آخرین خبر :

اخبار علمی

ضرورت استفاده از غلات در غذای کودک

غلات گروهی از مواد غذایی است که حامل مواد مغذی ضروری مورد نیاز در رژیم غذایی هر کودکی است؛ غلاتی مانند جو،‌ جودوسر، جو، گندم و غیره برای رشد تمام اعضای بدن کودک شما و عملکرد مناسب او مهم است، غلات غنی شده با دوز معمولی، آهن مورد نیاز بدن کودک را برای اطمینان از جریان مناسب خون، رشد مغز و پیشگیری از کم خونی تامین خواهد کرد، مصرف یک کاسه از غلات و حبوبات روزانه، برای تامین آهن مورد نیاز کودک شما کافی است.

چرا باید در برنامه غذایی کودک غلات استفاده کرد؟/راهی عالی برای رفع ترک پا/ نخود فرنگی و پیشگیری از سرطان معده

لیمو درمانی،‌راهی عالی برای رفع ترک پا

روش‌های زیادی برای رفع ترک پا وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان این اختلال شایع را رفع کرد؛ آب گرم را در وان بریزید، کمی آب لیمو اضافه کنید، پاهایتان را به مدت ۱۵ دقیقه در وان بگذارید، دقت کنید که آب بیش از حد داغ نباشد، زیرا می‌تواند پاهایتان را خشک‌تر کند، از سنگ پا برای تمیز کردن شکاف‌های پا‌ها استفاده کنید، سپس پا‌های خود را شسته و از پارچه‌ای تمیز برای خشک کردن آنهاستفاده کنید.

چرا باید در برنامه غذایی کودک غلات استفاده کرد؟/راهی عالی برای رفع ترک پا/ نخود فرنگی و پیشگیری از سرطان معده

نخود فرنگی و پیشگیری از سرطان معده

نخودفرنگی، حاوی مقادیر بالایی از پلی فنول محافظ سلامت به نام کومسترول است؛ در مطالعه‌ای که در مکزیکوسیتی انجام شد، مشخص شد که شما تنها به ۲ میلی گرم در روز از این فیتوناتریشن نیاز دارید، تا از سرطان معده جلوگیری کنید؛ یک فنجان نخود حداقل ۱۰ عدد است همانطور که همه می‌دانیم نخود غنی از ویتامین‌ها، فیبر‌ها و آنتی اکسیدان‌ها هستند که بدن ما را سالم نگه می‌دارد و خطر سرطان را کاهش می‌دهد.

چرا باید در برنامه غذایی کودک غلات استفاده کرد؟/راهی عالی برای رفع ترک پا/ نخود فرنگی و پیشگیری از سرطان معده

 

نقش امگا ۳ در درمان بیش فعالی کودکان

بیش فعالی بیماری شایع در کودکان است که در یادگیری و تحصیل کودکان اختلال ایجاد می‌کند؛ همواره خانواده‌ها به دنبال روش‌هایی هستند تا علائم فرزند خود را بهبود بخشند، محققین متوجه شده‌اند که رژیم غذایی می‌تواند نقشی مهم در رفتار بچه‌ها داشته باشد، کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها در بچه‌های بیش فعال دیده شده است و تجویز مکمل‌های مولتی ویتامین باعث بهبود بیش فعالی می‌شود.

چرا باید در برنامه غذایی کودک غلات استفاده کرد؟/راهی عالی برای رفع ترک پا/ نخود فرنگی و پیشگیری از سرطان معده

تجمع آهن در سلول‌های مغزی سبب از بین رفتن سلول‌ها و ابتلای افراد به یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مغزی فراگیر در قرن حاضر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافته‌اند ارتباطی قوی بین وجود آهن درمغز و ابتلای افراد به اختلال شناختی به ویژه بیماری آلزایمر وجود دارد.
این ارتباط هنوز به‌طور علمی اثبات نشده اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد سطح بالای آهن در جریانِ خونِ موجود در مغز زمینه ساز ابتلای افراد به بیماری آلزایمر خواهد شد.
نتایج این مطالعه که در مجله روانپزشکی مولکولی به چاپ رسیده نشان می‌دهد سطح بالای آهن در مغز، زمینه ساز پیشرفت بیماری آلزایمر است. پیش‌تر ارتباط وجود آهن با ابتلای افراد به بیماری آلزایمر مطرح شده بود و حالا دانشمندان در جست و جوی راهکار‌هایی جدید برای کاهش میزان آهن درون جریان خون و سلول‌های مغزی بیماران هستند تا از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.
البته کارشناسان به افرادی که به دلیل کم خونی به مصرف دارو‌های مکمل درمان می‌پردازند یا در رژیم خوراکی خود مصرف مواد پروتئینی دارند اطمینان می‌دهند که مصرف این گونه مواد سبب ابتلا به آلزایمر نمی‌شود.
کارشناسان در نظر دارند راهکار‌هایی برای کاهش تجمع آهن درسلول‌های های مغزی بیابند تا به این ترتیب از ابتلای افراد به آلزایمر یا پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

سطوح آهن به وسیله فرآیند‌های شیمیایی جداگانه‌ای در سلول‌های مغزی تشکیل می‌شوند و ربطی به مصرف مکمل‌های آهن یا مصرف پروتئین حیوانی ندارد.
محققان اکنون به کارآزمایی نوعی دارو مشغول اند که می‌تواند برای جذب آهن مازاد در سلول‌های مغزی مورد استفاده قرارگیرند و به این ترتیب مانع از گسترش بیماری درمبتلایان شود.

کفیر چه خواصی برای پوست دارد؟

با استفاده از کفیر به عنوان ماسک می‌توان پوست را شفاف و بدون لکه پوستی کرد؛ برای این کار ۲ قاشق غذاخوری کفیر را با یک قاشق چایخوری روغن بادام تلخ مخلوط کنید و هر شب روی پوستتان بزنید و پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید، البته پوست برای زیبا و سالم بودن غیر از آب و رطوبت کافی به اسید‌های چرب ضروری هم نیاز دارد، مصرف اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ می‌تواند تا حد زیادی به کشسانی پوست کمک کند.

//

مهم‌ترین خواص جوانه جو دوسر

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درگفت وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره مهم‌ترین خواص جوانه جو دوسر گفت: مصرف این جوانه موجب کاهش اشتها، چربی‌سوزی و در نتیجه لاغری و تناسب اندام می‌شود.

ترک اعتیاد با «جوانه جو دوسر» / این جوانه سلول‌های سرطانی را نابود می‌کند

وی افزود: مقادیر بالای پروتئین در جوانه جو دوسر موجب تقویت عمومی، افزایش سطح انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا برای ورزشکاران و مخصوصا بدن‌سازان بسیار مفید است.



عظمایی بیان کرد: یکی از خواص فوق‌العاده این جوانه تاثیر چشمگیر آن در ترک اعتیاد است؛ بنابراین توصیه می شود افرادی که قصد ترک سیگار، قلیان و الکل را دارند از مصرف جوانه جودوسر غافل نشوند.

ترک اعتیاد با «جوانه جو دوسر» / این جوانه سلول‌های سرطانی را نابود می‌کند

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: برخی از افراد دارای عادات غذایی نامناسب و نامتعارف هستند؛ به طور مثال به خوردن بی اندازه شیرینی عادت دارند، مصرف این جوانه با پاکسازی و سم‌زدایی بدن این عادت را از بین می‌برد.

عظمایی بیان کرد: بازسازی سلول‌ها و بافت‌های آسیب دیده بدن، دفع کیست از رحم و تقویت بینایی از دیگر خواص این جوانه بی‌نظیر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: جوانه جو دوسر به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند، همچنین موجب نابودی سلول‌های سرطانیمی‌شود.

ترک اعتیاد با «جوانه جو دوسر» / این جوانه سلول‌های سرطانی را نابود می‌کند

وی گفت: جوانه جو دوسر دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است؛ لذا تاثیری چشمگیر در تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست ورشد مو دارد.

عظمایی افزود: فیبر موجود در این جوانه موجب بهبود عملکرد روده، دستگاه گوارش و هضم آسان غذا می‌شود و یبوست را رفع می‌کند.



این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این جوانه به علت داشتن ویتامین D، کلسیم، منیزیم، فسفر و سلنیوم تاثیری چشمگیر در تقویت و استحکام استخوان و دندان دارد و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

ترک اعتیاد با «جوانه جو دوسر» / این جوانه سلول‌های سرطانی را نابود می‌کند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*