آخرین خبر :

چند خبر از خراسان جنوبی

احتمال جاری شدن روان‌آب در شمال شرق خراسان جنوبی/ هوا سرد می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش ها بیشتر در شمال شرق استان خواهد بود و در بخش هایی از شهرستان‌های زیرکوه، قاین، درمیان و احتمالا سرایان پیش بینی جاری شدن رواناب وجود دارد.

احتمال جاری شدن روان‌آب در شمال شرق خراسان جنوبی/ هوا سرد می‌شود

سمیه لطفی اظهار داشت: هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش تندباد، رگبار و رعد و برق، در ارتفاعات احتمال تگرگ، بارش برف و مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: این بارش‌ها بیشتر در شمال شرق استان خواهد بود و در بخش‌هایی از شهرستان‌های زیرکوه، قاین، درمیان و احتمالا سرایان پیش‌بینی جاری شدن رواناب وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: طی این مدت کاهش محسوس دما را در استان خواهیم داشت.

لطفی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با دمای صفر درجه سانتی‌گراد سردترین و طبس با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین شهرستان بوده است، گفت: دمای مرکز استان طی این مدت بین هفت و ۱۸ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده است.

 

 

شرکت های ژاپنی به دنبال سرمایه گذاری در ایران هستند

سفیر ژاپن در ایران گفت: در صورت درخواست دولت ایران، به دنبال سرمایه گذاری های بیشتر هستیم.

شرکت های ژاپنی به دنبال سرمایه گذاری در ایران هستند

 میتسوگو سایتو شامگاه دوشنبه دردیدار با استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی پتانسیل های بزرگی دارد، اظهار داشت: شرکت های ژاپنی از آینده کار با ایران امیدوارهستند.

وی در خصوص مشکلات سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی گفت: شرکت های ژاپنی با وجود تحریم ها هنوز هستند و نرفتند.

سفیر ژاپن در ایران افزود: در صورت درخواست دولت ایران، به دنبال سرمایه گذاری های بیشتر در این کشور خواهیم بود.

وی  به موضوع برجام گفت: کشور ژاپن معتقد است که ایران در برجام بهترین بوده است و این آمریکا بود که به قرار داد بین المللی برجام اهمیت نداد و به این دلیل مجامع بین المللی (ژاپن و اروپا) مسیر ایران را درست می بینند و همیشه از این مسیر حمایت می کنند.

از سرمایه گذاری ژاپن در بخش معادن استان استقبال می کنیم

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار به ظرفیت های معدنی، گردشگری، اقتصادی، صنایع دستی و محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و اظهار داشت: از سرمایه گذاری ژاپن در بخش معادن استان استقبال می کنیم.

محمد صادق معتمدیان افزود: پیشنهادات خود را در زمینه سرمایه گذاری و پروژه هایJJP  به شما ارائه خواهیم داد.

وی بیان کرد: از کشور ژاپن به دلیل حمایت هایی که از جمهوری اسلامی ایران در بحث برجام و مخالفت و خروج از برجام و حمایت از سیاستهای منطقه ای جمهوری اسلامی ایران داشته است تشکر می کنم.

توزیع ۱۵۹ تن سهمیه شکر بین واحدهای قنادی بیرجند/ افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ شکر در بازار آزاد

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بیرجند از توزیع ۱۵۹ تن سهمیه شکر بین واحدهای شیرینی فروشی و آب‌نبات سازی بیرجند خبر داد.

توزیع ۱۵۹ تن سهمیه شکر بین واحدهای قنادی بیرجند/ افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ شکر در بازار آزاد

محمدعلی نیک‌افروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند از توزیع ۱۵۹ تن سهمیه شکر بین واحدهای شیرینی فروشی و آب‌نبات سازی بیرجند خبر داد.

وی با بیان اینکه این سهمیه صبح امروز با نرخ هر کیلو سه هزار و ۴۰۰ تومان بین واحدهای مذکور توزیع شد، گفت: ۹ تن از این سهمیه توسط جهاد کشاورزی و ۱۵۰ تن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت به اتحادیه تحویل داده شده است.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بیرجند تصریح کرد: حدود ۱۶۴ واحد قنادی در بیرجند فعال است که از این تعداد ۴۰ واحد نبات سازی و مابقی شیرینی‌فروشی و بستنی‌فروشی هستند.

نیک افروز بیان کرد: با توجه به تغییر قیمت‌ها حدود یک ماه پیش درخواست تغییر نرخ شیرینی را داشتیم و در نهایت افزایش ۱۰ درصدی قیمت شیرینی مصوب شد.

وی اضافه کرد: هیچ واحدی حق افزایش بیش از ۱۰ درصد را ندارد و در صورت مشاهده قیمت غیر از نرخنامه با افراد متخلف برخورد می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بیرجند با اشاره اینکه قیمت شکر در بازار آزاد افزایش ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی را داشته و به شش هزار و ۳۰۰ تومان هم رسیده است، افزود: امیدواریم توزیع سهمیه شکر با نرخ دولتی ادامه داشته باشد و این قیمت‌ها نیز در بازار آزاد کاهش یابد.

 

 

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی:

هدف از برنامه های نوروزی ماندگاری بیشتر مسافران است

 مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: هدف از برنامه های نوروز ۹۸ ماندگاری بیشتر مسافران در استان است که امید می رود تلاش ها ثمر بخش باشد.

به گزارش ایرنا علیرضا آیینه دار روز سه شنبه در نشست کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه های مختلف انجام شده که نیاز است در رسانه ها منعکس شود تا مردم اطمینان خاطر پیدا کنند.
وی گفت: معرفی جاذبه های استان اهمیت دارد و باید نشان دهیم که خراسان جنوبی آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در امید بخشی به جامعه افزود: باید تلاش ها به سمتی برود که مردم با روحیه مضاعف به حوزه تفریح های نوروزی وارد شوند.
رئیس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز، فرهنگ سازی برای کاهش تلفات جاده ای را یکی از برنامه های مهم در حوزه اطلاع رسانی دانست و بیان کرد: رسانه ملی از برنامه های ویژه شهرداری ها در ایام نوروز حمایت می کند. وی گفت: تاکنون معرفی خوبی از استان و شهرهای مختلف در سطح ملی نداشتیم اما نوروز فرصت مناسبی برای این معرفی است.
آیینه دار تاکید کرد: برنامه های دستگاه های اجرایی باید به نحوی اجرا شود که ورود مسافران به استان با خاطره خوش و خروج آنان نیز به همین صورت باشد.
مشاور مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز با اشاره به اهمیت این کمیته و نقش حساس و مهم آن گفت: با توجه به اینکه در ایام عید مطبوعات منتشر نمی شوند وظیقه رسانه ها در فضای مجازی به خصوص رسانه ملی، دیداری و شنیداری و خبرگزاری ها سخت تر می شود که امید است آمادگی لازم برای اطلاع رسانی را داشته باشند.
احمد محبی بر ضرورت هم افزایی همه بخش های خدمت رسان تاکید کرد و افزود: امیدواریم با حضور پررنگ نیروهای انتظامی، هلال احمر، اورژانس و سایر بخش های خدماتی همچون گذشته، امسال نیز شاهد ماندگاری بیشتر مسافران در استان باشیم.
وی با بیان اینکه رادیو نقش مهمی برای اطلاع رسانی به مسافران در تعطیلات دارد تصریح کرد: با اطلاع رسانی درست فراکانس های رادیویی می توان خلاء های ناشی از تعطیلات را در بخش آگاهی بخشی به مسافران پر کرد.

 

 

 

فروش بهاره در نمایشگاه جدید بیرجند برپا شد

بیرجند – ایرنا – مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه فروش بهاره همزمان با صنایع غذایی از ۱۳ اسفند در مرکز استان دایر شد و با ۲۶۸ غرفه به مدت یک هفته ادامه دارد.

حمیدرضا درودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال نمایشگاه بهاره در محل سایت جدید نمایشگاه های بین المللی در انتهای بلوار جاده علی آباد لوله بیرجند دایر است.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه تمامی زیرگروه های کالاهای مصرفی از جمله مواد غذایی، آجیل، سوغات، کیف، کفش، پوشاک و لوازم مصرفی مانند صنایع دستی و کالاهای اساسی با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف به فروش می رسد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خراسان جنوبی گفت: همچنین ۱۰ غرفه تنظیم بازار برای توزیع کالاهای اساسی با نظارت سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در این نمایشگاه دایر است.
وی اظهار داشت: غرفه دارانی از سراسر کشور و اصناف استانی و شهرستانی در این نمایشگاه حضور دارند و سعی شده قیمت غرفه ها نسبت به سطح کشور ارزان تر در اختیار آنان قرار گیرد.
درودی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره دغدغه فرماندار بیرجند برای برگزار نشدن نمایشگاه در سایت جدید به دلیل کمبود زیرساخت ها گفت: فرماندار به عنوان مدیر شهرستان دغدغه های زیادی برای امور زیربنایی دارند که باید توسط دستگاه های اجرایی کامل اجرا شود اما نیازهای استان هم باید ملاک عمل قرار گیرد.
وی افزود: دستگاه های اجرایی باید با توجه به نیازها و مشکلاتی که شرکت نمایشگاه ها در سایت قدیم داشت از جمله نبود پارکینگ، عدم دسترسی دستگاه های خدمات رسان در مواقع ضروری، نبود حس آرامش برای شهروندان و بیماران بیمارستان همجوار در تکمیل سایت جدید ما را بیشتر یاری کنند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خراسان جنوبی بیان کرد: سایت نمایشگاه قبلی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بود و تذکرات زیادی مبنی بر نیاز به پارکینگ برای ارباب رجوع، پرسنل و انبار به ما داده شد لذا شرکت نمایشگاه ها مجاب شد هرچه سریعتر بتواند در ارتباط با نیازهای مردم و دستگاه های اجرایی جامه عمل بپوشاند.
وی گفت: مکان فعلی شرکت نمایشگاه های بین المللی در شان و منزلت مردم اما با یکسری کمبودها و کسری ها مواجه است که در صورت همکاری مستمر دستگاه های اجرایی به سرعت قابل حل و فصل است.
درودی اظهار داشت: زمین سایت جدید نمایشگاه از دهه ۸۰ به شرکت واگذار شده و دستگاه ها اقدامات مثبت زیربنایی را هنوز انجام نداده اند در حالیکه شرکت بخش خصوصی است و سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اما با محدودیت ها و تنگناهای اداری زیادی رو به رو بود.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی ممکن است تا زمان ضرورت فعالیت خاصی انجام ندهند اما بخش خصوصی نمی تواند تا زمان زیادی بلاتکلیف و معطل بماند چون متعهد به سهامداران و اعضا است و علاوه بر پاسخگویی به آنان باید جوابگوی جامعه و مردم نیز باشد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خراسان جنوبی گفت: تقاضا داریم استاندار، فرماندار و دادستان که تاکنون نیز ما را یاری کرده اند کماکان کمک های خود را از ما دریغ نکنند.
وی افزود: با توجه به بازدید استاندار خراسان جنوبی و مسئولان دستگاه های اجرایی از محل سایت جدید نمایشگاه بین المللی (سوم دی ماه) و تاکید بر افتتاح نمایشگاه در دهه فجر، با اینکه برای تکمیل زیرساخت ها به تمامی مسئولان مربوط دستور داده شده بود اما تاکنون هیچ اقدام چشمگیری انجام نشده است.
درودی یکی از مشکلات اساسی نمایشگاه بین المللی بیرجند را آب عنوان کرد و گفت: هنوز شرایطی مهیا نشده تا برای رفع این مشکل شرکت آب منطقه ای وارد عمل شود و باید تکلیف این موضوع مشخص شود.
وی اظهار داشت: از مسئولان دستگاه های اجرایی تقاضا داریم حداقل برای رفاه حال شهروندان کمک کنند مشکل زیرساخت ها حل و فصل شود چون این مجموعه مربوط به شخص خاصی نیست بلکه منطقه ای و ملی بوده و حمایت از آن حمایت از صنعت و اقتصاد استان است.

 

 

 

 

 

گام هایی برای شعف محرومان/ مهارت هایی که هنر خلق می کنند

بیرجند- در سفر یک روزه مسئولان کشوری حوزه آموزش فنی و حرفه ای به بیرجند از گام های موثر این سازمان در محرومیت زدایی و کارآفرینی این دیار رونمایی کرد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور، بخش اعظمی از وسعت و جمعیت ایران را در خود جای داده است. بیش از نیمی از این جمعیت از طریق کشاورزی و دامپروری امرار معاش می‌کنند که طی سال‌های گذشته سیلی خشک روزگار توان کار در مزارع را از آنها ربود و صدای نی چوپانان را هم بر باد فراموشی سپرد.

در شرایطی که کاهش بارندگی‌ها روز به روز روزنه‌های امید مردم را مسدود می‌کرد و بی آبی سیل مهاجرت از روستاها به شهرها به راه انداخته بود، سازمان فنی و حرفه‌ای استان با گرفتن حضانت مناطق محروم، نور امید را بر دل مردمانش تاباند.

برپایی کارگاه‌های آموزشی رایگان از اولین گام‌های این مسئولان برای زدودن گرد فقر و محرومیت در مناطق مختلف استان بود که شاید بتوان برگزاری سه کارگاه آموزشی خیاطی، تعمیر لوازم خانگی و کامپیوتر را نمونه بارزی از این مهربانی‌ها نام برد که با همکاری کشور ژاپن در شهرستان مرزی و محروم درمیان رقم خورد.

این کارگاه‌ها شرایطی را رقم زده که دانش آموزان روستایی می‌توانند بدون دغدغه نسبت به تأمین لوازم مورد نیاز آموزشی و فارغ از دیگر هزینه‌های مالی آموزش‌های لازم را از اساتیدی مجرب و کاردیده فراگیرند و خود نیز در آینده‌ای نه چندان دور وارد بازار کار و اشتغال شوند.

سفر یک روزه معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه، سفیر ژاپن و جمعی دیگر از مسئولان به خراسان جنوبی بستری فراهم کرد تا پای صحبت‌های تعدادی از هنردوستان این شهرستان بنشینیم.

تمامی آموزش‌ها رایگان است

رضا نوجوان ۱۵ ساله از جمله افرادی است که برای حضور در دوره‌های آموزشی تعمیر لوازم خانگی ثبت نام کرده و در گفت و گو با خبرنگار مهر می‌گوید: تمامی آموزش‌ها در این دوره‌ها رایگان بوده و به همین دلیل همه بچه‌های محروم می‌توانند این دوره‌ها را بگذرانند.

وی با ابراز خرسندی از برپایی این کارگاه‌ها در درمیان بیان می‌کند: دانش آموزان می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای و پیمودن مسیرهایی طولانی، بر سر کلاس‌های آموزشی بنشینند و حرفه مورد علاقه شأن را فرا گیرند.

یکی دیگر از علاقه مندان به رشته تعمیر لوازم خانگی هم در گفت و گو با خبرنگار مهر می‌گوید: برگزاری این دوره‌ها می‌تواند پای محرومان را هم به بازار کار باز کند.

اخذ گواهینامه مهارت

وی با بیان اینکه در پایان دوره‌ها گواهینامه مهارت برای شرکت کنندگان صادر می‌شود، می‌افزاید: همچنین طی فراگیری دوره‌های آموزشی بیمه حوادث هستیم.

این پسر جوان بیان می‌کند: یادگیری حرفه‌ای به وسایل و امکانات خوبی نیاز دارد که سازمان فنی و حرفه‌ای این امکانات را در اختیارمان گذاشته است.

وی با بیان اینکه با اخذ گواهینامه مهارت می‌توانیم وارد بازار کار شویم، می‌افزاید: در این کارگاه‌ها آموزش‌ها را طی شش دوره می‌گذرانیم و سپس دارای گواهینامه مهارت می‌شویم.

موج رضایت بانوان

یک بانوی درمیانی هم در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای یادگیری دوره‌های خیاطی امکانات زیادی در اختیارمان گذاشته‌اند، می‌گوید: استفاده از چرخ خیاطی به روز و جدید و دیگر امکانات مورد نیاز بدون پرداخت هزینه جای تشکر و قدردانی دارد.

وی ادامه می‌دهد: در این کارگاه‌ها بعد از گذراندن ۶۴۰ ساعت آموزش، می‌توانیم وارد بازار کار شده و برای دیگر افراد اشتغالزایی کنیم.

این بانوی ۳۰ ساله با ابراز خرسندی از حضور اساتید مجرب در این کارگاه‌ها بیان کرد: این کارگاه‌ها نشان از توجه ویژه مسئولان به محرومان و نیازمندان دارد.

به دنبال کاهش نرخ فقر هستیم

تکمیل پازل سخنان مردم و مسئولان مصداقی بر گفته‌های رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بود که اینچنین بیان می‌کند: به دنبال این هستیم تا با توانمندی و مهارت آموزی در دوره‌ای بلند مدت، کاهش نرخ فقر به خصوص در مناطق آسیب پذیر را رقم بزنیم.

بنا به گفته پاک سرشت دولت ژاپن حوزه مهارت آموزی را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرده که ایجاب می‌کند در مناطق محروم اجرایی شود بنابراین به میزان ۶۷ هزار یورو اعتبار برای تجهیزات کارگاه‌های آموزشی درمیانکمک کرده است.

میتسوگو سایتو، سفیر ژاپن در ایران هم در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به سرمایه گذاری دولت ژاپن در این پروژه بیان کرد: هدف از همکاری در اجرای این پروژه، کمک به مردم نیازمند و محرومان در خراسان جنوبی بوده است.

وی اظهار کرد: دولت ژاپن کمک‌های مختلفی اعم از همکاری در پروژه‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و بهداشت داشته است.

میتسوگو سایتو بیان کرد: این پروژه در ماه فوریه ۲۰۱۸ در سفارت ایران بسته شده تا در چهارچوب کمک بلاعوض برای مردم محروم خراسان جنوبی اجرایی شود.

مهارت آموزی گزینه‌ای برای بهبود اقتصاد

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مهارت آموزی از گزینه‌های افزایش توان اقتصادی مردم است، گفت: ایجاد کارگاه‌های مهارت آموزی از اصلی‌ترین طرح‌های برنامه‌ریزی شده برای اشتغال است.

مشیر الحق عابدی با اشاره به پروژه احداث کارگاه‌های آموزشی خیاطی، لوازم خانگی و کامپیوتر در درمیان بیان کرد: این پروژه اقدامی نیکو بوده که با همکاری دولت ژاپن به انجام رسیده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی هم جمعیت استان را بیش از ۷۶۸ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این استان از حیث جمعیت رتبه ۲۹ و از حیث گستردگی رتبه سوم را به خود داده است.

حسین خوشایند با بیان اینکه خراسان جنوبی مهد انسان‌های بزرگ زیادی بوده است، اظهار کرد: وجود محصولات کشاورزی استراتژیک، معادن معدنی، جاذبه‌های گردشگری و مراکز دانشگاهی این استان را زبانزد کرده است.

وی از فعالیت ۱۹ مرکز فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: ۱۰۲ کارگاه مهارتی و ۱۷۵ آزاد فنی و حرفه‌ای در استان فعال است.

بهره‌مندی ۳۰۰ نفر در سال از خدمات کارگاه‌ها

خوشایند بیان کرد: در راستای سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، در زمینه توسعه تعاملات بین‌الملل و توسعه عدالت آموزشی، تفاهم نامه‌ای با سفارت کشور ژاپن در جمهوری اسلامی ایران منعقد شده است.

برای اجرای پروژه توانمند سازی در بیرجند و درمیان و تجهیزات کارگاه‌ها ۶۷ هزار یورو از طرف دولت ژاپن و ۹۰۰ میلیون ریال از طرف اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی هزینه شده استوی با بیان اینکه در راستای اجرای این تفاهم نامه پروژه‌ای تحت عنوان توانمند سازی نیروی انسانی در بیرجند و درمیان اجرایی شده است، گفت: در این راستا سه کارگاه آموزش خیاطی، کامپیوتر و لوازم خانگی در درمیان و یک کارگاه لوازم خانگی به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه و تجهیزات کارگاه‌ها ۶۷ هزار یورو از طرف دولت ژاپن و ۹۰۰ میلیون ریال از طرف اداره کل فنی و حرفه‌ای هزینه شده است.

خوشایند با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ نفر از خدمات آموزشی این کارگاه‌ها بهره مند می‌شوند، افزود: ایجاد فرصت شغلی پایدار در مناطق کم برخوردار، مرزی و عشایری و توسعه و ارتقا قابلیت‌های شغلی و حرفه‌ای در این مناطق از اهداف اجرای این پروژه است.

افتتاح پروژه‌ای مهارت آفرین در صنعت

افتتاح مرکز بین کارگاهی کویر تایر بیرجند از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بود که نویدی دیگر برای بخش صنعت استان رقم زد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه در ۳۰۰ متر مربع فضای آموزشی است، می‌گوید: همچنین این پروژه دارای هشت کارگاه شامل برق، تأسیسات، جوشکاری، نجاری، ابزار رقیق و برق و الکترونیک است.

خوشایند افزود: بخشی از آموزش‌های سازمان در قالب آموزش در صنایع، ویژه شاغلان بازار کار و در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقای سطح مهارت آنان همگام با فناوری‌های روز در قالب آموزش در مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این مراکز به منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع بوده که بر اساس قانون، توسط کارفرمایان تأسیس و اداره شده و نسبت به آموزش رشته‌های مورد نیاز با نظارت و هدایت معاونت آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه مراکز جوار کارگاهی به لحاظ تجهیزات آموزشی، مستقل از جریان خط تولید بوده و هر واحد به تنهایی یا چند واحد به اشتراک می‌توانند آن را تأسیس و اداره کنند، گفت: همچنین این مرکز در بین دو واحد تولیدی به منظور آموزش مهارت‌های شغلی توسط صنایع بزرگ ایجاد می‌شود.

دستاوردهایی برای خراسان جنوبی

دیدار رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با کارکنان اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی و استانداری خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های این مقام مسئول در بیرجند بود که طی این دیدارها فرسوده بودن تجهیزات کارگاه‌های آموزشی، کمبود نیروی انسانی و مشکلاتی در حوزه انتقال نیروها به دیگر استان‌ها از جمله مباحث مطرح شده بود.

گفتنی است این سفر یک روزه خبرهای خوشی برای خراسان جنوبی داشت که در گفت و گوی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با رسانه‌ها عنوان شد.

آمادگی سرمایه گذاری مشترک و انعقاد تفاهم نامه آموزشی با استان خراسان جنوبی در یک حوزه و رسته اولویت دار و با مزیت نسبی که منجر به ایجاد اشتغال شود را داریم.پاک سرشت با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و بخشی از دانشگاه‌ها مأموریت مهارت آموزی دارند، افزود: وضعیت فعلی از لحاظ تجهیزات و تکنولوژی‌های که برای تربیت نیروی انسانی نیاز است در سطح کشور مناسب و رضایت بخش نیست به همین دلیل در سال جاری اختصاص منابع مالی خوبی از صندوق توسعه ملی برای بروز رسانی تجهیزات کارگاهی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با نیاز و ظرفیت استان‌ها باشد، بیان کرد: آمادگی سرمایه گذاری مشترک و انعقاد تفاهم نامه آموزشی با استان خراسان جنوبی در یک حوزه و رسته اولویت دار و با مزیت نسبی که منجر به ایجاد اشتغال شود را داریم.

اجرای پروژه‌ای متمرکز روی مزیت خراسان جنوبی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه آموزشی مؤثر است که مبتنی بر نیاز جامعه باشد، گفت: هم اکنون طرح تکاپو در حال اجرا است تا آموزش‌ها در حوزه‌های مزیت دار استان‌ها انجام شود.

پاک سرشت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای مهارت آموزی سایر مناطق مرزی خراسان جنوبی دارید، افزود: در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پروفایل و پرونده متفاوتی برای استان‌های مرزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا در سازمان فنی و حرفه‌ای برای سال آینده برنامه‌هایی تدارک دیده شده است، افزود: پیش بینی می‌شود برای سال آینده پروژه‌ای متمرکز روی مزیت این مناطق اجرایی کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: برنامه داریم از طریق مهارت آموزی تحرکی جدی در حوزه اشتغال ایجاد کنیم.

همکاری فنی و حرفه‌ای با صنعت توسعه یابد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه باید همکاری با صنعت توسعه یابد، گفت: انقلاب صنعتی چهارم که در حال اتفاق است همه خط تولید و سلایق نیروی انسانی را هدف قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه نهادهای آموزشی باید از نیروی انسانی پاسداری کرده و آنها را در مواجه با تکنولوژی توانمند کنند، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مأموریت تربیت نیروی ماهر کار را بر عهده داشته که آمادگی داریم به آموزش‌های نوین مورد نیاز صنایع ورود کنیم.

پاک سرشت با تاکید بر اینکه تا صنعت در کنار آموزش قرار نگیرد و آموزش همزمان در محیط کار و واقعی انجام نشود، این آموزش مؤثر نخواهد بود، بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سالانه برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برگزار می‌شود که ۴۰ درصد آموزش‌ها در حوزه صنعت و با تقاضای آنان در محیط واقعی کار است.

 

 

 

 

 

 

 

عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند به عضویت کارگروه تخصصی علوم زمین درآمد

 به موجب حکمی از سوی دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دکتر سیدناصر رئیس السادات عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند به مدت دوسال به عضویت در کارگروه تخصصی علوم زمین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درآمد.
عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند به عضویت کارگروه تخصصی علوم زمین درآمد

دکتر رئیس السادات دارای مدرک دکتری زمین شناسی گرایش چینه شناسی و فسیل شناسی از دانشگاه لندن و استاد گروه زمین شناسی دانشگاه بیرجند می باشد.

ارائه ۳۵ مقاله در نشریات معتبر علمی داخلی و خارجی، انجام چندین پروژه تحقیقاتی، ارائه ۸۱ مقاله در همایش های داخلی و خارجی، عضو انجمن فسیل شناسی لندن، عضو انجمن زمین شناسی لندن از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳، عضو انجمن زمین شناسان نفت آمریکا از ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷، عضو انجمن زمین شناسی ایران از سال ۱۳۷۵ تاکنون، عضو سازمان نظام مهندسی معدن و زمین شناسی ایران از سال ۱۳۸۲ تا کنون، رئیس کمیسیون علوم پایه و عضو هیئت ممیزه دانشگاه بیرجند از سال ۹۵ تا ۹۷، بازرس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی طی سال های ۹۶-۹۵، مسئول کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشکده علوم (سال ۹۶-۹۰)، مدیر پژوهشی دانشکده علوم دانشگاه بیرجند(۹۲-۸۵)، عضو شورای پژوهشی دانشگاه بیرجند (۹۲-۸۵)، دبیر چهاردهمین همایش بلور شناسی و کانی شناسی ایران، دبیر دومین سمپوزیم زمین شناسی شرق ایران بخشی از سوابق علمی و اجرایی وی است.

 

 

کسب مقام اول بخش انفرادی مسابقات آمادگی جسمانی منطقه ۹ ورزش کشور توسط دانشگاه بیرجند

 
کسب مقام اول بخش انفرادی مسابقات آمادگی جسمانی منطقه ۹ ورزش کشور توسط دانشگاه بیرجند

در مسابقات آمادگی جسمانی کارکنان خواهر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور دکتر شعله قلاسی مود مقام اول رده سنی ۴۵ سال به بالا را از آن خود کرد.

در این مسابقات که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، دکتر شعله قلاسی مود، عالیه آکار، زهرا انجیری، زهرا پارسا، منیره ترکاونی، سکینه راستگو بازیکنان تیم دانشگاه بیرجند در این مسابقات بودند.

تیم دانشگاه بیرجند را در این مسابقات حمید مرکی و زهره حسن پور فرد به عنوان مربی و سرپرست همراهی کردند.

 

 

افزایش ۳۰ درصدی کمکهای مردمی به کمیته امداد خراسان جنوبی
سلم آبادی از افزایش ۳۰ درصدی کمک مردم به کمیته امداد در سال جاری خبر داد و گفت: ۲۶ میلیارد تومان وام کارگشایی از ابتدای امسال به مددجویان این نهاد حمایتی در استان پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند،«رضا سلم آبادی» امروز (۱۴ اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب محرومان و مستضعفان است و امام راحل  مستضعفان را ولی نعمتان انقلاب می دانستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال با وجود تمام توطئه های دشمنان کمک های مردمی در ماه رمضان رشد داشته است، گفت: از مهرماه منابع مردمی و دولتی به کمیته امداد افزایش یافت و در حوزه فعالیت‌های مختلف دیگر صف‌های انتظار حذف شده است.

سلم آبادی با اشاره به اینکه  در بسیاری از برنامه ها در جذب اعتبارات بیش از ۱۰۰ درصد تحقق یافته است، ادامه داد: امسال از محل تبصره ۱۴ توانستیم سهمیه ای ۱۴ هزار خانواری برای استان بگیریم هرچند که این امر آبرو نیست اما واقعیتی است که امروز بسیاری از خانواده‌ها فقیر شده‌اند.

وی بیان کرد : در حوزه وام های کارگشایی تاکنون ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ۳ یا ۴ درصد جذب و به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به  افزایش سرانه اجاره مسکن مددجویان، افزود: در شش ماهه دوم امسال توانستیم برای تمام مددجویان مستاجر سهمیه سرانه اجاره مسکن جذب کنیم و همچنین تسهیلات ودیعه مسکن در شش ماهه دوم تا سقف ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

سلم آبادی با بیان اینکه در گذشته تعداد زیادی از مددجویان در صف دریافت کمک هزینه ازدواج بودند، گفت: هم اکنون ۴۵ بن کارت خرید در کمیته امداد موجود است و امسال در این بخش پشت نوبت نداریم.

به گفته وی کمیته امداد از ۳ هزار بیمار صعب العلاج و خاص در استان حمایت می کند و  امسال ۹۶ درصد اسناد درمانی این بیماران پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به رسیدگی ویژه به مناطق محروم، عنوان کرد: امسال برای اولین بار شش منطقه در سطح کشور انتخاب شد که در خراسان جنوبی برای رفع محرومیت ها ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دهستان درح سربیشه اختصاص یافت.

سلم آبادی از رشد ۳۰ درصد کمک های مردمی به کمیته امداد در سال جاری اشاره و تاکید کرد: برنامه رفع فقر مطلق در دستور کار کمیته امداد است تا حداقل بتوانیم در این مهم را انجام دهیم که اعتبارات تبصره ۱۴ در همین راستا بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*