اندر حکایت سوءمدیریت‌ها؛ پروازی‌بودن یکی از مدیران ارشد خراسان جنوبی/ استفاده از خودروی اداره جهت عزیمت به محل زندگی خانواده

یکی از مدیران ارشد یکی از ادارات کل خراسان جنوبی به جای خدمت، آخر هر هفته با خودروی اداره، تا منزلش در مشهد رفت‌وآمد دارد.

به گزارش خبرنگار خاورستان، به نظر می‌رسد در خراسان جنوبی علاوه بر خشکسالی و کمبود آب، قحطی دیگری با عنوان قحط‌الرجال برای پست‌های مدیریتی مهم وجود دارد.

در شرایطی که مردم با مشکلات معیشت و اشتغال دست‌وپنجه نرم می‌کنند، جای مدیران شایسته و باکفایت خالی است و کسانی بر کرسی می‌نشینند که علاوه بر غیربومی‌بودن، ناکارآمد نیز هستند و حتی در شأن خود نمی‌دانند خانه و خانواده را همراه خود به خراسان جنوبی بیاورند و عنوان مدیر پروازی را با جان و دل می‌پذیرند.

مدیران‌ پروازی علاوه بر این‌که با مشکلات‌ فراوانی روبرو هستند، خواسته یا ناخواسته باعث بروز مشکلات فراوانی نیز برای سایرین می‌شوند.

بروز حوادث‌ جانی و مالی هنگام‌ مسافرت‌ به‌ محل‌ کار، مشکلات‌ خانوادگی برای‌ مدیران‌ و آثار سوءتربیتی برای‌ فرزندان‌ آن‌ها، سردرگمی و بلاتکلیفی ارباب‌‌رجوع‌ و کارکنان‌ اداره‌ مربوطه‌، مأموریت‌های مکرر با هدف‌ مراجعه‌ به‌ محل‌ زندگی و تحمیل‌ بار مالی‌ به‌ دستگاه‌ مربوطه‌، استفاده‌ از خودروهای‌ دولتی‌ و استهلاک و تحمیل‌ بار مالی‌ آن به‌ محل کار‌، تفویض‌ اختیارات‌‌ به‌ زیردستان‌ برای‌ حل‌ و فصل‌ امور در غیاب‌ مدیران‌، عدم‌ دسترسی‌ بموقع‌ به‌ مدیر در حوادث‌ غیرمترقبه‌، خستگی ناشی از رفت‌وآمد رانندگی‌ و تأثیر منفی‌ در روند کیفی‌ و کاری‌ مدیران‌ ازجمله‌ مشکلات‌ پیش‌روی مدیران‌ پروازی است.

با توجه به این واقعیت مهم که مدیر باید ۱۰۰ درصد در محدوده کاری‌اش ساکن باشد و این یک نیاز و شرط الزامی است، بحث پروازی بودن مدیران یکی از معضلات مدیریتی منطقه است.

 مدیر پروازی حاضر نیست با تمام وجود و همراه با خانواده خود، عمق نیاز محل خدمت و دغدغه‌های همکارانش و نیاز شهرستان را درک کند.

مدیران پروازی در ذهن مردم القاکننده مدیریت اشرافی و همچنین بیانگر این است که کار اداری مدیر، اولویت اول او نیست.

از جمله، یکی از مدیران ارشد یکی از ادارات کل استان که در مدت فعالیتش، جسمش در استان خراسان جنوبی و روحش در مشهد در حال پرواز است.

این مدیر به جای خدمت، آخر هر هفته با خودروی اداره، تا منزلش در مشهد رفت‌وآمد دارد. شنیده شده مبلغ بسیار زیادی هزینه بنزین خودروی اداره که در دست این مدیر است، شده است. همچنین از این خودرو جهت تفریح خانواده‌اش در هفته گذشته در یکی از شهرهای استان خراسان جنوبی استفاده کرده است. علاوه بر این موارد، این مدیر، افرادی از استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی که با وی در یک گروه قرار دارند اما سابقه مدیریتی ندارند، به عنوان مدیر و معاون در خراسان جنوبی بکارگیری کرده است.

از استاندار خراسان جنوبی و مسئولان نظارتی تقاضا و انتظار داریم به مقوله مدیران پروازی در استان بیشتر توجه کنند چراکه وجود این‌گونه مدیران، مردم استان خراسان جنوبی را دچار خسارت‌های سنگین می‌کند که شاید جبران ناپذیر باشد.

انتهای پیام/۴

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*