آخرین خبر :

با هدف رفع نیازهای تخصصی و بازار کار منطقه و کشور/ مرکز آموزش علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی استان افتتاح شد

امروز خراسان جنوبی_ حسین زاده / مرکز آموزش علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی استان روز گذشته طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد. معاون دانشجویی و رئیس سازمان دانشجویی وزارت علوم در این مراسم گفت: دانشگاه های علمی کاربردی و رشته های این دانشگاه ها بر اساس نیازهای تخصصی کشور و نیاز بازار کار راه اندازی شده و رشته های این دانشگاه ها به محض رفع نیاز حذف می‌شود و رشته های مورد نیاز جدید جایگزین آنها می گردد. دکتر صدیقی با اشاره به اینکه سیاست وزارت علوم بر مبنای کیفیت در ارائه آموزش ها استوار است، افزود: در ارائه آموزش نباید کیفیت را فدای توسعه کمی کرد. وی اظهار امیدواری کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی استان مشکلات و نیازهای حوزه های صنعت، تجارت و خدمات را رفع نماید.
مرکز آموزش علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی
در جوار صنایع
معاون فرهنگی دانشجویی و مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز با بیان اینکه این دانشگاه ۲۷ سال پیش با هدف پاسخگویی به نیازهای کشور در حوزه آموزش عالی راه اندازی شده گفت: در سطح کشور نیازهای کلانی به مرزهای دانش است و دانشگاه علمی کاربردی متولی تأمین تخصص ها و مهارت های خاص است و این مرکز نیز در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در جوار صنایع و محیط کار با هدف تربیت متخصص شکل گرفته تا دو سوم آموزش ها عملیاتی باشد و رشته های مختلفی نیز برای این مرکز پیش‌بینی گردیده که زمینه‌ساز ایجاد پیوند مناسب علم و صنعت خواهد بود. دکتر پیش بین با بیان اینکه ما قصد شرکت در مسابقه مدرک گرایی در کشور را نداریم، افزود: هدف ما رفع نیازهای کشور است هر چند که به کاردانی ها بی عنایتی می شود.
الگویی برای منطقه و کشورهای همجوار
وی اضافه کرد: سال آینده با مراکز علمی که فعالیت نداشتند و یا نیازی به وجود آنها نبود قطع همکاری می‌کنیم و مجوز مؤسسات هم به پایان رسیده است و با توجه به این مباحث شایع شد که دانشگاه های جامع علمی کاربردی جمع‌آوری خواهد شد اما واقعیت این است که شاهد یک رویش از نوع مطلوب در این دانشگاه ها هستیم و دانشگاه علمی کاربردی بنابر رسالتش در جوار محیط کار توسعه می‌یابد. وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی نیز شاهد این رویش ها خواهیم بود، اظهار کرد: در دو شورای گسترش مجوز ۲۵ مرکز آموزشی کاربردی را صادر کردیم و این مراکز که نیاز مردم و کشور است روبه توسعه و افزایش دارد. وی اظهارامیدواری کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به عنوان الگویی برای منطقه و حتی کشورهای همجوار مطرح گردد و شاهد توسعه روزافزون آن باشیم.
ایجاد مرکز آموزشی یک شاخص است
مدیرکل گمرکات استان نیز با بیان اینکه با پیشرفت سیستم، گمرک به سمت الکترونیکی شدن رفته و سامانه جامع گمرکی در جهان مطرح می باشد، گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان تاکنون کارهای ارزشمند زیادی در بخش‌های مختلف انجام داده و ایجاد این مرکز آموزشی نیز یک شاخص است زیرا نیاز کشور محسوب می شود. مهندس خاشی افزود: ما هم با منطقه ویژه اقتصادی استان تفاهم نامه آموزشی امضا کرده‌ایم و در حوزه آموزش از هیچ خدمت و تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
تحقق توسعه نیازمند نیروی انسانی ماهر و کاربلد
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان نیز گفت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اولین منطقه ویژه اقتصادی کشور است که توسط بخش خصوصی با گرایش خدماتی، صنعتی و تجارتی با مصوبه مجلس شورای اسلامی راه اندازی و اداره می شود و در توسعه اقتصادی دستاوردهای خوبی داشته است. مهندس صفدری زاده با ذکر اینکه توسعه نیازمند نیروی انسانی ماهر و کاربلد است، افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی استان با هدف تربیت نیروی متخصص با نگاه عملیاتی و کاربردی در رشته های مورد نیاز راه اندازی گردیده و امیدواریم بتواند باعث ایجاد ثروت و ارتقای معیشت دانشجویان در جوار صنایع باشد.
ثبت نام از ۲۰ دانشجو برای رشته امور گمرکی در ۴۸ ساعت
وی اضافه کرد: این مرکز در حال حاضر با سه رشته امور گمرکی، بهداشت و ایمنی و بازاریابی که نیاز این استان است راه اندازی شده و ظرف ۴۸ ساعت ۲۰ نفر در رشته امور گمرکی این مرکز ثبت نام کرده‌اند. وی اظهار کرد: ایجاد مرکز بین‌الملل و مرکز رشد و نوآوری نیز می‌تواند با توجه به وجود سایت مرزی و زمینه های مورد نیاز دیگر در منطقه ویژه اقتصادی مؤثر واقع شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*