آخرین خبر :

مجمع انتخابی هیئت پزشکی ورزشی استان برگزار شد/ امدادیار ورزشی

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / مجمع انتخابی هیئت پزشکی ورزشی روز گذشته در حالی برگزار شد که فقط یک کاندیدا و آن هم رئیس هیئت قبل بود و از ۱۷ عضو مجمع ۱۴ نفر حاضر بودند که همه دوباره به دکتر خامسان رأی دادند تا در ۴ سال آینده ریاست را برعهده داشته باشد. رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان در این جلسه با اشاره به نبود هیچ کاندید دیگری، عنوان کرد: امیدوارم در آینده و دوره بعد زمینه رقابت فراهم شود و فقط یک نفر کاندیدا نشود. جواد خامسان افزود: این موضوع یکی از نقاط ضعف و آسیب ما محسوب می شود و باید شرایطی فراهم شود تا افراد دیگر هم برای رقابت پا به این عرصه بگذارند. وی در ادامه به گزارش عملکرد یک ساله خود پرداخت و برنامه چشم انداز ۴ ساله خود را بیان کرد و توضیح داد: می خواهیم تعداد ورزشکاران سازمان یافته را از ۳۲ هزار نفر بیشتر کنیم هر چند که اکنون هم شاهد رشد ۳۱ درصدی از نظر تعداد ورزشکاران بیمه شده هستیم. به گفتۀ وی به آموزش هم از این پس اهمیت بیشنری خواهیم داد و تقویم آموزشی را در دست تهیه داریم.
خامسان با اشاره به مرکز فیزیوتراپی استان عنوان کرد: حدود ۹۴۰ نفر را پذیرش کرده ایم و اگر شهرستان های دیگر هم زیرساخت را فراهم کنند آمادگی داریم اینچنین مرکزی را در شهرستان ها نیز داشته باشیم. وی اعلام کرد: یکی از طرح هایی که تمایل داریم اجرایی شود داشتن آمبولانس مخصوص برای هیئت است تا پوشش مسابقات مستقل باشد. به گفتۀ وی با تمام بیمارستان های بیرجند قرار داد داریم و یکی از برنامه های ما فعال کردن مرکز در حوزه ارائه مشاوره تخصصصی و تغذیه می باشد.
آموزش در زمینه مکمل ها
شکری، نماینده آموزش و پرورش در هیئت هم گفت: یکی از درخواست هایی که داریم برگزاری دوره آموزشی امدادیار ورزشی برای مربیان ورزشی مدارس می باشد و این یکی از نیازهای ما است. وی افزود: همچنین از آنجایی که در حوزه مکمل ها هیئت پزشکی ورزشی متولی می باشد تقاضا داریم که کلاس های آموزشی در این زمینه گذاشته شود.
کمک های ویژه ای برای مناطق محروم
دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران هم با بیان اینکه اگر کسی کاندیدا نشده است به دلیل فرهنگ سازی می باشد و می دانند تا وقتی فرد لایقی کارها را انجام می دهد نباید دخالت کرد، عنوان کرد: در خراسان جنوبی نیروی انسانی در حوزه پزشکی ورزشی کم است و این یکی از مشکلات می باشد که فقط در مرکز استان رئیس هیئت آن پزشک است و شهرستان ها اینگونه نیست. تورج ملک محمدی تصریح کرد: از سیاست های فدراسیون این است که به مناطق محروم تر و دورتر کمک های ویژه تری شود و امکانات بیشتری در این مناطق توزیع شود تا کمی از مشکلات آنها برطرف شود. وی با اشاره به دوره های آموزشی هم گفت: حرکات اصلاحی یکی از کلاس های مهم ماست که از این پس به آن توجه بیشتری خواهد شد و از این پس روانشناسی ورزشی هم خواهیم داشت.
مجوز باشگاه های ماساژ با شرایط خاص
دبیر فدراسیون در پاسخ به خبرنگار امروز خراسان جنوبی در زمینه بودجه گفت: مناطق دورتر از مرکز و محروم با نگاه ویژه ای حمایت خواهند شد و با توجه به عملکردها و شاخص ها و برنامه های فدراسیون بودجه توزیع می شود. محمدی در زمینه مکمل ها هم بیان کرد: هر ساله مواد مضر و ممنوعه بارگذاری می شود و در اختیار مراکز و هیئت ها هم می باشد که ورزشکاران می توانند از ان اطلاع داشته باشند. وی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که صدور مجوز برای باشگاه ماساژ ورزشی چگونه است، گفت: کمیسیونی در این زمینه داریم و شاریط خاص آن حضور یک پزشک یا پزشکی که کلاس های آموزشی ۱۰۰ ساعته را گذرانده باشد و چند ماساژور که دوره های آموزشی را گذرانده باشند می باشد و ما فقط مجوز ماساژ ورزشی در کنار باشگاه های ورزشی را می دهیم. که رئیس هیئت استان هم در این زمینه گفت: در استان ما از آنجایی که باشگاه بزرگی نداریم برای پزشکان ما صرف نمی کند که چنین کارهایی را انجام دهند و تا وقتی که باشگاه بزرگی نداشته باشیم شاید این حوزه فعال نشود. دبیر فدراسیون افزود: برای برگزاری دوره های آموزشی مشکلی نداریم و هرگاه هیئت استان درخواست دهد قول مساعدت و همکاری می دهیم.
رؤسای شهرستان ها پزشک باشند
مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز با بیان اینکه امروزه خراسان جنوبی در هیئت پزشکی ورزشی در سطح ملی حرفی برای گفتن دارد، تأکید کرد: تمام رؤسای شهرستان ها بهتر است که پزشک باشند و به مرور زمان باید این موضوع پیگیری شود که پزشکان در شهرستان ها جایگزین رؤسای کنونی هیئت های شهرستانی شوند. مهران سرپرست با اشاره به مرکز فیزیوتراپی استان هم گفت: یکی از کارهای خوب هیئت می باشد که از بودجه و سرمایه ای که داشته اند به خوبی بهره برده اند و مانند برخی از هیئت ها دچار رفتارهای هیجانی نشده اند.
مشاوره عمومی از اول اردیبهشت
مدیر کل ورزش و جوانان استان اعلام کرد: از اوایل اردیبهشت ماه سال آینده مشاوره عمومی با همکاری آموزش و پرورش در تمام شهرستان ها اجرایی خواهد شد تا تمام مراجعه کنندگان شناسنامه دار شوند و بعد از بررسی های مهم مشاوره ای و ساختار بدنی در پایگاه قهرمانی جذب شوند. سرپرست توضیح داد: بعد از اینکه تمام این شاخص ها با مشاوره ها اجرایی شد و در پایگاه قهرمانی افراد مستعد انتخاب شدند برای المپیادهای استعدادهای برتر و طرح جامع استعدادیابی شرکت می کنند. وی تأکید کرد: در کل هدف ما از انجام این کارها افزایش ورزشکاران سازمان یافته و بعد توفیق در مسابقات ملی و بین المللی می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*