اخبار علمی

خاصیت شگفت انگیز چای سفید چینی

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد چای سفید با افزایش چربی سوزی در بدن و جلوگیری از تجمع چربی‌ها به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند؛ بر اساس مطالعات انجام شده، کاتچین و آنتی اکسیدان‌های چای سفید به کاهش وزن کمک می‌کند و از چاقی پیشگیری می‌کند، همچنین چای سفید به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد از آسیب اکسیداتیو در دوران بارداری جلوگیری می‌کند، چای سفید حاوی مقادیری کافئین است که حتی مقدار اندک آن خطر بروز نقایص مادرزادی، سقط جنین و تولد زودهنگام نوزاد را افزایش می‌دهد؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از افزودن چای سفید به رژیم غذایی حتما با پزشک مشورت کنید.

////

ماسک گل ختمی ضد ریزش مو

گل ختمی خواصی فراوان دارد که از آن در تهیه دارو‌های گیاهی استفاده می‌شود؛ پودر گل ختمی دارای خواص رشد مو، تقویت فولیکول‌های مو، جلوگیری از آسیب دیدن مو‌ها و همچنین کاهش ناخالصی مو است؛ گل ختمی با تضمین سلامت مو از خشکی و وزِ مو‌ها جلوگیری کرده و درخشش موها را  بیشتر می‌کند.

////

پیشگیری از گردن درد

پایین بودن طولانی مدت سر باعث ایجاد هرنی دیسک و گرفتگی عضلانی می‌شود، پس بهتر است کار‌هایی که نیاز به پایین بودن سر دارند را به طور مداوم انجام ندهید و در بین انجام آنها وقفه‌هایی برای استراحت داشته باشید. در این وقفه‌ها، گردن خود را به سمت بالا خم کنید و یا دقایقی بر روی زمین دراز بکشید، اما اگر مجبور هستید به مدت طولانی رانندگی یا مطالعه کنید و یا پشت میز بنشینید و به مانیتور نگاه کنید، پیش از شروع کار شرایط مناسب برای قرارگیری بهتر سر و گردن را ایجاد کنید.

////

در بیماری پر فشاری خون از چه غذا‌هایی باید پرهیز کرد؟

بیماری پر فشاری خون از سوسیس، کالباس، کنسرو گوشت، برگر‌ها و سایر فرآورده‌های گوشتی به علت دارا بودن مقادیر بالای سدیم باید پرهیز کرد، سبزی‌های کنسروشده در آب نمک، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور نیز نباید مصرف شوند، از مصرف مقادیر زیاد برخی سبزیجات بطور طبیعی حاوی سدیم بالایی هستند نظیر چغندر، ریواس، کلم پیچ، اسفناج، کرفس، شلغم و انواع کلم‌ها پرهیز کنید، انواع نان ها، کیک‌ها و بیسکویت‌های تهیه شده با بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، انواع غلا ت، سیب زمینی، ماکارونی، برنج که با نمک تهیه می‌شوند.

////

گوجه‌فرنگی، معجزه‌گر درمان کبد چرب

تهران- ایرنا- مطالعات جدید محققان دانشگاه تافتس در آمریکا نشان می‌دهد لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی با بیماری کبد چرب مقابله می‌کند و با کاهش التهاب، احتمال بروز سرطان کبد را کاهش می‌دهد.

به گزارش یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال نیوز، مطالعات مختلف نقش مواد غذایی و تغذیه را در پیشگیری و درمان انواع بیماری ها نشان می‌دهد. به گزارش صندوق جهانی تحقیقات سرطان، ۳۰ تا ۵۰ درصد از موارد سرطان قابل پیشگیری هستند و در این میان، نمی‌توان نقش تغذیه را نادیده گرفت.
با توجه به شیوع سرطان مرگبار کبد در سراسر دنیا، تحقیقات گسترده‌ای در مورد روش‌های پیشگیری در حال انجام است. مطالعات محققان نشان می‌دهد رنگدانه طبیعی لیکوپن که به وفور در گوجه‌فرنگی و میوه‌ها و سبزیجات قرمز رنگ دیده می‌شود، خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی به ویژه روی کبد دارد و احتمال بروز سرطان و کبد چرب را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این مطالعه حیوانی نشان می‌دهد گوجه‌فرنگی و فرآورده‌های آن خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی فوق‌العاده‌ای دارند و مصرف دو تا سه عدد گوجه‌فرنگی در روز توصیه شده است.

ساخت عضله رباتیک با استفاده از ابریشم عنکبوت

تهران- ایرنا- مطالعات جدید نشان می‌دهد ابریشم عنکبوت دارای یک ویژگی غیر معمول است که می‌تواند برای ساخت عضلات مصنوعی و رباتیک مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری تک تایمز، ابریشم عنکبوت پروتئینی است که توسط عنکبوت تولید می‌شود و عنکبوت از آن برای تنیدن تار استفاده می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این ماده استحکام فوق‌العاده آن است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مطالعات اخیر محققان دانشگاه MIT نشان می‌دهد ابریشم عنکبوت دارای یک ویژگی منحصر به فرد دیگر است که می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای به ویژه در عضلات رباتیک داشته باشد. در این مطالعه آمده است که فیبرهای انعطاف‌پذیر ابریشم نسبت به رطوبت واکنش نشان می‌دهند؛ زمانی که میزان رطوبت از حد مشخصی فراتر رود، منقبض شده و پیچ خورده (تابیده) می‌شود. نیروی حاصل از پیچ‌خوردگی تارهای ابریشم در حضور رطوبت با اکتواتور (actuator) قابل مقایسه است. اکتواتور نوعی موتور در شیرهای کنترل است که نیروی لازم جهت باز و بسته کردن شیر را تامین می‌کند.
محققان این ویژگی فوق‌العاده تارهای ابریشم، یعنی پیچ خوردن فوری در معرض رطوبت و تامین یک نیروی فوق‌العاده پیچشی را اَبَرفشردگی (supercontraction) نامیده‌اند.
تارهای ابریشم به ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله استحکام، وزن ناچیز، انعطاف‌پذیری بالا و سختی و مقاومت آن معروف است و محققان به دنبال روشی برای ساخت ابریشم مصنوعی مبتنی بر پروتئین برای مصارف گوناگون هستند.
خاصیت تازه شناخته شده غیر عادی ابریشم در واکنش به رطوبت، آن را به گزینه مناسبی برای ساخت عضلات مصنوعی و تجهیزات کنترلی تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*