اخبار علمی

چگونه جوش را از بین ببریم؟

راه‌های زیادی برای رفع جوش صورت وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان این عارضه را درمان کرد؛ استفاده از صابون‌های گیاهی یکی از راه‌ها برای رفع جوش است؛ این افراد از هیچ شوینده‌ای نباید استفاده کنند، افراد عادی هم می‌توانند به‌جای صابون‌های شیمیایی از صابون گیاهی استفاده کنند، برای تهیه این صابون به یک قاشق غذاخوری آرد باقلا، یک قاشق غذاخوری گل ختمی سفید آسیاب شده، شیر به اندازه کافی نیاز است، آرد باقلا و گل ختمی سفید آسیاب شده را با قدری شیر خمیر کنید و به جای صابون از آن استفاده کنند.

///

با قهوه، موهایتان را خوشرنگ کنید

آیا تا بحال فکر کرده‌اید که اگر قهوه را به مو‌های خود بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر دوست دارید موهایتان به طور طبیعی خوش رنگ شوند، پیشنهاد می‌شود حتما اینکار را انجام دهید، قهوه‌ معمولی را آماده کنید، فقط کمی اجازه دهید تا غلیظ شود، زمانی‌که سرد شد روی تمام مو‌ها ریخته و نایلونی روی سر بگذارید سپس کلاه را روی نایلون بکشید تا خوب گرم شود، ۲ ساعت بعد مو‌ها را با محلول سرکه سیب و آب آبکشی کنید و از رنگ زیبای موهایتان لذت ببرید، تا سه روز مو‌ها را با شامپو نشویید.

///

بهترین داروی افسردگی

وقتی صحبت از پلی‌فنول‌ها و فلاونوئید‌ها به میان می‌آید، پیاز در صدر جدول قرار می‌گیرد، پلی‌فنول‌ها و فلاونوئید‌ها باعث کاهش استرس می‌شود و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهند؛ ترکیبات گوگرددار پیاز از شما در برابر علائم دیابت و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کنند، مطالعات نشان می‌دهند که کروم موجود در پیاز به تنظیم قند‌خون کمک می‌کند، حتما شما هم مثل همه افراد دیگر مغز پیاز را دوست دارید، اما باید بگوییم لایه بیرونی پیاز مواد مغذی سالم‌تری دارد.

///

افراد عصبانی کاهو بخورند

کاهو، خواب آور و آرامبخش است و برای اشخاص عصبانی و کسانی که مبتلا به بی خوابی هستند، مفید است؛ کاهو، ماده‌ای تسکین دهنده و آرامبخش طبیعی، خواب آور است و برای هضم غذا مفید است، رقت خون را از بین می‌برد و تصفیه کننده خون است، کاهو پتاسیم و منیزیمی بالا دارد که برای مبتلایان به فشارخون بالا مفید خواهد بود، همچنین کاهو با آهن فراوان برای مبتلایان به کم خونی مفید است، کاهو، ضدیبوست و خشکی مزاج، ملین، ادرارآور و برای زخم‌های مجاری ادرار و مثانه مفید است و به‌عنوان بزرگترین عامل تصفیه خون در تسریع جریان خون می‌تواند مفید باشد.

///

لاغری صدردصد تضمینی با آب کرفس

ثابت شده است که کرفس و آب آن موادی دارد که روند سوخت و ساز چربی‌های بدن را تسهیل می‌کنند؛ کرفس بر اشتهای فرد در رابطه با مواد شیرین اثر می‌گذارد، کرفس باعث می‌شود تمایل فرد به مصرف خوراکی‌های شیرین و شیرینی جات کاهش پیدا کند، پس انرژی کمتری به شخص می‌رسد و از طرفی تحمل رژیم غذایی برای شخص آسان می‌شود، آنتی اکسیدان موجود در کرفس از سرطان‌های مختلف در بدن جلوگیری می‌کند و باعث کم شدن میزان کلسترول خون می‌شود و در کاهش فشار خون هم نقش دارد، خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

///

کاهش احتمال دیابت نوع ۲ با افزایش استقامت عضلات

تهران- ایرنا- محققان دانشگاه ایالتی آیوا واقع در آمریکا دریافتند افزایش استقامت عضلات می‌تواند موجب کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ شود.

به گزارش شامگاه دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، در این تحقیقات که با استفاده از اطلاعات مربوط به ۴۵۰۰ داوطلب انجام گرفت، مشخص شد افزایش حجم متوسط عضلات صرفنظر از وضعیت سلامت قلب و عروق، موجب ۳۲ درصد کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود.
بر اساس این تحقیقات انجام حداقل تمرینات مقاومتی مانند کار با وزنه می‌تواند موجب افزایش حجم عضلات و ممانعت از ابتلا به دیابت نوع ۲ شود اما به دلیل این که هنوز معیار استانداردی برای اندازه‌گیری استقامت عضلات وجود ندارد، نمی‌توان میزان بهینه‌ای از تمرینات را توصیه کرد؛ اما آنچه مسلم است ارتباط افزایش استقامت عضلات با کاهش خطر بروز دیابت است.

ترکیبات چای سبز و برنج به مقابله با آلزایمر کمک می کند

محققان دریافتند رژیم غذایی حاوی ترکیبات موجود در چای سبز و برنج توانست علائم بیماری آلزایمر را در موش های مبتلا به این بیماری از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه ساوترن کالیفرنیا عنوان می‌کنند درمان تلفیقی به مراتب بهتر از یک درمان واحد است و بهترین شیوه برای درمان افراد مبتلا به آلزایمر است.

در حال حاضر درمان تلفیقی، یک درمان استاندارد برای بیماری‌های نظیر سرطان، عفونت HIV و آرتروز روماتوئید است.

یافته‌ها نشان می‌دهد ترکیب EGCG (epigallocatechin-۳-gallate) موجود در چای سبز و FA (ferulic acid) موجود در هویج، گوجه فرنگی، برنج، گندم و جودوسر، به طورکامل موجب بازیابی عملکرد فضایی حافظه می‌شود.

محقان مشاهده کردند بعد از سه ماه درمان، عملکرد موش‌های مبتلا به آلزایمر همانند موش‌های سالم بود.

«ترنس تاون»، استاد دانشگاه، در این باره می‌گوید: «ما نباید تا ۱۰ تا ۱۲ سال آینده برای یک دارو جدید معطل بمانیم. همین امروز می‌توانیم این تغییرات رژیمی را ایجاد کنیم.»

در این مطالعه، محققان ۳۲ موش دارای علائم شبه آلزایمر را به چهار گروه تق%B