آخرین خبر :

در پی بارندگی ها و طوفان ۴۸ ساعت گذشته در استان صورت گرفت / امدادرسانی به ۳۵۰۰ نفر و اسکان ۲۰۰۰ مسافر / طوفان ۱۰۰ کیلومتر در ساعت یک رکورد در استان

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی / در پی بارندگی ها، گرد و خاک و طوفان ۴۸ساعت گذشته به بیش از ۳۵۰۰ نفر گرفتار در سیلاب امداد رسانی شد و بیش از ۲۰۰۰ مسافر و در راه مانده اسکان داده شدند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه طوفان در این بازه زمانی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت استان را در نوردیده، گفت: این طوفان در استان یک رکورد به شمار می رود و در برخی مناطق کوهستانی ۴۰ تا ۴۵ میلی متر بارندگی گزارش شده است.
میرجلیلی از آماده باش ۹۷ تیم امدادی و عملیاتی تا صبح روز سه شنبه در استان خبر داد و افزود: در ۴۸ ساعت گذشته هم شاهد بارندگی و روان آب و هم شاهد طوفان و گرد و غبار در استان بوده ایم.
وی از نجات ۱۷ نفر از مرگ حتمی در سیلاب و طوفان محورهای مواصلاتی، نقاط روستایی و کوهپایه ای خبر داد و بیان کرد: با توجه به حجم بارندگی ها و طوفان به ویژه در مناطق کوهپایه ای خسارت جانی در استان نداشته ایم .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به کاهش دید افقی در این مدت در شهرهای شمالی استان گفت: ۲۸ اکیپ برآورد خسارت به ۱۱شهرستان استان ارسال شده اند و در حال حاضر افتادن چند اصله درخت و تیر برق گزارش شده و به بر خی زیرساخت ها هم خسارت وارد شده است.
میر جلیلی با بیان اینکه در حال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی استان باز است، افزود: بر اثر بارندگی و سیلاب محورهای بیرجند- نهبندان، دیهوک- طبس و سربیشه- طبس دچار مشکل شده بود که مرتفع شد.
وی با تأکید بر اینکه تا اردیبهشت ماه بارندگی های رگباری را در استان خواهیم داشت از هموطنان و مسافران خواست به هشدارهای مدیریت بحران و هواشناسی توجه کنند.
وی ادامه داد: سامانه ۱۴۱ شماره مدیریت راه هاست که بصورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم خواهد بود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم از امداد رسانی به ۳۷۷ گرفتار سیلاب و آبگرفتگی، ۲۳ نفر حوادث جاده ای و یک نفر شهری خبر داد.
شهریاری افزود: در مدت یاد شده با توجه به وزش باد شدید و وقوع سیلاب در برخی از شهرستان های استان، ۲ هزار و ۲۱۸ نفر اسکان داده شدند.
وی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۷ مورد حادثه به هلال احمر گزارش شد که ۱۴ مورد سیل و آبگرفتگی، ۶ مورد جاده ای، ۶ مورد توفان و یک مورد امور شهری گزارش شده است .
وی در ادامه با بیان اینکه در این مدت ۴۵ تیم عملیاتی اعزام شده اند، یادآور شد: ۱۳۶ نیروی عملیاتی در قالب ۴۵ دستگاه خودروی عملیاتی به محل حوادث اعزام شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*