اخبار علمی

نکات مفید برای رشد بهتر موی کودکان

برای رشد موی کودک، پیچ موی او را که در اثر خوابیدن زیاد ایجاد می‌شوند از هم باز کنید؛ از شامپو‌هایی استفاده کنید که خاصیت اسیدی و قلیایی کمی دارند، گیاه آلوئه ورا برای پوست و مو خیلی خوب است، شما می‌توانید از آب آلوئه ورا خالص برای مراقبت از مو‌های نوزاد خود استفاده کنید، ژلاتین برای رشد مو‌های نوزاد مفید است ژلاتین حاوی دو اسید آمینه ضروری به نام پرولین و گلیسین است این اسید‌های آمینه مسئول رشد مو‌های سالم در شیرخواران هستند، از وسایلی مانند سشوار برای خشک کردن موی سر نوزادان استفاده نکنید.

///

فواید پودر سنجد برای آرتروز

سنجد یکی از پرطرفدارترین میوه‌هایی است که آن را به صورت پودرشده، خشک و تازه مصرف می‌کنند و خواص بسیار زیادی دارد؛ برای بهره‌برداری از خواص آن هر روز صبح ناشتا سه قاشق مرباخوری پودر سنجد شامل پوست، گوشت و هسته پودرشده آن را در یک لیوان شیر ریخته و بخورید، مصرف آن بیماری آرتروز، روماتیسم و پوکی استخوان را بطور چشمگیری شفا می‌دهد و موثرترین روش درمان است.

///

علت  سردرد هنگام خم شدن چیست؟

برخی از افراد هنگام خم شدن یا تکان دادن سر دچار سردرد می‌شوند، علت احتمالی آن مصرف نکردن مایعات کافی برای حفظ میزان آب بدن و الکترولیت مانند سدیم، کلراید و پتاسیم است که منجر به کم آبی می‌شود؛ متخصصان معتقدند، کم آبی بدن باعث تنگ شدن رگ‌های خونی می‌شود و در نتیجه جریان خون و اکسیژن به مغز کاهش پیدا می‌کند، از آنجا که مغز گیرنده درد ندارد، گیرنده‌های جداره آن، درد را ایجاد می‌کند، برای درمان روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.

///

قارچ برای بدن چه فوایدی دارد؟

قارچ منبع مناسب پروتئین گیاهی در دوران بارداری است، پروتئین نیز باید به طور روزانه مصرف شود؛ ۲ نوع پروتئین حیوانی و گیاهی وجود دارد؛ برای دریافت پروتئین گیاهی می‌توانید حبوبات بخورید، و در عین حال قارچ هم منبع مناسبی از پروتئین گیاهی محسوب می‌شود، در دوران بارداری، افزایش وزن طبیعی است، اما پروتئین مانع از افزایش شدید وزن می‌شود علاوه بر این، پروتئین همچنین به توسعه‌ بهینه‌ مغز و سیستم عصبی جنین کمک می‌کند و از به دنیا آمدن نوزاد ناقص جلوگیری می‌کند.

///

کلم بروکلی  راهی ساده برای جلوگیری از کم‌­خونی

کلم بروکلی یکی از بهترین مواد برای جلوگیری از کم‌خونی به خصوص در دوران بارداری به شمار می‌رود، به دلیل این که سبزی کلم بروکلی غنی از آهن و اسید فولیک است، بنابراین مصرف آن در دوران بارداری می­‌تواند تعداد هموگلوبین موجود در خون مادر را تضمین کند و از خطر ابتلا به کم­‌خونی در بدن مادران حامله و جنین داخل رحم به شدت جلوگیری کند.

///

زعفران دارو گیاهی امیدبخش برای درمان اختلال بیش فعالی

محققان در مطالعات خود دریافتند زعفران می تواند برای درمان کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی سودمند باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اختلال بیش فعالی یکی از شایع‌ترین اختلالات عصب شناختی در دوره کودکی و نوجوانی است.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه تهران در مطالعه‌ای دریافتند زعفران دارای خواص ضدافسردگی و تقویت کننده حافظه است و می‌تواند همانند داروهای متداول برای درمان اختلال بیش فعالی نظیر ریتالین، برای کنترل علائم مؤثر باشد.

محققان در آزمایشات اولیه که بر کودکان بین ۶ و ۱۷ سال مبتلا به این بیماری، انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که زعفران توانست مانند ریتالین که از سوی پزشکان تجویز می‌شود، در کنترل علائم و عوارض این بیماری موفق عمل کند.

آنها افزودند: «زعفران می‌تواند به عنوان یک داروی گیاهی، جایگزین داروهای پزشکی تجویز شده برای این بیماران باشد، به ویژه برای کسانی که از عوارض این داروها نظیر حالت تهوع، معده درد، کاهش اشتها، بیخوابی و سردرد رنج می‌برند. گفتنی است ۳۰ درصد این بیماران با این مشکل روبرو هستند.»

افزون بر انجام ورزش و رسیدن به تناسب اندام با گنجاندن یک روغن پر خاصیت در رژیم غذایی می‌توانید از ایجاد لخته خونی و پیامد‌های خطرناک آن جلوگیری کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پژوهش‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد مصرف روغن زیتون حداقل یک بار در هفته می‌تواند خطر بروز لخته خونی را کاهش دهد؛ روغن زیتون از اجزای اصلی رژیم خوراکی مدیترانه‌ای و برای سلامت قلب بسیار مفید است.
تحقیق‌های دانشمندان نشان می‌دهند مصرف روغن زیتون می‌تواند سبب کاهش خطر مسدود شدن عروق خونی شود که در نهایت زمینه سازسکته مغزی و حمله قلبی است.

مطالعه برروی ۶۳ فرد دارای اضافه وزن بزرگسال غیرسیگاری با میانگین سنی ۳۲ سال و شاخص توده بدنی BMI ۴۴.۱ نشان داده است، افزودن روغن زیتون به رژیم خوراکی آن‌ها سبب محافظت از رگ‌های خونی و جلوگیری از بروز لخته و خونریزی داخلی می‌شود.
این یافته‌ها حاصل پژوهش دانشمندان دانشکده پزشکی نیویورک (the NYU School of Medicine) بر روی خواص روغن زیتون و آنتی اکسیدان‌ های موجود در آن بر سلامت قلب و عروق است.

تاثیر روغن زیتون  در پیشگیری از ایجاد لخته خونی

موادی که در ساختار مولکولی روغن زیتون وجود دارد سبب جلوگیری از ایجاد لخته خونی می‌شود؛ به گفته محققان، افراد دارای اضافه وزن بیش از سایرین درمعرض سکته مغزی یا سایر مشکل‌های قلبی عروقی قرار دارند.

مصرف روغن زیتون به همراه خوراک راهکاری فوق العاده برای کاستن از خطر بروز سکته مغزی و حمله قلبی در این افراد است.
پلاکت‌های خونی، بخشی از سلول‌های خون هستند که زمانی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و فعال می‌شوند سبب ایجاد لخته در رگ‌های خونی می‌شوند.
این مشکل که با نام آترواسکلروز شناخته می‌شود زمینه ساز بروز مشکل‌های سلامت، چون حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود.
محققان به افراد توصیه می‌کنند به همراه وعده‌های خوراکی خود از روغن زیتون استفاده کنند تا سلامت قلب و عروق آنها حفظ شود.
مغزیجات آجیلی به حفظ سلامت قلب افراد دیابتی کمک می کند

به گفته محققان، مصرف روزانه یک مشت مغزیجات آجیلی، بخصوص مغزیجات درختی، ریسک بیماری قلبی-عروقی را در بین بیماران مبتلا به دیابت نوع۲ کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مغزیجات درختی نظیر گردو، بادام، فندق برزیلی، بادام هندی، پسته، پیکن (گردوی بومی آمریکا)، ماکادمیا (فندق استرالیایی)، فندق و دانه کاج در مقایسه با بادام زمینی، ارتباط بسیار قوی ای با کاهش ریسک مشکلات عروق کرونر، مرگ قلبی و مرگ و میر به هر علتی دارند.

نتایج نشان داد حتی مصرف کم این مغزیجات هم مؤثر است. درحالیکه مکانیسم دقیق بیولوژیکی مغزیجات آجیلی بر سلامت قلب نامشخص است، اما محققان عنوان می‌کنند که به نظر می‌رسد مغزیجات موجب بهبود کنترل قندخون، فشارخون، متابولیسم چربی‌ها، التهاب و عملکرد دیواره عروق خونی می‌شود.

«پراکاش دیدوانیا»، استاد دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «بیماری قلبی-عروقی علت اصلی مرگ و علت اصلی حملات قلبی، سکته و ناتوانی در بیماران مبتلا به دیابت نوع۲ است.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*