آخرین خبر :

استاندار خبر داد: افزایش بیش از ۳۰ درصدی صادرات با بازگشایی در واحد منطقه ویژه اقتصادی

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / استاندار خراسان جنوبی از رایزنی برای فعال کردن مجدد بازارچه های مرزی استان خبر داد. معتمدیان با اشاره به ظرفیت مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان گفت: در گذشته در چهار شهرستان مرزی استان بازارچه‌های مرزی فعال بود و مرز ماهیرود از مرزهای بسیار فعال شرق کشور محسوب می‌شد و حدود یک میلیارد دلار صادرات سالانه داشت و البته واردات ما کم بود‌.
وی از رایزنی مسئولین افغانستان برای فعال کردن مجدد مرزهای استان خبر داد و افزود: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بیرجند نیز مدتی تعطیل شده بود که با پیگیری از طریق وزیر امور خارجه این دفتر را مجددا راه اندازی کردیم که امیدواریم افزایش مبادلات و روابط فرهنگی به ویژه با استان های فراه و هرات را با توجه به مشترکات تاریخی و زبانی دو کشور در پی داشته باشد.
وی با اشاره به صادرات قابل توجه استان اظهار کرد: از چندی پیش مشکلاتی از طرف کشور همسایه در ارسال برخی محصولات استان ایجاد شد که باعث وارد آمدن ضرر و زیان به تو جایی گردید که پیگیر رفع این مسائل هستیم. معتمدیان تصریح کرد: همچنین با پیگیری‌های مستمری که صورت گرفت از هفته گذشته در واحد مشترک صادرات و واردات در قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی استان در مرز ماهیرود بازگشایی گردید که با تسهیل مبادلات و ایجاد تمرکز در کنترل ها افزایش بیش از ۳۰ درصدی صادرات را شاهد خواهیم بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*