سرمقاله: سلطان بانویی که رفت…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / خوشبختانه کشور ما به لحاظ تولید انواع سلطان نه این که خودکفاست بلکه در شرایط صادرات این نوع سلاطین نیز قرار گرفته است! از سلطان شکر، قیر، لاستیک، گوشت، سکه و ارز بگیر تا سایر سلاطین ریز و درشت دیگر، اما تولید سلطان آنقدر بالا گرفت که کسی فکر نمی‌کرد که کار به تولید سلطان بانو هم برسد!
شرکت سهامی پتروشیمی که پرونده بسیار سنگین و پیچیده آن سال هاست که مفتوح می‌باشد تبدیل به بزرگترین پرونده اختلاسی شده است که با تمام تمهیداتی که سعی بر برائت آن از اختلاس گردیده اما شواهد و قراینی وجود دارد که اثباتی است بر کلاهبرداری ها و پولشویی های کلان در آن، از جمله پای مرجان شیخ الاسلامی در میان است که با برداشت میلیون ها دلار پول بی زبان این مردم خوش باور، ظاهراً از سال ۹۱ به کانادا گریخته و باکسب چنین مبلغ بسیار بزرگ دارد زندگی رؤیایی را می‌گذراند، روایتی دیگر نیز وجود دارد که وی سال گذشته به کانادا گریخته است!
مهم در این قضیه انجام فعلی است به نام فرار و چپاول پول مردم حالا چه زمانی دیگر اهمیت ندارد، مهم این است که شرایط چنین پولشویی و اختلاس و دزدی چنین کلان از چه زمانی به وجود آمده و چرا اکنون دمل چرکی‌اش کشف شده؟ این مجموعه مفسدین به چه کسانی و ارگان ها و یا سازمان هایی اتصال داشته‌اند و هنوز دارند، چرا و به چه دلیل نباید مردم بدانند؟! چرا و به چه دلیل پس از این همه سال تازه موضوعی بدین اهمیت کشف و رسانه‌ای شده است؟! چرا و به چه دلیل شرایط ورود کلاشان و کلاهبرداران و دزدان بیت المال به راحتی در کانادا انجام می‌پذیرد و جمع اوباش مال مردم خوار جمع می‌شود و شو آف خاوری و شیخ الاسلامی کلید می‌خورد؟!
چرا و به چه دلیل مقامات و ناظرین کشور ما همیشه از وقوع جرم بسیار عقب هستند و توان جلوگیری از آن را ندارند؟! چرا و به چه دلیل قصه پر غصه اختلاس و دزدی در کشورمان باید با اعدادی نجومی‌تر و بسیار سنگین تر دائم تکرار شود؟! چهره حسین هدایتی که انگار آب از آب تکان نخورده و یا چهره‌های همین دزدی کلان پتروشیمی نه ترسی در آنها دیده می‌شود و نه شرمی؟! سریال محاکمه این غده‌های متعفن و خائن به مردم همچنان ادامه دارد اما سرعت و حجم این اختلاس ها و پولشویی ها نیز تصاعدی هر روز بالا و بالاتر می‌رود …!
آیا اعتماد، اعتدال و اعتقادی باقی می‌ماند؟! می‌شود مردم را نصیحت درمانی کرد؟! می‌شود از مردم خواست که قانون را محترم بشمرند؟ می‌شود به مردم گفت کمتر بخورید و جنس گران نخرید و…؟!
شرایط حاکم بر افکار عمومی بسیار نگران کننده و مغشوش است، یا قانون برای همه و یا هیچکس، یا زندان و داغ و درفش برای همه بدون ترس از نام و نشان ها و یا برای هیچ کس، نمی‌شود با یک بام و صد هوا قانون را ساری و جاری کرد…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*