اخبار علمی/روشی ساده برای کاهش وزن/اگر همیشه منفی فکر کنید آلزایمر در کمین‌تان است/از کیفیت خواب‌تان راضی نیستید، فیبر بخورید!/مصرف درست آنتی بیوتیک/خطر ترکیبات شیمیاییِ لوازم روزمره برای رشد کودکان

روشی ساده برای کاهش وزن

طبق آخرین تحقیقات عامل اصلی چاقی قند است، برای کاهش وزن همزمان با انجام ورزش روزانه، باید میزان مواد قندی و نشاسته‌ای رژیم روزانه را کم کنید؛ منظور از قند فقط شیرینی‌جات نیست، یعنی نه تنها حبه قند، شکر، شیرینی‌جات و میوه‌های شیرین، بلکه علاوه بر این‌ها هر ماده‌ حاوی آرد و نشاسته مانند نان، برنج، فرنی، ذرت و غیره باید کم شود، کربوهیدرات‌ها یا به زبان عامیانه قند‌ها، سوخت اصلی بدن هستند که مازاد آنها در بدن تبدیل به ذخایر چربی می‌شود پس در صورت اقدام به رژیم گرفتن مصرف این ماده را در زندگی خود محدود کنید.

روش‌های ساده برای پیشگیری از سرطان / مواردی که به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند/ برای داشتن خوابی راحت فیبر بخورید

اگر همیشه منفی فکر کنید آلزایمر در کمین‌تان است

در بیماری آلزایمر، یاخته‌های مغز از بین می‌روند و فرد مبتلا در توانایی یادآوری و شناخت با مشکلات جدی مواجه می‌شود؛ تاکنون درمانی برای این بیماری کشف نشده است و انواع دارو‌ها هم تنها برای التیام موقت علائم تجویز می‌شوند؛ تداوم افکار منفی، خودآگاه یا ناخودآگاه، منابع محدود مغز را تحلیل می‌دهد، واکنش مغز در برابر کج‌اندیشی دراز مدت، به‌صورت اضطراب فیزیکی ظاهر می‌شود که خود این موضوع نیز مقاوت مغز در برابر زوال عقل را تضعیف خواهد کرد.

روش‌های ساده برای پیشگیری از سرطان / مواردی که به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند/ برای داشتن خوابی راحت فیبر بخورید

از کیفیت خواب‌تان راضی نیستید، فیبر بخورید!

مصرف فیبر می‌تواند کاری کند تا افراد خوابی عمیق‌تر داشته باشند؛ تحقیقات نشان می‌دهد مصرف چربی‌های اشباع شده و شکر در طول روز، اثری کاملا مخالف دارند؛ بر عکس، اگر افراد در طول روز میزانی بیشتر فیبر مصرف کنند، می‌توانند مدت زمان بیشتری را در چرخه‌ خواب با موج کم (چرخه‌ای که در آن افراد رویا نمی‌بینند) بمانند، به طور کلی اگر می‌خواهید خوابی بهتر داشته باشید، غذا‌هایی مانند میوه‌، سبزیجات و غلات را در طول روز بیشتر مصرف کنید.

روش‌های ساده برای پیشگیری از سرطان / مواردی که به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند/ برای داشتن خوابی راحت فیبر بخورید

مصرف درست آنتی بیوتیک

مصرف بی‌رویه و نادرست آنتی بیوتیک (چرک خشک کن) به بروز بیماری‌های عفونی مقاوم به انواع آنتی بیوتیک‌ها منجر شود، این عفونت‌های مقاوم به انواع آنتی بیوتیک‌ها در نهایت باعث مرگ بیمار خواهد شد، حتما آنتی بیوتیک را تنها در صورت تجویز پزشک مصرف کنید و حتما مطابق با دستور پزشک دوره درمان خود را کامل کنید، مصرف ناقص آنتی بیوتیک بر خلاف نظر پزشک موجب عدم بهبودی کامل و عوارض بیماری عفونی خواهد شد.

روش‌های ساده برای پیشگیری از سرطان / مواردی که به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند/ برای داشتن خوابی راحت فیبر بخورید

خطر ترکیبات شیمیاییِ لوازم روزمره برای رشد کودکان

کرم ضدآفتاب لوازم آرایشی بهداشتی

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که استفاده از محصولات مراقبتی و آرایشی در دوران بارداری می‌تواند با بروز نارسایی‌های مهارت‌ حرکتی در کودکان مرتبط باشد.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده‌ است: استفاده زنان از محصولات مراقبتی شخصی به خصوص لوازم آرایشی و کرم‌های مرطوب کننده در دوران بارداری، سلامت فرزندانِ آنها را به خطر انداخته و این کودکان را در معرض ابتلا به مشکلات مهارت‌های حرکتی قرار می‌دهد.

در این بررسی همچنین تاکید شده که محصولاتی از قبیل اسباب بازی کودکان و ظروف نگه‌دارنده مواد غذایی، حاوی ترکیب‌های شیمیایی هستند که بر عملکرد سیستم حرکتی نوزاد در حال رشد تاثیرات مخربی به همراه دارد.

گروهی از متخصصان دانشگاه کلمبیا بر اساس بررسی‌های اخیر خود دریافتند مادرانی که در اواخر دوران بارداری در معرض ترکیب شیمیایی فتالات قرار می‌گیرند فرزندان خود را با این خطر مواجه می‌کنند.

زنان از طریق بلع یا تماس پوستی در معرض ترکیب شیمیایی فتالات قرار می‌گیرند. در این بررسی متخصصان به ارزیابی سطح فتالات در نمونه ادرار زنان در اواخر دوران بارداری و فرزندان آنان در سنین سه، پنج و هفت سال پرداختند.

یکی از متخصصان ارشد این مطالعه گفت: وضعیت مهارت‌های حرکتی تقریبا در یک سوم از این کودکان کمتر از حد متوسط بوده‌ است. همچنین کودکانی که دچار مشکلات حرکتی بوده‌اند در انجام فعالیت‌های روزانه‌شان چالش داشته و میزان افسردگی، اضطراب و اختلال‌های رفتاری در آنان بیشتر بوده‌ است.

به گزارش مدیکال دیلی، به گفته متخصصان، این مطالعه تاکید کننده شواهدی است که پیش از این در مورد مضرات ماده شیمیایی فتالات برای کودکان بدست آمده‌ است. علاوه بر اینها، این ماده خطر ابتلا به آسم و نارسایی‌های شناختی را نیز افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*