی به روستاهای شهرستان از سه نقطه بیرجند، سربیشه و سرایان، پروژه های نیمه تمام بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف که ردیف اعتبار ملی گرفت، استخر شنا که با اعتبار استانی و بنیاد مستضعفان در حال تکمیل شدن است، مجتمع فرهنگی هنری ناقوس که با اعتبارات داخلی و استانی طبقه اول آن آماده بهره برداری است، نیروگاه خورشیدی، کشتارگاه دام و طیور و شتر مرغ، کارخانه کرک و چرم و بنتونیت را از دیگر موارد مورد پیگیری اعلام کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*