اجرای طرح ترافیکی نوروز ۹۸ در استان آغاز شد

امروز خراسان جنوبی _ حسین زاده / رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۹۸ پلیس راه استان با حضور کلیه یگان های امدادی و خدماتی برگزار شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این مراسم از آمادگی ۱۰۰درصد استان خراسان جنوبی برای پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: جلسات ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان از نیمه دوم بهمن ماه آغاز شده و تمامی دستگاه‌های ذیربط برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و میهمانان نوروزی آماده اند. مهندس علوی مقدم به آماده بودن فضاها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز و انجام بازدیدهای لازم برای این منظور اشاره کرد و با تأکید بر لزوم پیوند دادن سه عامل نیروی انسانی، راه و وسیله نقلیه با هدف کاهش آسیب‌ها و حوادث در طول ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی افزود: در صورت رعایت نکردن قوانین و مقررات و اجرای آن، همکاری نکردن با ضابطین، نبود دقت تولیدکنندگان وسایل نقلیه و متولیان امر راهسازی برای در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه و راه مناسب، نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.
فرمانده انتظامی استان نیز گفت: امروز رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۹۸ به صورت نمادین آغاز می شود زیرا پیگیری ها و اقدامات در این راستا از ماه ها قبل آغاز شده و تمامی دستگاه های امدادرسان و متولی در کنار پلیس با تمام توان آمادگی ۱۰۰درصدی دارند تا در نوروز ۹۸ هیچ گونه حادثه و آسیبی را شاهد نباشیم.
فعالیت ۱۱۶ گشت پلیس راه تا ۱۷ فروردین ۹۸
در جاده های استان
سردار مجید شجاع به آمادگی صددرصدی پلیس راه و پلیس راهور در معابر و محورهای درون و برون شهری استان اشاره کرد و افزود: ۱۱۶ گشت پلیس راه به صورت محسوس تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸ جاده های استان را با هدف تسهیل رفت و آمدها و ارائه خدمات و کمک رسانی به مردم پوشش می‌دهند. وی همچنین از آمادگی ۵۰ هزار همیار پلیس برای همکاری در سطح استان خبر داد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز گفت: اجرای مصوبات ستاد خدمات سفر استان و کمیته اجرایی کمیسیون راه‌ها از اهداف مدنظر دستگاه‌های ذیربط است و بیش از ۲۵۰۰ نفر از دستگاه‌های امدادی مختلف در۱۱هزار و ۳۵۴ کیلومتر راه آسفالته استان در شیفت های مختلف آماده خدمت رسانی به مردم در طول ایام تعطیلات نوروزی هستند.
آمادگی ۵ هزار نفر در حوزه راهداری و حمل و نقل استان برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروزی
مهندس شهامت از آمادگی ۳۵۰ نفر در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان که با احتساب رانندگان و… به بیش از ۵ هزار نفر می رسند خبر داد و افزود: با توجه به اینکه علت اکثر تصادفات سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی رانندگان در راه های کویری استان است ۵۲ دستگاه دوربین ثابت در سطح استان با مشارکت پلیس راه و پلیس راهور فعال می باشد و امکان اعمال قانون متخلفین فراهم گردیده است ضمن اینکه ۲۶مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در سطح استان آماده خدمت رسانی به مردم می باشد و در سال ۹۸ نیز پنج باب مجتمع دیگر اضافه خواهد شد.
تعامل خوب همیاران پلیس ، دهیاران
و راهوران محله با پلیس
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان هم با ذکر اینکه رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۹۸ با هدف نمایش آمادگی، همراهی، توانمندی و ارتقای نظم و امنیت با شعار «پرهیز از خطر؛ آرامش در سفر» برگزار شد، گفت: متأسفانه در تصادفات سال ۹۷ استان تعداد ۲۳۵ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۵۷۰۰ نفر مجروح شدند. سرهنگ علیرضا رضایی به همکاری خوب همیاران پلیس، دهیاران و راهوران محله با پلیس در طول طرح ترافیکی نوروز ۹۸ اشاره کرد و ادامه داد: استراحتگاه های موقت بسیار خوبی در طول راه های استان پیش‌بینی شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*