آخرین خبر :

رئیس هیئت پرورش اندام و پاورلیفتینگ استان درخواست کرد: نمایندگان مجلس وارد گود ورزش شوند

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / رئیس هیئت پرورش اندام و پاورلیفتینگ استان در حاشیه مراسم استقبال از ورزشکاران مدال آور در مسابقات پاورلیفتینگ در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار امروز خراسان جنوبی گفت: به نظر من تنها راه حل حمایت از ورزش استان و بهبود وضعیت کمک نمایندگان مجلس می باشد تا با توجه به وضعیت اقتصادی استان و کمبودها در مجلس درخواست بودجه بیشتر در حوزه ورزش را بدهند چرا که در مجلس می توانند افزایش بودجه را درخواست کنند. علی کهنسال درباره مسابقات بیان کرد: مسابقات کشوری پاورلیفتینگ انتخابی تیم ملی در سیستان و بلوچستان زاهدان برگزار شد. وی با بیان اینکه در رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان توانستیم ۸ مدال کسب کنیم، افزود: در بخش نوجوانان علیرضا محمودآبادی و بخش زاده دو مقام اولی و ابوالفضل مقامی و علی حسامی مقام دومی را کسب کردند، در جوانان علی خسوری به مقام سوم رسید و در بزرگسالان مرتضی خسروی دوم و احمد سبزه کار سوم شدند و در رده پیشکسوتان هم غلامحسین هادی نژاد سوم شد. وی با بیان اینکه ۱۱ اعزام کشوری امسال داشته ایم و چندین مسابقه استانی برگزار کرده ایم، گفت: تمام هزینه های اعزام ها را ما برعهده داشته ایم و شاید ورزشکاران هزینه ورودی به مسابقات را داده باشند و گرنه باقی هزینه ها توسط هیئت تأمین شده است، به همین دلیل با مشکل بودجه و اعتبار روبه رو هستیم در حدی که چندین بدهی در این زمینه داریم.

با روند موجود کاهش ۵۰ درصدی فعالیت ها
را خواهیم داشت
به گفتۀ رئیس هیئت پرورش اندام و پاورلیفتینگ استان تا کنون امسال ۲۵ مدال کشوری کسب کرده ایم و نشان داده ایم که می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم ولی متأسفانه بدون حمایت مالی اینها امکان پذیر نیست. کهنسال اعلام کرد: در همین راستا و به دلیل مشکلات مالی سال آینده اگر از نظر مالی نتوانیم تأمین شویم تمام این فعالیت ها بیش از ۵۰ درصد کاهش خواهد داشت. وی بیان کرد: مدیرکل ورزش استان هم نظرشان مثبت است و تمام تلاش خود را در راستای حمایت از ما انجام می دهند ولی وقتی پولی در اداره کل هم نیست نمی توان انتظار آنچنانی داشت ولی مشکلات ما به هرحال زیاد است و کاری نمی توان کرد و حتی از اعزام هایی که داشتیم به دلیل هزینه ها پشیمان شده ایم. کهنسال بیان کرد: برای تأمین اسپانسر نیز به تمام واحدهای صنعتی مراجعه کرده ایم ولی فقط دو اسپانسر بانک ایران زمین و لاستیک غفاری کمی کمک کرده اند و دیگر به درهای بسته خورده ایم و به دلیل نوسانات قیمتی به آنها حق می دهیم. کهنسال خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری که برای آینده داریم در سنین پایه داریم و آن هم به شرطی که مسابقات استانی ادامه دار باشد.
می توانیم قطب پاورلیفتینگ کشور شویم
مرتضی خسروی یکی از ورزشکاران مدال آور کشوری در زمینه مشکلات گفت: خوشبختانه در هیئت جدید تمام هزینه های اعزام بر عهده هیئت می باشد و ما مشکلی در این زمینه نداریم و این در حالی است که در هیئت سابق تمام هزینه ها را هم خود ما می دادیم ولی بعد از مدال آوری هم هزینه برگشت داده نمی شد. وی با بیان اینکه در ۸ سال گذشته به این ورزش بهایی نمی دادند، عنوان کرد: به نوعی بود که پاور منسوخ شده بود و دیگر مسابقه ای در این زمینه در استان نداشتیم ولی اکنون توانستیم در این یک سال مسابقات استانی داشتیم و الان هم ۸ مدال داریم. وی درخواست کرد: مسئولان به این رشته توجه کنند چرا که اگر به آن رسیدگی شود با توجه به پتانسیل ها و قدرت هایی که داریم می توانیم قطب پاورلیفتینگ کشور شویم.
الگو برای جوانان باشیم
غلامحسین هادی نژاد ورزشکار قهرمان پیشکسوت این رشته نیز گفت: شاید قبلا این رشته ورزشی چندان شناخته شده نبود ولی اکنون حتی از ورزش های پایه شناخته می شود و در استان هم در این یک سال توانسته ایم کارهای خوبی انجام دهیم. وی با بیان اینکه سطح مسابقات با توجه به انتخابی تیم ملی خیلی بالا بود، عنوان کرد: از آنجایی که این ورزش قدرتی و خیلی سنگین و سخت است اکنون پیشکسوتان استان چندان تمایلی به ادامه آن ندارند و استقبال کمتری دارند. او گفت: من شرکت می کنم تا برای جوانان الگو باشیم و بگوییم هیچگاه دیر نیست و در هر سنی هر فردی در ورزش فعالیت داشته باشد و مقام هایی کسب کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*