مدیر پایگاه قهرمانی بیرجند اعلام کرد: اسامی ۳۵۰ نفر که شرایط استفاده از امکانات پایگاه قهرمانی نداشتند خط خورد

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / چندی قبل گزارشاتی در زمینه وضعیت نامناسب پایگاه قهرمانی کار کردیم ، مکانی که هیچ شباهتی به پایگاه قهرمانی نداشت و قهرمانان ورزشی با مشکلات زیادی مواجه بودند تا اینکه بالاخره مدیریت پایگاه تغییر کرد و اکنون با مدیریتی جدید شاهد بهبود عملکرد پایگاه قهرمانی بیرجند هستیم به گونه ای که تمام قهرمانانی که از وضع سابق ناراضی بودند اکنون موافق تغییرات هستند و عملکرد مدیریت جدید را مثبت ارزیابی می کنند و خواهان این هستند که این تغییرات باقی بماند. به گفتۀ مدیر پایگاه قهرمانی بیرجند این پایگاه اکنون به سمت اهداف اصلی خود در حرکت است تا واقعا با اسم خود همخوانی داشته باشد.
پژوهش، سنجش و تمرین قهرمانان و ملی پوشان
مسئول پایگاه قهرمانی بیرجند عنوان کرد: در حال بهسازی و تعمیر تجهیزات و برنامه ریزی هایی برای بهبود عملکرد پایگاه قهرمانی هستیم و از نظر بهداشتی ساماندهی شده است. داوود شرفی تصریح کرد: از این پس در قالب برنامه هایی که داریم سه کار اصلی در این پایگاه انجام خواهد شد که پژوهش، سنجش و تمرین قهرمانان و ملی پوشان می باشد. وی خاطر نشان کرد: شرایط به سمتی می رود که پایگاه قهرمانی به جایگاه اصلی خود برسد و از هدفی که در تمام کشور برای این پایگاه ها مدنظر قرار گرفته خارج نشود.
سنجش و برنامه ریزی دقیق
مدیر پایگاه قهرمانی بیرجند با اشاره به اینکه کارهای پژوهشی شروع شده است، گفت: در حال بهسازی و رسیدگی به فضای موجود هستیم و وسایل پزشکی که قبلا مورد استفاده قرار نمی گرفت هم جانمایی شده است و از این پس سنجش ورزشکاران و استعدادیابی را خواهیم داشت. شرفی تصریح کرد: بعد از برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی، ورزشکارانی که مقام آورده اند مورد سنجش قرار می گیرند تا استایل بدنی و دیگر آیتم ها بررسی شود و یا مربی متخصص از این پس تمرین داشته باشند. به گفتۀ وی همچنین متخصصین علم تغذیه و ورزش برنامه ریزی های دقیقی برای ورزشکاران خواهند داشت.

فقط قهرمانان و ملی پوشان
مدیر پایگاه قهرمانی به مشکل ورود اشخاصی که قهرمان نبودند اشاره کرد و گفت: در دوره های قبل افرادی با نامه هایی که داشتند وارد پایگاه قهرمانی می شدند که مضرات زیادی داشت. شرفی ادامه داد: از جمله این مضرات پیک ترافیکی ایجاد می شد که قهرمانان ما نمی توانستند از وسایل استفاده کنند یا اینکه به دلیل نبود آگاهی باعث تخریب وسایل می شدند. وی تأکید کرد: از این پس فقط قهرمانان کشوری و ملی پوشان با کارت اجازه ورود به پایگاه را دارند و هیچ فرد دیگری اجازه ورود حتی با نامه افراد خاص ندارد. به گفتۀ وی تنها استئنای ما برای یکی دو سازمان و بخش خصوصی است که همواره از ورزشکاران حمایت کرده اند و اسپانسر بوده اند که به آنها زمان خاصی بعد از سانس قهرمانان داده ایم تا تداخلی هم نداشته باشد.

برخی ناراضی اند
مدیر پایگاه قهرمانی بیرجند خاطر نشان کرد: با اجرای این برنامه تاکنون اسم ۳۵۰ نفر که قهرمان نبودند خط خورده  و حق ورود را ندارند. شرفی افزود: همین کار باعث شده است که برخی افراد ناراضی باشند و حرف هایی بزنند که خلاف واقع است و افرادی که حق ورود به پایگاه را ندارند به دلیل این است که ورزشکار حرفه ای نیستند و قهرمانی کشوری، آسیایی و جهانی ندارند. وی تأکید کرد: اگر بخواهیم پایگاه قهرمانی کار حرفه ای و اصولی خود را پیش ببرد که در تمام پایگاه های قهرمانی سطح کشور انجام می شود باید تمام برنامه ها و ورزشکاران حرفه ای باشند و از لابی گری فاصله بگیریم.

از جیب خود هزینه کرده ام
مدیر پایگاه قهرمانی بیرجند عنوان کرد: اکنون در حال بهسازی و اصلاح تجهیزات هستیم چرا که بودجه ای برای خرید تجهیزات جدید نداریم و هر آنچه تاکنون انجام شده از هزینه های شخصی است. شرفی تصریح کرد: دلیل این امر آن است که وزارت ورزش و جوانان در صورتی بودجه می دهد که تمام شاخص های پایگاه قهرمانی رعایت شود و هنگامی که مطمئن شوند اینجا پایگاه قهرمانی با تمام شرایط می باشد بودجه در نظر خواهند گرفت که در این صورت می توانیم تجهیزات جدیدی خریداری کنیم. وی افزود: هیئت پزشکی ورزشی نیز در این راه به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم با کارهای اصولی که از این پس در پایگاه قهرمانی انجام می شود شاهد رشد و ارتقای ورزش قهرمانی باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*