آقای نوبخت، بخت نو بگشای…!!!

 

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد

خیلی دلمان می‌خواهد که باورکنیم آمدن رئیس سازمان برنامه و بودجه با تیم همراه به استان خراسان جنوبی قرار است با رو در رو شدن با واقعیات تلخ این استان پرونده ماندگاری این دیار را که کماکان درآخرین رتبه توسعه یافتگی استان هاست ببندد و دوسیه ای نو را بازگشاید تا این استان از وضعیت اسفبار کنونی خارج و پس از حدود پانزده سال رخ نو و جدیدی از نگاه توسعه طلبی را رونمایی کند.

آقای نوبخت…! آن چنان که شما در جریان امور و پیچیدگی های این استان قرار دارید شاید ارگان و شخص دیگری را نیابیم، پس قرار نیست زنجموره کنان حق ناداده این دیار را بخواهیم، قرار نیست با بزرگنمایی ناداشته های استان شما را مجاب به تجدید نظر در نگاه دگم و بسته دولت‌هایی که تاکنون مصدر کار بوده‌اند کنیم، قرار نیست که باز شاهد ارائه توجیهات و دلایل نخ نما شده چرایی بوجود آمدن وضع موجود استان باشیم..!

آقای نوبخت…! این استان به دلیل نبود و نداشتن مدیریتی ثابت و ضعف های مدیریتی عمیق که متأثر از همان نگاههای مدیریتی کلان کشور می باشد، دچار فریز و ماندگاری در بازتولید توسعه یافتگی گردیده، حتماً می دانید که در مدت کوتاه ۱۵ ساله استانی شدن این دیار، هفت استاندار جابجا شده‌اند و این یعنی تکرار یک چرخه معیوب…

جناب نوبخت …! با بودجه‌های قطره چکانی سازمان تحت امر شما که هر ساله به این استان تزریق می‌شود، فقط این خاک گسترده را تا سال بعد کجدار مریز زنده نگاه خواهد داشت، بدون کمترین تغییر و توسعه، بدون کمترین حق حیات، بدون کمترین سهم حق خواهی و بدون کمترین نگاه به مردم و حقوق ضایع شده آنان..

برادر نوبخت…! این درست که نمایندگان اربعه این استان اهل جار و جنجال و فریادکشی‌های بی مبنا نیستند و کلاً علم لابی گری را بر نمی تابند و حاضر نیستند که در پشت درب اتاق هیئت دولت بست بنشینند تا به مدیران بالا دستی بفهمانند که استان خراسان جنوبی آنی نیست که تصور می‌کنید اما نباید حق خورده شده تاریخی این استان نادیده گرفته شود …

آقای نوبخت…! این استان نیاز به یک رنسانس مدیریتی و بودجه ریزی دارد، نیاز به ردیف بودجه‌هایی خاص دارد که دوباره احیا شود وگرنه در همچون سال های قبل بر همین پاشنه خواهد چرخید..

جناب نوبخت..! روستاهای مرزی استان درحال تخلیه هستند و این به لحاظ امنیتی می‌تواند معضلات غیرقابل حلی را پایه ریزی کند، امنیت را نمی‌شود با گفتار درمانی معالجه کرد، عقب ماندگی تاریخی این استان با سخنرانی و ارائه آمارهای عجیب و غریب درمان پذیر نیست..

آقای نوبخت …! تا از نزدیک نبینید عقب ماندگی این دیار را به واقعیت نخواهید پیوست تا ندانید که یک سوم جمعیت خانوار این استان در زیر چتر سازمان های حمایتی باصطلاح زندگی می‌گذرانند و یک سوم جمعیت ۷۰۰ هزار نفری استان دچار سو تغذیه هستند نخواهید توانست به جمع بندی واقعی برسید و سفری بیهوده را پیموده‌اید…

جناب نوبخت…! مردم می گویند کاش نام بیرجند تغییر می کرد و تبدیل به رشت می‌شد تا شاید از این تغییر، مهر توسعه یافتگی بر این دیار می‌خورد، البته این مطایبه تلخی بود تا متوجه باشید که سکوت مردم استان خراسان جنوبی را به حساب تواضع، صبوری و انقلابی گری آنان نگذارید که این ظلمی است مضاعف به این استان…

آقای نوبخت! بخت نو بگشایید برای این دیار، بی شعار و بی منت و بی توجیه، باور کنید ظرف پایداری این مردم در حال سرریز شدن است، تا دیر نشده کاری کنید وگرنه، ناگهان چه زود دیر می‌شود…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*