آخرین خبر :

در بازدیدهای سرزده از کشتارگاه های طیور در قاینات تأکید شد: مبارزه جدی با پدیده قاچاق دام

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / در راستای نظارت بر بهداشت عمومی و جلوگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام و به خصوص در حوزه تنظیم بازار در ایام پایانی سال جاری، دامپزشکی شهرستان قاینات بازدیدهای سرزده ای را در پیش گرفته است که در این بازدیدها معمولا دادستان، فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس اداره صمت، شورای شهر و رئیس شبکه دامپزشکی قاینات شرکت می کنند.
ضرورت نظارت بر تأمین گوشت
دادستان شهرستان قاینات در این زمینه گفت: تأکید دستگاه قضایی بر پیشگیری می باشد که تاکنون به خوبی توسط دستگاه های نظارتی انجام می شود. رحیمی افزود: به همین دلیل و با توجه به اهمیت موضوع تأمین گوشت مرغ در شهرستان به منظور کاهش احتمال بروز مشکلات مختلف، ضرورت تنظیم بازار احساس می شد که این اقدام هم توسط ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری است. وی تأکید کرد: ما با هیچ ارگان یا شخصی که بخواهد در این زمینه کوتاهی کند و مشکلات معیشتی برای مردم ایجاد نماید تعارف نداریم و با جدیت قضایی برخورد می کنیم.
فرماندار قاینات هم در این راستا گفت: حفظ سلامتی و بهداشت مواد غذایی، مخصوصا گوشت مرغ در اولویت امور مسئولان بهداشتی قرار دارد و مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی انجام می‌شود. کریمی تصریح کرد: در این زمینه مسئولان شهرستان در قبال حفظ و سلامتی گوشت اعم از قرمز و سفید تولید شده مسئول هستند و باید نظارت شبکه دامپزشکی برای گوشت تولید شده درقاینات همچون گذشته تداوم داشته باشد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیز به نقش کشتارگاه ها به عنوان پالایشگاه و فیلتر بیماری ها اشاره کرد و افزود: دامپزشکی مسئولیت سلامت جامعه را بر عهده دارد. محمودی زاوه تصریح کرد: تضمین سلامت مردم برای ما خیلی مهم است و همه ما در این زمینه مسئولیم و خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی به خصوص دستگاه قضایی با شبکه دامپزشکی هستیم.
مبارزه جدی در قاچاق دام
در حاشیه این گفت وگو رئیس شبکه دامپزشکی قاینات عنوان کرد: در راستای اقدامات بهداشتی و همکاری های مابین دامپزشکی و نیروی انتظامی شهرستان و انجام گشت های مشترک تلاش می شود با پدیده قاچاق دام به عنوان یک معضل بزرگ بهداشتی و اقتصادی مبارزه جدی شود که و این راستا با همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان و پاسگاه انتظامی یک دستگاه اتوبوس توقیف شد که پس از بازرسی های انجام شده از جعبه خودرو ۶ رأس گوسفند فاقد مجوز به ارزش حدود ١٠٠ میلیون ریال کشف شد که به صورت غیرقانونی اقدام به بارگیری از شهرستان خواف کرده و قصد حمل به شهرستان قاینات را داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*