آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی ۲

تجهیز و افتتاح ۳ بخش در بیمارستان سربیشه

بخش همودیالیز، بانک خون و بخش قلب در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) سربیشه تجهیز و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، با حضور جمعی از مسولین استانی و شهرستانی تعدادی از بخشتجهیز و افتتاح 3 بخش در بیمارستان سربیشههای بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع ) سربیشه به بهره برداری رسید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سربیشه گفت: افتتاح بخش همودیالیز، تجهیز و راه اندازی بخش قلب و بانک خون این بیمارستان با کمک شورای خیران سلامت و منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفته است.

شوکتی فر با بیان اینکه برای تجهیز و راه اندازی این بخشها ۶۴۵ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: از این مقدار  برای بخش همودیالیز با دو تخت دیالیز ۲۲۰میلیون تومان، تجهیز بانک خون ۷۵میلیون تومان و برای تجهیز بخش قلب  ۳۵۰میلیون تومان  هزینه شده است.

وی از خرید یک دستگاه سونوگرافی با اعتبار ۱۰۰میلیون تومان خبرداد و گفت: این هزینه ها با کمک مجمع خیران سلامت شهرستان و منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی بیرجندتامین شده است.

همچنین در جلسه ای هم اندیشی مجمع خیران سلامت که با حضور مسولین برگزار شد ، کمبود پزشک متخصص از جمله جراح عمومی، پاره وقت بودن متخصص رادیولوژی، کمبود نیروی انسانی، تامین دستگاه اکسیژن ساز، تامین دستگاه هورمون شناسی و تامین دستگاه الکتروشوک از جمله مشکلات بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع ) سربیشه عنوان شد.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این جلسه با اشاره به موقعیت خاص این شهرستان و قرار گیری در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و قرار گیری مرز ماهیرود گفت : اولویت در این دوره با شهرستان های محروم تر است که سربیشه هم از این موضوع مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه امسال فقط در سطح استان دو پایگاه اورژانس مجوز راه اندازی را گرفته است، افزود:  یکی از آنها پایگاه اورژانس ماهیرود است که به محض تامین نیروی انسانی کار راه اندازی آن انجام خواهد شد.

دهقانی همچنین با اشاره به مشکل نیروی متخصص جراحی عمومی در بیمارستان این شهر قول استقرار یک متخصص و راه اندازی مرکز بهداشتی روستای نازدشت در سال آینده را داد.

 

 

 

استقبال از بهار با دست خالی/ بازار گران اما شلوغ است
کمتر از یک هفته تا نوروز باستانی و آغاز سال جدید مانده است و مردم بیرجند خود را برای استقبال از بهار طبیعت و دل‌ها آماده می‌کنند.

 گزارش شبستان- خراسان جنوبی؛ کمتر از یک هفته، به آغاز سال جدید خورشیدی فاصله داریم و کم‌کم عطر و بوی بهار با شکوفه زدن درختان و شلوغی کوچه و بازار به مشام می‌رسد، مردم هم با نزدیک شدن به سال نو با خریدهای نوروزی و خانه تکانی خود را برای استقبال از سالی که آغازش با بهاردل‌ها یعنی ماه رجب همزمان شده است، آماده می کنند.

مردم بیرجند نیز برای استقبال از بهار و عید نوروز با خرید شب عید این سنت زیبای ایرانی، خود را آماده می‌کنند، برخی افراد برای خرید و آجیل، ساعت ها باید در بازار قدم بزنند تا لباس مورد علاقه و آجیل مطلوب خود را انتخاب کنند، اما گرانی‌های اخیر هم بر سخت‌تر شدن انتخاب و کاهش خریدها تاثیر زیادی گذاشته است.

بازار گران اما همچنان شلوغ!

بازار و مرکز خرید بیرجند در خیابان جمهوری واقع شده است و تنها پنج روز تا پایان سال ۹۷ باقی مانده است و در آستانه فرا رسیدن سال نو جمعیت انبوهی در این بازار رفت و آمد می کنند و به بازدید و خرید از مغازه‌ها و حجره‌های مختلف این بازار می پردازند و در روزهای آخر سال مردم به دنبال تهیه کالاهای مورد نیاز خود هستند که شامل کالاهایی هم چون آجیل، شیرینی، کفش، کیف، پوشاک وغیره است.

جمعیت در بازار بیرجند به گونه‌ای است که گاهی راه رفتن هم به سختی امکان پذیر می‌شود و مقابل مغازههای مختلف جمعیت موج می‌زند وعده‌ای برای خرید اقلام مورد نیاز خود آمدهاند و عده‌ای دیگر هم تنها قیمت اجناس را بررسی و از مقابل مغازه‌ها با دست های خالی عبور می‌کنند.

امسال مردم خراسان جنوبی همچون سایر استان‌ها با شرایط سخت اقتصادی رو به رو بودند و با همه این مشکلات برای تهیه اقلام مورد نیاز شب عید خود به بازار آمده‌اند اما برخی از مردم توان خرید اقلام مورد نیاز خود با توجه به گرانی ها ندارند و دست خالی بازار را ترک می کنند.

وارد بازار بیرجند می شویم در ابتدای بازار چند مغازه کفش فروشی وجود دارد و حجره اول کفش فروشی مملو از جمعیت است به طوری که فروشنده آن وقت سر خاراندن ندارد و لحظه‌ای در آن جا می ایستم و می بینم که اکثر مراجعه کنندگان به دنبال خرید کفش برای کودکان خود هستند که متاسفانه قیمت های بالایی دارند.

کمی جلوتر می رویم و به قسمت طلا فروشان بازار بیرجند نزدیک می شویم جایی که به علت بالا رفتن حباب سکه و طلا خالی از جمعیت قابل توجهی است و تنها اندکی از مردم در این مکان به خرید می پردازند چرا که برای خرید عروسی آمده اند و به قول یکی از این خریداران که می گفت مجبور هستیم طلا بخریم و عروسی بدون طلا نمی شود!

در ادامه به یکی از شلوغ‌ترین بخش بازار بیرجند یعنی مغازه های پوشاک می رسیم و استقبال از این بخش بسیار زیاد است و خیلی‌ها برای خرید لباس عید آمده‌اند و از لباس‌های خانگی، رسمی و مجلسی، بچگانه در این بخش وجود دارد و تنوع رنگ‌ها و مدل‌ها موج می‌زند.

در گوشه‌ و کنار بازار بیرجند دست فروشان نیز بساط خود را پهن کرده‌اند و اقلامی هم چون ماهی قرمز، سبزه عید، تخم‌مرغ رنگی، کاسه‌سفال، پارچه و برای فروش به نمایش گذاشته‌اند و بسیاری از مردم از کنار این دست فروشان می گذرند و تنها کودکان هستند که برای تماشا و یا خرید ماهی قرمز به این دست‌فروشان مراجعه می کنند.

آجیل‌های نجومی!

طی بازدید از بازار بیرجند با «فاطمه قاسمی» مادر دو فرزند و یکی از شهروندان بیرجندی همراه می شویم و در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: برای خرید لباس مورد نیاز شب عید فرزندانم به بازار آمده ام ولی متاسفانه قیمت ها هر سال در حال افزایش و در قبال آن قدرت خرید مردم با توجه به شرایط اقتصادی کاهش یافته است و تنها به دنبال اجناس ایرانی هستم.

قاسمی به خرید آجیل شب عید اشاره کرد و افزود: خرید آجیل شب عید را در لیست برنامه های خود قرار داده ایم اما قیمت آجیلها بسیار نجومی شده است به طوری که قیمت یک کیلو پسته از ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان می رسد و امسال باید به اندازه نیاز خریداری کنیم.

وی با اشاره به سال نو اظهار کرد: سال جدید را با طعم گرانی مردم آغاز می‌کنند و امیدواریم شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند و قدرت خرید مردم افزایش یابد و هیچ کس شرمنده فرزندان و خانواده خود نشود.

شرمنده فرزندانم هستم!

«مجید الهی» ۵۰ساله یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: چهار فرزند دارم و یک کارگر بازنشسته هستم و به بازار آمده اما قیمت ها را رصد کنم و ببینم آیا توان خرید اقلام مورد نیاز شب عید را دارم یا نه و تنها به سراغ مواد خوراکی از جمله آجیل و شیرینی می روم.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به گرانیها و شرایط اقتصادی سختی که داریم دست از خرید پوشاک و کفش مورد نیاز شب عید فرزندان کشیده ایم و امسال شرمنده فرزندان خود هستم که نمی توانند مانند سایر بچه ها لباس عید داشته باشند و یا کفش نو به پا کنند.

الهی گفت: ای کاش مسئولان هم خود را جای ما کارگران می گذاشتند تا شرمنده شدن در مقابل زن و فرزند را احساس می کردند و از مسئولین درخواست دارم برای کاهش قیمت ها چاره ای بیندیشند تا مردم بتوانند اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند و در آستانه سال نو شادی را به خانه هایشان بیاورند.

با مشتری‌ها راه می‌آییم!

به سراغ یکی از فروشندگان آجیل حاضر در بازار بیرجند می رویم و وی در گفتگو با خبرنگار شبستان به قیمت آجیل و شکلات در بازار اشاره کرد و گفت: قیمت ها نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته به طوری که پسته صد در صد قیمت آن نسبت به سال گذشته افزایش یافقته است.

وی با اشاره به اینکه مردم بسیاری به مغازه اش مراجعه می کنند، ادامه داد: اما اکثر مردم تنها برای پرسیدن قیمت ها به مغازه می آیند و برخی از مردم آجیل مورد نیاز خود را خریداری می کنند و برخی با شنیدن قیمت ها دست از خرید می کشند و مغازه را دست خالی ترک می کنند.

این فروشنده بیرجندی در پاسخ به این سوال که آیا با مشتری ها راه می آید، گفت: تا جایی که بتوانم با مشتری ها راه می آیم و تخفیفات خوبی به آن ها می دهم چرا که از همین مردم هستم و شرایط اقتصادی را درک می کنم اما متاسفانه برخی از فروشندگان از آب گل آلود ماهی می گیرند و در این شرایط بد اقتصادی دست به گران فروشی می زنند و امیدوارم قیمت ها کاهش یابد یا حداقل دیگر از این مقدار افزایش پیدا نکند.

افزایش قیمت آجیل شب عید و کاهش استقبال مردم

«محمد شریف» رئیس اتحادیه صنف خواربار فروشی بیرجند در گفتگو با خبرنگار شبستان از بیرجند اظهار داشت: قیمت آجیل در روزهای پایانی امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و پسته سال گذشته ۴۰ هزار تومان بوده و اکنون ۱۴۰ هزار تومان به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه بادام اکنون در بازار بیرجند با قیمت ۹۸ هزار تومان به فروش می رسد، گفت: اگر کسی اقلام شب عید را غیر از قیمت های مصوب به فروش برساند تخلف می کند و نظارت بر مغازه آجیل فروش ها بر عهده سامانه بازرسی ۱۲۴ است.

رئیس اتحادیه صنف خواربار فروشی بیرجند با اشاره به وضعیت خرید و فروش آجیل شب عید گفت: آجیل به میزان کافی برای شب عید مردم بیرجند در بازار وجود دارد اما استقبال مردم برای خرید این اقلام با توجه به گرانی ها و شرایط اقتصادی امسال بسیار کم شده است.

شریف به کمپین « نه به آجیل گران» اشاره کرد و افزود: مردم می توانند آجیل کم استفاده کنند و حتی مردم می توانند از خرید پسته ۱۴۰ هزار تومانی و یا بادام هندی ۲۰۰ هزار تومانی صرف نظر کنند و امسال به اندازه نیاز آجیل به تهیه آجیل مورد نیاز شب عید خود بپردازند.

وی با اشاره به قیمت انواع آجیل ها در بازار بیرجند اظهار کرد: قیمت آجیل مخلوط از ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، تخمه کدو ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان، تخمه آفتابگردان درجه یک حدود ۲۶ هزار تومان، پسته از ۱۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است که در بازار بیرجند به فروش می رسند و کمبودی برای تامین آجیل شب عید مردم بیرجند نداریم و آجیل بازار بیرجند از شهرهایی هم چون مشهد، تهران و اصفهان تهیه می شود.

۸۰۰ تن میوه برای شب عید وارد استان می شود

«محمد حیدری» رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار شبستان از بیرجند گفت: بازار میوه شب عید خوب است اما خرید وجود ندارد و ۸۰۰ تن میوه برای شب عید در نظر گرفته شده است که وارد استان خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: این میوه ها شامل ۵۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب است که از ۲۵ اسفند این میوه ها با تصمیم ستاد تنظیم بازار به بازار وارد خواهد شد و هنوز وارد بازار نکرده ایم و قیمت این اقلام مشخص نشده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند با اشاره به اینکه نظارت بر قیمت میوه ها وجود دارد، ادامه داد: اگر هر مغازه ای میوه ها را با نرخ متفاوتی ارائه می دهد به دلیل تفاوت کیفیت این میوه ها است و اگر کیفیت بالاتر باشد قیمت نیز بالاترخواهد بود.

حیدری با توجه به اینکه تخلف مبنی بر ارائه میوه بالاتر از قیمت مصوب در بازار داشته ایم، افزود: این افراد جریمه شده اند و هیچ صنفی بدون تخلف وجود ندارد و طی دو ماه اخیر افزایش قیمت میوه ها وجود داشته است که از علل آن می توان به بارندگی ها و میزان صادارات اشاره کرد.

نصب قیمت شیرینی ها در جلوی دید مردم

«محمدعلی نیک افروز» هم در گفتگو با خبرنگار شبستان از بیرجند در آستانه شب یلدا اظهار داشت: هیچ مشکلی برای تامین شیرینی مخصوص شب عید مردم بیرجند نداریم و به میزان کافی شیرینی در شیرینی فروشی ها تولید شده است.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بیرجند با بیان اینکه نرخ هر نوع شیرینی مصوب و در دید مشتری ها نصب شده است، گفت: شیرینی دانمارکی کیلویی ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان و شیرینی خامه ای کیلویی ۲۱ هزار تومان است و غیر از نرخ مصوب نباید شیرینی فروشی ها اقدامی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی بر شیرینی فروشی ها انجام می شود، افزود: تاکنون تخلفی گزارش نشده است و شیرینی فروشی های سطح شهر قیمت های مصوب را رعایت می کنند.

سال ۹۷ با تمام تلخی ها، شیرینی ها، گرانی ها، تحریم ها، و شرایط سخت اقتصادی در حال به پایان رسیدن است و امید به سال ۹۸ داریم تا مسئولان بتوانند خانه تکانی در شرایط اقتصادی کشور داشته باشند و به داد مردم ایران زمین بهترین مردمان جهان برسند.

کاش در سال ۹۸ دیگر هیچ پدری شرمنده فرزندان خود نشود و بتواند حداقلی ترین نیازهای فرزند خود را فراهم کند و ای کاش در سال آینده شاهد این باشیم که جوانان برای رفتن به خانه بخت نگرانی بابتی هزینه جهیزیه، عروسی و خانه نداشته باشند و شاهد رونق اقتصاد کشور و دست گیری از کارگران زحمت کش ایرانی باشیم و سال جدید را با این آرزوها آغاز خواهیم کرد و امید به برآورده شدن آن داریم.

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال…

گزارش: زینب روحانی مقدم

مراسم تحویل سال در ۱۱ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه جشن میلاد امام علی(ع) و روز پدر در ۳۵ بقعه استان برگزار می‌شود گفت:مراسم تحویل سال نیز در ۱۱ بقعه خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

مراسم تحویل سال در 11 بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی اظهار داشت: ۹۶ آرامگاه، امامزاده، بقعه و مجتمع فرهنگی با کاربرد زیارتی در استان داریم که  در این زائرسراها ۸۲۷ سوییت و کانکس وجود دارد و بازرسی‌ها مرتب انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به طرح آرامش بهاری در ۳۵ بقعه جشن روز میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر برگزار می‌شود همچنین در  ۱۱ بقعه مراسم تحویل سال و زیارت امین الله اجرا می‌شود.

مراسم روز طبیعت در ۵۵ بقعه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در ۵۵ بقعه برپایی نماز جماعت و در پنج بقعه فروشگاه محصولات عفاف و حجاب، برپایی خیمه‌های معرفت در ۳۸ بقعه و عید مبعث در ۳۵ بقعه برپا می‌شود.

بخشی‌پور با بیان اینکه مراسم روز طبیعت در ۵۵ بقعه خراسان جنوبی برگزار می‌شود افزود: ایستگاه‌های سلامت نیز در ۳۸ بقعه راه‌اندازی می‌شود.

وی با گلایه از اینکه باغ گلشن ۱۰۰ درصد موقوفه است اما هرساله در طرح آرامش بهاری یک خیمه در محیطی حاشیه باغ به اوقاف اختصاص داده می‌شود گفت: اگر این روند ادامه یابد موقوفه را از شهرداری طبس می‌گیریم.

بیشتر بخوانید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: در بوذرجمهر قاین نیز این موضوع وجود دارد در حالی که این مکان وقف استو در جایی که مالکیت آن اوقاف است ما را در حاشیه قرار می‌دهند.

مراسم سال تحویل نیز در تمام مساجد استان برگزار می‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه مبلغان سازمان با مبلغان اوقاف مشترک‌اند گفت: فضای بهار و این ایام خاص است و امامزادگان نیز قطب‌های فرهنگی‌اند و آرامش بخش‌اند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: فضای اعتکاف امسال پیام خوبی دارد و توزیع بسته‌های فرهنگی تا حد توان انجام می‌شود و مراسم سال تحویل نیز در تمام مساجد استان برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی  همچنین از نشست علمی اهل سنت و تشیع در ۱۵ فروردین ماه در بیرجند خبر داد.

 

 

 

۵۰۰ تن روغن خوراکی بین مردم ‌خراسان جنوبی در حال ‌توزیع است

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن وتجارت خراسان جنوبی از نظارت بر مراکز عرضه و فروش خبر داد و گفت: ۵۰۰ تن سهمیه روغن خوراکی برای استان جذب شده که ۲۰۰ تن در حال عرضه و توزیع است.

500 تن روغن خوراکی بین مردم ‌خراسان جنوبی در حال ‌توزیع است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی تهوری عصر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال تنظیم بازار شرایط خاصی را با توجه به نوسانات قیمت‌ها داشته و به دلیل کمبود برخی کالاها باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تکالیف دستگاه‌ها مشخص و لیست کشیک‌ها معین شده است افزود: طرح ویژه نظارت‌ها امسال از بهمن ماه آغاز شده است و نمایشگاه بهاره در بیرجند با ظرفیت ۱۴۰ درصدی و ۲۸۰ غرفه برپا شد.

معاون بازرسی وحمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در نمایشگاه بهاره ۱۰ غرفه تنظیم بازار برپا شد و در راستای تامین کالاهای اساسی از ابتدای اسفند ۶۳۰ تن شکر توزیع و دو هزار تن سهمیه شکر با مکاتبات انجام شد تا نیازهای استان رفع شود.

تهوری بیان کرد: ۵۰۰ تن روغن سهمیه برای خراسان جنوبی اخذ شد که ۲۰۰ تن درحال عرضه، جذب و توزیع است و برای نانوای‌ها با توجه به ضرورت به صورت ویژه در شهرستان‌های طبس، بشرویه و فردوس تمهیدات اندیشیده شده و سهمیه آرد بر حسب نیاز افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی در امر توزیع مرغ تنظیم بازار با قیمت ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان یکی از موفق‌ترین استانها در کنترل قیمت است.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورد‌های سوختی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه اگر سوخت نباشد کمیته‌های چندگانه بی‌معنا است  اظهار داشت: طبق وظایفی که بر عهده داشتیم از طریق  گشت‌های مختلف در زمینه گل گشت نوروزی در حال انجام است.

مردانی با بیان اینکه هر سال نوروز سه گل گشت داریم که دو تا مربوط به ستاد استان است که انجام می‌شود افزود: گل گشت دیگر ستادی است که همکاران از تهران می‌آیند.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورد‌های سوختی خراسان جنوبی بیان کرد: روزانه سه هزار لیتر فرآورده‌های نفتی عرضه می‌شود.

 

 

مدیرکل راهداری خراسان جنوبی:

امکان اعمال قانون از طریق دوربین های ثبت تخلف فراهم شد

بیرجند- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: ۵۲ دستگاه دوربین ثابت به طور ویژه در جاده های استان فعال است که با پیشتیبانی دادستانی و مشارکت پلیس امکان اعمال قانون از طریق این دوربین ها فراهم شد.

به گزارش ایرنا جعفر شهامت روز شنبه در رزمایش ترافیکی نوروز ۹۸ خراسان جنوبی اظهار داشت: مراقبت فراگیر در طول ۱۱ هزار و ۳۵۴ کیلومتر راه آسفالته استان مورد توجه است.
وی افزود: در طرح نوروزی ۹۸ بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی دستگاه های امدادی که نقش مستقیم برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی دارند در شیفت های مختلف مشغول کار خواهند بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: ۳۵۰ نفر در حوزه راهداری فعال خواهند بود که با لحاظ رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و مدیران فنی شرکت های حمل و نقل این آمار به بیش از ۵ هزار نفر در استان می رسد که به طور مستقیم در حوزه حمل و نقل و راه ها ایفای نقش می کنند.
وی با اشاره به نگاه آسیب شناسی سرعت حوادث رانندگی استان گفت: سرعت غیر مجاز، خستگی و‌ خواب آلودگی در راه های کویری از مهمترین عامل ایجاد تصادف یا تشدید شدت تصادفات جاده ای استان بوده است.
شهامت افزود: ۲۶ مجتمع خدمات رفاهی فعال در استان وجود دارد و ۵۰ مجتمع در دست ساخت است که تلاش می کنیم برای سال آینده حداقل پنج مورد آن از این مجتمع ها آماده و در راه های مختلف استان به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: در برخی راه ها از جمله شهرستان طبس نبود مجتمع بین راهی داشتیم چون سرمایه گذاری به دلیل نبود زیرساخت ها مستلزم هزینه گزاف بود اما تلاش کردیم تا در ۲ نقطه ایستگاه بین راهی ایجاد شود.
وی یادآور شد: با این وجود اداره کل راهداری خراسان جنوبی با ایجاد ایستگاه های موقت در ۲ نقطه، تامین روشنایی و احداث میدان برای سه راهی جعفری و محور دیهوک راور محدوده دیگ رستم این کمبود ها را جبران کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه های مذکور تا چند روز آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت افزود: تیم‌ ویژه مسئول رسیدگی به وضعیت مجتمع های خدمات راهی، استراحتگاه ها و نمازخانه های بین راهی شده که در وضع بهتری خدمات رسانی به زایران فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه در ایام نوروز سامانه های مرکز مدیریت راه ها به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود گفت: برای سیلاب های احتمالی بهاره نیز آمادگی لازم ایجاد شده است.
شهامت اظهار داشت: تلاش راهداران برای آماده سازی راه ها استمرار خواهد داشت و به محض اینکه مشکلی پیش آمد برای ترمیم اضطراری راه ها اقدام می کنند.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز هدف از رزمایش ترافیکی نوروز ۹۸ را نمایش آمادگی همیاری، توانمندی، ارتقای نظم و امنیت ترافیکی و کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۳۵ نفر در تصادفات رانندگی فوت کرده اند و بیش ازپنج هزار و ۷۰۰ نفر مجروح شدند.
سرهنگ علیرضا رضایی با بیان اینکه سهم تصادفات جاده ای امسال فوت ۱۹۹ نفر بوده است افزود: ۱۶ نفر نوروز ۹۷ بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.
وی بیان کرد: بیشترین علت وقوع تصادفات فوتی واژگونی ناشی از خستگی بوده و اکثر تصادفات در ساعت هشت صبح تا هشت شب به وقوع پیوسته است.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به فعال شدن ۱۱۶ اکیپ گشت در طرح ترافیکی نوروز ۹۸ گفت: این تیم ها به صورت محسوس و نامحسوس با کنترل تردد در راستای سفر ایمن برای مسافران نوروزی تلاش می کنند.
وی یادآور شد: تمامی تجهیزات و خودروها آمادگی صد در صدی دارند و همه فرماندهان انتظامی، پاسگاه های تابعه بخصوص در بحث امنیت راه های روستایی کمک خواهند کرد.
سرهنگ رضایی گفت: هماهنگی های لازم با تمامی سازمان های امدادی نیز انجام شده و ۵۰ هزار همیار پلیس نیز در تذکر تخلفات به پلیس کمک خواهند کرد.
وی ادامه داد: دهیاران و راهوران محله تاکنون همکاری خوبی داشته و در برای اجرا طرح نوروزی توجیه شده اند.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد استراحتگاه های موقت در راه های استان تاکید کرد: رانندگان برای پیشگیری از خستگی و خواب آلودگی از این استراحتگاه ها استفاده کنند.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

میوه تنظیم بازار با کمترین نرخ کشور در استان توزیع می شود

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: با هماهنگی های انجام شده میوه تنظیم بازار با کیفیت و کمترین نرخ کشور در استان عرضه می شود.

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز شنبه در بازدید از سردخانه میوه تنظیم بازار استان افزود: کالاهای اساسی استان مورد نیاز مردم بیش از نیاز استان خریداری و ذخیره سازی شده است.
وی ادامه داد: اقلام برنج، شکر و روغن امسال بیش از نیاز استان خریداری شده همینطور بازار کاملا اشباع شده و قیمت ها در حال کنترل است.
وی با بیان اینکه امسال مراکز عرضه میوه در سطح استان افزایش یافته است اظهار داشت: میوه تنظیم بازار در بخش ها، دهستان ها و شهرهای مختلف نیز توزیع خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای تامین مایحتاج عمومی و ضروری مردم جلسات متعددی امسال در قالب کمیسیون تنظیم بازار استان برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد.
وی یادآور شد: در رابطه با تامین گوشت مورد نیاز مردم علاوه بر سهمیه اختصاصی استان با پیگیری هایی که انجام گرفت ۲۰۰ تن گوشت گوسفند و گوساله منجمد مازاد از طریق وزارت صمت و اتاق تعاون کشور اخذ شد و از چند روز گذشته در مراکز مختلف توزیع از جمله جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی در حال توزیع است.
معتمدیان اضافه کرد: برای تعاونی ها و اتحادیه هایی که جمعیت قابل توجهی دارند از جمله اتحادیه کارگری، فرهنگیان و تعاونی کارکنان نیز سهمیه ای در نظر گرفته شده و در حال توزیع است.
وی با بیان اینکه دولت تدابیری در بحث تامین گوشت مورد نیاز کشور اندیشیده است گفت: نخستین محموله دام زنده از کشور رومانی از طریق چابهار وارد کشور شد با رایزنی های که با شرکت پشتیبانی امور دام کشور داشتیم سهمیه ای برای استان نیز اختصاص یافت که امید است بتوانیم نیازهای استان را مرتفع کنیم.
استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین تصمیمات استانی نیز برای تامین گوشت مورد نیاز اخذ شد از جمله اینکه در وهله نخست گوشت مرغ مورد نیاز استان تامین و مازاد آن اجازه خروج داده شود.
وی بیان کرد: به تجار استان نیز مجوز واردات دام زنده داده شد که در چند روز اخیر شاهد ورود دام زنده به استان بودیم.
معتمدیان اظهار داشت: خراسان جنوبی در تولید گوشت مرغ جزو محدود استان هایی است که مازاد تولید دارد و مازاد گوشت تولیدی به استان های همجوار نیز ارسال می شود.
وی عنوان کرد: در چند روز گذشته تقاضای بیش از حد بازار مشکلات و محدودیت هایی در تامین گوشت مرغ ایجاد کرد که با تصمیمی که در کمیسیون تنظیم بازار گرفته شد مصوب شد روزانه ۵۵ تن گوشت مرغ زنده تحویل کشتارگاه ها و در بازار استان توزیع شود.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر نیاز بیشتری هم باشد این ظرفیت در استان وجود دارد تا نیازهای بازار استان را تامین کنیم.
وی اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ تن مرغ منجمد نیز در استان ذخیره سازی شده است که در صورت نیاز در بازار توزیع خواهد شد.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

 

 

 

 

کاشت نهال و پاکسازی ورودی شهر آیسک

عملیات پاکسازی ورودی شهر و کاشت ۱۰۰ نهال مثمر در محل کارخانه بسته بندی محصولات کشاورزی آیسک اجرا شد.

 در آستانه سال نو و بهار طبیعت با مشارکت اداره حفاظت محیط زیست سرایان و شهرداری آیسک عملیات پاکسازی از زباله در ورودی شهر آیسک و ارک جنگلی  انجام شد.
در این مراسم جمعی از مسئولان شهرستان سرایان وبخش آیسک شرکت کردند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*