آخرین خبر :

سالانه ۵۰ هزارتن منیزیای سینتره در کارخانه اکسیدمنیزیم سربیشه تولید می شود

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور گفت: سالانه در کشور به ۷۵ هزار تن منیزیای سینتره نیاز است که ۵۰ هزار تن آن در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه تولید می شود.

سالانه 50 هزارتن منیزیای سینتره در کارخانه اکسیدمنیزیم سربیشه تولید می شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا باقری عصر امروز در بازدید از کارخانه تولید اکسید منیزیم سربیشه اظهار داشت: اتکا به دانش داخلی و بهره مندی از ظرفیت های بومی تأمین حدود ۷۰ درصد نیاز کشور به منیزیای سینتره را در خراسان جنوبی رقم زده است.

وی بیان کرد:  پیش از این تمام این محصول وارداتی بوده  اما اکنون با تأمین حدود ۷۰ درصد از نیاز کشور به این محصول جلوی واردات آن به ارزش ۲۵ میلیون دلار گرفته شده و این ارزآوری را برای کشور رقم زده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور با بیان اینکه  منیزیای ذوبی محصولی پرکاربرد و جدید در کارخانه اکسید منیزیم شهرستان سربیشه است  گفت: کارخانه اکسید منیزیم سربیشه تنها کارخانه منیزیای سینتره در کشور است که مواد نسوز کشور در صنایع  مختلف را تهیه و تولید می کند .

بیشتر بخوانید

 باقری با بیان اینکه علاوه بر تولید منیزیای سینتره که محصول پایه کارخانه اکسیدمنیزیم سربیشه است به تنوع محصولات تولیدی پرداخته شده است بیان کرد: به همین منظور به دانش تولید منیزیای ذوبی نیز دست یافته و هم اکنون این محصول را تولید می شود.

وی با بیان اینکه سالانه توان تولید ۹ هزارتن منیزیای ذوبی در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه فراهم است اظهار کرد: این  کارخانه حدود ۵۰ درصد از نیاز کشور به این محصول را تأمین می کند و برای کشور ۱۱ میلیون دلار ارزآوری دارد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشوربا  بیان اینکه محصولات منیزیای سینتره و ذوبی در صنعت فولادسازی پرکاربرد هستند گفت: در مجموع با تولید این دو محصول از خروج ۳۶ میلیون دلار ارز جلوگیری می شود.

وی گفت: براساس برنامه ریزیهای توسعه ای کارخانه اکسید منیزیم سربیشه در نظر است تا سه سال آینده در تولید و تأمین منیزیای ذوبی در کشور، صد در صد نیاز کشور را در داخل تأمین کرده و واردات این محصول را به صفر برساند.

باقری اظهار داشت: خراسان جنوبی ذخیره غنی از منیزیت دارد و این سبب شده حدود ۸۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه اکسید منیزیم سربیشه از معادن داخل استان و مابقی از استان سیستان و بلوچستان تأمین شود.

وی با اشاره به اشتغال مستقیم ۳۷۷ نفری در شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور گفت: در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه ۲۷۲ نفر به صورت مستقیم، در معادن مربوط به آن ۱۸۸ نفر و در کارگاههای وابسته به آن در استانهای اصفهان و یزد نیز ۷۵ نفر مشغول به کارهستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*