اخبار علمی

شیر ریختن در چای و نجات دندان از لک

پروتئین موجود در شیر از لک شدن دندان‌ها پیشگیری می‌کند و تأثیر آن از خمیر دندان‌های سفید‌کننده نیز بهتر است؛ برای بسیاری از افراد یک فنجان چای، بدون شیر معنی ندارد؛ اکنون این مطالعه نشان می‌دهد که افزودن شیر به چای از لک شدن دندان‌ها پیشگیری می‌کند، محققان متوجه شدند تأثیر چای و شیر از خمیردندان‌های سفید‌کننده دندان نیز بیشتر و به اندازه برخی محصولات سفید‌کننده مفید است.

راهی ارزان برای رفع لک دندان/رفع موهای چرب به روش خانگی/ چرا بی اشتها می‌شویم؟

 

درمان مو‌های چرب

افرادی که پوست چربی دارند اغلب موهایشان هم چرب است؛ ترشح غدد چربی در این افراد زیاد است و تشخیص این نوع مو راحت است، مشکل اینجاست که مو‌های چرب ذرات زیر گرد و غبار موجود در هوا را به خود جذب می‌کنند و این باعث می‌شود که مو‌ها چرب بمانند، بدترین بخش مو‌های چرب اینجاست که فرد حتی پس از یکبار شستن مو‌های خود با شامپو باز هم احساس چربی ناخوشایند و بدی را همراه خود دارد و مجبور می‌شود که مجددا شستشو را تکرار کند.

بهتر است پس از شامپو زدن، سر خود را با آب یک عدد لیمو ترش تازه آغشته و سپس آبکشی کنید؛ این نوع افراد باید مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش و میزان چربی مصرفی شان را کاهش دهند وگرنه از شر این چرب بودن سر خلاص نخواهند شد.

راهی ارزان برای رفع لک دندان/رفع موهای چرب به روش خانگی/ چرا بی اشتها می‌شویم؟

 

تاثیر مصرف کافئین در بروز احساس خستگی

گروهی از کسانی که احساس خستگی مفرط دارند از قهوه و یا نوشیدنی‌های انرژی زا برای رفع خستگی استفاده می‌کنند، اما نمی‌دانند که مصرف کافئین در برخی از افراد نتیجه‌ عکس دارد و ایجاد خستگی می‌کند؛ در واقع مصرف بیشتر کافئین برای رفع خستگی در این افراد وضع را بدتر می‌کند؛ بنابراین بهتر است کاکائو، چای و بعضی از دارو‌های حاوی کافئین را کمتر در برنامه غذایی خود جای دهید.

راهی ارزان برای رفع لک دندان/رفع موهای چرب به روش خانگی/ چرا بی اشتها می‌شویم؟

روغن زیتون و جلوگیری از پیری

بسیاری از بیماری‌های دوران پیری مثل پوکی استخوان و آلزایمر تحت تأثیر رژیم غذایی قرار دارند؛ روغن زیتون یکی از مواد مفید برای بدن است؛ یکی از هزاران خواص روغن زیتون این است که با کمک به جذب کلسیم، باعث رسوب آن در استخوان‌ها می‌شود و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند، روغن زیتون از بروز فراموشی و آلزایمر در افراد مسن جلوگیری می‌کند، ولی مکانیسم عمل آن ناشناخته است؛ به نظر می‌رسد اسید‌های چرب غیراشباع موجود در روغن زیتون می‌تواند باعث حفظ ساختار غشای سلول‌های مغزی شوند.

برای کاهش ۴ کیلو در ماه چگونه ورزش کنیم؟/ میوه‌ای لذیذ برای جلوگیری از پیری/ عواملی که سبب کم خونی می‌شوند را بشناسید

روش جدید لاغر شدن با نوشیدن آب گرم

نوشیدن آب مخصوصا آب گرم بعد از هر وعده غذایی بهترین روش برای کاهش وزن و افزایش سرعت متابولیسم بدن است؛ پژوهشگران طی تحقیقات جدیدی دریافتند مصرف آب گرم بعد از هر وعده غذایی به هضم بهتر و کارکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند، همچنین آب گرم تمام مواد غذایی به جامانده در سیستم گوارشی، به خصوص چربی‌ها را شستشو می‌دهد و هضم مواد غذایی خورده شده را افزایش می‌دهد، علاوه بر این آب گرم با پاک کردن مواد سمی از بدن مشکل نفخ معده و یبوست را برطرف می‌کند.

برای کاهش ۴ کیلو در ماه چگونه ورزش کنیم؟/ میوه‌ای لذیذ برای جلوگیری از پیری/ عواملی که سبب کم خونی می‌شوند را بشناسید

 

چه عواملی خطر کم خونی را افزایش می‌دهد؟

رژیم غذایی فاقد ویتامین‌های مورد نیاز بدن خطر کم خونی را افزایش می‌دهد، رژیم‌های غذایی که میزان کمی آهن، ویتامین b ۱۲ و فولیک اسید دارند، خطر ابتلا به کم خونی را افزایش می‌دهد؛  ابتلا به اختلالات روده‌ای که بر جذب مواد مغذی توسط بدن شما تاثیر می‌گذارد، می‌تواند خطر ابتلای شما به کم خونی را افزایش دهد، عموما زنان در سنین قاعدگی بیشتر از مردان و زنان یائسه دچار کم خونی می‌شوند و اگر شما باردار هستید، خطر ابتلا به کم خونی در شما افزایش می‌یابد.

برای کاهش ۴ کیلو در ماه چگونه ورزش کنیم؟/ میوه‌ای لذیذ برای جلوگیری از پیری/ عواملی که سبب کم خونی می‌شوند را بشناسید

 

 

 

رمزگشایی رابطه بین کمبود ویتامین D و بیماری آسم

طبق نتایج یک مطالعه جدید، مصرف میزان بالاتر ویتامین D می تواند برای کودکان مبتلا به آسم مفید باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ویتامین D علاوه بر قوی‌تر کردن استخوان‌ها می‌تواند به کودکان مبتلا به آسم کمک کند تا در مقابل تأثیرات مضر تنفسی ناشی از آلودگی هوا در فضاهای داخلی نیز مقاوم‌تر شوند.

«سونالی باس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی آیسان نیویورک، در این باره می‌گوید: «آسم یک بیماری ایمنی است. مطالعات قبلی نشان داده اند که ویتامین D با تأثیر بر آنتی اکسیدان‌ها یا مسیرهای مرتبط با سیستم ایمنی بر بیماری آسم تأثیر می‌گذارد.»

محققان مشاهده کردند میزان پایین ویتامین D خون با تأثیرات مضر ناشی از آلودگی هوا در فضاهای بسته ناشی از منابعی نظیر دود سیگار، پخت و پز، سوزاندن شمع و بخور، بر دستگاه تنفسی در کودکان مبتلا به آسم مرتبط است.

بالعکس، در خانه‌های با میزان بالا آلودگی هوا، میزان بالاتر ویتامین D خون با علائم کمتر آسم در کودکان مرتبط بود.

 

 

 

 

غذاهایی که مصرف زیادشان سنگ کلیه می‌آورد

کلیه

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف کلیه، بیرون راندن مواد زاید تولید شده بر اثر متابولیسم یا خورده شده، در بدن است.

مسعود بنایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سنگ کلیه، شایعترین بیماری کلیه است که یک تعریف واحد برای انواع مختلف کریستال‌های کوچک و جامد است که عاملهای مختلفی مثل وجود بیش از حد برخی مواد معدنی در کلیه و عفونت‌های کلیوی، باعث ایجاد آن می‌شود.

وی افزود: ژن نیز می‌تواند در ایجاد سنگ کلیه تاثیرگذار باشد. از بین افرادی که مبتلا به سنگ کلیه می‌شوند، ۴۰ درصد سابقه‌ خانوادگی ابتلا به سنگ کلیه داشته‌اند. ممکن است بدن آنها بیش از حد کلسیم و یا کمتر از حد معمول سیترات (یک ماده شیمیایی موجود در مرکبات) تولید کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مورد رفتار پیشگیرانه از بیماریهای کلیه افزود: اگر در وضعیت سلامتی خوبی قرار داشته باشید، ممکن است عوامل دیگری باعث رشد سنگ کلیه شوند. یکی از اولین مواردی که باید به آن توجه کرد، آب است. اگر به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید، به اندازه کافی ادرار تولید نمی‌شود و این به معنی افزایش احتمال تشکیل سنگ کلیه است.

بنایی تصریح کرد: نوشابه سرشار از فسفات است که ممکن است منجر به سنگ کلیه شود. اگزالات، نیز ترکیبات آلی موجود در برخی مواد غذایی از جمله گیاهان سالم مانند اسفناج و سیب زمینی شیرین است. اگزالات، به برخی مواد معدنی از جمله کلسیم متصل می‌شود و کریستال‌های اگزالات کلسیم منشأ اصلی تشکیل سنگ کلیه هستند.

وی، نمک و سدیم را از دیگر عوامل ایجاد سنگ کلیه برشمرد و گفت: اگر رژیم غذایی سرشار از سدیم داشته باشید، احتمال وجود کلسیم بیشتر در ادرار افزایش می‌یابد. بیشتر افراد سدیم را از طریق نمک به دست می‌آورند، بنابراین مقدار زیاد نمک احتمال ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مصرف کلسیم به خودی خود موردی ندارد، در واقع، کلسیم بسیار کم در رژیم غذایی ممکن است منجر به تشکیل سنگ کلیه در برخی افراد شود اما مشکل در زمان ترکیب با میزان بالای سدیم باشد.

این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی گفت: پروتئین حیوانی زیاد از دیگر عوامل ایجاد سنگ کلیه است. مصرف بیش از حد استیک مرغ، تخم مرغ و غذاهای دریایی می‌تواند موجب تجمع اسید اوریک در بدن شود، که یکی دیگر از دلایل تشکیل سنگ کلیه است.

وی در مورد اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به سنگ کلیه گفت: پیشگیری به این معنی است که اگر دارویی تجویز شده است آن را مصرف کنید و مراقب رژیم غذایی خود نیز باشید. سعی کنید برای حفظ رنگ زرد کمرنگ یا شفاف ادرار، به اندازه کافی آب بنوشید که حدود ۸ تا ۱۰ لیوان در روز است. افزایش تدریجی به بدن زمان کافی برای تطبیق با مایعات اضافه را می‌دهد.

بنایی افزود: رنگ ادرار اگر زرد تیره است یعنی به اندازه‌ کافی آب نمی‌نوشید. اگر با وجود نوشیدن مایعات فراوان و تغییر رژیم غذایی خود دچار سنگ کلیه بیشتری می‌شوید، ممکن است پزشک برای کمک به تجزیه سنگ و یا جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ، دارو تجویز کند.

مهم‌ترین خواص جوانه لوبیا

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درگفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره مهم‌ترین خواص جوانه لوبیا گفت: این جوانه دارای خواص فراوانی بوده که یکی از آنها بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه است؛ مصرف جوانه لوبیا  موجب پیشگیری از آلزایمر می‌شود و برای سالمندان بسیار مفید است.

پیشگیری از آلزایمر با «جوانه لوبیا» / مصرف این جوانه مفید را جایگزین گوشت کنید

وی افزود: جوانه لوبیا به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین و افراد مبتلا به کم خونی بسیار مفید و اثربخش است.



این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مقادیر بالای پروتئین در این جوانه موجب تقویت عمومی، افزایش سطح انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا برای افرادی که فعالیت‌های فیزیکی سخت انجام می‌دهند از جمله کارگران، ورزشکاران مخصوصا بدن سازان، سالمندان و کودکان در حال رشد بسیار مفید است.

عظمایی بیان کرد: جوانه لوبیا به علت دارا بودن پروتئین بالا می‌تواند به عنوان جایگزین گوشت در برنامه غذایی قرار بگیرد.

پیشگیری از آلزایمر با «جوانه لوبیا» / مصرف این جوانه مفید را جایگزین گوشت کنید

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: این جوانه برای زنان دارای نوزاد بسیار مفید است، زیرا باعث افزایش شیر آنها می‌شود.

پیشگیری از آلزایمر با «جوانه لوبیا» / مصرف این جوانه مفید را جایگزین گوشت کنید

عظمایی بیان کرد: از دیگر خواص جوانه لوبیا می‌توان به رفع غلظت خون، تصفیه خون، رفع گرفتگی صدا اشاره کرد.

وی گفت: این جوانه به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.



این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: جوانه لوبیا دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است؛ لذا موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود و از پیری زودرس پیشگیری می‌کند.

پیشگیری از آلزایمر با «جوانه لوبیا» / مصرف این جوانه مفید را جایگزین گوشت کنید

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*