آخرین خبر :

سرمقاله: ما دهه های زیادی است که درجا زده ایم…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / همیشه اینگونه بوده است، صدسال است که فریز شده ایم و از جای مان تکان نمی خوریم، انقلاب مشروطه تاکنون فقط نامی از خود بجای گذاشته که بنا بر شرایطی یادی از این مقتول صدساله بکنیم…!
روشنفکران ما به عامه مردم خیانت کردند، تمام هم و غم آنان شد حکومت و درگیری با او ، تمام اهدافش شد روشن کردن نورافکن بر روی حکومت ها و از بین بردن انرژی، مردم تنها ماندند و بدون لیدر و راهنمایی، در تنهایی خود به نتایجی رسیدند که پس از یک قرن اینک در وضعیت اسفبار اجتماعی و فرهنگی دست و پا می زنند و روشنفکران ما همچنان در بازی دو سر باخت مواجهه با حاکمیت ها سرگرم کارزاری هستند که بدون کمترین ایجاد شرایط تغییری در تفکر و روش زندگی مردم فقط اترژی تلف کرده و می کنند…!
مردم ما همانگونه فکر و زندگی می کنند که در دهه ۲۰ می کردند، هیچگونه تغییری در روش ها بوجود نیامد و جامعه به سوی بن بستی حرکت کرد که اینک در آن به دام افتاده، در تمامی این سال ها این دولت ها و حاکمیت ها بودند که بر آحاد این کشور سایه انداختند و او را در خود شان فروریختند، برایش طرح دادند آنگونه که خودشان می خواستند، بجایش اندیشیدند به همان سبکی که خودشان می خواستند، او را از تفکر و خود اندیشی جدا کردند و از صفرتا صد زندگی مردم را در اختیار گرفتند که چه بپوشد، چه بخورد، چه فکر کند، چگونه راه برود و چگونه بیندیشد و حتی چه رنگی را انتخاب کند …!
در کشور سنگاپور چه اتفاقی افتاد؟ آیا انقلاب شد؟ در کشور ژاپن و کره و حتی مالزی چه اتفاقاتی افتاد که تبدیل شدند به غول های صنعتی، گردشگری و اقتصادی؟ چرا در کشور ما چنین نشده و نمی شود؟! چرا پس از چهار دهه به چنین انفعالی در افتاده ایم؟ چرا در دنیای کنونی دیگر سخنرانی و خطابه و مشت گره کردن و شعارهای صد تا یک غاز دیگر جایگاهی ندارد؟ چرا در دنیای امروز افراطی گری و خود را همه چیز دانستن دیگر محلی از اعراب ندارد؟!
چهان امروز دنیای تدبر و حفظ منافع ملی و مردمی است، در سیاست روز جهانی و در نزد کشورهای توسعه یافته دیگر زور و لباس شخصی ها و بی قانونی و دور زدن قانون و رانت خواری سالیان سال است که جایش را به قانونمندی و شفافیت در اقتصاد و روابط اداری و سلامت در نفس داده، جایی که قانون به هیچکس رحم نمی کند از یک پاکبان تا بالاترین مسئول مملکت، یک بام و چند هوار در اجرای قانون دهه هاست که در آن کشورها منسوخ شده و هیچ قدرتی در کشور نه بجای مردم فکر می کند و نه بجای آنان تصمیم سازی می کند….!
دنیای امروز دنیای شعور است نه شعار، دنیای قانون است نه زیرپا گذاشتن آن، دنیای عدالت است نه عدالت فقط برای جمعی و گروهی خاص که خودی نامیده می شوند…!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*