اخبار علمی

بادام و فواید بی‌شمار آن

بسیاری از افراد به دنبال راهی برای کاهش وزن هستند، یکی از آنها استفاده از برخی خشکبارهاست، بادام جزو موادی است که حتما باید در برنامه غذایی جای داده شود، یک مشت بادام حاوی برخی از مواد چربی سوز است؛ در مطالعه‌ای که بر روی بزرگسالان دارای اضافه وزن انجام شد دریافته‌اند که خوردن حدود یک چهارم فنجان بادام به مدت پنج ماه تا ۶۲ درصد بیشتر به کاهش وزن و شاخص توده بدنی منجر می‌شود و خوردن فقط ۴۰ گرم بادام در روز منجر به آب کردن شکم و پا‌ها می‌شود.

///

رفع مشکلات گوارشی‌ با پای مرغ

پای مرغ، قسمتی از اندام مرغ است که معمولا دور انداخته می‌شود در صورتی خواص بسیار زیادی  برای بزرگسالان و کودکان دارد، این خوراکی لذیذ را می‌توان در برنامه غذایی جای داد و از خواص بی‌شمار آن لذت برد؛ می‌توان با پای مرغ، سوپ یا آبگوشت درست کرد که بسیار خوشمزه است، تمام مواد مغذی مانند پروتئین، کلاژن، کندرویتین و گلوکزامین در سوپ حل می‌شوند، این مواد مغذی، برای سلامت دستگاه گوارش عالی هستند، این مواد مغذی، در سلامت روده‌ها نیز نقش دارند.

///

 

نشانه‌های کمبود زینک یا (روی) در بدن

کمبود  زینک یا روی  پنجمین عامل ابتلا به بیماری‌ها شناخته شده است؛ از نشانه‌های مهم آن می‌توان به دیر رشدی یا کم رشدی در نوجوانان، بدخلقی و حتی عصبی بودن و کم شدن تمرکز، دیر خوب شدن زخم‌ها، خشک و سخت شدن پوست و بی اشتهایی اشاره کرد، مواد غذایی سرشار از این ماده مانند غذا‌های دریایی گوشت مرغ و گوسفند، مغز‌هایی مثل بادام و حبوبات مانند نخود و لوبیا قرمز، تخم کدو و غیره است.

///

 میزان اسیدفولیک مجاز برای مادران باردار

برخی از پزشکان توصیه می‌کنند در دوران بارداری مصرف فولیک اسید به حداقل ۶۰۰ میکروگرم در روز افزایش داشته باشد؛ از این رو پزشک به تجویز مولتی‌ ویتامین‌های ویژه بارداری که حاوی مقادیر مناسب فولیک اسید هستند اقدام می‌کند، در غیر این صورت علاوه بر مولتی‌ویتامین‌ها، برای تأمین فولیک اسید روزانه، قرص‌های فولیک اسید را نیز برای شما تجویز کند که حاوی ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید است، پس توصیه می‌شود در دوران پیش از بارداری و در طول بارداری، به هیچ عنوان ویتامین‌ها و مکمل‌های خود را بدون نظر و توصیۀ پزشک عوض نکنید و میزان مصرف آن را افزایش ندهید.

اسیدفولیک، قرصی مفید برای دوران بارداری/ روشی ساده برای کاهش وزن سریع/ خوراکی لذیذ برای کاهش استرس

روشی ساده برای کاهش وزن سریع

دارچین ادویه‌ای مفید برای کاهش وزن است؛ این ادویه خوش طعم حاوی آنتی اکسیدان‌هایی قدرتمند به نام پلی‌فنول است که بر طبق تحقیقات اثبات شده ترکیب بدن را تغییر داده و حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد، اما همه‌ ماجرا این نیست، گزارش‌های علمی حاکی از این است که این ادویه‌ پر قدرت مانع از اضافه وزن و چربی احشایی در حیواناتی می‌شود که از یک رژیم غذایی پر قند استفاده می‌کنند؛ این به معنی آن نیست که آزاد هستید هر چیز شیرینی که دلتان می‌خواهد را بی‌وقفه میل کنید، اما افزودن کمی دارچین به قهوه یا بلغور جو دوسر در صورتی که به خاطر دور ماندن از محرک‌های شیرین روزگار سختی را داشته‌اید، به شما آسیبی نخواهد زد.

///

 

 

علایم اولیه فلج اطفال

علایم اولیه فلج اطفال بسیار شبیه آنفلوانزا استو شامل تب، سردرد و گلو درد، استفراغ، مننژیت، احساس خستگی و درد و گرفتگی عضلات کمر، گردن، دست‌ها و پا‌ها می‌شود؛ این علایم به‌طور معمول خود به خود کاهش یافته و از بین می‌روند، علائم ویژه فلج در عرض یک هفته خود را نشان می‌دهد که عبارتند از درد و اسپاسم شدید عضلانی، ضعف شدید بدن پس از اندکی فعالیت، درد و ضعف عضلانی و تحلیل عضلات، حساسیت بیشتر در مقابل کاهش دمای محیط، مشکلات تنفسی و مشکل در بلع غذا، شل شدن عضلات در این بیماری بیشتر در اندام‌های تحتانی دیده می‌شود، گاهی اوقات عضلات درگیر بهبود می‌یابند، ولی در اکثر مواقع این اندام‌ها فلج باقی می‌مانند.

///

مهم‌ترین خواص جوانه تخم شلغم

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درگفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره مهم‌ترین خواص جوانه تخم شلغم گفت: این جوانه خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و موجب رفع انواع عفونت از بدن،مخصوصا عفونت معده می‌شود.

وی افزود: مصرف جوانه تخم شلغم موجب رفع مشکلات ریوی از جمله سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا  می‌شود.

نابودی سلول های سرطانی با «جوانه تخم شلغم»/ سرفه را با راه حلی ارزان درمان کنید

عظمایی بیان کرد: مصرف این جوانه موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه شده و از آلزایمر پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این جوانه به علت داشتن ویتامین‌های A، E، C و زاگزانتین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از آن در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.


 


عظمایی بیان کرد: از دیگر خواص جوانه تخم شلغم می‌توان به کاهش قندخون اشاره کرد؛ لذا برای افراد دیابتی بسیار مفید و اثربخش است.

نابودی سلول های سرطانی با «جوانه تخم شلغم»/ سرفه را با راه حلی ارزان درمان کنید

وی گفت: از دیگر خواص این جوانه می‌توان به افزایش اسپرم و تقویت قوای جنسی، بهبود گردش خون و بهبود سوخت وساز بدن اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: جوانه تخم شلغم مواد سرطان زا ناشی از مصرف سیگار، قلیان و آلودگی هوای شهر‌های بزرگ که موجب التهاب ریه و آسم شده است را برطرف کرده و باعث سلامت دستگاه تنفسی و ریه‌ها می‌شود.

نابودی سلول های سرطانی با «جوانه تخم شلغم»/ سرفه را با راه حلی ارزان درمان کنید

وی اظهار کرد: مصرف این جوانه موجب چربی‌سوزی و کاهش وزن می‌شود؛ لذا برای افرادی که قصد لاغری و تناسب اندام دارند بسیار اثربخش و سودمند است.

نابودی سلول های سرطانی با «جوانه تخم شلغم»/ سرفه را با راه حلی ارزان درمان کنید

عظمایی گفت: کاهش چربی‌خون، دفع سنگ کلیه و دفع سمومات بدن از دیگر خواص جوانه تخم شلغم است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این جوانه بینایی را تقویت می‌کند و از آب مروارید (کاتاراکت) و تباهی لکه‌زرد (ماکولا) پیشگیری می‌کند.

نابودی سلول های سرطانی با «جوانه تخم شلغم»/ سرفه را با راه حلی ارزان درمان کنید

وی گفت: مصرف جوانه تخم شلغم در بهبود درد‌های روماتیسمی (آرتریت روماتوئید) و درد‌های مفصلی (آرتریت) بسیار تاثیرگذار است.

عظمایی بیان کرد: این جوانه سیستم قلبی عروقی را تقویت کرده و از تصلب شرایین پیشگیری می‌کند.


 


این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: جوانه تخم شلغم دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است و باعث تقویت، طراوت وجوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود؛ همچنین از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

نابودی سلول های سرطانی با «جوانه تخم شلغم»/ سرفه را با راه حلی ارزان درمان کنید

تاثیر مصرف هویج و چای‌سبز در بیماری آلزایمر

چای سبز

محققان به تازگی دو ترکیب متفاوت در هویج و چای سبز یافته‌اند که به درمان آلزایمر در موش‌ها کمک کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، یکی از راهکارهایی که دانشمندان برای کشف اسرار جدید بیماری آلزایمر استفاده می‌کنند، انجام آزمایشاتی روی موش‌ها است.

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به تازگی دریافته‌اند که ترکیباتی در چای سبز و هویج وجود دارد که به بهبود موش‌های مبتلا به آلزایمر کمک می‌کند.

این تحقیق که توسط محققان پزشکی این دانشگاه انجام شده است، منجر به بررسی دو ترکیب به نام‌های ” فرولیکاسید ” و ” اپی‌گالوستاچین گالت” شد.

” فرولیک اسید ” یا ” FA” آنتی‌اکسیدانی است که در برنج، هویج و سیب‌زمینی یافت می‌شود.

“” اپی‌گالوستاچین گالت” یا ” EGCG” ترکیبی است که در چای سبز وجود دارد و ماده‌ای مؤثر برای درمان آلزایمر محسوب می‌شود. این ماده همچنین به حفاظت بهتر از دندان‌ها و جلوگیری از حملات قلبی کمک می‌کند و علاوه بر آن دارویی ضدسرطان است.

“ترنس تاون”، محقق ارشد این پروژه اظهار کرد: ما پیش از این طی تحقیقاتی نشان داده بودیم که این دو ترکیب منجر به تغییر روند بیماری آلزایمر در مغز موش‌ها می‌شوند.

در این پروژه ۳۲ موش با علائم مشابه با بیماری آلزایمر مورد آزمایش قرار گرفتند و محققان در یک دوره سه ماهه موش‌ها را با ترکیبات مذکور تغذیه کردند.

موش‌ها قبل و بعد از تغذیه با این رژیم مورد آزمایش‌های نوروفیزیولوژیکی قرار گرفتند.

تغذیه موش‌های بیمار با این رژیم سبب شد که بتوانند عملکردی مشابه با موش‌های سالم داشته باشند.

نکته قابل توجه این بود که رفتار اضطراب مانند موش‌های بیمار نیز با این رژیم کاهش پیدا کرد.

“استرس اکسیداتیو” و “التهاب عصبی” دو علائم کلیدی برای بروز آلزایمر در انسان هستند که با استفاده از این رژیم در موش‌ها کاهش پیدا کرد.

دانشمندان پروژه اظهار کردند: هنوز معلوم نیست که چگونه می‌توان این نتایج را به انسان‌ها نیز نسبت داد. گرچه که نتیجه آزمایش به این‌گونه نیست که هرچه بیشتر چای سبز نوشید و یا هویج خورد، کمتر احتمال ابتلاء به آلزایمر وجود دارد.

“تاون” در نهایت گفت: بهتر است ۱۲ سال را برای ساخت این دارو منتظر نمانیم و از همین امروز هویج و چای سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

نتایج این پژوهش در “Journal of Biological Chemistry” انتشار یافت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*