آخرین خبر :

چند خبر از خراسان جنوبی

اهدای ۳ تخته فرش بانوان سه قلعه به عتبات عالیات

 این فرش‌ها به ارزش ۷ میلیون تومان در ابعاد ۵ مترمربعی بافته شده اهدای ۳ تخته فرش بانوان سه قلعه به عتبات عالیات است.

این سه تخته فرش که حاصل دسترنج بانوان قالی باف شهر سه قلعه است با حضور آقای جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی برش داده و به عتبات اهداء شد.

سلمانی از دست اندرکاران ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر سه قلعه گفت: ۳۶۲ بانوی بافنده سه قلعه سرایان از سال ۹۴ تا امروز ۳۳ تخته فرش به متراژ ۱۲۰ مترمربع و به ارزش ۶۰ میلیون تومان را به عتبات عالیات اهداء کرده اند.

 

 

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: ۹۵ هزار هکتار از تاغزارهای استان آلوده به آفت شپشک هستند،

 به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: خشکسالی و کمبود بارندگی‌ها اثرات نامطلوبی بر منابع طبیعی و کویری خراسان جنوبی گذاشته است.

وی با اشاره به هجوم آفت شپشک به تاغزارهای خراسان جنوبی افزود: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله و نامقاوم شدن درختچه‌ها، شاهد آفت شپشک سفید تاغ بوده‌ایم.

نصرآبادی بیان کرد: از ۱۵ سال گذشته تاکنون میزان آلودگی تاغزارهای خراسان جنوبی به سطح ۹۵ هزار هکتار رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی ۳۵ هزار هکتار آلودگی بحرانی دارد که نیازمند انجام اقدامات اساسی در راستای مقابله با آفت است.

نصرآبادی با بیان اینکه مبارزه با این آفت را با قطع و برش درخت انجام می‌دهیم تا زاد وولد آفت متوقف شود، گفت: این امر نیازمند ۶۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اخذ اعتبار مبارزه با آفت شپشک بیان کرد: تاکنون جلساتی با مسئولان استانی و کشوری انجام شده اما ۳۵۰ میلیون تومان تخصیص داشته‌ایم که بسیار پایین‌تر از حد نیاز است.

نصرآبادی با اشاره به وضعیت بیابان‌های خراسان جنوبی بیان کرد: در یک میلیون هکتار از عرصه‌های تحت پوشش عملیات مدیریت مناطق بیابانی کشور، طرح‌های مختلف بیابان زدایی را اجرایی کرده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: این طرح‌ها شامل ذخیره نزولات و هرزآب‌ها، کاش نهال و غرس کاری و حفاظت و قرق بوده است.

 

 

فرصتی برای شناسایی استعدادهای قرآنی/ 
سیزدهمین دوره مسابقات «مدهامتان» در بیرجند برگزار شد
مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرانی مدها متان با شرکت ۱۶۲ نفر خواهر و برادر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در هشت رشته در مسجد امام صادق(علیه السلام) بیرجند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مسابقات قرانی مدها متان فرصت مناسبی برای نشر و ترویج معارف قرانی و استفاده از ابزار فرهنگی برای جذب نوجوانان به سمت مساجد است، مسابقاتی که تاکنون دوازده دوره آن در سطح استانی و ملی برگزار شده است.

سیزدهمین دوره مرحله استانی این مسابقات صبح امروز(۱۷ اسفند) با شرکت ۱۶۲ خواهر و برادر از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان در هشت رشته در مسجد امام صادق(علیه السلام) بیرجند در حال رقابت هستند تا در نهایت نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کنند.

«احمد یوسفی» شرکت کننده بخش حفظ کل قران کریم از بیرجند است که طی یک سال توانسته کل قرآن را حفظ کند، گفت: سومین مرتبه است که در مسابقات مدهامتان شرکت می کنم، این مسابقات ظرفیت خوبی برای شناسایی استعدادهای قرانی در مناطق مختلف استان است.

وی با اشاره به اینکه کسی که تلاش و استعداد خوبی داشته باشد می تواند در حدود یک سال کل قرآن را حفظ کند، افزود: من روزانه بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت در حوزه علمیه در رشته حفظ قران کار می کردم و توانستیم در کمتر از یکسال حافظ کل قرآن شوم.

این حافظ کل قرآن که سال قبل رتبه اول بخش حفظ کل قران را در مسابقات مدهامتان در سطح خراسان جنوبی کسب کرده است، افزود: الحمدلله سال به سال بر تعداد حافظان ما در خراسان جنوبی افزوده می شود و تعداد حافظان و قاریان بیشتر شده است.

یوسفی با بیان اینکه کسی که در چارچوب قرآن قدم بردارد موفق و سعادتمند دنیا و آخرت خواهد بود، اظهارداشت: احترامی که مردم برای حافظان قرآن قائل می شوند همه اینها به برکت خود قران است.

«سید رضا موسوی» یازده ساله که از شهرستان سرایان در این مسابقات حضور دارد، با اشاره به تلاش های خود برای پیشرفت در رشته قرائت تحقیق، افزود: ابتدا که قرائت را شروع کردم، خیلی خوب نمی‌خواندم و همه می‌گفتند در این رشته قرائت موفق نخواهی بود؛ اما من با توجه به علاقه زیادی که به قرائت داشتم، تلاش کردم و کم کم و پله پله بالا و بالاترآمدم.

وی با بیان اینکه سال قبل در رشته قرائت شرکت کرده بودم و این دفعه اذان را انتخاب کردم، گفت: روزانه حدود نیم ساعت قرائت کار می‌کنم و برای پیشرفت بیشتر، پیش اساتیدی در مشهد و بیرجند کلاس می روم.

این نوجوان شرکت کننده در مسابقات مدهامتان با بیان اینکه آرزو دارم که یک روز در مسابقات بین المللی قرآن کریم برای کشورم افتخار آفرین باشم، افزود: از بین قاریان خارج کشور استاد مصطفی اسماعیل و محمود شحات و قاریان ایرانی استاد کارگر که در حادثه منی شهید شد را خیلی دوست دارم، اما بیشتر از مصطفی اسماعیل تقلید می کنم.

موسوی از آرزوهای خود برای خواندن در محضر رهبر معظم انقلاب گفت و افزود: دوست دارم روزی برسد که از من دعوت کنند تا در بیت رهبری در محضر رهبر معظم انقلاب قرآن بخوانم.

«حمیدرضا برزگران» از داوران بخش لحن این دوره از مسابقات هم با بیان اینکه سطح مسابقات نسبت به سال‌های قبل بالاتر است، گفت: برخی از شرکت کنندگان چون از شهرستان‌های دور آمدند، بعد مسافت باعث شده که آمادگی انها در قسمت صوت پایین‌تر بیایید و روی کیفیت اجرا تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی قاریان خوبی داریم، اما بیشتر ضعف آموزش در برخی شهرستان‌ها وجود دارد، گفت: متاسفانه سیستم مدون آموزشی در شهرستان ها وجود ندارد که از نونهالی استعدادهای قرانی شناسایی و تحت پوشش کلاس قرار گیرند.

این استاد لحن قرآن اظهارداشت: مسابقات مدها متان در استعدادیابی تاثیرگذار است چراکه محدودیت رده سنی ندارد و جوانان و نوجوانان از سراسر استان شرکت در آن شرکت می‌کنند و استعدادها برای بالابردن سطح آنها و برنامه ریزی شناسایی می شود.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به استقبال خیلی خوب نوجوانان و جوانان از این مسابقات در خراسان جنوبی، گفت: امسال تعداد هزار ۳۸۵ خواهر و برادر مسجدی در این مسابقات شرکت کردند که نسبت به سال قبل شاهد افزایش سه برابری تعداد شرکنندگان هستیم.

وی افزود: سال گذشته تعداد ۴۲۰ نفر در مسابقات مدهامتان خراسان جنوبی شرکت کردند که در نهایت هفت نفر به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کردند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال آزمون اولیه مسابقات در شهرستان های فردوس، سرایان، قاین، درمیان، طبس، نهبندان، بیرجند و سربیشه برگزار شده است، اظهارداشت: بیشترین شرکت کننده با ۶۶۱ نفر از بیرجند هستند.

سبزه کار با بیان اینکه بهترین عبادت برای انسان قرآن خواندن است، گفت: یکی از اهداف اصلی این مسابقات کشف استعدادهای قرانی نهفته در مناطق دوردست استان و شناسایی و شکوفایی آنها است.

وی با بیان اینکه قرآن چراغ راه هدایت همه ما انسانها است، گفت: باید تلاش کنیم تا علاوه بر قرائت، در قران تدبر کنیم و فرامین آن را اجرا کنیم.

سبزه کار با اشاره به ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد، گفت: کانون های مساجد در جذب نوجوانان به سمت مسجد بسیار موثر بوده و تاکنون در راستای فعالیت های فرهنگی و قرآنی در کشور به ویژه مناطق دوردست اقدامات خوبی را انجام داده به طوری که یکی از ثمره های آن مسابقات مدهامتان است.

«ناصر نبی زاده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این مراسم قرآن را کتاب رهایی و ایمان و نور دانست وگفت: قرآن در همه بسترها حمایت و هدایت می کند و در شرایط سهل و آسان دستاویز الهی برای نجات بشر است.

وی با بیان اینکه قرآن انسان را از سختی ها و پیچ و خم ها نجات می بخشد، افزود: حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مسابقات مدهامتان لذت بخش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه امسال استقبال از مسابقات قرآنی مدهامتان نسبت به سال قبل سه برابر شده است، اظهارداشت: انس و مانوس بودن با قران و تدبر در آن انسان را به خدا نزدیک تر و زندگی را شیرین و با برکت می کند.

نبی زاده با اشاره به اینکه مسابقات مدهامتان بسیار برای شناخت و پرورش استعدادها در دورترین نقاط استان کمک می کند، گفت: کانون های مساجد ویژگی مهم آن این است که بخش زیادی از آن در روستاهای دورافتاده است و گاها در برخی از نقاط تنها مرکز فرهنگی در روستا است و لذا این مسابقات این مسیر خوبی برای شناسایی ظرفیت ها است.

وی گفت: مسابقات مدهامتان امکان را برای حضور جوانان و نوجوانان از دورترین نقاط استان برای کشف و پرورش استعدادها دارد، تا در سطح ملی و بین المللی بدرخشند.

برگزاری جشنواره استانی فراغت با ورزش ویژه بانوان

برگزاری جشنواره استانی فراغت با ورزش ویژه بانوان

جشنواره استانی فراغت بانوان در دو گروه شاغلین و آزاد با حضور ۲۷ تیم ورزشی در سالن ورزشی علوی بیرجند برگزار شد.

 در پایان این جشنواره که در رشته های طناب زنی، یه قل دو قل، بدمینتون، بسکتبال، لی لی و دارت برگزار شد، در بخش آزاد تیم سربیشه با حضور عاطفه افروز، فاطمه پادیاب و راضیه حسینی، تیم درمیان با شرکت زهرا مرقسی، فاطمه دریانوش و منصوره دریانوش و تیم سربیشه با حضور فاطمه حسنی، نرگس صفایی و معصومه گرگانی مقام های اول تا سوم را کسب کردند و در بخش شاغلین، تیم شهرستان طبس با ترکیب منصوره توسلی، مریم توسلی و میترا توسلی، تیم بیرجند با حضور میترا کاملی، مریم اکبری و نرگس کاظمی و تیم شهرستان درمیان با ترکیب فهیمه دست گردی، فاطمه دستی گردی و مهدیه یاری، رتبه های اول تا سوم این دوره از میابقات را به خود اختصاص دادند.
گالری

 

 

 

 

 مسابقات اتومبیلرانی آقایان در بیرجند برگزار شد

مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم (نمایشی) ویژه آقایان در بیرجند برگزار شد

  این مسابقات روز جمعه در پیست چند منظوره امیرآباد بیرجند با حضور ۲۲ شرکت کننده برگزار شد
شرکت کنندگان بیرجندی این مسابقات در سه کلاس آزاد، منفی ۲۰۰۰ سی سی و منفی ۱۵۰۰ سی سی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

خراسان جنوبی، فاتح مسابقات هفت سنگ شرق کشور

خراسان جنوبی، مقام نخست مسابقات هفت سنگ جوانان شرق کشور را از آن خود کرد.

 در این مسابقات ۵ تیم از ورزشکاران ۳ استان خراسان رضوی، شمالی وخراسان جنوبی، فاتح مسابقات هفت سنگ شرق کشورجنوبی امروز در سالن فرهنگ دانشگاه پیام نور فردوس با هم رقابت کردند.
در نهایت پس از انجام ۱۰ بازی، تیم قاین به نمایندگی از خراسان جنوبی مقام را کسب کرد، تیم مشهد به نمایندگی از خراسان رضوی به مقام دوم دست یافت و تیم فردوس دیگر نماینده خراسان جنوبی مقام سوم این دور از مسابقات را به خود اختصاص داد .
گفتنی است تیم های سمنان و سیستان و بلوچستان در این مسابقات غایب بودند.

اولین استارت آپ ویکند صنایع کوچک و متوسط خراسان جنوبی به همت شرکت شهرک‌های صنعتی و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در هتل بزرگ کوهستان به مدت ۳ روز برگزار شد.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اولین استارت آپ ویکند صنایع کوچک و متوسط خراسان جنوبی به همت شرکت شهرک‌های صنعتی و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در هتل بزرگ کوهستان به مدت ۳ روز برگزار شد.

در این دوره از استارت آپ ویکند بیش از ۱۵۰ نفر شرکت و ۱۲ ایده منتخب شدند. در این دوره بیش از ۵ دوره کارگاه آموزشی بازاریابی دیجیتال، نحوه تولید محصول، نحوه ارائه، نحوه ایجاد سایت در بازار، و انواع استارت آپ ویکند آشنا شدند که امشب در آخرین روز به یه ایده برتر به انتخاب داوران جوایزی اهدا و به با حمایت دستگاه‌های دولتی به محصول نهایی ختم خواهد شد.

 

 

 

برگزاری دوره آموزش رهاسازی مصدوم در تصادفات

دوره آموزشی رهاسازی مصدوم در تصادفات برای کارکنان عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند برگزار شد.

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: بابرگزاری دوره آموزش رهاسازی مصدوم در تصادفاتتوجه به مسافرتهاى نوروزى و حوادث احتمالى جاده ای، یک دوره کلاس آموزشی رهاسازى مصدومان در تصادفات به صورت عملى در محل ایستگاه شماره ۶ آتش نشانى برگزار شد.

حسینی با بیان اینکه در این دوره دو روزه ۹۲ نفر از کارکنان عملیاتی آتش نشانی شرکت کردند، افزود: این افراد در این دوره شیوه هاى رهاسازى مصدومان در خودروهاى تصادفى، ایمنى محل، ارزیابى خودرو، تثبیت خودرو و استفاده از ست هاى هیدرولیک و پنوماتیک به صورت تخصصى آموزش دیدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*