رئیس پلیس آگاهی استان خبر داد: وقوع سرقت مسلحانه ۷ میلیارد تومانی در استان/ تعداد متوفیان ناشی از خودکشی در استان ۱۰ درصد افزایش داشته است

امروز خراسان جنوبی- حسین زاده / رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از افزایش ۳۹ درصدی حقوق و رشد ۴۵ درصدی کشفیات سرقت خرد در استان از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. سرهنگ سید غلامرضا حسینی در نشست خبری روز گذشته خود گفت: وقوع سرقت‌های مهم در استان طی این مدت ۷ درصد کاهش داشته و کشفیات این سرقت‌ها نیز کاهشی ۳ درصدی دارد. به گفته وی در این مدت سرقت منزل ۴ درصد افزایش وقوع و ۱۶ درصد افزایش کشف، سرقت مغازه ۴۵ درصد کاهش وقوع و ۴۹ درصد کاهش کشف، سرقت اماکن خصوصی ۶۱ درصد افزایش وقوع و ۶۳ درصد افزایش کشف، سرقت اماکن دولتی ۴۷ درصد افزایش وقوع و ۳۰ درصد افزایش کشف، سرقت خودرو ۳۹ درصد کاهش وقوع و ۳۳ درصد کاهش کشف، سرقت موتورسیکلت یک درصد کاهش وقوع و ۶ درصد افزایش کشف، سرقت محتویات داخل خودرو ۲ درصد کاهش وقوع و ۱۰ درصد افزایش کشف، سرقت لوازم و قطعات خودرو ۷۴ درصد افزایش وقوع و ۱۷ درصد افزایش کشف، سرقت احشام ۱۷ درصد افزایش وقوع و ۱۷ درصد افزایش کشف، کیف‌قاپی قاپی ۱۸ درصد کاهش وقوع و ۳۸ درصد افزایش کشف، جیب‌بری ۳۹درصد کاهش وقوع و ۵۶ درصد افزایش کشف و کش و رو زنی ۳۴درصد افزایش وقوع و ۳۶ درصد افزایش کشف داشته است.
وقوع سرقت مسلحانه ۷ میلیارد تومانی در استان
وی به وقوع یک مورد سرقت مسلحانه در استان که ارزش اموال سرقتی مکشوفه آن ۷ میلیارد تومان می باشد اشاره کرده و در ادامه گفت: در دهه فجر در اقدامی ابداعی، نمایشگاهی از اموال سرقتی مکشوفه که در آن انواع لوازم سرقتی به جز یخچال دیده می‌شود در اداره مبارزه با سرقت های پلیس آگاهی استان واقع در خیابان ۱۷ شهریور ۳۳ برپا کردیم که تاکنون ۲۰ درصد این اموال با شناسایی مالباخته ها به آنان تحویل شده و این نمایشگاه برای شناسایی مالک این ۸۰ درصد اموال باقی مانده تا پایان سال دایر خواهد بود و مالباخته ها می‌توانند برای شناسایی اموال خود به این مکان مراجعه کنند.
حداقل ۷۰ درصد سارقان
معتاد به مواد مخدر هستند
سرهنگ حسینی همچنین به رونمایی از سامانه مجازی نما که اطلاعات مربوط به اموال مسروقه مکشوفه در آن منتشر می شود در استان خراسان جنوبی به عنوان استانی پیشتاز در این زمینه اشاره کرد. وی با بیان اینکه حداقل ۷۰ درصد سارقان، معتاد به مواد مخدر هستند، تصریح کرد: یک فرد معتاد روزانه با احتساب خورد و خوراک حداقل به ۱۰۰ هزار تومان نیاز دارد و معتادان برای تامین این مبلغ دست به هر کاری می زنند و لذا شهروندان و هم استانی ها نسبت به مراقبت از اموال خود حساسیت لازم را داشته باشند.
برای تعطیلات نوروزی ۱۰۰ درصد
آماده هستیم
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان افزود: در راستای پیشگیری از سرقت ها به ویژه در تعطیلات نوروزی با اداره کل زندانها در خصوص عدم اعطای مرخصی به سارقین سابقه دار با شهرداری و راه و شهرسازی در خصوص پیگیری اعمال مراقبت بیشتر شهروندان و دستگاهها از مصالح ساختمانی رها شده در ساختمان های در دست احداث و با بهزیستی در خصوص نگهداری سارقان معتاد در کمپ های ترک اعتیاد مکاتبه داشته ایم و اماکن خرید و فروش ضایعات و اموال مسروقه را تحت کنترل ویژه قرار داده‌ایم، همچنین در خصوص مراقبت از طلافروشی ها و بانک ها به دست اندرکاران و فعالان این حوزه توصیه‌های لازم ارائه شده است. وی با ذکر اینکه برای تعطیلات نوروز ۱۰۰درصد آمادگی داریم و طرح‌های مقطعی در این ایام خواهیم داشت، اظهار کرد: کسبه و بازاریان ضمن مراقبت دقیق از اموالشان در صورتی که مورد سوء استفاده از سوی سارقین قرار گرفتند در اسرع وقت و اولین فرصت ممکن مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند، شهروندان هم در صورت خرید از دستفروشان هیچگاه کارت بانکی و رمز کارت را در اختیار فروشنده و افراد غیر قرار ندهند و خودشان اقدام به کشیدن کارت و وارد کردن رمز نمایند. وی افزود: در روستاهای کم جمعیت دهیاران می‌توانند از جوانان روستا برای ایجاد امنیت استفاده کنند البته برای روستاها نیز گشت های متناوب خواهیم داشت و بهترین کارآگاهان ما در گشت ها ساماندهی شده‌اند.
دستگیری ۲۰۳ متهم کلاهبردار و افزایش ۷۰ درصدی کلاهبرداری های تلفنی
سرهنگ حسینی از افزایش ۱۸ درصدی وقوع جرایم و ۲۱ درصدی کشف آن در حوزه جعل و کلاهبرداری در استان طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: ۲۰۳ نفر متهم کلاهبردار در استان دستگیر و ۱۲ پرونده شاخص در این زمینه تشکیل شده و ۹۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
به گفته وی در بحث کلاهبرداری تلفنی نیز ۷۰ درصد افزایش وقوع داریم و مبلغ کلاهبرداری ها بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان است که یک زنگ خطر بزرگ است.
وی تاکید کرد: افراد سالمند و کسانی که آشنایی با خریدهای الکترونیکی ندارند حتما یکی از آشنایان مورد اعتماد خود را همراه داشته باشند. پول رزرو اتاق هتل ها و مهمانپذیر ها را فقط به حساب هتل و مهمانپذیر واریز کنند و از واریز وجه به حساب افراد خودداری نمایند.
وقوع جرایم اقتصادی ۱۵۰۰ میلیاردی
و دستگیری ۹۱ متهم
وی در بحث جرایم اقتصادی از قبیل اخلال در نظام اقتصادی، احتکار و پولشویی نیز گفت: ارزش کل جرایم این حوزه در سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال بوده و کشفیات پرونده ها ۱۷ درصد افزایش داشته است. وی از بازپس‌گیری بیش از ۲۱ هکتار از اراضی دولتی و ملی از چنگ زمین‌خواران و معرفی این افراد به مراجع قضایی طی سال جاری خبر داد و گفت: در مجموع در حوزه جرایم اقتصادی در استان ۹۰ نفر متهم دستگیر شده‌اند. سرهنگ حسینی از مردم خواست هرگونه ظن مبنی بر احتکار را با پلیس ۱۱۰ که ۲۴ ساعته پاسخگوست در میان بگذارند. وی در خصوص پرونده مربوط به اختلاس از بانک کشاورزی نیز گفت: این پرونده با دقت به طور کامل رسیدگی شده و مالباخته ها به حق و حقوق خود می رسند.
کشف ۱۸ میلیارد تومان
کالای قاچاق در استان
وی با ذکر اینکه پلیس در لبه جلویی منطقه نبرد با قاچاق کالا قرار دارد از سوخت، مواد مخدر، دارو و… به عنوان رایج ترین اقلام قاچاق در استان نام برد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا در کوتاه مدت طرح منطقه ای تشدید عملیات کنترلی و در بلندمدت شناسایی و انهدام باندهای قاچاق را در دستور کار داریم و در سال جاری ۲۰ مرحله طرح مقابله با قاچاق کالا داشتیم.
وی تصریح کرد: در سال جاری ارزش سوخت قاچاق مکشوفه در استان ۵ میلیارد و ۸۴۵ میلیون و ۵۹۸ هزار ریال بوده که افزایشی ۹۶۳ درصدی داشته است ضمن اینکه ارزش تمامی اقلام کالای قاچاق مکشوفه طی این مدت ۱۸ میلیارد تومان می باشد.
افزایش ۱۰ درصدی متوفیان
ناشی از خودکشی در استان
وی با بیان اینکه ورود هرگونه کالا بدون پرداخت حقوق گمرکی به معنای خروج یک نیروی کار از چرخه اشتغال است، گفت: در حوزه جرایم خشن نیز از ابتدای امسال پنج فقره قتل عمد در استان رخ داده که هر ۵ مورد به کشف منجر شده است. وی از افزایش ۱۰ درصدی تعداد متوفیان خودکشی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: علت اصلی اکثر اقدام به خودکشی ها اختلافات خانوادگی، مشکلات اقتصادی و اختلالات روانی بوده است.
کشف جسد مردی در یکی
از روستاهای شهرستان قاینات
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال وقوع فقدانی در استان ۹۱ درصد افزایش و کشف آن نیز ۹۱ درصد افزایش داشته است و یک هفته پیش هم جسد مردی حدود ۳۰ تا ۴۰ ساله در مناطق شمالی مرکز استان و در اطراف یکی از روستاهای تابعه شهرستان قاینات کشف شده و کسانی که یکی از بستگان یا آشناهای آنها مفقود شده می توانند با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و برای شناسایی جسد کشف شده اقدام نمایند. وی در پایان گفت: در استان وقوع کودک ربایی یا آدم‌ربایی نداشته‌ایم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*