رکورد بابک زنجانی شکسته شد، هوراااا …!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد
سال‌ها قبل وخیلی پیش تراز تحریمهای کنونی، بابک خان زنجانی نامی بود که با مستمسک قراردادن دورزدن تحریم‌ها به آنچنان آلاف والوفی دست پیداکرد که نزدیک بود نشان قهرمان ملی را هم ازدست رییس دولت‌های نهم ودهم که ادعای پاک دست‌ترین وقانونمندترین دولت‌ها درطول تاریخ تأسیس کشور ایران را داشت نیز دریافت کند!! شاهین شانس که از شانه‌های بابک خان پروازکرد، عمرماندگاری و خدمتگذاری اش نیز افول نموده و سراز زندان اوین درآورد آن هم باحکم اعدام!!
افکارعمومی چقدر ذوق کردند که آخرین جرثومه فساد در اختلاس وپنهان کاری وپشت پرده بازیها برای همیشه محو شد و دیگر قرارنیست در این کشور مردم، شاهد ریالی اختلاس و پولشویی ورانت خواری باشند، بدهی بابک خان زنجانی حدود دومیلیارد دلار به شرکت ملی نفت بود…
پس از این اختلاس بود که شاهد اختلاسها وکلاهبرداریهای متعدد دیگر در مؤسسات مالی ثامن وبانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان و دارودسته حسین هدایتی بودیم وقس علیهذا..
اما تمامی این موارد به کناری و اختلاس و پولشویی در شرکت بازرگانی پتروشیمی به کنار دیگر که باعث شد رکورد دست نیافتنی بابک زنجانی به یکباره شکسته شود، این شرکت بازرگانی موفق شد که حدود شش میلیاردو ششصدو پنجاه میلیون یورو را به عنوان آخرین رکورد ملی به ثبت برساند …!!
جالب اینجاست که دراین بازی سراسر سود، آن هم ازجیب ملتی که درشرایط بسیار بد واسفباراقتصادی دست وپا میزند وجان می‌کند نام یک زن درمیان است، خانمی که میلیونها یورو و دلار را اختلاس و به خارج از کشور گریخته است!!
بازکردن وتحلیل این اتفاق بماندبرای زمانی مناسبتر، اما مهمترین دلیل پرداختن به این مقوله، بهانه‌ای بود که بدین وسیله امیدوارباشیم که در تغییرات جدید در قوه قضا شاهد تغییرات بنیادین در اجرای قانون و دقت عمل و برقراری نظم نوینی درسیستم نظارتی باشیم که دیگر شاهد چنین فجایعی درحق مردم نباشیم …!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*