اخبار خراسان جنوبی

ماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:رفتار دلسوزانه سرلوحه کار آمرین به معروف قرار گیرد/ لزوم استفاده از قالب‌های هنری در امر به معروف

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: با برخورد درست باید افراد خاطی متوجه شوند که می‌خواهیم دستشان را بگیریم، کمکشان کرده و نجاتشان دهیم، لذا باید همواره رفتار محبت‌آمیز و دلسوزانه در آمرین به معروف وجود داشته و سرلوحه کار آن‌ها قرار گیرد.

رفتار دلسوزانه سرلوحه کار آمرین به معروف قرار گیرد/ لزوم استفاده از قالب‌های هنری در امر به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در نشست شورای معاونین ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی ضمن تبریک ولادت حضرت جوادالائمه(ع) اظهار داشت: برای موفقیت بیشتر در اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر باید سه مسئله مهم مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: جامعه ما، یک جامعه ارزشی، ایمانی و مکتبی است که خدا را بابت آن شکر می‌کنیم اما به هر حال در جامعه تعداد معدودی وجود دارند که برادران و خواهران ما هستند که باید با دلسوزی دستشان را گرفته و در جامعه کلان که همان جامعه ایمانی و ارزشی است واردشان کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در مواردی مشاهده می‌گردد هنگامی که نسبت به برخی افراد امربه‌معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد، افراد خاطی به‌صورت طلبکارانه به آن نگاه می‌کنند و آن به این دلیل است که خیال می‌کنند کار خوبی انجام می‌دهند.

عبادی تصریح کرد: باید در آموزش‌هایی که به آمرین به معروف داده می‌شود خلاف قانون بودن یک اقدام و مستند قانونی آن ارائه گردد تا در برخورد با افراد خاطی با مستند سخن گفته و به‌صورت قاطع خلاف بودن اقدامشان را گوشزد کنند.

 وی مطرح کرد: قانون قابل احترام است، لذا باید در آموزش‌ها حتماً به مواردی که در جامعه وجود داشته و ناهنجاری شمرده می‌شود و افراد به اشاعه آن خوشبین هستند، اشاره و آموزش‌ها و مستندات قانونی ارائه شود تا افراد متوجه خلاف بودن اقدامشان شوند، لذا اینگونه عمل کردن می‌تواند در آن‌ها مؤثر واقع شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: دومین مسئله با بخش دیگری از مردم در ارتباط است که تحت تأثیر القائات خارجی و فضای مجازی قرار دارند، این افراد کار خلافی که انجام می‌دهند را توجیه می‌کنند، لذا برای این دسته از افراد آموزش‌ها باید به‌صورت علمی، فلسفی و یا فقهی باشد و در اختیار آمرین به معروف قرار گیرد تا هشدارها تنها خشک نبوده و همراه با استدلال باشد تا غرور کاذب جامعه هدف شکسته شود.

عبادی گفت: مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که تنها نهی کردن فردی از یک کار خلاف کافی نیست، بلکه باید ابتدا موارد خوب را در اختیارش قرار داد که در این رابطه می‌توان به مسائل هنری و موسیقی اشاره کرد.

وی گفت: در جهت مسائل هنری و موسیقی توفیقات خوبی حاصل نشده و گزارش‌هایی که داده می‌شود نیز حاکی از آن است که اقداماتی صورت پذیرفته اما این اقدامات معمولی تأثیرگذار نبوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: باید شعر، موسیقی، شعار، مدح، نوحه و غیره آنچنان حالت فاخری به خود بگیرد که بتواند افراد را جذب کرده و جای موسیقی‌های لهو و لعب و محتواهای فاسد و مفسد را پر کند که این کار شدنی است و اگر این موارد مدنظر قرار گیرد به‌سادگی نهی از منکر جواب خواهد داد.

عبادی با بیان اینکه از آمرین به معروف تعلیم‌دیده برخوردار نیستیم، اضافه کرد: نحوه برخورد آمرین به معروف و ناهیان از منکر با مردم باید دلسوزانه باشد تا افراد خیال نکنند که می‌خواهیم چیزی بر آن‌ها تحمیل کنیم.

وی عنوان داشت: با برخورد درست باید افراد خاطی متوجه شوند که می‌خواهیم دستشان را بگیریم، کمکشان کرده و نجاتشان دهیم و آن‌ها را از تأثیر دشمن آزاد کنیم، لذا باید همواره رفتار محبت‌آمیز و دلسوزانه در آمرین به معروف وجود داشته و سرلوحه کار آن‌ها قرار گیرد.

بی رحم‌ترین شکارچیان سال ۹۷ در شهرستان طبس دستگیر شدند

بی رحم‌ترین شکارچیان سال ۹۷ در شهرستان طبس دستگیر شدند

بیرجند- عاملان شکار بی رحمانه یک رأس میش وحشی آبستن (دو قلو) و یک قوچ وحشی در شهرستان طبس دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان‌جنوبی، حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس از دستگیری بی‌رحم‌ترین شکارچیان حیات وحش در سال جاری در شهرستان طبس خبر داد.

وی گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق آزاد بخش دیهوک این شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری سه نفر شکارچی متخلف شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس بیان کرد: از متخلفین دستگیر شده یک رأس قوچ وحشی و یک رأس میش وحشی آبستن (دوقلو) کشف و ضبط شد.

حاتمی ادامه داد: با توجه به آغاز فصل زاد و ولد این گونه، در صورت عدم شکار این میش وحشی، تا چند روزه آینده شاهد تولد دو بره میش بودیم که متأسفانه با این اقدام ناجوانمردانه و بی رحم این مهم محقق نشد.

وی افزود: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس اظهار کرد: همچنین بر اساس بند یک توضیحات ضمیمه مصوبه فوق الذکر بهای هر عدد نوزاد پستانداران وحشی که به هنگام شکار در رحم مادر باشد معادل بهای پستاندار مربوطه تعیین می‌گردد.

حاتمی یادآور شد: متهمین می‌بایست مبلغ چهارصد میلیون ریال جریمه پرداخت نمایند و پرونده متهمین برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضائی شهرستان شد.

 

 

 

 

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی:
۵ نقطه خراسان جنوبی به شبکه دیجیتال متصل می شود
آیینه دار با بیان اینکه از فردا ۵ نقطه خراسان جنوبی تحت پوشش شبکه دیجیتال قرار می گیرد، گفت: مخاطبان سیمای استان از ۶۲ درصد به ۷۳.۵ درصد در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا آیینه دار» امروز (۲۶ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ویژه برنامه های صدا و سیمای خراسان جنوبی در ایام نوروز ۹۸، اظهار کرد: برنامه زنده رادیویی بوی بهار از ۲۸ اسفندماه در نوبت صبح و عصر برگزار می شود که هدف آن انعکاس حال و هوای مردم برای سال تحویل و آمادگی استان برای ایام نوروز است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی افزود: ویژه برنامه رادیویی «سرسال نو» از ساعت ۲۳ شب آغاز می شود و همچنین از یکم فرودین‌ماه ۹۸ برنامه «بیا که نوروزه» هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر از رادیوی استان پخش خواهد شد.

آیینه دار ادامه داد: در بخش عصرگاهی رادیوی استان، برنامه «نو نوار» با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری استان همراه با بخش های نمایشی طنز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های شبانگاهی رادیوی هر شب ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ برنامه زنده «مژده عید» با اجرای موسیقی‌های محلی و میهمانان مختلف استان پخش می شود، افزود: همچنین پخش برنامه زنده «نغمه و نوا»، برنامه «سفر خوش»  و برنامه « راه سعادت» برای ایام نوروز ۹۸ در رادیوی خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی از تولید و پخش ۵۰ نمایش کوتاه پنج دقیقه ای پرامون ایمنی سفر خبر داد و بیان کرد: روزانه سه برنامه با عنوان «ایران من» پخش می‌شود که در این برنامه جاذبه‌های گردشگری استان توسط افراد خبره و راهنمایان محلی ضبط شده است.

آیینه دار با اشاره به تولید برنامه «ایران را بگردیم  و «گُل گشت» ویژه پخش در ایام نوروز۹۸، گفت: برنامه «نوروز دوست‌داشتنی» جهت معرفی فرهنگ مردم استان و همچنین برنامه معرفی مفاخر و مشاهیر استان در این ایام از رادیو پخش خواهد شد.

به گفته وی برنامه «نونوار» به مدت ۲۴۰ دقیقه در فضای بومی و محلی، برنامه «شب‌های زعفرونی»، برنامه «صبحانه» و «بازتاب» از جمله ویژه برنامه‌های سیمای استان در ایام نوروز خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی از تهیه و پخش ۳۴۰ دقیقه برنامه «همسفر» با همکاری شبکه مستند برای معرفی ظرفیت‌های استان خبر داد و عنوان کرد: برنامه «چهل‌تیکه» با رویکرد تفریحی، برنامه «سرحد» برای معرفی مرزهای استان و ۱۳ برنامه برای معرفی شخصیت‌های مؤثر و نخبگان استان از دیگر ویژه برنامه‌های بخش سیمای استان در ایام نوروز است.

آیینه دار با بیان اینکه در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۵ یک فیلم سینمایی با نظرخواهی مردمی پخش می‌شود، گفت: تکرار برنامه سفرنامه، کلاه قرمزی، مسابقه ما و پایتخت نیز برای پخش از سیمای استان در ایام نوروز برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه از فردا ۵ نقطه از استان خراسان جنوبی تحت پوشش دیجیتال قرار می‌گیرد، افزود: منطقه خان و مناطق اطراف شهرستان درمیان، روستای کره و خنج واقع در شهرستان قاینات و دو روستای تپه طاق و ماه دره واقع در شهرستان طبس این مهم انجام خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با این افتتاح پوشش دیجیتال در استان به ۸۶ درصد می رسد، ادامه داد: هم اکنون ۳۹۵ ایستگاه دیجیتال در استان وجود دارد.

آیینه دار با بیان اینکه مخاطبان سیمای استان از ۶۲ درصد در سال گذشته به ۷۳٫۵ درصد در سال جاری افزایش یافته است، گفت: میزان رضایت‌مندی مردم از بخش سیمای استان امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است

فرمانده انتظامی سرایان از دستگیری سارقان منازل و اماکن خصوصی در کمتر از ۲۴ ساعت توسط پلیس شهرستان خبر داد.

سرهنگ وطن دوست در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: با دریافت گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع سرقت‌های سریالی از منازل و اماکن خصوصی بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران این فرماندهی پس از انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی ۳ نفر از سارقان را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ وطن دوست گفت:متهمان از سارقان سابقه دار بودند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شدند.

انتهای پیام/غ

 

 

 

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت:هتل سپهر به عنوان سومین هتل استاندارد در سطح کشور شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت:هتل سپهر به عنوان سومین هتل استاندارد در سطح کشور شناخته شده است.

وی افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند زمینه جذب گردشگران ایجاد خواهد شد و گردشگران زیادی به این استان خواهند آمد.

رمضانی گفت:در سطح استان ۱۸ موزه‌ فعال داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از موزه‌های ما تخصصی هستند،افزود:۴۰۵ غرفه‌ بازارچه‌های صنایع دستی در استان  داریم که تقریبا در تمام شهر‌های استان فعال است.

وی گفت: برنامه‌های تدارک دیده شده برای اعیاد از هفته آینده آغاز می شود.

رمضانی افزود: همچنین با تأکید پلیس راهور بر اینکه شصت درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد سعی کردیم ۴۵ چادر‌ عشایری و نوروزگاهی در این مکان‌ها ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت:در حوزه‌ اقامت ۸۱ اقامتگاه بومگردی فعال در استان داریم در صورتی که سال گذشته ۱۰ اقامتگاه داشته ایم و این به اقتصاد استان کمک می کند.

وی افزود: در زمینه اقامت نیز امسال آموزش و پروررش هزار و ۸۱۰کلاس را در ۱۷۵ مدرسه تجهیز کرده است.

رمضانی گفت:ظرفیت اقامتگاه‌های بوم گردی نیز امسال در هر شب حدود ۷ هزار نفر است که سال گذشته مدت متوسط اقامت در استان به ۲ شب رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی افزود:نظارت بر قیمت‌ها با تأکید بیشتری از سوی سازمان صنعت و معدن در حال انجام است و مایحتاج مردم چون میوه شب عید و غیره تأمین شده و در سطح استان کمبودی نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد:امسال هلال احمر دارای یک هلیکوپتر و اورژانس نیز دارای دو هلیکوپتر است.

رمضانی بیان کرد:در خصوص معرفی استان امسال از اپلیکیشن معرفی استان رونمایی و از طریق سامانه ۱۰۳۱۷۵ فایل دانلود به مسافران داده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار اثر تاریخی در استان آماده بازید بازدید کنندگان است،عنوان کرد: نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه تمبر در بیرجند و نمایشگا‌هایی در بخش هنری در استان در ایام نوروز میزبان مسافران است.

وی گفت:کاروان سرایی چون اسفاک در روستای بشرویه امکان اقامت در آن فعال است و کویر بشرویه نیز با سرمایه گذاری در دل کویر راه اندازی شده است.

رمضانی افزود:مجموعه موزه و باغ اکبریه پس از عملیات بازسازی و بهسازی بنا آماده‌ ارائه خدمت به گردشگران خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر وارد استان شده و در بخش اقامت ۱میلیون و ۸۸۰ نفر در مجموع اقامتگاه‌ها اقامت داشتند.

وی افزود: سال گذشته ۶ میلیارد تومان از فروش صنایع دستی به دست آمده و امسال تا اوایل مهر ماه اندکی بیش از ۴ میلیارد تومان بوده است.

 

 

 

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در خصوص حوادث جبران ناپذیر چهارشنبه آخر سال هشدار داد.

سرهنگ سرفرازی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ متأسفانه تجربه تلخ حوادث سال‌های گذشته که ناشی از حرکات و اقدامات برخی از افراد در آستانه‌ نوروز است همواره موجب دغدغه و نگرانی خانواده‌ها است، در واقع نباید به زمانی برای نمایش ناهنجاری و ایجاد صدمه تبدیل شود.

وی افزود:مسأله وقوع و بروز حوادث در آیینی همچون چهارشنبه آخر سال ناشی از بروز هیجانات کاذب یک تعداد محدود جوان و نوجوان است که سایرین نیز یا به تقلید از آن‌ها وارد عرصه‌ ناهنجاری و خطر می‌شوند و یا افرادی دیگر از اعمال خطر ساز آن‌ها صدمه می‌بینند.

سرهنگ سرفرازی گفت: برخورد قاطعانه با افراد معدودی که با رفتار‌های غیر قانونی ناهنجار و پر خطر ایجاد راه بندان، صد معبر، ایجاد مزاحمت و پرتاب مواد محترقه و آتش زا نظم و امنیت عمومی شهر‌ها را مختل می‌کنند مطالبه‌ به حق مردم از متولیان اصلی برقراری نظم و امنیت است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی افزود:به والدین و خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در امر مراقبت از فرزندان جوان خود توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند و این آیین سنتی را در یک محیط شاد خانوادگی و صمیمی اجرا کنند و اجازه ندهند فرزندانشان هیجانات خود را در محیط بیرون و یا دوستان نامناسب تخلیه نمایند چرا که این بی توجهی به طور حتم به خود ما آسیب خواهد رساند.

 

 

 

 

 

۱۶ میلیارد ریال کالا بین مددجویان کمیته امداد دُرح توزیع شد

بیرجند – ایرنا – ۱۶ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال کالای ضروری بین مددجویان کمیته امداد روستاهای بخش « دُرح » سربیشه روز یکشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی توزیع شد.

به گزارش ایرنا استاندار خراسان جنوبی در آیین اهدای اقلام ضروری زندگی بین مددجویان کمیته امداد روستای دُرح سربیشه افزود: این برنامه در راستای حمایت و کمک به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد مناطق کم برخوردار استان اجرا می شود.
محمد صادق معتمدیان ادامه داد: کمیته امداد کشور برای هفت استان کمتر برخوردار کشور ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داد که از این میزان ۷۰ میلیارد تومان معادل ۱۷ درصد به استان خراسان جنوبی اختصاص یافته است.
وی گفت: اختصاص این میزان کالا نشان از تلاش و زحمات مدیریت کمیته امداد استان و نگاه ویژه رئیس کمیته امداد کشور است.
معتمدیان با بیان اینکه فعالیت های کمیته امداد در سال اخیر شتاب خوبی داشته است اظهار داشت: این اقلام در آستانه حلول سال نو امروز بین ۵۵۲ خانوار و در ۳۴ روستای بخش درح سربیشه که نیاز بیشتری داشتند توزیع شد.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است تمام این اقلام خریداری شده ایرانی است.
وی گفت: همچنین کمیته امداد امسال در مباحث دیگر از جمله بسته های اشتغال زایی مانند کمک های بلاعوض در بخش درح سربیشه اقدامات خوبی انجام داده است.
معتمدیان ادامه داد: مباحث فرهنگی، احداث مسکن، تعمیرات مسکن و سایر از جمله خدماتی بوده که در قالب این بسته حمایتی از طرف کمیته امداد اختصاص داده شده است.
این اقلام شامل ۲۵۲ دستگاه یخچال، ۴۰۴ دستگاه گاز خوراک پزی سه شعله، ۷۳ عدد کپسول گاز، ۵۵۲ تخته فرش ۶ متری، ۲۵۹ دستگاه پنکه، ۶۹۳ تخته پتو، ۱۲۷ عدد منبع آب ۵۰۰ لیتری، ۷۴۱ دستگاه بخاری گازی و ۳۳۰ دستگاه آبگرمکن گازی است.
همچنین ۶۹ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تعمیر مسکن و خرید لوازم ضروری و بسته کار محوری از سوی کمیته امداد کشور به مناطق محروم دارای ضریب ۹ در شهرستان نهبندان و سربیشه تعلق گرفت که ۱۶ میلیارد ریال از این اعتبارات امروز به صورت نمادین توسط استاندار خراسان جنوبی در بخش درح شهرستان سربیشه توزیع شد.

 

 

بالغ بر 16 میلیارد ریال کالا بین مددجویان دهستان درح در شهرستان سربیشه توزیع شد
بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال کالا بین مددجویان دهستان درح در شهرستان سربیشه توزیع شد
ظهر امروز ۱۶ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال کالا بین محرومین و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) درح از توابع شهرستان سربیشه با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی توزیع شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، این اقلام شامل ۲۵۲ دستگاه یخچال، ۴۰۴ دستگاه گاز خوراک پزی ۳ شعله، ۷۳ عدد کپسول گاز، ۵۵۲ تخته فرش ۶ متری، ۲۵۹ دستگاه پنکه ، ۶۹۳ تخته پتو، ۱۲۷ عدد منبع آب ۵۰۰ لیتری، ۷۴۱ دستگاه بخاری گازی و ۳۳۰ دستگاه آبگرمکن گازی می باشد.
این گزارش حاکیست؛ ۶۹ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تعمیر مسکن و خرید لوازم ضروری و بسته کارمحوری از سوی کمیته امداد کشور به مناطق محروم دارای ضریب ۹ در شهرستان نهبندان و سربیشه تعلق گرفت که بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال از این اعتبارات امروز به صورت نمادین توسط استاندار خراسان جنوبی در بخش درح شهرستان سربیشه توزیع گردید.

تعداد بازدید:

 

 

 

 

 

برپایی نمایشگاه محصولات و تولیدات بانوان

نمایشگاه محصولات و تولیدات بانوان شهرستان قاین برپا شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در این نمایشگاه ۵۰ نفر بانوی هنرمند شهرستان قاین به همت موسسه ی آبشار عاطفه ها محصولات خود را شامل صنایع دستی، شیرینی پزی، سفالگری و سبزه سفره ی هفت سین برای فروش به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه از ۱۱ اسفند تا ۲۸ اسفند واقع در حاشیه ی میدان مبارزان صبح و بعد از ظهر برای خرید عموم دایر خواهد بود.

سود حاصل از فروش محصولات برای کمک به نیازمندان هزینه خواهد شد.

 

ارسال ۱۰۰ مقاله به همایش ملی سیستم ها و فناوریهای محاسباتی مراقبت از سلامت

۱۰۰ مقاله از سراسر کشور به اولین همایش ملی سیستم ها و فناوریهای محاسباتی مراقبت از سلامت دانشگاه بیرجند ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، دبیر اولین همایش ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت ارسال 100 مقاله به همایش ملی سیتم ها و فناوریهای محاسباتی مراقبت از سلامتاز سلامت دانشگاه بیرجند گفت: حدود ۱۰۰ مقاله از کشورمان و  کشورهای پاکستان و عراق، پذیرش شده است که از این تعداد پس از داوری، ۴۰ مقاله به صورت پوستر و ۱۰ مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.
حامد وحدت نژاد با بیان اینکه برگزار کننده اصلی این همایش، دانشگاه بیرجند و دیگر برگزار کننده این همایش، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است، افزود: انجمن علمی نانوفناوری پزشکی ایران، انجمن علمی مدیریت سلامت ایران، انجمن علمی ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران، انجمن علمی مهندسین برق و الکترونیک ایران و پایگاه استنادی جهان اسلام ISC، حمایت خود را از این همایش اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه اعضای کمیته علمی این همایش از داخل کشور و کشورهایی نظیر برزیل، هند، فرانسه، شیلی، پاکستان، کانادا، نروژ و هلند هستند، گفت: اعضای کمیته علمی این همایش را دانشگاه های معتبر و شناخته شده ایران نظیر دانشگاه شریف، امیر کبیر، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران و مشهد، فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان و خواجه نصیر الدین طوسی تشکیل می دهند.

دبیر همایش با بیان اینکه سخنرانان این همایش وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت و اساتید دانشگاه کویینز لند استرالیا و اوترخت هلند خواهند بود، افزود: این همایش، اولین کنفرانس در حوزه کاربرد کامپیوتر در پزشکی است که در سه محور سیستم و تکنولوژی های محاسباتی برای حوزه پزشکی، کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، نرم افزارها و ابزارهایی که بر مبنای محاسبات و علم کامپیوتر در حوزه پزشکی کاربرد دارند، برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در خراسان جنوبی

انعقاد تفاهم نامه همکاری صداوسیما و جمعیت هلال احمر

این تفاهم نامه در زمینه تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برای تعطیلات نوروز ۹۸ و با هدف افزایش آگاهی عمومی و کاهش تلفات در سوانح منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، این تفاهم نامه در زمینه تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی با هدانعقاد تفاهم نامه همکاری صدا و سیما و جمعیت هلال احمرف افزایش آگاهی عمومی و کاهش تلفات در سوانح امضا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: این تفاهم نامه به منظور افزایش آموزشها و ارتقای ضریب ایمنی در جامعه با تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی ویژه ایام نوروز ۹۸ منعقد شده است.

شهریاری با بیان اینکه با ارتقای آموزشهای همگانی و عمومی، سطح آگاهیهای مردم برای پیشگیری از وقوع حوادث طبیعی و جاده ای افزایش می یابد، افزود: استان خراسان جنوبی یک استان حادثه خیز است که در صوت استمرار آموزشها به مردم، می توان حوادث را تا حدودی کاهش داد.

 

 

توقیف محموله مرغ گوشتی غیرمجاز در درمیان

محموله ۱۵۰۰قطعه‌ای مرغ گوشتی غیرمجاز و فاقد مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی در درمیان توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: محموله ۱۵۰۰قطعه ای توقیف محموله مرغ گوشتی غیرمجاز در درمیانمرغ گوشتی که به صورت غیرمجاز قصد حمل به خارج از استان را داشت با همکاری نیروی انتظامی توقیف شد.

عارفی نیا افزود: این محموله بدون داشتن مجوز حمل بهداشتی از یک مرغداری بخش قهستان بارگیری شده بود و قصد حمل به استان های مجاور را داشت که توسط نیروی انتظامی و دامپزشکی توقیف و با هماهنگی صورت گرفته به کشتارگاه ارجاع شد.

وی هشدار داد: در صورت عدم اخذ مجوز حمل بهداشتی از سوی دامپزشکی و رعایت نکردن مسائل قرنطینه ای و امنیت زیستی این افراد به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

 

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:
ظرفیت اسکان روزانه ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی در خراسان جنوبی فراهم شد
رمضانی از برپایی ۴۰۵ غرفه صنایع دستی همزمان با ایام نوروز در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ظرفیت اسکان روزانه ۱۵۰ هزار مسافر در استان برای تعطیلات نوروزی ۹۸ پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن رمضانی» امروز (۲۶ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری برنامه استقبال از بهار با اجرای نوروزخوانی را روز ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه در بیرجند، اظهار کرد: به مناسبت ایام نوروز ۴۰۵ غرفه صنایع دستی در سطح استان برپا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه میزان فروش صنایع دستی استان از مهرماه سال ۹۶ تا  ۲۴ فروردین ماه سال ۹۷  حدود ۶ میلیارد تومان بوده است، افزود: بازارچه دائمی صنایع دستی در محل سراچه امینی تابستان ۹۸ راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه ۱۸ موزه استان با استقرار راهنمایان آماده بازدید مسافران نوروزی و گردشگران است البته نمایشگاه تمبر و آثار هنری نیز در کنار موزه ها برگزار می شود، گفت: همچنین ۴۵ سیاه چادر عشایری در تمامی شهرهای خراسان جنوبی برپا خواهد شد.

رمضانی از برگزاری نوروزگاه در در ۸۱ نقطه خراسان جنوبی خبر داد و عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ اثر بناهای تاریخی شهرها و روستاها آماده بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی با تاکید بر اینکه در ۶۰ نقطه استان خراسان جنوبی اکیپ های اورژانس، هلال احمر و پلیس راهور برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی مستقر خواهند بود، ادامه داد: اپلیکیشن گردشگری استان نیز با هدف سهولت سفر و راهنمایی گردشگران راه اندازی شده که می‌توانند آن را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۱۷۵ و یا با دانلود از کافه بازار و گوگل‌پلی دریافت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموعه باغ و عمارت اکبریه بعد از عملیات بهسازی آماده ارائه خدمت به گردشگران و مسافران در ایام نوروز است، گفت: همچنین بنای تاریخی ارگ کلاه فرنگی بیرجند نیز برای بازدید علاقمندان در ایام نوروز آماده است و نمایشگاه عکسی در این مکان برپا می شود البته مرمت و گچ کاری طبقه دوم ارگ کلاه فرهنگی به دلیل کمبود اعتبارات هنوز به اتمام نرسیده است.

رمضانی با بیان اینکه ظرفیت اسکان روزانه ۱۵۰ هزار مسافر در استان برای تعطیلات نوروزی ۹۸ پیش بینی شده است، افزود: در تعطیلات نوروز گذشته بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به استان وارد شدند که از این تعداد یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر اقامت داشته اند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۶ دفتر جذب گردشگر و خدمات سفر در سطح استان خراسان جنوبی، بیان کرد: پیش بینی می شود در تعطیلات نوروز ۹۸ آمار مسافران ورودی به استان افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه کویر یکی از جاذبه های دیدنی و بکر استان است، گفت: دومین کمپ کویری در ۱۵ کیلومتری بشرویه تکمیل و راه اندازی شده است.

۲۵۳ شکارچی غیرمجاز در خراسان جنوبی دستگیر شدند

بیرجند – ایرنا – فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۲۵۳ شکارچی غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در استان دستگیر شدند و هزار و ۹۶۱ عدد انوع ادوات و وسایل شکار از آنان کشف و ضبط شد.

مسعود مستقیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت از شکارچیان، هزار و ۶۰۵ راس و انواع حیات وحش و پرندگان زینتی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌ زیست استان، مناطق آزاد، نقاط کویری و مناطق مرزی کشف و ضبط شد.
وی کشف هزار و ۳۵۰ قطعه انواع پرندگان زینتی شامل ۷۹۶ مینا، ۴۰۳ عروس هلندی، ۱۲۰ کوتوله هندی، ۲۳ قطعه طوطی سبز، هشت طوطی رنگین به همراه ۴۲ راس انواع پستانداران به همراه ۲۱۰ قطعه انواع پرندگان وحشی را از مهمترین کشفیات ذکر کرد.
مستقیم ادامه حیات وحش این استان را برای شکارچیان غیرمجاز ناامن دانست و گفت: انجام پایش شبانه روزی مناطق، نظارت دقیق بر مقررات شکار و صید در مناطق تحت مدیریت و آزاد، مناطق مرزی و کویری استان و اصل حفاظت مشارکتی و همکاری فعال جوامع محلی از دلایل این دستگیری ها و کشفیات دانست.
وی ظرفیت چند جانبه حفاظتی برای حفاظت پایدار از عرصه محیط زیست استان و همکاری فعال نیروی انتظامی و مرزبانی را از دیگر دلایل کشفیات در این حوزه بیان کرد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه توصیه کرد؛ مردم با مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به سامانه گویای ۱۵۴۰ یا شماره تماس ۰۹۱۵۵۶۱۸۵۰۹ اطلاع دهند.
حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی دارای ۱۰ منطقه شکار ممنوع، چهار منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش است.

 

 

 

مرز بر مدار توسعه

بیرجند – ایرنا – بازگشایی معابر مرزی و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه نقش بی بدیلی در رشد و توسعه اقتصادی ایران دارد و می توان آن را تنها راهکار خروج از وضعیت فعلی به ویژه رویارویی با تحریم ها دانست.

به گزارش ایرنا، ایران از جمله کشورهایی است که به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و همسایگی با ۱۵ کشور جهان از لحاظ مرزهای آبی و خاکی به عنوان پل ارتباطی از مزایای خوبی بهره مند است و با بازکردن مرزها و ارتباط مطمئن و کارآمد می تواند از مزایای آن به نحو مطلوب استفاده کرد.
افغانستان در میان کشورهای همسایه بزرگترین شریک تجاری ایران بوده و علاوه بر ویژگی هم مرز بودن دارای اشتراکات فرهنگی، زبانی، قومی و مذهبی است که با استفاده از مناسبات بین دو کشور می توان بخش قابل توجهی از فشارهای ناشی از تحریم های اقتصادی را به حداقل رساند.
استان خراسان جنوبی از ظرفیت های متعددی برای رفع محرومیت ها و توسعه اقتصادی برخوردار است که یکی از این ظرفیت ها دارا بودن مرز مشترک با افغانستان از طریق چهار شهرستان سربیشه، درمیان، نهبندان و زیرکوه است این در حالیست که یکی از امن ترین مرزهای کشور را این استان به خود اختصاص داده است.
۲۵ شهریور تا ۱۴ آذر ماه امسال دولت افغانستان برای چهار قلم کالای اساسی از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، سیمان و مشتقات نفتی که بخش اعظمی از صادرات استان را شامل می شود محدودیت صادراتی ایجاد کرد.
یکم دی ماه نیز بدون اطلاع قبلی مرز ماهیرود برای بار دوم از طرف کشور افغانستان بر روی چهار قلم کالای مذکور بسته شد و دولت افغانستان علت تعطیلی را پرداخت نکردن عوارض گمرکی توسط تجار خود عنوان کرده اند و برای بازگشایی مرز در کمتر از یک هفته قول مساعد داد.
استاندار خراسان جنوبی ۱۵ دی ماه با سفر به هرات افغانستان و دیدار با سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان، بر توسعه روابط دوجانبه و افزایش سطح مبادلات تجاری به ویژه از مسیر خراسان جنوبی تاکید کرد.
محمدصادق معتمدیان از آمادگی مقامات استان و فعالان بخش خصوصی برای فراهم کردن بستر لازم برای توسعه تجارت فیمابین خبر داد و گفت: ایجاد شرکت های مشترک فرآوری و صادرات، واردات برخی کالاهای افغانستان به ایران یا ترانزیت با هدف صادرات به کشورهای ثالث می تواند نقش مهمی در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد.
کامله صدیقی سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان نیز بر خواست طرف کشور افغانستان برای توازن تجارت و توسعه آن تاکید و آمادگی طرف افغان برای همکاری نزدیک در جهت تحقق برنامه های پیش بینی و تفاهم شده را اعلام کرد.
استاندار خراسان جنوبی در این دیدار با دعوت از هیات منتخب از وزارت صنعت و تجارت افغانستان و دیگر مراجع برای سفر به ایران و بررسی مشکلات و یافتن راه های رفع موانع و توسعه همکاری با استان خراسان جنوبی، به منظور بازدید از ظرفیت های مرزی، بازارچه ها و منطقه ویژه اقتصادی دعوت کرد.
سرپرست وزارت صنعت و تجارت جمهوری اسلامی افغانستان نیز ضمن استقبال از این دعوت، دستورات لازم در خصوص طرح های عملیاتی برای توسعه روابط که قابلیت اجرا و عینیت کمی داشته باشد را صادر کرد.
در این دیدار سید سعید حسینی معاون سفیر و محمدرضا کریم زاده رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران و میرسعید سعیدی رییس عمومی تجارت بین المللی وزارت صنعت و تجارت جمهوری اسلامی افغانستان نیز حضور داشتند.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر یک روزه به کابل، با سرپرست و معاون مالی وزارت مالیه جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.
معتمدیان در تشریح اهمیت این دیدار گفت: این دیدار با هدف بررسی مشکلات و موانع پیش روی فعالیت بازارچه های مرزی استان و همچنین گسترش همکاری های متقابل تجاری برگزار شد.
وی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های تجاری، ظرفیت های ترانزیتی و زیرساخت های موجود در مناطق مشترک مرزی؛ محدودیت اعمال شده برای صادرات چهار قلم کالا از طریق مرز ماهیرود (میل ۷۸) را به عنوان چالش پیش رو مطرح و بر لزوم وجود ثبات در قوانین و جلوگیری از بروز وقفه های از این دست که بر تجارت فیمابین تاثیر منفی دارد، تاکید کرد.
در این دیدار ،همدرد سرپرست وزارت و معاون مالی وزارت مالیه جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن اعلام دستور بررسی ویژه برای رفع محدودیت چهار قلم کالای منع شده در مرز فراه، از پیشنهاد نماینده عالی دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حضور تیم تجاری در مرز خراسان جنوبی استقبال کرد.
در مدت اعمال محدودیت های صادراتی از جانب افغانستان، خراسان جنوبی که بیش از ۳۰ درصد صادرات ایران به این کشور را به خود اختصاص داده دچار ضرر و زیان های فراوانی شد.
نخستین ضرر مسدود شدن مرز برای تجار دو طرف، سلب اطمینان از دریافت خدمات در مرز است که در این مدت دو کشور دچار ضررهای سنگینی شدند.
همچنین نه تنها تجار، بازرگانان، صادرکنندگان و سایر فعالان اقتصادی که مرزنشینان این استان با مشکلاتی از جمله بیکاری و نبود شغل مواجه شدند.
بر اساس آمار رسمی منتشر شده، مجموع کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در سال جاری از نظر ارزش ۵۸۰ میلیون دلار و از نظر وزن ۲ میلیون و ۴۲۰ تن بوده است که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۶ درصد و از لحاظ وزن ۱۴ درصد کاهش داشته است.
میزان صادرات قطعی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۳۴ درصد، ارزش ۹ درصد و از نظر وزن هشت درصد کاهش داشت.
به گفته استاندار خراسان جنوبی با توجه به آمار سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات از این مرز انجام شده و در مقابل آمار واردات از این مرز کم بوده است.
بعد از گذشت ۲ ماه از پیگیری ها و مکاتبات مکرر استاندار خراسان جنوبی و سایر مسئولان مربوط در نهایت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ۱۵ اسفندماه از بازگشایی مرز ماهیرود خبر داد.
مشیرالحق عابدی گفت: با پیگیری های مجدانه استاندار و همکاران حوزه اقتصادی بازارچه ماهیرود بازگشایی و صادرات چهار قلم مواد سوختی، سیمان، آهن و میلگرد به کشور افغانستان رفع ممنوعیت شد.
وی افزود: حاصل رایزنی و پیگیری های استاندار، مکاتبه ای از جانب دولت افغانستان است که برای رفع ممنوعیت صادرات چهار قلم ذکر شده و ۱۵ اسفند ماه تحویل استانداری خراسان جنوبی شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: پیگیری های صورت گرفته در ماه های اخیر منجر به بازگشایی بازارچه های یزدان و گلورده استان شد و فرصتی مناسب برای اقدامات تجاری در چهارچوب قوانین موضوعه است.
وی از دائمی شدن ترانزیت خارجی از مرز ماهیرود و موافقت مقدماتی برای احداث ۴۰ واحد سازمانی برای کارکنان گمرک ماهیرود خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با توجه به مشکلات مربوط به تردد کارکنان این گمرک بتوانیم به زودی شاهد احداث منازل سازمانی برای کارکنان گمرک باشیم.
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در طول دو دوره ممنوعیت صادرات چهار قلم کالای اساسی به افغانستان کارخانجات سیمان و کاشی و سرامیک استان با محدودیت های جدی مواجه کرده و هزینه تمام شده برای خروج از سایر مرزها را بالا برده بود.
محمدعلی خاشی ادامه داد: همچنین محدودیت صادرات، خطوط تولید و ساعات کاری این کارخانجات را تحت تاثیر قرار داده و برای کارگران نیز مشکل ساز شده بود.
وی بیان کرد: بدون شک اگر تلاش و پیگیری های استاندار و سفر وی به افغانستان، وزارت امور خارجه، مرزبانی و گمرک نمی بود شاید به این زودی مرز باز نمی شد.
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: در مرحله دوم ممنوعیت صادرات کالا در مرز ماهیرود ۵۰ هزار تن کالا در مرز دپو شده بود که اکنون همه در حال خروج از مرز است.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: هفته گذشته پیگیری های مستمر سفارت در کابل به این منتهی شد که رئیس گمرکات افغانستان در خصوص واردات چهار قلم کالا به این کشور مجوز صادر کرد.
محمد عجم افزود: وزارت خارجه همچنان پیگیر است تا این محدود به چند قلم کالای خاص نباشد اینکه تنها چهار قلم کالا مجوز ورود داده شود یک نوع گریز از مسئولیت یا سر و کار گذاشتن است که ما به آن قانع نیستیم.
وی بیان کرد: وزارت امور خارجه پیگیر است مرزهای استان به ویژه یزدان و ماهیرود به مرزهایی مانند دوقارون و مرزهای بین المللی تبدیل شود تا هیچگونه محدودیتی برای واردات و صادرات کالاهای قانونی وجود نداشته باشد.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اکنون چون افغانستان در حال یک حالت انتقالی به سر می برد و انتخابات و گفت و گوهای صلح در حال انجام است به ویژه فراه که طالبان حضور فعال دارند، بسیاری از تصمیمات این دولت مقداری معطل مانده است که امید است هر چه زودتر این مذاکرات به یک مسیر مطلوبی برای صلح رسانده شود.
وی عنوان کرد: در باز یا بسته بودن مرز ماهیرود، ما ۵۰ درصد مجری هستیم در هفته های اخیر پیگیری های وزارت امور خارجه، استاندار، نمایندگان و سایر خیلی جدی بوده تا مرزهای استان به جایگاهی در حد دوقارون ارتقا یابد.
عجم ادامه داد: با فعال شدن کریدور شرق کشور میزان مبادلات تجاری از دوقارون هم بیشتر افزایش خواهد داشت هنوز زیرساخت ها در افغانستان فراهم نیست یا اینکه این بهانه وجود دارد و گفته شده تا این زیرساخت ها فراهم نشود نمی توانیم خواسته های ایران را بپذیریم.
وی یادآور شد: نسبت به دوقارون که مرکز اصلی تجارت بین ایران و افغانستان است با فعال شدن کریدور شرق (چابهار) تردد از مرزهای یزدان و ماهیرود سبب سهولت جاده ای برای تجار افغان خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی ۱۹ بهمن ماه از چندین واحد صنعتی کاشی و سرامیک و تایرسازی استان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات، موانع تولید و نیز توانمندی های واحدهای صنعتی در بحث تولید، اشتغال و صادرات قرار گرفت.
محمدصادق معتمدیان در گفت و ‌گویی صمیمی با کارگران این واحدهای تولیدی و گفت و گو با آنان، از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل کارگران نیز قرار گرفت.
ماهیرود یکی از مرزهای راهبردی و مهم خراسان جنوبی است که نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار کشور همسایه دارد و بیش از ۳۰ درصد حجم کالاهای صادراتی کشور به افغانستان از طریق این مرز انجام می شود.
توسعه مناطق مرزی و باز شدن مرزها سبب تحولات عظیم در بخش های مختلف کشور، استان و منطقه می شود.
همچنین باز شدن مرزها بر امنیت منطقه تاثیرگذار بوده و گسترش و وجود امنیت خود عامل رشد و رونق است که خراسان جنوبی امن ترین مرزهای منطقه را به خود اختصاص داده است.
باز شدن مرزها به شرط تجهیز امکانات و زیرساخت ها علاوه بر رشد و رونق بخش های اقتصادی، تجاری، توسعه یافتگی و پیشرفت سبب عدم مهاجرت از روستا به شهر، توسعه شهرهای مرزی، رشد معیشت مردم و رشد اشتغال نیز می شود.
خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی یزدان، گلورده (میل ۷۳)، ماهیرود (میل ۷۸) و دوکوهانه و ۲ گمرک بیرجند و ماهیرود است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دستگاه ها آمادگی کامل برای استقبال از مسافرین نوروزی داشته باشند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ، که ظهر امروز در ستاد خدمات سفر استان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: تمامی دستگاه های ذیل کمیته های ۱۰ گانه ستاد خدمات سفر استان آمادگی کامل برای استقبال از مسافرین نوروزی داشته باشند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید مجتبی علوی مقدم، با بیان اینکه باید تمام زمینه های رفاه مسافرین در استان فراهم گردد ، افزود: متولیان امر باید بگونه ای برنامه ریزی کنند تا مسافرین با خاطره ای خوش استان را ترک کنند تا زمینه های برگشت مجدد آنان به استان فراهم گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ، ضمن تاکید بر ارائه خدمات کیفی به مسافرین نوروزی گفت: علاوه بر این موارد ، توجه به پاکیزگی و خدمات قابل استفاده برای مسافرین در شهرها، کمپ های مسافری، مساجد، مدارس ، مجتمع های خدمات بین راهی و… بسیار مهم است که باید بطور جد مورد توجه قرار گیرد.
علوی مقدم، خاطر نشان ساخت: خدمات قابل ارائه در این اماکن شامل سرویس های بهداشتی، اماکن تفریحی و اقامتی ، توجه به پاکیزگی و مباحثی از این دست است که علاوه بر مجتمع های بین راهی، پمپ بنزین ها نیز باید این خدمات را در ایام نوروز ارائه نمایند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ، با تاکید بر اینکه نقشه ی جغرافیایی استان قبل از ورود مسافرین به استان باید در اختیار آنان قرار گیرد، ادامه داد: استقرار پایگاه های امداد و نیز پایگاه های روستایی به منظور معرفی خدمات و محصولات استان در ورودی شهرها از دیگر مواردی است که باید به انجام برسد.
علوی مقدم، با اشاره به اینکه دستگاه های عضو این ستاد بر اساس دستورالعمل های واصله باید خدمات خود را ارائه نمایند، افزود: این دستگاه ها باید بر اساس فرمت های ارسالی از سوی دبیرخانه نسبت به ارسال گزارش اقدامات خود و مستندسازی فعالیت ها اقدام نمایند تا در ارزیابی ها حقی از آنان تضییع نشود.
وی ضمن تاکید بر موضوع فعالیت بیمه ها در ایام نوروز ، تصریح کرد: بیمه ها باید در تمام ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مسافرین و گردشگران باشند تا در موقع بروز حادثه این عزیزان دچار مشکل نشوند.
این گزارش حاکیست؛ در این جلسه هریک از مسئولین کمیته های تخصصی ذیل این ستاد به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته و برنامه های آتی خود پرداختند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*