چند خبر از خراسان جنوبی

خیر سربیشه ای دیه فرزندش را برای ساخت دبستانی در درح هزینه کرد
خیر مدرسه ساز سربیشه ای، دیه فرزندش را برای ساخت دبستانی در روستای عشایری «کبات» از توابع بخش درح شهرستان سربیشه هزینه کرد.

«جواد عباسی‌فر» مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سربیشه در این مراسم ضمن قدردانی از خیر مدرسه سازی که این خانه امید را برای دانش آموزان روستای عشایری کبات بنا نهاده است، گفت: خیرین باید به جامعه معرفی شوند تا الگویی برای دیگران باشند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز، یادگارهایی از خود باقی می گذارند که هیچ وقت فراموش نمی شود، افزود: خیرین با ساخت مدرسه در مناطق محروم انگیزه تحصیل را در دل دانش آموزان به وجود می آورند.

این مدرسه کانکسی با یک کلاس درس و یک دفتر آموزشگاه توسط خیر نیکوکار غلامرضا حسینی پناه در فضایی به مساحت ۶۰ متر مربع و با اعتبار ۶۰ میلیون تومان احداث  شده است.

گفتنی است؛ زنده یاد محمد حسینی پناه ۲۷ اسفندماه سال ۱۳۹۵ در سن ۱۶ سالگی در اثر سانحه تصادف فوت می کند و خانواده اش علی رغم اینکه خودشان خانه ای برای زندگی ندارند اما دیه او را برای ساخت مدرسه در روستا هزینه کردند.

 انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد

چهارمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی بیرجند امروز همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

 رئیس هیات نظارت بر این انتخابات گفت: در این انتخابات برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی بیرجند ۱۴ نفر در حوزه بازرگانی، ۱۲ نفر در حوزه ی صنعت، ۶ نفر در حوزه کشاورزی و ۶ نفر در حوزه معدن نامزد شده اند که اعضا از بین آنان ۱۵ نفر را  برای عضویت در هیئت رئیسه اتاق بیرجند انتخاب می کنند.
رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه پس از این انتخابات انتظار می رود هیئت رئیسه جدید در حوزه قانون گذاری، اصلاح قوانین، پیشنهادهای سازنده برای بهبود فضای تجارت کشور و استان ها و ارتباط موثر با بخش های خصوصی برای توسعه تجارت کشور نقش آفرینی کنند، افزود: امید است این هیأت در تصمیم گیری کلان کشور و اصلاح دستور العمل ها و قوانین موثر واقع شوند.

شهرکی افزود: اعضای این هیات باید با تعامل سازنده با نمایندگان و تجار و جذب هیاتها تجاری داخلی و خارجی، شرکت قوی در نمایشگاه ها رونق اقتصادی و تجاری را ایجاد کنند.

آغاز طرح توزیع تغذیه رایگان در سرایان

طرح توزیع تغذیه رایگان در مدارس مناطق محروم شهرستان سرایان آغاز شد.

این طرح با همکاری آستان قدس رضوی، آموزش و پرورش، سپاه و کمیته ی امداد امام خمینی اجرایی شده است.

در این طرح ۲۷ نوبت شیر و کیک رایگان به تعداد ۲۵ هزار بسته بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تا پایان سال تحصیلی، بین دانش آموزان مدارس مناطق محروم سرایان توزیع می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

سهم روستائیان در توزیع گوشت های تنظیم بازار مشخص شود

گلایه هرساله مردم از کالاهای نمایشگاه بهاره

نظارت و توزیع عادلانه راهی برای مقابله با سوء استفاده کنندگان

سهم روستائیان در توزیع گوشت های تنظیم بازار مشخص شود

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: توزیع گوشت های تنظیم بازار تنها در مناطق شهری انجام شده و باید سهم روستائیان هم مشخص شود.

 آیت الله سید علیرضا عبادی صبح شنبه در نشست با جمعی از مسئولان متولی نظارت و تامین کالاهای اساسی مردم بیان کرد: برخی از کارخانه ها مشکلی در تولید و ذخیره نداشته اما به دلیل شرایط خاص از مظلومیت کارگر سوء استفاده می کنند که باید در این راستا اقداماتی انجام شود.

وی خواستار پرداخت معوقه کارگران شد و اظهار کرد: بخشی دیگر از کارخانه ها گرفتار مشکلاتی بوده و بر اساس آن ها معوقه دارند که باید راه حل مشکلات شان بررسی شود.نماینده ولی فقیه  گفت: باید هم دست کارفرما و هم دست کارگر را گرفت.

آیت الله عبادی با اشاره به اهمیت نظارت بر قیمت ها بیان کرد: کسانی در بازار اقتصادی همواره سوء استفاده می کنند که این امر بر اهمیت نظارت ها می افزاید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: باید جلوی سوء استفاده ها گرفته شود تا فرهنگ ناب خراسان جنوبی بیش از این آسیب نبیند.

آیت الله با تاکید بر اینکه باید در مردم اعتماد به مسئولان به وجود آید، افزود: اگر بنا است نظارت و عدالتی باشد، باید شرایطی به وجود آید تا مردم با اعتماد به حرف مسئولان همکاری کنند.

وی با بیان اینکه صاحب خانه باید اعتماد کند که دولت مردان بیدار بوده و درست نظارت می کنند، افزود: جمعیت افراد خائن و دزد زیاد نیست و می توان با استفاده از طرح هایی مناسب آن ها را شناسایی و دستگیر کرد.

 گلایه از افزایش قیمت ها

آیت الله عبادی با اشاره به افزایش قیمت گوشت اظهار کرد: باید با استفاده از تدابیر قیمت گوشت کاهش می یافت.

وی با بیان اینکه افزایش نان نشان دهنده این بوده که در هر کیلو گندم دو هزار تومان گران شده است، افزود: کسانی که دم از خودکفایی گندم می زدند و قیمت مشخص شده ای دارند،  اعلام کنند چرا شاهد افزایش ها هستیم؟

آیت الله عبادی با گلایه از توزیع نامناسب گوشت بیان کرد: این توزیع ها در شهر انجام می شود پس تکلیف روستاها چیست؟

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های فصلی ماننده بهاره بیان کرد: هر ساله اعتراضاتی در این نمایشگاه ها وجود داشته که نیازمند بررسی است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بازار بهاره متناسب با نیاز کالاهای ضروری مردم باشد، گفت: تلخ است که به اسم عید چیزی باشد و عده ای شرمنده آبروی خود باشند.

 

 

 

محورهای ماهیرود به درح و نهبندان به زابل در خراسان جنوبی بازگشایی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به بسته شدن دو محور ماهیرود – درح و نهبندان – زابل برای مدتی در اثر سیلاب گفت: هم اکنون این دو محور بازگشایی شده است.

محورهای ماهیرود به درح و نهبندان به زابل در خراسان جنوبی بازگشایی شد

 ابوالحسن میرجلیلی در بازدید از مناطق گرفتار در سیلاب اظهار داشت: این افراد در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بیرجند، خوسف، قاین و درمیان از ظهر روز گذشته تا صبح امروز در سیلاب گرفتار شده بودند که از این تعداد ۶ نفر با کمک امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.

میرجلیلی با اشاره به رهاسازی ۱۱ دستگاه خودرو گرفتار در سیلاب افزود: ۳ واحد مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بودند رفع عیب شدند و برق برخی از روستاهای خوسف و نهبندان که قطع شده بود با کمک پرسنل شرکت برق، وصل شد.

 

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی در سفر به قهستان:

استفاده از تمام ظرفیتها برای حل مشکلات مردم

استاندار خراسان جنوبی در سفر به قهستان گفت: از تمام توان و ظرفیت مدیریتی در سطوح ملی و استانی برای حل مشکل مردم استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، استاندار در دیدار با مردم قهستان با بیان اینکه نگاه ویژه و خاصاستفاده از تمام ظرفیتها برای حل مشکلات مردمجمهوری اسلامی به مردم قابل ستایش است، گفت:  خدمات صورت گرفته بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل از آن نیست.
آقای معتمدیان با بیان  اینکه امروز تمام شهرهای خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردارند، افزود:  ۴۰ درصد روستاهای فاقد گاز نیز بزودی ازنعمت گاز بهره مند خواهند شد.
وی از نگاه ویژه دولت در بودجه سال ۹۸ به استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت:  خراسان جنوبی جزء ۴ استانی است که اعتبار ویژه برای آن اختصاص یافته است ، همچنین در دیدار با وزیر نفت قول مساعد برای تسریع در امر گاز رسانی به استان داده شد.
استاندار خراسا جنوبی پوشش شبکه های دیجیتال صداوسیما را از اولویت های جدی استان اعلام کرد و افزود:  در دو ماه آینده فرستنده دیجیتال در ۴ روستای بخش قهستان به بهره برداری خواهد رسید.
آقای معتمدیان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار است گفت: تمام توطئه های دشمن از اوایل انقلاب تا تحریم های کنونی با حضور آگاهانه مردم در عرصه های مختلف خنثی شده و نتیجه آن بوجود آمدن یک نظام مقتدر در جهان است که تمام قدرت های جهان به دنبال ضربه زدن به آن هستند.

استاندار خراسان جنوبی:

گازرسانی در خراسان جنوبی شتاب می گیرد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: با دستوری که از وزیر نفت دریافت کرده ایم، انجام پروژه گازرسانی در مناطق مختلف استان تسریع می شود.

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز شنبه در نخستین روز سفر به شهرستان مرزی درمیان در جمع مردم شهر قهستان افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد از روستاهای استان فاقد گاز هستند که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان دولت دوازدهم به پوشش ۱۰۰ درصدی دست خواهیم یافت.
وی گفت: امسال همه شهرهای خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار شدند و دولت اعتبار ویژه ای برای اتمام پروژه های گازرسانی در استان اختصاص داده است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز جنس مطالبات مردم در روستاها و شهرها نسبت به گذشته فرق کرده و یکی از مطالبه های مردم در مناطق روستایی اینترنت پرسرعت است.
وی ادامه داد: این نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و محروم داشته است.
معتمدیان عنوان کرد: در پوشش مخابراتی، اینترنت، تلفن همراه و ثابت در روستاهای استان اتفاقات خوبی را تا دو سال آینده شاهد خواهیم بود.
وی گفت: در زمینه افزایش ضریب نفوذ در حوزه فرستنده های صدا و سیما نیز برای مناطق کمتر برخوردار استان برنامه های خوبی در دستور کار است چون اکنون ضریب نفوذ دیجیتال در مناطق مرزی ما پایین است و کمک به مجموعه صدا و سیما از اولویت های اصلی است تا بتوانیم در یک زمان بندی مشخص وضعیت را سازماندهی کنیم.
استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از فلسفه های حضور تیم مدیریتی استان در مناطق مختلف به ویژه مناطق کمتر برخوردار شناسایی مشکلات و مطالبات مردم و تلاش برای رفع آنها است.
وی به برگزاری جشن ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در ۴۰ سال گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در مناطق مختلف به ویژه کمتر برخوردار و محروم توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شده است.
معتمدیان اضافه کرد: سال های قبل از انقلاب به دلیل نگاه ظالمانه ای که رژیم منحوس پهلوی به این مناطق داشته، عقب افتادگی های زیادی در مناطق مرزی و کم برخوردار وجود داشت.
وی با بیان اینکه اکنون وضعیت بهداشت و درمان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست گفت: طی این سال ها در حوزه بهداشت و درمان و رسیدگی به مناطق کم برخوردار اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این استان سالهاست با کمبود آب و خشکسالی مواجه است اما در ماه های اخیر شاهد بارندگی های خوبی در استان هستیم که امید است بخشی از این کمبودها رفع شود.

 

توجه به اقشار آسیب پذیر و مناطق کم برخوردار اولویت دولت است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: سال ۹۸ با بودجه ای که در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است، اولویت دولت توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر و مناطق کمتر برخوردار است.

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جمع مردم روستای شیرگ ججگ شهرستان درمیان افزود: ما نیز در خراسان جنوبی اولویت های اصلی مردم را شناسایی می کنیم چون خدمتی که انجام می دهیم باید موجب رضایتمندی مردم شود.
وی گفت: از مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز انتظار داریم بین مردم حضور یابند و از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست آنان قرار گیرند.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر قرار است جاده ای احداث یا آبرسانی انجام شود باید خروجی آن رضایتمندی مردم باشد چون قرار نیست کاری بدون رضایت مردم انجام شود.
وی بیان کرد: خشکسالی های ۲۰ ساله در خراسان جنوبی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است این در حالیست که اگر بناست توسعه انجام شود نیازمند آب هستیم و اولویت نخست ما تامین آب شرب مردم است.
معتمدیان گفت: بارش های خوبی را در چند ماه اخیر شاهد هستیم که امید است پایان خشکسالی های کوتاه مدت استان باشد.
وی یادآور شد: در تامین آب کشاورزی نیز برنامه های خوبی در حال انجام است که تمرکز ما بر استفاده از روان آب ‌های سطحی و مهار آن است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد سازه های آبخیزداری و بندها که زمان بر نیست اما با آبدهی قنوات از این طریق می تواند در معیشت مردم تاثیر گذار باشد، در دستور کار است.
وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی قنات ها در برخی مناطق استان قابل توجیه است یادآور شد: انجام امور در هز زمینه ای باید به صورت کارشناسی شده انجام شود و اگر بناست هزینه شود نباید کار عجولانه باشد.
معتمدیان با بیان اینکه شبانه روزی به دنبال رفع مشکل مردم در مناطق مختلف استان هستیم گفت: اولویت مردم در این منطقه تامین آب شرب است که برای رفع این مشکل در حال پیگیری هستیم.
وی به مقایسه وضعیت کنونی استان با قبل از انقلاب پرداخت و گفت: قبل از انقلاب حتی یک متر جاده آسفالت روستایی در استان وجود نداشت که امروز بیش از پنج هزار کیلومتر جاده آسفالت شده است.
وی بیان کرد: ۴۰ سال ملت ما تحریم بوده و ظالمانه ترین تحریم های تاریخ بشریت علیه ما از طرف دشمنان رقم خورده که این نوع تحریم ها علیه هیچ کشوری سابقه نداشته است.
معتمدیان ادامه داد: بدون شک هر کشوری تحمل تحریم های زیاد را نداشت اما با مقاومت مردم و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف توانسته ایم بر تحریم ها پیروز شویم.
وی به سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این سیاست ها مربوط به بخش کشاورزی است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمت رسانی به مردم و تامین زیرساخت های آب، برق، گاز، جاده و بهداشت و درمان از وظایف حاکمیت است.
وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است اظهار داشت: همواره عشایر و روستاییان در صحنه های مختلف همراه با نظام و پشتیبان انقلاب اسلامی بوده اند.
معتمدیان عنوان کرد: همه دنیای استکبار از جمله آمریکا، اسرائیل و کشورهای مرتجع عرب دست به دست هم داده اند تا مانع پیشرفت، توسعه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شوند.
وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی در دنیا تنهاست و دشمنان زیادی ما را تهدید می کنند که سعی در کمرنگ نشان دادن موفقیت های ما هستند اما از این دوران سخت هم عبور می کنیم همانطور که در ۴۰ سال گذشته مقاومت کردیم.
استاندار خراسان جنوبی نظام جمهوری اسلامی را مردمی توصیف کرد و گفت: افتخار می کنیم که یک نظام مردم سالار هستیم، بین مردم و مسئولان فاصله نیست و مسئولیت اداره کشور بر عهده مردم است.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم از انقلاب اسلامی که حاصل خون ۲۳۰هزار شهید است و در ۴۰ سال گذشته هزینه های زیادی برای استقلال و آزادی خود و اقتدار نظام داده ایم، محافظت کنیم.
معتمدیان شرایط امروز کشور را سخت خواند و گفت: در چنین شرایطی مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و مسئولان به دنبال رفع مشکلات مردم و رسیدگی به مناطق محروم هستند.
وی افزود: امروز جمهوری اسلامی به تنهایی در مقابل ظلم ایستاده و ناجی مردم منطقه و مستضعفان جهان است.
استاندار خراسان جنوبی امروز (شنبه) در سومین سفر شهرستانی خود وارد درمیان شد.
حضور در جمع مردم روستای شیرگ ججگ، دیدار با خانواده شهید روستای فضل آباد، حضور در جمع مردم شهر قهستان، نشست با نخبگان و علمای شهرستان، بازدید از روستای فورگ، نشست با شوراهای اسلامی (شهرستان، بخش، شهر، بخشداران، شهرداران و دهیاران) و برگزاری جلسه شورای تامین از برنامه های روز نخست سفر استاندار به شهرستان درمیان است.
همچنین استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه از روستای ذکری بازدید می کند و در جمع مردم شهر طبس مسینا، روستای خیرآباد و شهر گزیک حضور می یابد.

 

 

سومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی فردوس

مراسم سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی فردوس با حضور جمعی از مردم و مسوولان این شهرستان برگزار شد.

 مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: امسال خادمان سومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی فردوسرضوی در قالب طرح در سایه خورشید، پرچم حرم مطهر رضوی را به بیش از ۲۸ کشور جهان و بیشتر شهرهای ایران حمل کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس فرازی نیا، با اشاره به جایگاه شهدا در نزد خداوند گفت: امروز با تدفین شهدای گمنام در مراکز علمی و اماکن عمومی مردم با این شهدا احساس صمیمیت و آشنایی می‌کنند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی خطاب به جوانان گفت: اگر می خواهید راه شهدا را ادامه بدهید باید نماز را در زندگی جدی بگیرید و ولایت‌ مدار باشید.

 

 

 

 

 

 

درح؛ رکورددار بارش‌های اخیر

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در شب گذشته، گفت: درح شهرستان سربیشه با ثبت ۳۷ میلی‌متر بیشترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص داد.

درح؛ رکورددار بارش‌های شب گذشته/ استقرار جوی پایدار در استان

جواد نخعی به میزان بارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف استان اشاره کرد و بیان داشت: میزان بارندگی زهری نهبندان ۲۰ ، قاین ۴، جنوب بیرجند ۱۳، نهبندان ۱۱، حاجی آباد زیرکوه ۵، اسدیه ۸، زهان ۱، سربیشه ۸، محمدشهر ۹، ابراهیمی نهبندان۱۴، گزیک ۱۴، کلاته گاویچ و خلف ۸، درخش ۴، باغستان فردوس ۳، چاه دراز ۷، آرین شهر ۱۱، مود ۴، انارستانک فردوس ۳، میغان ۱۰، کفاز سربیشه ۵ و خوسف ۶ میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی شرایط جوی استان را طی ۴۸ ساعت آینده آرام و پایدار پیش‌بینی و اعلام کرد: از روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی از اوایل وقت وارد استان می‌شود.

 

حذف یارانه دهک‌های پر درآمد در تحقق عدالت اقتصادی مؤثر است

بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت:حذف یارانه دهک‌های پردرآمد و در پی آن امکان افزایش یارانه نیازمندان می‌تواند در راستای تحقق عدالت اقتصادی کمک کند.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هر تصمیمی که در رابطه با یارانه‌ها اخذ می‌شود باید با در نظر گرفتن وضعیت اقشار محروم در استان‌هایی چون خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد یکی از نمایندگان در رابطه با حذف یارانه ها و اختصاص آن تنها به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، بیان کرد: این پیشنهادها بدون توجه از وضعیت نیازمندان در برخی استان‌ها صورت می‌گیرد.

عبادی ادامه داد: در استان‌هایی چون خراسان جنوبی خانواده هایی وجود دارند که تنها ممر درآمدشان یارانه است و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیز نیستند.

وی افزود: خوشبختانه طرح پیشنهادی توسط آن نماینده محترم در مجلس رأی نیاورد و تصمیم مجلس تنها بر حذف یارانه سه دهک بالای جامعه است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: دهک‌های پردرآمد جامعه هیچ نیازی به مبلغ یارانه نداشته و گاه مدت ها مبلغ یارانه شان را برداشت نیز نمی‌کنند که حذف یارانه آنان و در پی آن امکان افزایش یارانه نیازمندان می‌تواند در راستای عدالت اقتصادی کمک کند.

عبادی در زمینه سهمیه بندی بنزین نیز گفت: اینکه سهمیه بندی بنزین می‌تواند به استفاده بهینه از منابع انرژی کمک کنه یا خیر باید توسط کارشناسان وزارت نفت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از بنزین با کارت نیز از مواردی است که در مقابله با قاچاق سوخت می‌تواند تأثیرگذار باشد، یادآور شد: منابع انرژی از جمله سرمایه های ارزشمند کشور که باید با برنامه‌های کارشناسانه و به صورت دقیق  از آن حراست کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*