آخرین خبر :

سرمقاله: ظریف ترور شد…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / ترور به مفهوم گذاشتن لوله اسلحه در پس گردن کسی و سپس شلیک نیست، ترور شخصیت گاه از ترور فیزیکی مرگبارتر است. در قاموس نگاره‌های تاریخ معاصرمان اگر کمی دقت کنیم به اصلی می‌رسیم که به آن اصل نخبه کشی گویند، از امیر کبیر تا وزیر امور خارجه مصدق، هرگاه کسی خواست برخلاف جریان آب شنا کند و طرحی نو در اندازد او را به هر لطایف الحیلی و در پس پشت پرده‌های اندرونی و گعده های شعبده بازانه حذف و ناکار کردند!!
محمد جواد ظریف بی اغراق یکی از نخبگان، سرداران و امیران دیپلماسی ایران در تاریخ معاصر است، قرار نیست در مورد او غلو کنیم و مقامش را به جایی برسانیم که بعد خودمان بترسیم از آنچه که ُساختیم..!
آنقدر بر او فشار آوردند و آنقدر سنگ انداختند و ناهماهنگی تراشیدند و آنقدر خنجر در پشت او فرونشاندند که عطای کاری عظیم و بزرگ را به لقایش بخشید، آنقدر ترور شخصیت اش کردند که بهترین گزینه را برگزید، نتیجه این نخبه کشی‌ها را دیر یا زود مردم خواهند فهمید، تبعات بسیار منفی که دراین شرایط بار و هزینه بسیار سنگینی را بر تمام کشور تحمیل خواهد کرد!!
برخی آقایان آنقدر خوشحال شدند که انگاری دنیا را به آنها داده‌اند، همانگونه که نتانیاهو و پمپئو و بسیاری کشورهای عربی با دمشان گردو شکستند، واقعیت این است که ما همچون ظریف شخصیتی نداریم که توان مدیریت سیاست خارجه را داشته باشد …!
وزیر بهداشت و درمان نیز با همین اهرم‌ها وادار به استعفا شد و ظریف را نیز پس از ترور شخصیت وادار به استعفا کردند..! با این سیستم، حکومتگران تبدیل به عناصر بی خاصیتی می‌شوند که دائم باید کرنش کنند و بله قربان گو و بازیچه دست قدرت مندان ثروت و سیاست باشند!!
چه خوب می‌شد اگر از ظریف دلجویی می‌شد و او را از استعفایی تلخ که جامعه را دچار استرس و نگرانی کرد، پشیمان می‌کردند، مردم به دلیل اینکه سیاست باز و به قدرت وصل نیستند و در مافیای قدرت نقشی ندارند، نخبه کشی را یاد ندارند، آنان فقط گیج و منگ به بازی مهره‌های قدرت می‌نگرند و در نهایت، بازنده اصلی این منازعات قدرت‌اند…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*