خراسان جنوبی رکورددار کشف شیشه در کشور / عوامل شهادت شهیدان نایبی و کاردیده به دار مجازات آویخته شدند

امروز خراسان جنوبی_ حسین زاده / رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۶۷۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده و دستگیری افراد دخیل در حمل و توزیع این مواد نیز ۲ درصد افزایش داشته است. سردار محمد مسعود زاهدیان که به همراه سردار اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری به استان سفر کرده بود روز گذشته در جمع خبرنگاران افزود: دستگیری معتادان متجاهر نیز که به مراکز درمانی معرفی می‌شوند رشد ۱۰ درصدی داشته و این افراد تا زمانی که درمان نشوند و قابلیت بازگشت به خانه های خود را پیدا نکنند در مراکز درمان نگهداری می شوند و این روال همچنان ادامه دارد. به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۵کیلوگرم شیشه در استان خراسان جنوبی کشف شده که یک رکورد در کشور محسوب می شود و اینکه کشور افغانستان تولید شیشه را نیز به تولیدات مواد مخدر سنتی خود اضافه کرده زنگ خطر جدی برای جهان است و با توجه به ناامنی و عدم ثبات در کشور افغانستان باید تدابیری در این خصوص در سطح جهان اندیشیده شود.
نقش خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد جوانان
وی اضافه کرد: ما در این راستا اقدامات کنترلی و نظارتی خود در مرزهای شرقی را تشدید کرده ایم و در حاشیه مرز با قاچاقچیان به شدت برخورد می‌کنیم. سردار زاهدیان کنترل بیشتر خانواده‌ها بر روی فرزندانشان قبل از کشیده شدن به سمت اعتیاد به مواد مخدر و نیز رفتار جذب کننده و صمیمی بعد از گرفتار شدن آنها در دام اعتیاد و تلاش برای درمان اعتیادشان را ضروری و بسیار موثر دانست.
تجهیز ایستگاه های بازرسی و انسداد مرزها
در دست انجام است
وی در خصوص تجهیز ایستگاه های بازرسی به تجهیزات روز دنیا و از جمله ایکس ری نیز گفت: درچارچوب نیازها و اولویت ها نسبت به تجهیز ایستگاه های بازرسی به تجهیزات روز دنیا اقدام می‌کنیم. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص بحث انسداد مرزها نیز گفت: مرزبانی با همکاری دولت بحث انسداد مرزها را با تأمین منابع مالی پیگیر است و مسدود نمودن خلأهای مرزی و ایجاد موانع و محدثات در طول مرزها در دستور کار و در دست اقدام می باشد.
کشف ۱۶۲ کیلوگرم شیشه از داخل بونکر گاز
فرمانده انتظامی استان نیز از کشف محموله ۱۶۲کیلوگرم شیشه از داخل یک بونکر گاز طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این محموله از بزرگترین محموله های حمل شیشه در کشور است و در این رابطه ۵ نفر دستگیر شده‌اند و اقدامات در خصوص این پرونده ادامه دارد.
سردار مجید شجاع با اشاره به اینکه خراسان جنوبی پشتیبان کشور در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر محسوب می شود، تصریح کرد: به هموطنانمان اطمینان می‌دهیم که تا پای جان در مقابل سوداگران مرگ ایستادگی می‌کنیم و طی دو سال گذشته نیز در این راستا چند نفر از بهترین نیروهای خود را از دست داده ایم.
دار مجازات؛ پایان کار ۳ تن از عوامل شهادت
شهیدان نایبی و کاردیده
سردار شجاع افزود: با پیگیری های صورت گرفته سه تن از عواملی که در شهادت همکاران شهیدمان نایبی و کاردیده دست داشتند طی ۳ روز گذشته به دار مجازات آویخته شدند تا هشداری برای تمامی قاچاقچیان مسلح و برهم زنندگان امنیت و آرامش هموطنان مان باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*