آخرین خبر :

سرمقاله: دامی برای دام ها…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / وقتی قوانین متقن و قوی و مجریان قوی‌تر وجود نداشته باشند و برخورد با عفریت قاچاق فشل باشد، نتیجه‌اش می‌شود خروج ده ها هزار رأس گوسفند وطنی از طریق قاچاق از مرزهای عراق و افغانستان و…که مردم را دچار معضلی می‌کند به نام گرانی نود درصدی گوشت و گوشت کیلویی پنجاه هزار تومان می‌شود صد و سی هزار تومان که بسیاری از اقشار جامعه دیگر قدرت خرید آن را از دست داده و بدینوسیله منبع پروتئین واقعی از سفره مردم جمع می‌شود! نمی‌دانیم و هنوز هم متوجه نشده‌ایم که سازمان های نظارتی و سیستم مبارزه با گرانفروشی اصلاً در کشورمان حضور دارند؟!
آیا در گوشه دنجی آرمیده‌اند و مشغول دود و دمی هستند که در توهماتشان دارند به شدت با گران فروشان و دلالان مبارزه می‌کنند…
این چگونه مبارزه ایست که هر روز شاهد تغییر نرخ هایی هستیم که روز قبل گفته‌اند اگر گرانتر عرضه شود چنین می‌کنیم و چنان …! در بحث تنظیم بازار گوشت شاهد بودیم که چه اتفاقات اسفباری رخ داد و مردم چگونه برای خرید سه کیلو گوشت یخزده برزیلی ساعتها در صف و کارت ملی به دست ایستادند! گوشت ارزان که نشد گرانتر هم شد! نظارت کلاً در کشور ما بیشتر به یک شوخی بامزه می‌ماند تا یک جدی تلخ! اینکه یک جنس با یک برند و کیفیت در محل فروش های مختلف تفاوت داشته باشد معنایش همانی است که گفتیم.
در خبرها آمده بود که اولین محموله دام زنده در بندر چابهار تخلیه شده، با این هدف که قیمت گوشت شکسته شود و برگردد به خانه اول، البته با توجه به قانون نانوشته این چهار دهه چیزی که گران شد در همان سطح نگاه داشته می‌شود تا مردم خیال کنند بازی به نفع آنان تمام شده است! مبارزه با گرانفروشی و دلالان قصه‌ای دارد به ازای چهل سال، اما کلاغ این قصه هیچوقت به خانه‌اش نمی‌رسد چرا که بازی گرانفروشی و دلال بازی همچنان ادامه دارد. شک نکنید که برای این دام های بی زبان دام های زیادی گذاشته شده که درآینده ای نزدیک شاهد درز اخبار مربوط به آن خواهید بود. طفلک گوسفندکانی که قرار است بلاهایی بر سرشان بیاید که از آن بی خبرند …!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*