تجلیل از۲۳ مدال آور ورزش کارگری

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / آیین تجلیل از ۲۳ مدال آور ورزش کارگری استان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان روز گذشته در این جلسه عنوان کرد: توجه به سلامت جسم و ورزش موجب افزایش بهره وری نیروی کار در محیط کار شده و سطح امید به زندگی و حضور و مشارکت اجتماعی مردم را نیز بالا می برد. عباس رکنی تأکید کرد: باید به مناسبت های مختلف برنامه های ورزشی بخصوص ورزش های همگانی و خانوادگی را در برنامه ها قرار داد و با این کار شور و نشاط افراد را تقویت کرد. وی با اشاره به این‌که هدف ما مدال‌آوری صرف نیست، افزود: هدف ما گسترش ورزش‌های همگانی است. به گفتۀ وی امروزه آسیب‌های اجتماعی یک چالش بزرگ و گسترش ورزش در زمینه‌های مختلف قطعا سدی در مقابل گسترش آسیب‌های اجتماعی است.
رکنی با اشاره به این‌که هیئت‌ها و انجمن‌های ورزشی باید به یک هم‌افزایی برسند و یکدیگر را تقویت کنند، خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی و همکاری هیئت‌ها و انجمن‌ها ورزش کارگری گسترش پیدا می‌کند و می توانیم روز به روز شاهد گسترش مدال‌آوری و ورزش‌های همگانی باشیم.
افزایش ۳۰۰ برابری در ورزش کارگری
وی در ادامه به بیان گزارشی از عملکرد فرهنگی و ورزشی اداره کل در سال ۹۷ پرداخت و گفت: در سال گذشته ۸ مدال آور داشتیم و امسال به ۲۳ مدال رسیده است. رکنی ادامه داد: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال ۹۷ می توان به اعزام ۱۹ تیم ورزشی به مسابقات ورزش قهرمانی کارگران کشور از ابتدای سال جاری و کسب ۲۳ مدال در رشته های دوومیدانی، باستانی، شنا و کاراته اشاره کرد که این رقم نسبت به سال گذشته ۳۰۰برابر رشد داشته است.
به گفتۀ وی معرفی ۸۸۴ خانوار از کارگران استان برای استفاده از زائرسراها و استراحتگاههای سطح کشور از ابتدای سال جاری، برگزاری ۶۱ مورد مسابقه ورزشی شهرستانی و استانی در ۱۱ ماهه سال جاری از جمله برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال جام شهدای کارگری در هفته کار و کارگر، برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال جام شهدای مبارزه با مواد مخدر، ثبت اطلاعات ۳۰۰۰ نفر از ورزشکاران استان در سامانه فدراسیون ورزش کارگری، برگزاری ۲ مورد مسابقات پاورلیفتینگ شرق کشور با حضور تیم های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار در مرداد و بهمن ماه سال جاری در سالن مجموعه ورزشی کارگران بیرجند، میزبانی مسابقات زورخانه ای و پهلوانی کارگران کشور در بیرجند، استفاده ۴۵۰۰نفر از کارگران از مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران سالن های ورزشی و استخر کوثر کارگران بیرجند از جمله دیگر فعالیت های ما می باشد.
گفتنی است بیان نقطه نظرات ورزشکاران در جهت بهبود برنامه های ورزش کارگری در سال آینده بخش دیگری از مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش کارگری استان بود. همچنین با اهدای لوح از سوی رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور از تلاش و پیگیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ورزش کارگری تقدیر و تشکر شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*