اعضای شورای شهر بیرجند از اقدامات شهرداری قدردانی کردند / رو به جلو

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / جلسه علنی شورای شهر بیرجند بعد از چندین هفته غیر علنی برگزار شدن و یا عدم برگزاری، روز گذشته با حضور شهردار و روسای سازمان های تابعه شهرداری و به منظور ارائه گزارش عملکرد شهردار در سال جاری برگزار شد. جاوید شهردار بیرجند در ابتدای این جلسه به ارائه گزارش عملکرد شهرداری در سال جاری پرداخت. در ادامه جلسه هم اعضای شورای شهر به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در حوزه عمران شهری پرداختند.
طرح ترافیک شهر بیرجند یکی دو سال آینده
خود را نشان خواهد داد
رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه شهرداری با مدیریت هزینه ها توانسته اقدامات زیر بنایی خوبی در سطح شهر انجام دهد ، گفت: امید می رود در سال آتی با این اقدامات وضعیت بهتری را در شهر شاهد باشیم. دکتر تقی زاده از تهیه طرح جامع ترافیک شهر به عنوان یک اقدام زیربنایی که یکی دو سال آینده نتیجه ملموس آن را خواهیم دید، یاد کرد و افزود : با توجه به کمبود فضای سبز در شمال شهر انتظار می رود با اقدامات شهرداری فاصله شمال و جنوب شهر کم شود .
تفکیک زباله ها از مقصد جزو اولویت های
شهرداری قرار گیرد
هلال بیرجندی نائب رئیس شورای شهر بیرجند هم خواستار ساماندهی و تفکیک زباله از مقصد و مدیریت پسماند شد و از شهرداری خواست این موضوع را جزو اولویت های خود قرار دهد .
وی با قدردانی از شهردار و مجموعه کارکنان این مجموعه افزود : شهرداری توانسته در تنگناهای مالی فعلی پروژه های خوبی را در شهر اجرایی کند و مردم هیچ گاه خادمانشان را فراموش نمی کنند.
طاهری از اعضای شورا هم با اشاره به اینکه روند اجرای پروژه های شهری در جهت عدالت اجتماعی رو به جلو در حال حرکت است ، گفت: انتظار می رود گزارش عملکرد شهرداری بصورت فصلی به شورا ارائه شود. موهبتی از دیگر اعضای شورا هم با قدردانی از اقدامات خوب شهرداری بیرجند خواستار شفاف سازی عملکرد ها و فعالیت ها شد تا مردم به راحتی بتوانند از آن مطلع شوند .
ورودی های نابسامان شهر ساماندهی شود
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرزاق نژاد دیگر عضو شورا هم با انتقاد از وضعیت ورودی های شهر بیرجند خواستار توجه بیشتر شهرداری شد و گفت : در حوزه ترافیک شهری کاری صورت نگرفته که باید مورد توجه قرار گیرد و بهتر است آیلندهای خیابان ها به یک شکل اجرایی نشود و تنوع داشته باشد.
نظارت بر پروژه ها تقویت شود
حسنی صفت دیگر عضو شورا هم خواستار نظارت جدی تر بر پروژه های شهری شد و گفت: به تخلفات ساختمانی شهرداری و کارکنان آن باید با جدیت برخورد و منعکس شود. وی هم چنین خواستار تسریع در تعیین تکلیف و پرداخت مطالبات ۷ ماهه کارکنان شهرداری شد که مربوط به دوره قبل است. دکتر تقی زاده رئیس شورای شهر بیرجند در پاسخ به این موضوع گفت: مطالبات دو تا سه ماه کارکنان پرداخت شده و شهردار باید در این زمینه تصمیم بگیرد که بعد از قطعی شدن این مطالبات چگونه و در چه بازه زمانی آن را پرداخت کند .
طاهری هم با تاکید بر اینکه مسئولیت قانونی پرداخت این مطالبات با شهردار است، گفت: نباید آزادی را از ایشان سلب کرد چرا که خودشان باید جوابگوی دستگاه های نظارتی باشند.
حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد هم در ادامه افزود : مطالبات چند سازمان شهرداری پرداخت شده و اگر قرار باشد وضعیت اضافه کاری نیروهای باقی سازمان ها بررسی و تعیین تکلیف شود این یک اجحاف بشمار می رود.
روند صدور پروانه و پایان کار در شهرداری کوتاه تر شود
میری از دیگر اعضای شورا هم خواستار کوتاه شدن مدت زمان صدور پروانه و پایان کار در شهرداری شد و گفت : تشکیل دفتر فنی برای پرهیز از دوباره کاری ضروری به نظر می رسد .
عدم همکاری دستگاه های اجرایی
معاون عمرانی شهرداری بیرجند هم به صرف هزینه زیاد برای جابجایی تاسیسات شهری اشاره کرد و گفت : دستگاه های اجرایی همکاری چندانی با شهرداری نداشته اند که امید می رود این همکاری ها جدی تر شود تا پروژه های شهری زمان بر نشود. تقی زاده هم از عدم همکاری برخی دستگاه های اجرایی با شهرداری انتقاد کرد و گفت: گاهی مجبور بوده ایم برای پیشبرد پروژه ها دست به دامان استاندار و معاون عمرانی استانداری شویم .
شهردار بیرجند هم در ادامه از رضایت مردم بعنوان یک عامل محرکه مهم در اجرای برنامه ها و پروژه های شهرداری یاد کرد و گفت : در بلوار شهدای عبادی نورپردازی و زیباسازی بطول ۲ هزار متر انجام شده و برای ساماندهی ورودی های شهر به بازه زمانی بیشتری نیاز داریم و نمی توان این حجم عملیات عمرانی را در طی یکسال انجام داد .
جاوید افزود : تا طرح جامع ترافیک شهر تهیه نشود نمی توان بصورت آزمون و خطا کاری را در شهر انجام داد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*