آخرین خبر :

آخرین وضعیت مصوبات سفر استاندار به نهبندان تشریح شد/ ۳۹ مصوبه در دست اقدام

امروز خراسان جنوبی- گروه خبر / معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، با تشریح آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر استاندار به شهرستان نهبندان، گفت: تاکنون ۳۵ درصد مصوبات اجرایی و تا پایان سال ۱۵ درصد دیگر نیز محقق خواهد شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید مجتبی علوی مقدم با بیان اینکه در این سفر ۳۹ مصوبه در دست اقدام قرار گرفت، افزود: طبق دستور استاندار خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی موظفند هر چه سریعتر نسبت به اجرایی شدن مصوبات اقدام کنند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات این سفر بهره برداری از ۱۲ کیلومتر باند دوم جاده نهبندان به شوسف تا پایان سال جاری بود که بر اساس آخرین پیگیری ها از اداره کل راه و شهرسازی استان، علایم و تجهیزات ترافیکی نصب و خط کشی آن در دست اقدام است.
علوی مقدم با بیان اینکه آگهی مناقصه ۱۷کیلومتر باقیمانده این محور برای انتخاب پیمانکار در دست اجرا است، تصریح کرد: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد تکمیل این محور باشیم.
وی اظهار داشت: در ارتباط با بهسازی و توسعه اورژانس شهید آتشدست نهبندان نیز پیمانکار اجرایی توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انتخاب شده و تا پایان اسفندماه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: برای ارتقای سطح خدمات این بیمارستان دستگاه سی تی اسکن و ایجاد مجتمع آموزشی مکاتبات لازم از طرف استاندار خراسان جنوبی با وزیر بهداشت و درمان صورت گرفته و در ملاقات حضوری با وی مطرح و در حال پیگیری است و در لیست اولویت وزارت بهداشت قرار گرفته است.
علوی مقدم، اضافه کرد: برای شبانه روزی شدن درمانگاه و مرکز جامع سلامت شهر شوسف نهبندان اقدامات اولیه توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شده و مراحل تأمین نیروی مورد نیاز در حال پیگیری است. وی با بیان اینکه برای کمک به لایروبی و احیای قنوات نهبندان برابر با بند ۹ مصوبات یک میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تأمین شده است، گفت: موافقت نامه مربوطه با جهاد کشاورزی استان مبادله و یک میلیارد ریال نیز علاوه بر اعتبارات قبلی از منابع ملی جهاد کشاورزی تامین شد که عملیات اجرایی آن پس از انتخاب پیمانکار آغاز می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از ارائه درخواست احداث پست ۱۳۲کیلو ولت برق مورد نیاز معادن سنگ به وزارت نیرو توسط استاندار خبر داد و افزود: در ملاقات حضوری که اخیرا استاندار با وزیر نیرو داشت درخواست مطرح و موافقت شد و توسط شرکت برق استان در حال پیگیری است.
علوی مقدم ادامه داد: اصلاح شبکه توزیع آب در روستاهای نهبندان طبق مفاد مصوبه در حال انجام است و پیمانکار اجرای شبکه انتقال آب به روستاهای سه فرسخ، استند و افضل آباد انتخاب و پس از تحویل پروژه و تجهیز کارگاه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی از آبرسانی و اجرای خط انتقال آب به روستاهای آتشکده، دهو و سنجر خبر داد و اظهار داشت: روستاهای سنجی ، سریخان و چاه های شماره ۵ و ۶ تاکنون وارد مدار و سایر روستاهایی که در مسیر این خط انتقال قرار دارند تا پایان خرداد ۹۸ به شبکه انتقال آب متصل و از آب شرب مناسب بهره مند خواهند شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: موضوع اخذ مجوز ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان به اداره توسط اداره کل میراث فرهنگی استان با توجه به شاخص های جدید از سازمان میراث فرهنگی کشور و سازمان اداری و استخدامی در حال پیگیری است و مستندات لازم ارائه شده است.
علوی مقدم، تصریح کرد: با توجه به درخواست راه اندازی مجدد بازارچه مرزی دوکوهانه تاکنون عملیات ۹۳۰ متر فیبر نوری به پایان رسیده و تجهیزات مخابراتی لازم در حال خریداری و نصب است که بلافاصله پس از برقراری ارتباط فیبر نوری، گمرک بازارچه فعال خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، از روکش آسفالت جاده شوسف به نهبندان خبرداد و گفت: با مساعد شدن هوا برابر مصوبه تا پایان سال جاری در محدوده ورودی و خروجی شهر شوسف عملیات اجرایی آغاز می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی عشایر و دامداران شهرستان نهبندان کمبود علوفه و خوراک دام به دلیل خشکسالی های ۲۰ ساله است، برابر بند ۲۱ مصوبات ۲۵۰ تن ذرت، ۲۵۰ تن سویا و۵۰ تن جو به صورت یارانه ای به کارخانه تولید خوراک دام چاهداشی تخصیص یافت و به محض حمل خوراک مورد نیاز، به میزان ۳۰۰ تن تولید و در اختیار دامداران قرار می گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهارداشت: در ارتباط با بررسی و حل مشکلات عشایر استان به ویژه شهرستان نهبندان با پیگیری انجام شده با رئیس سازمان عشایری کشور، معاونان وی در ۲ نوبت به خراسان جنوبی سفر کردند و موضوع افزایش سهمیه علوفه و آرد در حال پیگیری است. وی از توزیع علوفه مدت دار به عشایر خبر داد و گفت: بعد از سفر استاندار میزان ۱۰۰تن نهاده های دامی مدت دار بین عشایر توزیع و ۲۰۰ تن دیگر تا پایان اسفند توزیع خواهد شد علاوه بر آن ۱۴۴ تن آرد یارانه ای بین عشایر توزیع و افزایش سهمیه آرد عشایر استان در حال پیگیری است.
مهندس علوی مقدم ادامه داد: لایروبی چاه آب روستای چاه ژاله ای نیز انجام و هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.
علوی مقدم با بیان اینکه ۸۰۰ میلیون ریال توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به تکمیل و بهره برداری کتابخانه های روستاهای چاهداشی، نهبندان و بیرجند اختصاص یافت، افزود: کتابخانه های مذکور در دهه فجر به بهره برداری رسید.
وی یادآور شد: به منظور احداث مسکن خانواده های محروم روستاهای مرزی شهرستان نهبندان، جلسات هماهنگی و برنامه ریزی برای شناسایی و چگونگی فرآیند اجرایی کار در فرمانداری و دفتر امور روستایی استانداری برگزار و مقدمات کار فراهم شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، اضافه کرد: بر این اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی با مدیریت معاونت امور عمرانی استانداری با جدیت موضوع را پیگیری می کنند که امیدواریم با اتمام مراحل شناسایی افراد و طی فرآیندهای اداری، عملیات اجرایی آغاز شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*