حوادث

کد خبر:۸۸۱۱۸۰
تاریخ انتشار:۰۶ اسفند ۱۳۹۷ – ۱۱:۵۹۲۵ February 2019
روزنامه بریتانیایی ‘دیلی میل’ گزارش داد: نظامیان ویژه انگلیسی، در یکی از مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش در شرق سوریه، ۵۰ سر بریده از زنان ایزدی را کشف کردند.

به گزارش «ایرنا» طی عملیات نیرو‌های ویژه بریتانیا در شرق سوریه، عناصر تروریستی داعش از شهر ‘باغوز’ در شرق سوریه طرد شدند و در یکی از مخفیگاه‌های وابسته به داعش، ۵۰ سر بریده پیدا شده است.

در این عملیات شماری از تروریست‌های داعشی به هلاکت رسیده و دو تن از نظامیان بریتانیایی نیز کشته شدند.
به نوشته این روزنامه، سر‌های بریده کشف شده به دختران ایزدی تعلق دارد که داعش به عنوان برده جنسی از آنان استفاده می‌کرد.
بر اساس آمار‌های رسمی، تعداد زنان و دختران ایزدی که از سال ۲۰۱۴ به عنوان اسیر و گروگان (در عراق) به چنگ داعش افتادند به سه هزارو ۲۵۸ نفر می‌رسد که شامل کودکان نیز می‌شود.
تروریست‌های تکفیری بیشتر پسران و مردان ایزدی را در همان لحظه اسارت به قتل رسانده و زنان و دختران آن‌ها را همچون دوران جاهلیت در بازار برده فروشی خرید و فروش می‌کردند.
کد خبر:۸۸۱۰۹۰
تاریخ انتشار:۰۶ اسفند ۱۳۹۷ – ۰۸:۱۸۲۵ February 2019

یک زندانی بیگناه آمریکا که ۴۰ سال اشتباهی زندانی شده بود، آزاد شد و ۲۱ میلیو ن دلار غرامت گرفت.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مقامات شهر سیمی ولی در کالیفرنیا به فردی که به طور اشتباهی ۴۰ سال به جرم کشتن شریک زندگی و فرزند ۴ ساله اش زندانی شده بود ۲۱ میلیون دلار خسارت پرداخت کردند.

کریگ کولی پس از اینکه ازسوی جری براون فرماندار وقت مورد عفو قرار گرفت و اسناد و مدارک دی ان ای و همچنین تحقیقات مجدد بی گناهی وی را اثبات کرد در سال گذشته میلادی از زندان آزاد شد.

لوس آنجلس تایمز نوشت، مقامات دولتی سی می ولی معتقدند توافق پرداخت خسارت روند غیرضروری، پرهزینه و طولانی مدت دادگاه را کاهش می دهد.

اریک لویت از مدیران سی می ولی تاکید کرد، در حالی که این مبلغ پول نمی تواند آنچه که بر سر آقای کولی آمده را جبران کند لذا چنین توافقی کاری بهترین تصمیم برای وی و جامعه خواهد بود.

از اینرو، شهرداری مبلغ ۴٫۹ میلیون دلار را می پردازد و بقیه آن قرار است از طریق بیمه و دیگر منابع مالی پرداخت شود.
سال گذشته ایالت کالیفرنیا با پرداخت ۲ میلیون دلار جداگانه به آقای کولی که اکنون ۷۱ ساله است موافقت کرد.

وی پس از اینکه اشتباهی در سال ۱۹۷۸ به قتل روندا ویچ ۲۴ ساله و فرزندش محکوم شد ناگزیر شد ۳۹ سال را پشت میله های زندان سپری کند.

رئیس پلیس و و کیل منطقه ای ونتورا کانتی شهر سی می ولی با توجه به اینکه در ازمایش های پزشک قانونی هیچ اثری از دی ان ای آقای کولی در کنار مادر و فرزند مقتول نیست بلکه اسناد حاکی از وجود دی ان ای فردی ناشناس است لذا از براون خواستار عفو این زندانی شدند.

گزارش ها حاکی است کولی هنگام وقوع قتل در جای دیگری بوده و تحقیقات و روند بازرسی های دادگاه شهادت کسی که حضور وی را در صحنه جرم شهادت می داد را قبول نکرد.

زمانی که وی در زندان و خانه را نیز برای پرداخت بدهی های صورتحساب های حقوقی در گرو گذاشته بود والدینش فوت کردند.

پس از اینکه کولی مورد عفو قرار گرفت مقامات پلیس فورا بی گناهی وی را اعلام کردند و تا کنون هنوز شخص دیگری مظنون و یا متهم به حوادث قتل بازداشت نشده است.

 

کشف و معدوم سازی ۲۸۰ کیلوگرم ماهی حرام گوشت در بیرجند

۲۸۰ کیلوگرم ماهی حرام گوشت در بیرجند کشف و معدوم سازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: این مقدار ماهی حرام گوشت در بازرسی های بهداشتی شبکه دامپزشکی که به صورت روزانه از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان انجام شد کشف شده است.

عبدالله حمزه ای افزود: محموله کشف شده پس از استعلام از دفتر نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان، از نظر شرعی حرام و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد که از چرخه مصرف خارج و به صورت بهداشتی امحا شد.

 

کشف ۸۳ کیلو و ۸۵۵ گرم هروئین در شهرستان “نهبندان”

با تلاش نیروی های انتظامی از ورود ۸۳ کیلو و ۸۵۵ گرم هروئین در شهرستان نهبندان به داخل کشور جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، جانشین انتظامی استان با اعلام این خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام کنترل خوردوهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند و خودرو را به لاین بازرسی هدایت کردند.
سرهنگ دادگر با بیان اینکه در بازرسی از خودرو این مقدار هروئین که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود کشف شد افزود: در این عملیات یک دستگاه خودرو توقیف و متهم باتشکیل پرونده  به مراجع قضائی معرفی شد.

کمک ۴۰ میلیون تومانی شهروندان خوسفی به نیازمندان

شهروندان خوسفی مقیم بیرجند، در جشن گلریزان، ۴۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این کمکها دیشب در جشن گلریزان نرگس در مؤسسه فرهنگی مذهبی ابن حسام بیرجند جمع آوری شد.

مهرانپور، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خوسف گفت: با توجه به فرا رسیدن سال نو پنجمین جشن گلریزان با حضور خوسفی های مقیم بیرجند در موئسسه خیریه ابن حسام بیرجند برگزار شد که برای لوازم ضروری زندگی سالمندان، درمان و معیشت خانواده های ایتام  در اسرع وقت هزینه می شود .

حجت الاسلام شاهبیکی امام جمعه خوسف نیز با اشاره به آیات و روایات قرآن کریم گفت: کمک به نیاز مندان ضروری است و این ضرورت با توجه به شرایط اقتصادی جامعه دوچندان می شود .

 

 

 

کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در سربیشه

۵ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق در شهرستان سربیشه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه گفت: مأموران یگان امداد این شهرستان با هدف طرح مبارزه با کالای قاچاق و کنترل محورهای عبوری به سه دستگاه خودروی سبک و سنگین مشکوک شدند و خودروها را برای بازرسی متوقف کردند.

سرهنگ احمد رضا کارگر افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها مقدار ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۲۶ میلیون و  ۸۸۰ هزار تومان کشف و ضبط کردند.

 

 

رئیس کلانتری ۲۱۱ قلعه نو از دستگیری یک فروشنده موادمخدر که با تست رایگان این مواد به جذب مشتری می‌پرداخت، خبر داد.

تست رایگان مواد مخدر؛ شیوه تبلیغاتی مرد قاچاقچیبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامیگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سروان علی مرادزاده رئیس کلانتری ۲۱۱ قلعه نو از دستگیری فروشنده موادمخدری خبر داد که اقدام به توزیع مواد کرده بود.

رئیس کلانتری ۲۱۱ قلعه نو گفت: حسب اطلاعات رسیده، مردی ۶۰ ساله در این محدوده اقدام به توزیع موادمخدر می‌کرد.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران عملیات این کلانتری، مشخص شد وی در مخفیگاه خود واقع در شهرری مقادیر زیادی موادمخدر نیز پنهان کرده است.


بیشتر بخوانید؛ زایمان غیرقانونی در مطب خانم دکتر/ زن معتاد هنگام وضع حمل جان باخت


مرادزاده ادامه داد: ماموران به سرعت وارد عمل شدند و با حضور در منزل متهم، او را دستگیر و مقادیر حدودا ۶ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک، یک کیلو و ۳۰۰ گرم سوخته و ۶۰۰ گرم شیره کشف و ضبط کردند.

رئیس کلانتری ۲۱۱ قلعه نو  با اشاره به شیوه تبلیغاتی متهم بیان کرد: نکته جالب توجه این بود که متهم با دعوت از خریدار مواد به خانه اش، مقداری موادمخدر در اختیار مشتریان خود قرار می‌داده تا آنجا تست رایگان انجام دهند و در صورت رضایت خریدشان را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: متهم به مقام قضائی معرفی شد و علاوه بر موادمخدر از او ۷۲ عدد بافور و تعدادی وسایل توزیع موادمخدر نیز کشف و ضبط شد.

 

 

زن معتاد که برای زایمان اضطراری به مطب یک خانم دکتر متخصص رفته بود بر اثر خونریزی شدید جان باخت.

مجازات خانم دکتر برای زایمان در مطببه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اواسط پاییز سال گذشته گزارش مرگ مشکوک زنی ۱۹ ساله به‌نام «نازنین» در یکی از بیمارستان‌های تهران به کلانتری ۱۲۹ جامی اعلام شد.

با حضور مأموران در محل مشخص شد زن جوان به‌همراه یک متخصص زنان و زایمان و در حالی که وضعیت بحرانی و خونریزی شدید پس از زایمان داشته به بیمارستان منتقل شده بود.


بیشتر بخوانید؛ مفقود شدن پسربچه کر و لال عراقی در اطراف راه آهن شاهرود


کادر درمانی بیمارستان تلاش زیادی برای نجات او کردند، اما به‌دلیل اعتیاد زن جوان و زایمان پرخطر در مطب پزشک به کما رفته و جان باخت.

خانم دکتری که همراه بیمار به بیمارستان آمده بود در تشریح موضوع به مأموران گفت: «نزدیک ظهر بود که «نازنین» با مطب من تماس گرفت.

او در ماه گذشته دو بار برای معاینه به مطب آمده بود. آن روز درد زایمان داشت، به او گفتم خودش را به بیمارستان برساند، اما آنقدر اصرار کرد که پذیرفتم خودم معاینه‌اش کنم.

«نازنین» با مرد جوانی آمده بود که می‌گفت: همسرش است. هرلحظه احتمال وضع حمل وجود داشت. به همین دلیل با همان امکانات کم داخل مطب دست به‌کار شدم و بالاخره او با سختی بسیار دخترش را به دنیا آورد. بچه سالم بود، اما «نازنین» بعد از زایمان دچار خونریزی شدید شد. آنجا بود که از زبان همسرش شنیدم «نازنین» معتاد است. تلاش زیادی برای کنترل وضعیت او کردم، اما تجهیزاتم در مطب کافی نبود. دقایقی بعد نیز همسرش ناگهان ناپدید شد. به‌همین دلیل با بیمارستان تماس گرفتم و درخواست آمبولانس کردم.»

با این اظهارات پرونده به دادسرای ناحیه ۱۹ تهران فرستاده شد و جسد با دستور بازپرس برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت. با توجه به اینکه هیچ آدرس و نشانی از «نازنین» در پرونده پزشکی او ثبت نشده بود، جست و جو برای یافتن خانواده‌اش در دستور کار مأموران قرار گرفت.

پشت پرده یک زندگی تلخ

تحقیقات برای شناسایی خانواده «نازنین» ادامه داشت که مأموران حقایق تلخی را درباره این مادر جوان به دست آوردند. در حالی که هیچ خبری از همسر این زن و پدر نوزادش وجود نداشت، مأموران پس از چند ماه جست و جو توانستند پدر و مادر نازنین را پیدا کنند.

بررسی‌ها نشان می‌داد والدین «نازنین» سال‌ها قبل از هم طلاق گرفته‌اند. آن‌ها پس از دعوت به دادسرا از خانم دکتر به‌خاطر زایمان غیرقانونی در مطب و از کادر بیمارستان برای اهمال در درمان تنها دخترشان شکایت کردند.

پدرش به قاضی گفت: «من و همسرم چند سال قبل از هم جدا شدیم. در این سال‌ها من حتی یک بار هم دخترم را ندیدم و فکر می‌کردم پیش مادرش زندگی می‌کند. او هم هرگز سراغم را نگرفته بود و از شرایط زندگی‌اش خبر نداشتم. حالا هم از عاملان مرگ او شکایت دارم.»

مادر او نیز مدعی شد دخترش زندگی مستقلی داشته و از وضعیت او بی‌خبر بوده است.

این زن و شوهر که پیگیر پرونده مرگ دخترشان بودند، به‌دلیل شرایط خاص زندگی‌شان حاضر به نگهداری از نوه‌شان نشدند و نوزاد دختر تا پیدا شدن پدرش به پرورشگاه سپرده شد.

 

 

 

 

خواهر و برادر کوچولو که از سوی پدر معتادشان به خانواده دیگری سپرده شده بودند برای ملاقات با پدرشان از آن خانه فرار کردند.

فرار کودکانه خواهر و برادر خردسال برای ملاقات با پدربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  ساعت ۹ شب ۲۳ بهمن مرد مغازه‌داری در شهرک ولیعصر متوجه صدای گریه دو کودک شد.

صاحب سوپرمارکت از مغازه بیرون آمد و به دنبال صدا راه افتاد. چند متر جلوتر دختر ۳ ساله و پسر ۵ ساله‌ای را در حال گریه کنار خیابان دید.

نازنین و ابوالفضل خواهر و برادری بودند که هیچ مشخصاتی از خانواده خود نداشتند. مرد میانسال دو کودک را به کلانتری شهرک ولیعصر برد.


بیشتر بخوانید؛ دستگیری دو باند سارقان احشام در شرق پایتخت


بدین ترتیب موضوع بلافاصله به بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران اطلاع داده شد. به دستور بازپرس سهرابی دو کودک به بهزیستی ترکمان منتقل شدند.

در ادامه تحقیقات ابوالفضل به مأموران گفت: من و نازنین خواهر و برادر هستیم و با پدرمان زندگی می‌کردیم. اما چند روز قبل پدرمان، ما را به خانواده‌ای سپرد. اما بعد از چند روز دلمان برای پدرمان تنگ شد، خواهرم خیلی گریه می‌کرد به همین خاطر یواشکی از خانه‌ای که در آن زندگی می‌کردیم بیرون آمدیم تا پدرمان را پیدا کنیم.

پسرک ۵ ساله مشخصات و نام پدرش را به مأموران داد و با این احتمال که پدر دو کودک سابقه دار باشد مأموران به سراغ آلبوم متهمان سابقه دار اداره آگاهی رفتند. بدین ترتیب پدر ابوالفضل و نازنین که سابقه اعتیاد داشت شناسایی شد.

به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران محل سکونت مرد جوان شناسایی و به دادسرا احضار شد.

مرد شیشه‌ای در تحقیقات گفت: همسرم طلاق گرفت و از طرفی اعتیاد شدید به مواد مخدر داشتم. چون نمی‌توانستم از بچه هایم مراقبت کنم آن‌ها را به خانواده‌ای سپردم که بچه دار نمی‌شدند.

قرار شد تا وقتی که وضع مالی‌ام خوب شود آن‌ها از بچه‌هایم مراقبت کنند. اما بچه‌ها دلشان برایم تنگ شده و از خانه فرار کرده بودند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*